xd
door xdaphney Sep 2, 2014 om 18:35
Geldzaken & recht

Media Markt ben je gek!

Goedendag,
Ik ben vrijdag 29 augustus j.l. bij de Media Markt in Zoetermeer geweest en ik ging kijken naar een telefoon. die telefoon wil ik gaan aanschaffen, maar ik moet wachten tot mijn verjaardag dus liet ik vandaag(02-09-2014) de telefoon aan mijn moeder zien, maar ik kwam er achter dat hij 10 euro duurder is geworden, vrijdag was de Samsung Galaxy Grand Neo nog € 189.00 en vandaag(02-09-2014) was hij € 199.00. Mijn vraag is kan dat zomaar want ze bieden het aan als een aanbieding terwijl het alleen maar duurder is geworden!! En kan je er bezwaar opmaken want ik heb er bewijs van?

2924 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2014 om 18:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij Belsimpel.nl kost hij 188,95 inclusief verzendkosten. KLIK
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel waarborg, dus mocht er wat mis gaan met het toestel, dan kun je daar terecht en zelfs naar een Geschillencommissie.

Ach, MM die schreeuwt altijd wat over aanbiedingen, maar ze doen maar wat. Veel kun je er niet tegen doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 2, 2014 om 18:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Media Markt wil graag het imago hebben de goedkoopste te zijn, zie hierboven wat daar van waar is.

Verder qua garantie kun je ook beter uit de buurt van de Media Markt blijven, zie zoekveld hier rechtsboven.

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2014 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, je kan binnen zes weken schriftelijk bezwaar maken. Of je kan 'm bij 'ben simpel' bestellen.

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2014 om 19:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je kan geen bezwaar maken. Leveranciers (dus niet alleen MM)houden elkaar scherp in de gaten wat prijzen betreft, dus als een concurrent het goedkoper aanbiedt, gaan zij ook op die prijs zitten.

Vaak worden de prijzen in rond het weekend weer goedkoper. Is dus een kwestie van timing om voor zo laag mogelijke prijs aan te kopen.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2014 om 20:12
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Recentelijk een aankoop gedaan bij de MM en na de opmerking: "als het morgen goedkoper is bij u of een ander, wat dan?" Het antwoord was "als het binnen 14 dagen elders en volgens onze voorwaarden goedkoper is, gaan we mee". Voor de gein 5 dagen later gezocht en zag het artikel € 30 minder staan elders. De volgende dag even naar MM geweest en probleemloos met € 30 naar buiten gegaan. Maar dit terzijde.

Wat de vraag van TS betreft, er kan altijd een prijsaanpassing zijn, zowel plus als min. Bij elke zaak. Gewoon rondkijken of u de tel ergens betrouwbaar kunt kopen voor uw budget/prijs.

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2014 om 21:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt de hoogste tijd dat die idioterie met al die winkels die zelf maar dingen mogen bepalen worden verboden. Gewoon alleen nog maar staatswinkels toestaan waarbij alle prijzen centraal worden bepaald (bij voorkeur door de politiek) en dan meteen voor een lange tijd vast worden gelegd. Complexe zaken kan je immers veel beter aan de overheid overlaten dan aan de vrije markt.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2014 om 21:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

OT

@Pieterwolters,

en dan meteen de vrije verkiezingen afschaffen en het Russische systeem gaan hanteren?

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2014 om 21:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@pieterwolters Eindelijk iemand die het snapt. Wat we ook nodig hebben zijn meer regels, om het leven simpeler te maken.

czar
door czar - Sep 2, 2014 om 22:13
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 2 sep 2014, 21:45]Complexe zaken kan je immers veel beter aan de overheid overlaten dan aan de vrije markt.
Gewoon de keus uit 1 wasmachine, een degelijke LADA.
Met die vrije markt ben je anders je hele vrije zaterdag kwijt om een wasmachine te kiezen en dan kom je uiteindelijk nog met de verkeerde thuis. Die dag had je ook kunnen gebruiken om leuke dingen te doen.

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2014 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bijvoorbeeld borsjtsj eten.

costnix
door costnix - Sep 3, 2014 om 11:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge
Recept voor borsjt :-)