ba
door bamani Sep 9, 2014 om 19:40
Computers & telefonie

Malafide, site, belazeren

Voor een collega was ik opzoek naar een wielershirt. Zo kwam ik op de volgende site terecht 'http://www.wielerkleding2014.nl/'. Deze site is professioneel van opzet en leveren tussen 12>24uur uw pakketje. Nu na twee weken is er helaas niets geleverd en via de contactmail krijg in slecht Nederlands "we hebben al uw bestelling naar u gestuurd, het is op de weg, dat je het snel te ontvangen!" Misschien dat iemand ervaring heeft met deze site en deze wil delen?

8031 34 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Professioneel van opzet" ?

Heel slecht vertaald Nederlands, geen algemene voorwaarden. Hoe kunt u daar nu bestellen?

Misschien ligt uw pakje wel bij de douane voor de invoerrechten en btw.

rubyn
door rubyn - Sep 9, 2014 om 19:49
146 Antwoorden / 18 Vragen

Website komt in ieder geval niet uit Nederland *KLIK*

Ik zie overigens dat er geen KvK nr. en adresgevens van het bedrijf op de website staan, dit is wettelijk wel verplicht.

rubyn
door rubyn - Sep 9, 2014 om 19:50
146 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u trouwens toevallig een track & trace code ontvangen? Anders die zeker even controleren.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rubyn

Het is helemaal geen Nederlands bedrijf.

hutch
door hutch - Sep 9, 2014 om 19:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Geen ervaring om het simpele feit dat ik met dergelijke sites geen zaken doe.

Maar dat slechte Nederlands had u al eerder kunnen zien door verder te kijken op die website. Deze site is één van de honderden websites die door Chinezen worden gebruikt.

Door nu een bestelling te plaatsen heeft u wel een bepaald risico genomen.
Ik zou nog even wachten en mogelijk dat u de bestelling toch wel thuis bezorgd krijgt (niet dat u een andere keus heeft....).

U moet mogelijk rekening houden met extra kosten, tenminste als u de bestelling wel krijgt en boven de € 22,-- was.

Er zijn wel betrouwbare sites met Chinese aanbieders, bijv. dx.com (Dealextreme).

Succes verder.

hutch
door hutch - Sep 9, 2014 om 19:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Door * * de naam van de website in te vullen en het vakje links naast de 'akkoordverklaring' aan te vinken, kunt u vaak al wel zien of het een Nederlands bedrijf is.

ba
door bamani - Sep 9, 2014 om 20:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tja... "Hoe kunt u daar nu bestellen" Daar kom je pas achter als het te laat is.
Gezien de waarschuwingen uit al uw reacties zal ik idd beter moeten opletten.
Gezien de reactie van tijger1 en hutch is er nog hoop dat het bij de douane ligt. We wachten nog even af. Dank voor de snelle reacties.

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 20:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volgens scamadviser komen ze uit de Verenigde Staten en is de site betrouwbaar. Nu zegt dat niet alles, maar probeer uw mails eens in het Engels te versturen, misschien levert dat wat meer op.

pi
door pieterwolters - Sep 9, 2014 om 20:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 19:48]"Professioneel van opzet" ?

Heel slecht vertaald Nederlands, .

Gezien de belabberde taalvaardigheid van veel mensen (zie alleen maar de vele berichten op dit forum in tenenkrommend Nederlands) denk ik dat het veel mensen geeneens opvalt dat het zo slecht is.

hutch
door hutch - Sep 9, 2014 om 20:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Even een aanvulling op Zoekster:

een emailadres m.b.t. die website is .......@qq.com.

Zie verder:

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hun mailadres is deliastephens885@gmail.com

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 11:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=bamani schreef op dinsdag 9 sep 2014, 20:12]
Gezien de reactie van tijger1 en hutch is er nog hoop dat het bij de douane ligt. We wachten nog even af. Dank voor de snelle reacties.
Denk dan aan een totale verzendtijd vanuit China van 4-8 weken.
Dat wordt dus voorlopig nog wat weekjes wachten, dus.

Dat tussen 12-24 uur zal wel op het verzenden betrekking hebben gehad.
Doen veel Chinezen: wij verzenden binnen 12-24 uur na ontvangst van uw betaling.
Het duurt dan wel 4-8 weken totdat het aankomt.

endemion
door endemion - Sep 10, 2014 om 16:01
237 Antwoorden / 3 Vragen

(als je iets uit "Azië" besteld kun je da het best doen via ebay, dan heb je tenminste de nodige koper bescherming)

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 16:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:01](als je iets uit "Azië" besteld kun je da het best doen via ebay, dan heb je tenminste de nodige koper bescherming)
100% mee eens, zeker als je via PayPal betaalt, maar da's meestal ook de enige mogelijkheid.
Ik bestel alles via Ebay.com dat ik in China/HongKong bestel (denk aan wekelijks wel een bestelling, al jaren lang). Is nog nooit mis gegaan. Wel onder de 22 euro blijven als je geen extra kosten van de douane wenst.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@endemion

Ze zitten niet in Azië.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 16:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:11]@endemion
Ze zitten niet in Azië.
En hoe weet je dat zo zeker?

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:32][quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:11]@endemion
Ze zitten niet in Azië.
En hoe weet je dat zo zeker?

Lees de reactie even, met name die van Zoekster van gisteren.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 16:51
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:36]Lees de reactie even, met name die van Zoekster van gisteren.
Had ik gedaan.
Dat een website in de VS gehost is en zelfs (zie sidn.nl) dat de registrar amerikaans is zegt helemaal niets over de standplaats van een bedrijf. Ik heb jarenlang voor Nldse klanten websites in de VS gehost en ik liet de domeinnamen ook gewoon registreren door de webhosting-providers in de VS, dus ...
het zegt helemaal niets.

Aangezien de domeinnaam-houder 'Lin Jun' heet en gezien de opbouw van de webshop, gok ik erop dat @endemion het bij het rechte eind heeft, maar zeker weten doe ik het ook niet.
Mocht het pakje nog aankomen dan zal het blijken uit de poststempels.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook in Amerika wonen Chinezen, ;-))

Maar verder niet belangrijk.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 17:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:57]Ook in Amerika wonen Chinezen, ;-))
Ik acht de kans erg klein dat het een US-bedrijf is en ik acht de kans nog kleiner dat het pakje vanuit de US wordt verstuurd. Komt ook vaak voor dat een Chinees in de EU een bestelling alleen maar doorgeeft aan China (vooral de chinezen in de UK, via Ebay, hebben daar een handje van).

oldyeller
door oldyeller - Sep 10, 2014 om 18:17
54 Antwoorden / 0 Vragen

Geen keurmerk of KvK nummer.
Geen adres of telefoonnummer, alleen maar een gmail account bij contactgegevens.
Zelfs geen FB of twitteraccount.
Was niet handig om daar iets te bestellen.
Maar misschien komt het nog goed.
Heel misschien.

audb
door audb - Sep 10, 2014 om 18:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat het wel een Amerikaanse bedrijf is maar dat deze de bestellingen door geeft aan een groot handel of een bedrijf zo genoemde Dropshipping zie dit maar als voorbeeld http://www.seoshop.nl/dropship-webwinkel-leverancier/?gclid=CPjFpcaF18ACFfSWtAodpSAAnQ
Dit gebeurt ook in Nederland en is zeker voor beginnende web winkels een uitkomst.
Maar mocht het uit China komen dan is het te hopen dat het geen blubber kwaliteit is.
Gelukkig gaat het om een shirt maar een broek die onderweg wegscheurt zou echt balen of lachen zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 10, 2014 om 22:16
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gezien het slechte Nederlands zal de tekst wel een product zijn van een vertaal programma.
Ik vermoed, net als anderen, dat het een Chinees bedrijf betreft.
Dat US adres zegt niets, dat doen wel meer Chinese bedrijven.
Ik koop geregeld spullen in China, je mag blij zijn als je het pakje binnen een maand ontvangt.
Het valt niet te verwachten dat het pakje vanuit de US wordt verzonden.
De portokosten zijn dan erg hoog.
De portokosten uit China zijn een schijntje, ik koop er vaak een leuk horloge, inclusief luchtpost ben ik dan 3 a 5 euro kwijt.
Een leuke site is aliexpress.com, je kunt er spotgoedkoop dingen per stuk kopen.
Je blijft jezelf cadeautjes geven voor een leuke prijs.
Aliexpress is een onderdeel van Alibaba, een megagroot Chinees bedrijf dat nagenoeg alle Chinese internet verkopers bundelt.
Betalen per creditcard, met gegarandeerde kopersbescherming van Ali.
Ennenogwat: alle wielerkleding die op E bay wordt aangeboden komt uit China.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 22:36
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:16]De portokosten uit China zijn een schijntje, ik koop er vaak een leuk horloge, inclusief luchtpost ben ik dan 3 a 5 euro kwijt.

Wimmi, we zijn het eens helemaal eens.
Toevallig kreeg ik gisteren nog een horloge binnen uit China. 3,62 euro incl. verzenden.
Prachtig ding, ik draag alleen geen horloges, ik heb 'm op m'n fiets geplakt :-)
Aliexpress, DX, maar meestal Ebay.

Verzendkosten zijn vaak 0,00 als je maar kleine, niet zware spullen koopt.
En zorgen dat je per pakket niet boven de 22 euro uit komt, dus niet verzamelen, gewoon alles apart bestellen en vele pakjes/kadootjes verwachten.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 10, 2014 om 22:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Czar,
ik geef je een klein truukje voor als je ruim boven die 21 euro uitkomt :
in het vakje waar je tekst kunt inkloppen aan de verkoper verzoek je om op het etiket in te vullen dat het 18 dollar kost.
Werkt geheid !
Enne nog een tip : als je iets bestelt van een veel grotere waarde dan 21 euro, doe dat dan 5 weken voor de kerst.
Dan is er internationaal zoveel pakjesverkeer met geschenken, dat die overwerkte douane ambtenaren wel 10 keer per dag aan de Cup of Soup zitten.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 23:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:52]
ik geef je een klein truukje voor als je ruim boven die 21 euro uitkomt :
in het vakje waar je tekst kunt inkloppen aan de verkoper verzoek je om op het etiket in te vullen dat het 18 dollar kost. Werkt geheid !

Ik weet het, sommige zaken heeft die douane toch geen verstand van ook.
Producten van rond de 100 euro zijn al wel gelukt door er 21 dollar op te laten zetten.
1 keer werd een bestelling van 4 euro tegen gehouden, ze wilden weten wat dat printplaatje was.
Ik heb het niet eens opgehaald, gewoon weer een nieuwe bestelt :-)
De diesel om het op te halen bij de douane was duurder.
Voor de rest is alles aangekomen, 1 keer pas na 3 maanden, maar het kwam aan. Geen slechte score met honderden pakjes totaal. China is kicken, zeker voor de hobbyist.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 10, 2014 om 23:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En voor vraagsteller Bamani :
op de site wielerkleding 2014 kost een shirt gemiddeld 46 euro.
Gewoon uit China, kan niet missen.
Op de site van Aliexpress--dezelfde shirts-- 13 euro !!
Inclusief porto.
Dat scheelt 4 porties bami bij de afhaalchinees !!

czar
door czar - Sep 11, 2014 om 00:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 10 sep 2014, 23:29]
Op de site van Aliexpress--dezelfde shirts-- 13 euro !!
Inclusief porto.
En zonder invoerrechten!
Keuze uit >250.000 aanbiedingen aan cycle-shirts op Aliexpress
Hongkong en China, Filipijnen komt ook op, I love it :-)
Je moet alleen wel even geduld hebben met de aflevering (gemiddeld 5 weken bij Standard International, meestal gratis verzending, geen track&trace, dus spannond of het aankomt).

dokun
door dokun - Sep 11, 2014 om 14:49
152 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:01](als je iets uit "Azië" besteld kun je da het best doen via ebay, dan heb je tenminste de nodige koper bescherming)

Als je bij Aliexpress.com koopt heb je ook gewoon kopersbescherming. Je krijgt je geld terug als het niet aankomt of als er iets mis is met je aankoop.

Wij kopen al vele jaren tot volle tevredenheid bij Aliexpress.com. Alles is altijd geleverd. Een paar keer geld retour gehad omdat er iets niet klopte aan het product wat we hadden gekocht. Als een zending niet binnen de afgesproken tijd is bezorgd krijg je ook gewoon je geld terug.

em
door emonda - Nov 4, 2014 om 22:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zit ook al een tijdje op een trui te wachten wat ik er besteld heb, Betalen ging al lastig (2x melding unpaid). 3e x gelukt. Bevestiging 25-10-2014 gekregen. Contact gehad met deliastephens885@gmail.com Verzenden duurt normaal 10-20 dagen mailt hij/zij op 2-11-2014. Even wachten nog.

em
door emonda - Nov 15, 2014 om 13:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 15-11-2014 het truitje gekregen. Valt wat klein uit......of ik ben te dik geworden. Het bestelde truitje is dus wel geleverd geworden.

En het komt uit China voor alle beterweters die er niks besteld hebben maar het wel allemaal zo goed weten.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2014 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=emonda schreef op zaterdag 15 nov 2014, 13:16]Vandaag 15-11-2014 het truitje gekregen. Valt wat klein uit......of ik ben te dik geworden. Het bestelde truitje is dus wel geleverd geworden.

En het komt uit China voor alle beterweters die er niks besteld hebben maar het wel allemaal zo goed weten.

En wat wilt u daarmee zeggen?

di
door digioma - Nov 15, 2014 om 15:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dat ze jullie vriendelijk bedankt voor alle antwoorden...

ne
door neodutchio - Nov 15, 2014 om 17:30
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Kan het zijn dat aliexpress.com hetzelfde is als DHgate.com? Ik kom bijna dezelfde artikelen tegen en gek genoeg staan mijn inloggegevens als ingevuld bij aliexpress.com terwijl ik, tot nu toe, altijd via DHgate.com bestelde.