Marktplaats blokkeert mijn account zonder hiervoor een reden te geven.
Geachte Kassa,
Het is al een geruime tijd geleden dat Marktplaats.nl mijn account vanuit het niets blokkeerde. Ik heb nooit klachten gehad van kopers en kan me ok geen enkele reden voorstellen dat Marktplaats doet besluiten over te gaan op het blokkeren van mij account.
Contact zoeken met Marktplaats.nl is nogal een opgave. Het enige wat je krijgt zijn standaard reacties en ontwijkende antwoorden, alles behalve antwoorden op je vragen.
Bij mij resulteert contact met Marktplaats in het antwoord:
Wij begrijpen dat deze situatie vervelend voor u is. De maatregelen die Marktplaats kan treffen is om de gebruikersveiligheid te kunnen garanderen. Het komt hierbij wel eens voor dat wij accounts de toegang moeten ontzeggen om andere gebruikers te kunnen beschermen.
Zoals ik u heb aangegeven hebben wij vanuit de verbinding waar u gebruik van maakt meerdere overtredingen geconstateerd. Dit betekent niet dat wij over u persoonlijk klachten hebben ontvangen. Om onze gebruikers te beschermen hebben wij besloten om de gehele verbinding te blokkeren voor het gebruik van Marktplaats. Omwille van de Wet op Bescherming Persoonsgegevens mag ik u niet aangeven om welke specifiek overtredingen het gaat.
Kortom, het enige wat ik kan doen om weer gebruik te kunnen maken van de diensten van Marktplaats.nl is verhuizen. Ik vind dit geen porem en ben het hier mee oneens!
Kassa, wat kan ik doen?
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Jordi Veen
Hallo Edrick3,
Bedankt voor je reactie!
Dat ik niet de enige ben, ben ik mij van bewust. Dat vind ik ook het kwalijke, als ik nu de enige was en het bij uitzondering voorkwam dat er onterecht accounts worden geblokkeerd dan kan ik er nog wel mee leven.
Nu zijn er nogal wat gedupeerden die hun tweedehands spullen maar moeilijk kwijtraken of als ze zelf iets willen aanschaffen op de tweedehands markt ook tegen dit probleem aanlopen. Zeker nu Marktplaats een aardige monopolie positie heeft gekregen over de jaren, websites als Speurders.nl leveren verkopers maar bar weinig op.
Ik zou graag een oplossing voor vinden, tot op heden is mij dat niet gelukt. Vandaar deze vraag.
Voor nu duik ik nog weer even google in, wie weet vind ik ergens wat!!
Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Jordi
[quote=diumenge schreef op dinsdag 16 dec 2014, 19:52]Modem een nachtjes uitzetten, goede kans dat je daarna een ander IP-adres krijgt.
Hoe komt u aan deze wijsheid? Ik zet al15 jaren het modem in de nacht uit en ik heb nog steeds het IP nummer.
Het kan zijn dat het niet bij elke provider zo werkt. Een weekje de modem uitzetten, tijdens de vakantie bijvoorbeeld, zou soms nodig zijn.
@TS op welke wijze maak je dan verbinding met het internet? Deel je dit met anderen?
Het is vrij eenvoudig om 'n nieuw ip-adres te verkrijgen (kan provider afhankelijk zijn), reset zelf ook ongeveer iedere maand het adres, om het volgen door derde tegen te gaan.
Het uitzetten van modem/router is bijna altijd zinloos.
xB Browser gebruiken. Die verbergt je originele IP-adres.
"Providing multi-language support, xB Browser is an easy to use browser, fully configured to support the Tor network. Although it lacks navigation speed, it can hide your original IP address and encrypt the data while you explore the Web, which is a real advantage for protecting user privacy."
[quote=tenormin schreef op dinsdag 16 dec 2014, 22:46][quote=diumenge schreef op dinsdag 16 dec 2014, 20:10]Klik
Oh, maar nu begrijp ik hoe mensen die een ban hebben, het forum (onder andere naam) toch kunnen blijven 'bezoeken'. Vroeg jet me al zo lang af hoe zoiets kon. Niet dat ik er gebruik van ga maken. Rest me de vraag hoe valerius-2 iedere dag zijn modem afsluit en toch gewoon de volgende dag weer door kan gaan.
Er wordt bijna nooit op IP-adres gefilterd Tenormin, bijna altijd op e-mailadres.
Op IP-adres filteren is heel erg makkelijk te omzeilen en ik denk ook niet dat Marktplaats op het IP-adres van TS filtert maar op het e-mailadres.
Ten eerste zijn er providers die een dynamisch IP-adres uitgeven., dat wil zeggen dat de kans bestaat dat je per week wel drie verschillende IP-adressen krijgt toegewezen van de enorme range die grote providers tot hun beschikking kunnen hebben.
Ten tweede is het heel makkelijk om je echte IP-adres te veranderen/verbergen door proxyservers, klik hier-> Proxyservers
Of speciale browsers te gebruiken die je anoniem maken en waarop je (bijna) niet gevolgd kunt worden..
Een hele bekende is (klik->) TOR-Browser.
Dat is een soort browser die je bij je zelf installeert, en die een soort Firefox-kloon gebruikt om via een speciaal netwerk het achterhalen van je IP-adres zéér moeilijk te maken.
Dan zijn er nog providers waar je altijd het zelfde IP-adres toegewezen krijgt, een zogenaamd statisch IP-adres.
Dat gebeurd meestal als de range adressen die een provider toegewezen heeft gekregen niet zo erg groot is.
Valerius-2 heeft denk ik een statische toewijzing.
Die krijgt, als ik hem goed begrepen heb, altijd hetzelfde IP-adres toegewezen.
Dat heb ik ook.
Of ik mijn router nou 1 dag of 5 weken uitgezet heb, ik hou altijd dezelfde nummer-reeks, soms prettig, niet altijd.
Wil je echt onder een ban uit komen dan moet je bij bijvoorbeeld Google-Gmail, of Yahoo.nl-Mail een rits e-mailadressen registreren, (allemaal gratis) waarop je nog de wereld aan aliassen kunt toevoegen en een ban is dus totaal nutteloos.
Is mij hier op kassa ook wel eens gebeurd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer