ti
door timmer77 Feb 24, 2015 om 12:49
Computers & telefonie

Malware

ik heb een student aan huis die mijn laptop helemaal schoon gemaakt heet en alles heeft na geken die heeft de widows fire wall uit geshakeld hij zegt je hebt er nog een aan staan die van avast want 2 ie gaan elkar tegen werken maar nu als ik met malware byyytes scan vond ik 916 malware en van morgen 1126 m oet ik toch de windows fire wal weer inshakelen

vr gr pim
ps ik heb nog zo vee gevonden

1718 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo timmer77,

De firewall en Avast bijten elkaar niet.
Die 'student' bedoelt naar ik aanneem dat je geen 2 virusscanners tegelijkertijd aan moet hebben staan.
Zou die firewall maar weer aanzetten.

Lees hier.

Met vr.gr.

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 13:11
28 Antwoorden / 3 Vragen

Een firewall stopt niet het installeren van malware maar blokkeert connecties die deze programma's zonder uw toestemming maakt. Het installeren van malware doet u vaak zelf door onbetrouwbare links op internet aan te klikken en niet goed te kijken wat er exact geïnstalleerd word.

Dat er zoveel malware in een korte periode gevonden word is wel verdacht, Het kan zijn dat er wel degelijk programma's ongewenst verbinding maken met internet. Wellicht kan u de Avast firewall weer omwisselen met die van Windows.

Het 100% tegen gaan van malware is onmogelijk, wat bedrijven ook beweren. Dagelijks worden er tal van nieuwe programmaatjes gemaakt die schadelijk zijn en inbreuk maken op uw privacy. Deze moeten worden opgenomen in de database. U heeft waarschijnlijk Avast free, dit bied u degelijke bescherming maar Norton of kaspersky kan u tegen betaling nog vele malen beter bescherming bieden.

Ikzelf gebruik ook gewoon gratis anti virus en tools om mijn computer redelijk schoon te houden maar voor een leek is dit geen makkelijke taak. U kunt er in dit geval gewoon voor kiezen om met malwarebytes de malware te verwijderen.

Maar voorkomen is altijd beter dan genezen. Lees dus goed als u iets installeert, er worden vaak ongewenste programma's aangeboden bij gratis software. En klik op internet niet zomaar overal op, bij een website dat bomvol met reclame staat moeten er direct alarm bellen af gaan.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@timmer77,

Ter info:

De gratis virusscanner avast! bevat natuurlijk geen firewall, deze is echter voorbehouden aan het betaalde avast! Internet Security pakket maar om de beveiliging van de computer te optimaliseren kunt u de gratis firewall Online Armor van Emsisoft perfect naast de gratis virusscanner van avast! gebruiken in plaatsen van de Windows Firewall die automatisch door Online Armor zal worden uitgeschakeld.

Als je een betaald Avast hebt zit daar dus wél een firewall in.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2015 om 13:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan wel 10 firewalls aanzetten, maar dat biedt echt geen bescherming tegen de rommel die je allemaal binnen haalt. Gezien ook je ps zou ik die student maar weer eens langs laten komen.

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 13:29
28 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 13:17]@timmer77,

Ter info:

De gratis virusscanner avast! bevat natuurlijk geen firewall, deze is echter voorbehouden aan het betaalde avast! Internet Security pakket maar om de beveiliging van de computer te optimaliseren kunt u de gratis firewall Online Armor van Emsisoft perfect naast de gratis virusscanner van avast! gebruiken in plaatsen van de Windows Firewall die automatisch door Online Armor zal worden uitgeschakeld.

Als je een betaald Avast hebt zit daar dus wél een firewall in.

Ik ga ervan uit dat je de gratis versie van Avast heb. Dan is de oorzaak dus dat er momenteel helemaal geen firewall aan staat. Mocht je wel de betaalde versie van Avast hebben dan zou ik daarmee stoppen zodra het contract is afgelopen. De beste beveiliging in mijn ogen is Kaspersky voor de firewall en andere netwerk beveiliging heb je Internet Security nodig daarnaast kan je hun anti-virus ook aanschaffen. In totaal is het 80 euro per jaar voor één PC, bij een twee jarig abbonement krijg je nog wat korting. Sinds ik dit voor mijn vader heb geregeld hoef ik een stuk minder vaak langs te komen om de boel op te schonen.

ti
door timmer77 - Feb 24, 2015 om 13:40
67 Antwoorden / 94 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 13:17]@timmer77,

Ter info:

De gratis virusscanner avast! bevat natuurlijk geen firewall, deze is echter voorbehouden aan het betaalde avast! Internet Security pakket maar om de beveiliging van de computer te optimaliseren kunt u de gratis firewall Online Armor van Emsisoft perfect naast de gratis virusscanner van avast! gebruiken in plaatsen van de Windows Firewall die automatisch door Online Armor zal worden uitgeschakeld.

Als je een betaald Avast hebt zit daar dus wél een firewall in.ik heb de betaal versie

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2015 om 13:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......ik heb de betaal versie.......

Dan kan Windows firewall gewoon uitgeschakeld blijven. Die student aan huis, weet echt wel wat hij zegt en bovendien beschermen 2, 3 of 4 firewalls je niet tegen malware. Malware haal je binnen tijdens surfen en downloaden.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@timmer77,

Dan kan ik me voorstellen dat die student aangegeven heeft om er eentje uit te schakelen.
Controleer dan wel even of die van Avast aanstaat.

Trouwens: wel raar dat er zoveel 'ongerechtigheden' gevonden worden.
M.i. klopt er dan iets niet.

Met vr.gr.

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 14:16
28 Antwoorden / 3 Vragen

Nogmaals, een firewall houd het binnenhalen van malware niet tegen, Avast internet security kan u hooguit behoeden voor schadelijke bestanden. Malware komt vaak mee met gratis software dat er betrouwbaar uit ziet of betrouwbare gratis software die op deze manier toch wat verdienen. Een firewall zorgt er alleen voor dat deze en andere programma's geen verbinding kunnen maken met het internet om erger te voorkomen.

Waarom Avast en niet een van de bewezen merken? Internet Security van Kaspersky kost het zelfde. Ik ben niet bekend met de betaal versie van Avast dus ik kan niet echt oordelen maar op vergelijking sites scoort Kaspersky altijd hoog.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2015 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@madmenyo.

.....maar op vergelijking sites scoort Kaspersky altijd hoog......
Evenals Avast. ;-) klik

ma
door madmenyo - Feb 24, 2015 om 18:33
28 Antwoorden / 3 Vragen

Als je 10 vergelijking sites naast elkaar legt komt avast vaak nieteens voor en heeft een lagere gemiddelde score. Kaspersky staat altijd in de top drie, al jaren zover ik weet. Avast zal verder wel goed zijn maar met dit soort dingen kies ik toch liever voor zekerheid. Bit defender is redelijk nieuw maar scoort ook altijd heel hoog.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kaspersky_Lab#Independent_assessments

crewmember
door crewmember - Feb 26, 2015 om 09:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=madmenyo schreef op dinsdag 24 feb 2015, 13:11] Norton.

Norton is bakant zijn eigen virus. Het vertraagt je pc zo veel en is lastig met pop ups en meldingen.

Ik heb soms nog liever ad-ware dan Norton.

gompy2
door gompy2 - Feb 26, 2015 om 10:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=madmenyo schreef op dinsdag 24 feb 2015, 18:33]Als je 10 vergelijking sites naast elkaar legt komt avast vaak nieteens voor en heeft een lagere gemiddelde score. Kaspersky staat altijd in de top drie, al jaren zover ik weet. Avast zal verder wel goed zijn maar met dit soort dingen kies ik toch liever voor zekerheid. Bit defender is redelijk nieuw maar scoort ook altijd heel hoog.

Iedereen met een klein beetje kennis van zaken weet dat er maar een paar organisatie's zijn die er echt toe doen v.w.b. het testen van AV-software, en ook écht onafhankelijk zijn.
En gezien je reactie, kennis van zaken heb je dus duidelijk niet.

De meest bekende en meest gerespecteerde en daadwerkelijk onafhankelijke AV-Testlabs zijn:

Klik-> AV-Comparatives.org uit Oostenrijk.
en
Klik-> AV-test.org uit Duitsland.
Dit zijn de enige testlabs die geen "funds" verkrijgen van geen enkele AV-bedrijf of wat dan ook.
Daarom zijn dit de meest gerespecteerde testlabs en hebben ze de meest uitgebreide mogelijkheden tot het testen van samples.
Google is ons aller vriend, ook de jouwe.
Verdiep je eerst eens in deze materie.