door 1953 May 27, 2015 om 11:46
Computers & telefonie

McAfee en LG-D855 | Stroomverbruik?

Eergisteren McAfee voor mijn mobiel, LG-D855, geïnstalleerd. Abonnement (gratis) tot 25 mei 2017.

Merk dat mijn batterij (accu) sneller leeggeraakt dan voor de installatie.

Heeft het installeren van McAfee ermee te maken dat de batterij sneller leeggeraakt?

2683 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 27, 2015 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Al geven ze zelf aan dat dit stroomverbruik miniem is:

McAfee Mobile Security biedt nu diverse beveiligingsfuncties op kernel-niveau, dankzij integratie met Intel Device Protection Technology. In combinatie met een beveiligingsdienst zoals McAfee Mobile Security, is deze technologie in staat om een toestel proactief te blokkeren en te beveiligen tegen malware afkomstig van kwaadaardige applicaties en websites, met een minimale impact op de batterijlevensduur en de prestaties.
(Bron)

door 1953 - May 27, 2015 om 17:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 27 mei 2015, 14:07][quote=edrick3 schreef op woensdag 27 mei 2015, 13:15]Hallo1953,

Dat zou best wel eens kunnen, want die kijkt steeds of er updates zijn.

Met vr.gr.

Dat kun je natuurlijk via instellingen drastisch inperken. Of checken op updates helemaal uitschakelen en af en toe handmatig even checken.

Heb het automatisch updaten uitgeschakeld, sterker nog een aantal (gezeik) googleapplicaties eruit verwijderd die nimmer zullen worden gebruikt.

door 1953 - May 29, 2015 om 01:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 12:44]@jule

Het gaat over een mobiel.

Inderdaad gaat het om een mobiele smartphone LG G3 (D-855).

acjzr1
door acjzr1 - May 30, 2015 om 10:20
295 Antwoorden / 3 Vragen

Een anti-virus app draait (en scant) continue op de achtergrond en verbruikt dus stroom.
Net zoals wanneer je je wifi of bluetooth aan laat staan.
Ik had een (gratis) virusscanner op mijn mobiel maar heb deze verwijderd aangezien mijn toestel met deze app het nog geen dag vol hield. Op mijn tablets en laptops heb ik wel virusscanners draaien, maar die apparaten staan niet de hele dag aan.

door 1953 - May 30, 2015 om 10:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 20:44]Een anti-virus app draait (en scant) continue op de achtergrond en verbruikt dus stroom.
Net zoals wanneer je je wifi of bluetooth aan laat staan.
Ik had een (gratis) virusscanner op mijn mobiel maar heb deze verwijderd aangezien mijn toestel met deze app het nog geen dag vol hield. Op mijn tablets en laptops heb ik wel virusscanners draaien, maar die apparaten staan niet de hele dag aan.

Ook moeilijk verwijderbaar die McAfee op mijn mobiel.

akkerdistel
door akkerdistel - May 30, 2015 om 10:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Via instellingen - batterij kun je gewoon inzien of dit zo is, daar staat van ieder onderdeel hoeveel stroom het verbruikt.

door 1953 - May 30, 2015 om 10:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 27 mei 2015, 18:39]U kunt ook nog met de geopende app Google Play Store het updaten van apps uitzetten door links bovenaan op de balkjes te drukken en dan naar instellingen gaan.

Dat had ik al geregeld.

ho
door hopetobehelping - May 31, 2015 om 03:52
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 1953,

ik zou ook verwachten dat doordat er een extra programma, McAfee, op uw telefoon draait er extra stroom gebruikt wordt. Dat zal vast ook zo zijn, maar veel is het niet.
Het lijkt allemaal mee te vallen bij het bekijken van de diverse testen, hier een test van av-test uit maart 2015.
Geen idee hoe het zit met 'automatische updates', kan me wel voorstellen dat de instellingen daarvan meer impact op de batterij hebben (en ook op uw dataverbruik als het niet via de wifi gaat).

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 21:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo1953,

Dat zou best wel eens kunnen, want die kijkt steeds of er updates zijn.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2015 om 21:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 27 mei 2015, 13:15]Hallo1953,

Dat zou best wel eens kunnen, want die kijkt steeds of er updates zijn.

Met vr.gr.

Dat kun je natuurlijk via instellingen drastisch inperken. Of checken op updates helemaal uitschakelen en af en toe handmatig even checken.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 4, 2015 om 21:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk door meer controle het stroom .gebruik dan ook om hoog gaat. Dat is dan alleen te merken als u op de accu draait.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2015 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook nog met de geopende app Google Play Store het updaten van apps uitzetten door links bovenaan op de balkjes te drukken en dan naar instellingen gaan.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2015 om 00:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jule

Het gaat over een mobiel.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - Jun 12, 2015 om 00:44
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ook via CTRL+ALT+DEL --> Taakbeheer --> Processen kun je zien of McAfee inderdaad werd processen draaiende heeft. Het is inderdaad niet onlogisch dat door dit soort programma's een computer of laptop langzamer wordt, aangezien hij constant updates aan het zoeken is of fouten aan het detecteren is...