ro
door robert_t Jul 26, 2014 om 16:37
Geldzaken & recht

Man ex vrouw werkt bij Intrum Justitia

Hallo, Heb in de WSNP gezeten en een schone lei gekregen. Nu stuurde Intrum Justitia aanmaning die met de WSNP mee genomen zijn. Hier over gebeld en uitgelegd dat het niet meer van toepassing is. Ze vroegen om een copy rechtspraak. Heb ik opgestuurd maar niet het vonnis. Die is ter inzage bij mij thuis.
Waarom vanwege privacy, mijn ex vrouw haar man werkt bij Intrum Justitia en het vermoeden is dat ik om het netjes te houden de sjaak ben. Krijg nu alles van vroeger over mij heen.

Qua rechtswege heeft Intrum Justitia geen recht om een copy te krijgen en te bewaren van het vonnis. D schuldeisers zijn toen de tijd op de hoogte gesteld. Nu gaat er iets vreselijk mis bij Intrum Justitia. Wie heeft hier ook ervaring mee?

723 11 Rapporteer

getty
door getty - Jul 26, 2014 om 16:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geen ervaring, maar ik zou maar gewoon een kopie van de uitspraak met daarin de meegenomen vordering opsturen, wilt u ervan af zijn. Anders blijft u gezeur houden.

mahadma
door mahadma - Jul 26, 2014 om 17:02
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als je iets moet bewijzen, en je kan het bewijzen en je weigert dat, dan ben je de sjaak.
Als je iets moet bewijzen, en je kan het bewijzen en je doet dat, dan sta je sterk.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 17:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Neem contact op met de bewindvoerder die tijdens de WSNP is aangesteld. Die moet die vervelende IJ maar van uw lijf houden.

tenormin
door tenormin - Jul 26, 2014 om 17:09
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Alles is nu toch achter de rug met de WSNP? Als je niets te verbergen hebt stuur je gewoon de kopieën mee. De man van je ex kan je toch niet ergens mee gaan chanteren of zo? Lijkt me inderdaad dat je, bij het niet opsturen pas 'de sjaak' bent; niet nu.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verwijs IJ maar naar de bewindvoerder en dan klaar. Ze hebben niets te eusen.

ro
door robert_t - Jul 26, 2014 om 17:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vanwege rechtswege is Intrum Justitia niet gerechtigd om volledige vonnis een copy te verlangen. Uitspraak moet voldoende zijn. Per slot zijn de schuldeisers ook op de hoogte gebracht. Het is een innings bureau dat administratieve inningen verricht. Vonnis is ter inzage en niet voor de heb. Richtlijnen worden geschonden daar waar ze geen recht hebben. Had ze aan de telefoon en daar Was ook te zien dat ik de WSNP heb door lopen. Maar is het een systeem fout bij Intrum Justitia of menselijk toedoen. Of administratieve achterstand.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 17:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, dan is het toch klaar? Laat ze dan maar naar de rechter stappen om die vordering te innen. Dat wordt dan nog een leuke grap.
Ik zou zeggen: toedeloe en nu opzouten!

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dat allemaal weet, waarom stelt u hier dan die vraag?

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 18:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U weigert een bewijsstuk van de rechterlijke uitspraak te overhandigen waarom eigenlijk? want dat bewijsstuk is het enige bewijs dat u het WSNP traject met schone lei heeft afgesloten. In het vonnis staat niets over schuldeisers enkel de beslissing van de rechter commissaris. Als er schuldeisers zijn die toch een oude schuld willen incasseren is een kopie van het vonnis voldoende maar die moet u wel willen overleggen.
Halsstarrigheid ten top want als ik in uw situatie was had ik I.J er met het vonnis meermalen mee om de oren geslagen.

mahadma
door mahadma - Jul 26, 2014 om 18:30
11540 Antwoorden / 51 Vragen

In een bewijs van afsluiting met goed gevolg worden geen schuldeisers met naam genoemd, bij het begin van het traject wordt wel een lijst gemaakt met naam en bedrag van de schuldeisers. Die moet ook getekend worden door beide partijen.

TS kan met dat laatste gegeven bewijzen dat de schuld "meegenomen" is het geheel.

TS kan m.i. een kopie maken van dit document met weglating/onleesbaar maken van de andere schuldeisers als de gene waar IJ moeilijk over doet en alleen dat naar IJ sturen met een kopie "eindbrief met goed gevolg".

Einde probleem, tenzij IJ graag naar de rechter gaat voor een verloren zaak.

czar
door czar - Jul 26, 2014 om 20:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ben het volledig met Tijger1 eens, verwijs ze maar naar de bewindvoerder.

Bewijs hoef je ook niet te leveren aan IJ, hooguit aan de rechter als IJ daar naartoe stapt.