hakeni2
door hakeni2 Jan 26, 2015 om 17:43
Computers & telefonie

Malware

Op mijn PC gaf Malware bytes-Antimalware (premium) bij een scan 3 bedreigingen aan:
malware.trace
en 2maal stolen.data
Heb ik in carantaire geplaats en toen verwijderd van de computer en na een tweede scan waren ze weg
Maar na een herstart komen ze weer terug
Hoe komt dit op mijn PC en hoe kan ik dit definitief verwijderen?

537 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 17:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Door goed te weten waar u allemaal aan het surfen bent, als u daar naar diverse site gaat die u niet kan of ze werkelijk alleen de bedoeling hebben om dit soort zaken op u computer te plaatsen dan blijft u er last van houden.

hakeni2
door hakeni2 - Jan 26, 2015 om 17:53
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op maandag 26 jan 2015, 17:43]Op mijn PC gaf Malware bytes-Antimalware (premium) bij een scan 3 bedreigingen aan:
malware.trace
en 2maal stolen.data
Heb ik in carantaire geplaats en toen verwijderd van de computer en na een tweede scan waren ze weg
Maar na een herstart komen ze weer terug
Hoe komt dit op mijn PC en hoe kan ik dit definitief verwijderen?

Als ik de PC wil herstellen naar een eerder punt kan dit niet er ontbreken bestanden die op installatie medium staan, maar die worden niet gevonden als ik de instalatie DVD er in doe
Ik werk met Windows 8.1

hakeni2
door hakeni2 - Jan 26, 2015 om 17:55
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 26 jan 2015, 17:51]Door goed te weten waar u allemaal aan het surfen bent, als u daar naar diverse site gaat die u niet kan of ze werkelijk alleen de bedoeling hebben om dit soort zaken op u computer te plaatsen dan blijft u er last van houden.

Ik ben normaal wel voorzichtig hiermee, maar het staat erop en de vraag is of er een speciaal programma voor is om dit definitief weg te halen

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2015 om 18:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Laat het als eerste eens verwijderen door MA-M zelf.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2015 om 18:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Werkt dat nu niet dan zoek je even op het internet, voorbeeld.
Eerste hit (niet van de advertenties) geeft gelijk de oorzaak (zeer belangrijk) en de oplossing.

hakeni2
door hakeni2 - Jan 26, 2015 om 18:19
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 26 jan 2015, 18:14]Laat het als eerste eens verwijderen door MA-M zelf.

Dit heb ik 2x gedaan maar bij een herstart van de PC komt het weer terug

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2015 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hakeni2,

Scan eens met Emsisoft (30 dagen trial). Klik hier.

Suc6

hakeni2
door hakeni2 - Jan 27, 2015 om 21:17
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 26 jan 2015, 18:30]Hallo hakeni2,

Scan eens met Emsisoft (30 dagen trial). Klik hier.

Suc6

Ik heb dit gedaan en vond hetzelfde, verwijderd, maar bij herstart was het weer aanwezig.
Ik heb het na gezocht en het is zeer gevaarlijk en neem geen verder risico en ga windows opnieuw instaleren

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2015 om 00:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op een forum van Mbam las ik dat een scan met Hijack this de informatie opleverde dat na het oplossen van het probleem alle wachtwoorden maar beter veranderd konden worden. Lees eens klik hier (post van 7-9-2011, 03.43 PM).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2015 om 09:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 21:17][quote=edrick3 schreef op maandag 26 jan 2015, 18:30]Hallo hakeni2,

Scan eens met Emsisoft (30 dagen trial). Klik hier.

Suc6

Ik heb dit gedaan en vond hetzelfde, verwijderd, maar bij herstart was het weer aanwezig.
Ik heb het na gezocht en het is zeer gevaarlijk en neem geen verder risico en ga windows opnieuw instaleren
Op mijn antwoord hierboven kun je op het woordje 'voorbeeld' klikken, scheelt toch 'n paar uurtjes werk ;-).
Wellicht ben ik onbeschoft en mag simpelweg niet hinten wat de oorzaak is, dan is negeren inderdaad de beste optie.

hakeni2
door hakeni2 - Jan 28, 2015 om 18:19
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 28 jan 2015, 09:11][quote=hakeni2 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 21:17][quote=edrick3 schreef op maandag 26 jan 2015, 18:30]Hallo hakeni2,

Scan eens met Emsisoft (30 dagen trial). Klik hier.

Suc6

Ik heb dit gedaan en vond hetzelfde, verwijderd, maar bij herstart was het weer aanwezig.
Ik heb het na gezocht en het is zeer gevaarlijk en neem geen verder risico en ga windows opnieuw instaleren
Op mijn antwoord hierboven kun je op het woordje 'voorbeeld' klikken, scheelt toch 'n paar uurtjes werk ;-).
Wellicht ben ik onbeschoft en mag simpelweg niet hinten wat de oorzaak is, dan is negeren inderdaad de beste optie.

Ja ben hier ook mee bezig geweest maar kwam hier ook niet verder mee.
Ik heb intussen voor de veiligheid windows opnieuw geinstalleerd en de bestanden die ik had veilig gesteld heel goed gescand op malware en ben er nu gelukkig vanaf.
Iedereen die heeft meegedacht heel erg bedankt!

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2015 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

..... ben er nu gelukkig vanaf......

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.