cees60
door cees60 Aug 12, 2014 om 19:30
Computers & telefonie

Mailtje komt steeds terug in Inbox

Heb sinds enige dagen een raar probleem :
Als ik een mailtje vanuit de inbox naar een onderliggende map of de prullenbak wil verplaatsen komt het steeds weer terug in de Inbox. Ik gebruik gmail met meerdere emailadressen. Het probleem doet zich bij één emailadres voor. Bij de twee andere emailaccounts werkt het prima. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast dank.

725 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u mailtjes van Gmail die u op de pc in een apart mailprogramma ontvangt? Indien dat het geval is welk mailprogramma op de pc betreft het dan?
Misschien is er iets te vinden dat in de instellingen veranderd is of het account controleren of opnieuw in dat mailprogramma instellen?

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om een tablet gaat, lees dan eens klik hier.

cees60
door cees60 - Aug 13, 2014 om 19:14
362 Antwoorden / 216 Vragen

Maak gebruik van Mozilla Thunderbird. Maak naast de pc ook gebruik van een tablet met dedelfde mailadressen. Heb in de instellingen van Gmail naast mijn normale gmailadres nog twee "sub" emailadressen aangemaakt en bij één van de twee doet dit euvel zich voor. Kan wel de mailtjes naar een map van mijn gmailadres kopiëren maar niet naar het emailadres waar ze binnenkomen. In het verleden kon ik probleemloos de mailtjes vanuit het postvak in van het "sub" emailaccount naar de betreffende mappen slepen of verwijderen. Hoop dat deze aanvullende informatie mogelijk meer duidelijkheid schept.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 19:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Om welke mailprovider gaat het?

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 23:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien de instellingen/het account van het sub mailadres dat niet goed werkt verwijderen en opnieuw erin zetten/aanmaken? Ik begrijp dat dat dan in MT is.
Ik weet niet of het werkt, maar anders systeemherstel proberen naar een datum toen het nog wel goed werkte, zij het dat dat wel erg rigoureus is voor iets dergelijks. Helpt dat niet dan kunt u dat weer ongedaan maken.
Controleer anders ook eens hoe u e.e.a. ingesteld heeft omtrent het bewaren van kopieën van mails op de server voor het betreffende account.

door 1953 - Aug 14, 2014 om 00:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 13 aug 2014, 19:23]Om welke mailprovider gaat het?

Mozilla Thunderbird en Google mail (Gmail)!

cees60
door cees60 - Aug 14, 2014 om 19:02
362 Antwoorden / 216 Vragen

Het gaat om Mozilla Thunderbird en Google Mail. Het betreft wel een andere provider (veteranen). Ga eens kijken op hun website hoe de instellingen daar geregeld zijn. Kom er nog op terug. Voorlopig alvast dank.

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2014 om 19:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om deze klik hier provider gaat, dan heeft u vermoedelijk een mail ontvangen over hoe het account in te stellen. Er staat een pdf op de site ("via uw eigen e-mailprogramma" aanklikken) met instructies.
U kunt anders in Google Mail automatisch doorsturen naar dat specifieke mailadres instellen via Instellingen in het account.
De instelling van het al dan niet bewaren van mails bij de provider moet u in principe in uw mailprogramma kunnen vinden bij het betreffende account, ik denk via Eigenschappen als u dat account aanklikt. Ik gebruik overigens MT zelf niet.

cees60
door cees60 - Aug 15, 2014 om 19:33
362 Antwoorden / 216 Vragen

aurora1

Het betreft inderdaad deze provider. Heb dit account al zeker 10 jaar als het niet langer is. Stamt nog uit de tijd dat je via de telefoonlijn moest inbellen. Zal eens kontakt opnemen met deze helpdesk. Mag ik vragen welk mailprogramma u gebruikt? Misschien is dit beter dan gmail maar ik heb nogal wat kontakten via mijn gmail adres.

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2014 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gmail is prima en zou ik lekker houden, het gaat erom of u dat op de juiste manier in uw mailprogramma MT heeft ingesteld voor het daarin rechtstreeks kunnen ontvangen van uw Gmails. Ik neem aan dat dat de constructie is.
Ik heb overigens Windows Live Mail 2009 van Windows Live Essentials en laat mijn Gmail doorsturen naar dat programma zonder accounts ervoor ingesteld te hebben.
Hoe loopt het bij u? Gmail ontvangen via een account in MT en ontvangt u dan de mails van uw Veteranenaccount ook in MT?

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2014 om 21:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

MT is vergelijkbaar met bijv. Windows Live Mail zoals ik die heb en is op de pc geïnstalleerd. Gmail is webmail en kun je zo instellen dat je de mails in het mailprogramma op de PC binnenhaalt. Ik heb heb mijn gmail ingesteld op automatisch doorsturen naar een mailadres van mijn mailprogramma op de pc.
Heeft u in MT ingesteld dat u mails van het veteranenaccount daarin ontvangt en heeft u dat ook gedaan met uw Gmail? Heeft u 1 of meerdere Gmailaccounts?
Gaat het om verplaatsen van mails in MT naar een submab, en onder welk account hangen die submappen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 16, 2014 om 08:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik het goed begrijp heb dus ook jouw mailaccount van veteranen online, bij Gmail ingevuld? Zodat je ook online mail van veteranen op kunt halen, via de site van Gmail.