th
door thomasvdb Apr 21, 2014 om 22:03
Geldzaken & recht

Mcgregor

Geachte lezer,

een aantal dagen geleden is mijn jas van het merk mcgregor zoek geraakt, met voorbedachte rade, door een bekende van mij. Deze bekende heeft deze jas op de toenmalige werkplek weg gehaald en in een prullenbak gedeponeerd. deze is geleegd met dus mijn jas erin.
hoeveel euro schade kan ik vragen van deze persoon?
de jas is ongeveer 180 euro waard en drie kwart jaar gedragen.

Met vriendelijke groet,

Thomas Van de Berg.

3521 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De jas is dus niet zoek, maar gewoon weggegooid. En geeft die "bekende" due activiteiten tie?

zwemmer
door zwemmer - Apr 21, 2014 om 22:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou allereerst maar eens een stevig praatje maken met degeen die de jas heeft weggegooid. Laat hem uitleggen waarom hij dat heeft gedaan en laat hem dan de consequenties van zijn eigen gedrag trekken. Zo is dit verhaal een beetje kaal.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 23:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Een "raar" antwoord, maar u weet wanneer en waar de prullenbak geleegd is? Las laatst in de krant dat een zoon belangrijke papieren in een container had gegooid en de desbetreffende dame de firma die dit legen haar behulpzaam zijn geweest om de voor haar belangrijke papieren te gaan uit sorteren, plus dat het gevonden werd. Is dit misschien een optie voor u? U schrijft voorbedachte rade en weten wie het heeft gedaan, maar daar staat u gewoon niet sterk in, met "uw weten". De waarde kunt u sowieso niet claimen, alleen op uw 'zeker weten dat...'.

ph
door philip36 - Apr 22, 2014 om 00:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kikt u even wat de afschrijving voor kleding is.

https://www.europeesche.nl/klantenservice/downloads/reisverzekeringen/tourist-travel-insurance/afschrijvingslijst-bagage-reisverzekeringen.pdf/

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2014 om 03:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Apart verhaal. Maar de dader is kennelijk bekend, dus die mag voor de schade opdraaien. Kijk wat die jas nu kost en laat hem dat betalen, zodat je de jas kan vervangen. Werkt deze bekende niet mee, dan zou ik aangifte doen.

audb
door audb - Apr 23, 2014 om 11:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is geen vermissing maar diefstal en wat de dader er daarna heeft mee gedaan maakt dan ook niets uit dat is vervolgschade en die moet hij of zij dan ook betalen.
Helaas is het wel zo dat als je geen getuigen hebt of een verklaring van de dader dat het zeer moeilijk zo niet onmogelijk is het te bewijzen daarom is het ook verstandig om iemand mee te nemen die evt kan getuigen als de persoon een verklaring aflegt.

eclipse
door eclipse - Apr 23, 2014 om 13:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

?? als je het allemaal wist, waarom sta je het dan toe ?? sla mm op zn bek , werkplek suggereert een baas ? dus hulp. allemaal maar vaag, hoera t is bijna zomer gooi weg die jassen...

blok
door blok - Apr 23, 2014 om 13:48
79 Antwoorden / 8 Vragen

kun je iemand van je oude werkplek vragen te bemiddelen ?
iemand die zowel jij vertrouwt als hij vertrouwt ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:53
16828 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 23 apr 2014, 11:57]Dit is geen vermissing maar diefstal en wat de dader er daarna heeft mee gedaan maakt dan ook niets uit dat is vervolgschade en die moet hij of zij dan ook betalen.
Helaas is het wel zo dat als je geen getuigen hebt of een verklaring van de dader dat het zeer moeilijk zo niet onmogelijk is het te bewijzen daarom is het ook verstandig om iemand mee te nemen die evt kan getuigen als de persoon een verklaring aflegt.

Ik ben het hier volledig mee eens. Aangifte doen dus! (Kost niets behalve enige tijd en moeite).

De jas is ontvreemd en of die nu wel of niet in een prullebak is gegooiod etc. is niet van belang. Zoalsik het begrijp heeft u dat niert gezien en heeft u dat dan van 'horen zeggen'. Van de bekende?

pi
door pieterwolters - Apr 23, 2014 om 19:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=blok schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:48]kun je iemand van je oude werkplek vragen te bemiddelen ?
iemand die zowel jij vertrouwt als hij vertrouwt ?

Wat valt hier te bemiddelen? Persoon A heeft bewust de jas van Persoon B in de vuilnisbak gegooid.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 23, 2014 om 21:42
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wat een raar incident. Jas weggegooid met voorbedachte rade? Hoezo dan? Was er iets mis met die jas? Wat was de reden? Waarom heeft de schoonmaker een kennelijk goede jas, ook al was die in de prullenbak, weggegooid? Heeft die bekende toegegeven dat hij uw jas heeft weggegooid? Zijn er getuigen? Zo ja, dan kunt u uiteraard een vergoeding vragen. Ervan uitgaande dat uw jas nog vrij nieuw was, dan was de dagwaarde volgens de rekenhulp van verzekeraars nog 169,20 euro. Maar zonder bewijs en/of getuigen bent u nergens, ook niet bij een eventuele aangifte. Mocht het echter een ongelukje of misverstand zijn geweest dat die bekende heeft toegegeven, of als getuigen hem/haar dat hebben zien doen, kan die bekende zijn/haar WA-verzekering aanklampen. Misschien keren die een bedrag uit, wat zo nodig door die bekende aangevuld kan worden om u schadeloos te stellen.