ze
door zer Sep 19, 2015 om 17:32
Elektronica & tv

MediaMarkt Prijsverschil

Eén maand geleden heb ik een televisie gekocht in één van de vestiging van de MediaMarkt in Nederland. Ik heb deze Televisie in één keer voor 1369 euro gekocht. Drie weken later zie ik op de website van de MediaMarkt dat dezelfde televisie voor 120 euro goedkoper gekocht kan worden. Ik heb dus contact opgenomen met de Mediamarkt en zij vertellen mij dat de prijzen dagelijks kunnen wijzigen, bijvoorbeeld door het aflopen van een tijdelijke actie of cashbacks, of door veranderingen in de markt. Verder vertellen ze dat ze op voorhand niet op de hoogte zijn van eventuele prijsaanpassingen.
Op de dag dat ik de televisie heb gekocht, ben ik geholpen door een verkoopmedewerker op de vloer. Eén van mijn vragen waren of er binnenkort acties op deze televisie waren of dat deze televisie binnen paar maanden afgeprijsd word. Hierop werd nee geantwoord. Er werd verteld dat deze prijs voor een poosje hanteerbaar blijft voor deze type televisie. Ik krijg dus nu te horen dat prijsaanpassingen op voorhand niet bekend zijn, en ik kreeg te horen van de verkoopmedewerker op de vloer dat deze prijs voor een poosje hanteerbaar blijft voor deze type televisie. Dit zijn twee totaal verschillende antwoorden. Als ik had geweten dat de mediamarkt nu deze prijs zou hebben gehanteerd, zou ik wachten tot de prijs zou veranderen en dan de aankoop hebben gedaan.

Mijn vraag is of de Mediamarkt mij tegemoet moet komen, zo ja hoe, of heb ik gewoon pech dat ik deze televisie te vroeg heb gekocht?

29093 38 Rapporteer

getty
door getty - Sep 19, 2015 om 17:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U mag hier helemaal niets van verwachten. Koop is koop. Ik vind 3 weken later goedkoper ook heel wat anders dan een dag later in de aanbieding, dan zou u nog enig recht van spreken hebben.
Als de tv 3 weken later € 100 duurder was geworden, had u toch ook niet willen bijbetalen?

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zer,

.....Mijn vraag is of de Mediamarkt mij tegemoet moet komen,.....
Nee dus.

Als de prijs verhoogd was, was je dan gaan bijbetalen?

Nee dus, prijzen kunnen fluctueren.
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Het is natuurlijk zuur als je ziet dat iets goedkoper geworden is, maar die tv vond je het geld waard anders had je die niet gekocht, toch.

Veel kijkplezier.

diumenge
door diumenge - Sep 19, 2015 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zer schreef op zaterdag 19 sep 2015, 17:32]...
Als ik had geweten dat de mediamarkt nu deze prijs zou hebben gehanteerd, zou ik wachten tot de prijs zou veranderen en dan de aankoop hebben gedaan.
...Wie weet is de TV wéér een maand later nog goedkoper, zo kan je wel blijven wachten.

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2015 om 17:55
11537 Antwoorden / 51 Vragen

MM kent (dacht ik) een 14 dagen termijn na aankoop en een door hun aanvaardde collegabedrijf. Persoonlijk ervaren en probleemloos geld retour gehad. Met uw drie weken bent u daarover heen.

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2015 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Drie weken later zie ik op de website van de MediaMarkt dat dezelfde televisie voor 120 euro goedkoper .........

Dat kan. De prijzen van de webshop zijn vaak verschillend van die van de winkel. Bovendien verschillen de prijzen in de winkel ook. De t.v. die je gekocht hebt, kan in Amsterdam die dag dus goedkoper of duurder zijn dan in Rotterdam.

Webshops houden elkaar wat prijzen betreft scherp in de gaten. Gaat bijv. BCC op een bepaalde dag omlaag, volgt de MM (en andere) ook snel.

Prijzen bij webshops zijn vaak gunstiger vlak voor het weekend. Op maandag staat er dan weer een andere prijs.

Dus, nee, MM hoeft je niet tegemoet te komen.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2015 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had natuurlijk nog beter een jaar kunnen wachten, dan was die tv vast en zeker goedkoper geweest.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 19, 2015 om 19:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gelukkig bestaat de echte Hollandse mentaliteit nog. :-)

holstein
door holstein - Sep 19, 2015 om 19:23
922 Antwoorden / 16 Vragen

Misschien was hij een maand voor u aankoop nog duurder, hebt u toch nog mazzel gehad....

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2015 om 19:28
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zomaar een gedachte: Stel je krijgt van je baas € 100 opslag per 1 feb. Ga je dan ook klagen dat je op 1 jan die € 100 hebt gemist?

edison
door edison - Sep 19, 2015 om 20:14
64 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt een keer goedkoper, dat is wachten de enige optie, maar tot wanneer...?

mu
door musicchips - Sep 20, 2015 om 00:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou uw hele mailtje willen copiëren, maar 1 ding is duidelijk: Mediamarkt heeft weliswaar een grote invloed op de marktwaarde, maar bepaalt de marktwaarde niet. U heeft geen poot om op te staan. Daarbij heeft u de TV al een tijdje kunnen gebruiken, eerder dan dat die goedkoper werd.
Laat ik u 1 dingetje verklappen: alle electronica wordt alleen maar goedkoper.
Als de iPhone 6 uit komt, dan zakt de iPhone 5 meteen enorm in prijs en de iPhone 3 kost helemaal geen ruk meer. Zo gaat dat. Zo gaat dat ook bij TV's. Jammer dan, maar u heeft er wel eerder van kunnen genieten.

mu
door musicchips - Sep 20, 2015 om 00:54
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zer schreef op zaterdag 19 sep 2015, 17:32]Eén maand geleden heb ik een televisie gekocht in één van de vestiging van de MediaMarkt in Nederland.

Klopt het dat u een aanzienlijke leeftijd hebt?
Over 2 maanden kost een betere TV misschien wel minder. De levertijd van een TV is vaak niet meer dan 3-6 maanden. Het is niet zoals vroeger. Als de TV bevalt en het beeld goed is, wees er dan blij mee. U heeft er wel gewoon garantie op en als dezelfde TV niet meer leverbaar is, dan krijgt u een betere. Prijzen en acties zijn marktconform en alle electronica wordt in razend tempo goedkoper.

ze
door zer - Sep 20, 2015 om 11:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben naar de vestiging gegaan waar ik de televisie had gekocht en heb mijn verhaal weer gedaan. Dat ging voornamelijk over de verkoper die mij vertelde dat er voorlopig geen prijsverschil zal zijn in deze type televisie. Ik werd daar wel in begrepen. Ik heb een mediamarkt bon gekregen t.w.v 40 euro. Geen 120 euro maar goed. Zolang je maar 'door zeurt'. Het kwam er op neer dat de verkoper dat niet hoorde te zeggen en mij eerder moest vertellen dat prijzen op basis van concurrentie etc. worden aangepast. De verkoper wilde blijkbaar koste wat kost mij die tv verkopen. Had de bonnen meegenomen en daar stond de naam op van de verkoper, waar de winkel naar geïnteresseerd was.

Bedankt voor alle advies.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2015 om 11:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zer,

Nou, dat hebben ze dan toch mooi opgelost.
Beter € 40 waardebon dan niets.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2015 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dat is dan heel aardig en netjes van de MM.

mu
door musicchips - Sep 20, 2015 om 16:57
16 Antwoorden / 0 Vragen

Alle Mediamarkt filialen zijn franschisers. Het hoofdkantoor van MM vraagt 12%
Daar staat tegenover dat de MM wel enorme kortingen kan bedingen, zo rond de 6-8%, ook omdat ze reclame maken. De MM heeft in haar verdienmodel voornamelijk zitten dat ze rente-voordeel hebben, maar met de lage rente hebben ze dat aangepast.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zer schreef op zondag 20 sep 2015, 11:11]Ik ben naar de vestiging gegaan waar ik de televisie had gekocht en heb mijn verhaal weer gedaan. Dat ging voornamelijk over de verkoper die mij vertelde dat er voorlopig geen prijsverschil zal zijn in deze type televisie. Ik werd daar wel in begrepen. Ik heb een mediamarkt bon gekregen t.w.v 40 euro. Geen 120 euro maar goed. Zolang je maar 'door zeurt'. Het kwam er op neer dat de verkoper dat niet hoorde te zeggen en mij eerder moest vertellen dat prijzen op basis van concurrentie etc. worden aangepast. De verkoper wilde blijkbaar koste wat kost mij die tv verkopen. Had de bonnen meegenomen en daar stond de naam op van de verkoper, waar de winkel naar geïnteresseerd was.

Bedankt voor alle advies.

Tevreden klant en de MM ook tevreden. Want klant komt nog een keer terug om de bon een keer uit te geven. Waarbij de totale besteding hopelijk meer is dan veertig euro, die MM in de praktijk minder dan die veertig euro kost.

door 1953 - Sep 21, 2015 om 02:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, zelfs per vestiging kan hetzelf verschillen onderling, heeft te maken met concurrentie.

Zo zou het kunnen zijn dat televisie x in Coevorden ruim € 200 duurder is dan in Rotterdam-Alexandrium.

ho
door honda98 - Sep 21, 2015 om 14:39
103 Antwoorden / 1 Vragen

het is verstandiger om eert bij andere winkels te kijken want media markt is niet in alles zo goed koop
en garantie tot aan de deur.
ze verkopen ook bose apparatuur en doen net of ze goed koop zijn maar dat is niet waar,
in de gewone rtv winkel kosten ze precies het zelfde met een goede garantie.
daar om let goed op de prijzen en sevice.

mu
door musicchips - Sep 21, 2015 om 14:44
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 21 sep 2015, 02:20]Ja, zelfs per vestiging kan hetzelf verschillen onderling, heeft te maken met concurrentie.
Absoluut, zo is het.
Zoals gezegd: het zijn franchisers. Mediamarkt filialen kunnen op de pof inkopen via het moederbedrijf, maar er wordt ook buiten het moederbedrijf om ingekocht. Ze hebben zich wel te conformeren aan landelijke acties, maar er zijn ook lokale acties en zelfs lokale folders.
En och ja, electronica wordt steeds beter en meestal ook steeds goedkoper. Electronica bedrijven maken snel nieuwe producten om er nog wat aan te kunnen verdienen, de verouderde electronica moet dan zo snel mogelijk worden opgeruimd om magazijnruimte vrij te krijgen. Zo zit die markt nu eenmaal in elkaar. Geen verkoper kan voorspellen wat er volgende maand in de aanbieding is en bij welk filiaal ze voorraad gaan opruimen. Soms komt er compensatie van de fabrikant voor een te grote voorraad-positie van een product. Het gaat allemaal met hangen en wurgen. Simpel gezegd: vandaag deal or no deal en morgen ziet de wereld er weer heel anders uit.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2015 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 21 sep 2015, 02:20]Ja, zelfs per vestiging kan hetzelf verschillen onderling, heeft te maken met concurrentie.

Ja, dat schreef ik 2 dagen geleden ook al!

Redacteur
door Redacteur - Sep 21, 2015 om 15:10
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag on topic blijven.

De redactie

reivi22
door reivi22 - Sep 21, 2015 om 15:31
66 Antwoorden / 0 Vragen

Heb helaas hetzelfde meegemaakt bij deze toko.
Jaren geleden kocht ik een LG LCD tv van 94 cm voor de prijs toentertijd 1699,00 euro.
Zo 3 maanden later liep ik wederom in de mediamarkt en zag dat mijn tv inmiddels 400,00 euro
goedkoper was,mijn broek zakte er van af.
Ik sprak nog een (gehaaste) verkoper aan,maar die zei dat het nu eenmaal zo ging met deze ''handel"
Men gaf mij nog wel een tip.
Het allernieuwste spul is altijd duur.
Indien geduld,wacht dan minstens 6 maanden en alles is dan wederom goedkoper.

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2015 om 16:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Indien geduld,wacht dan minstens 6 maanden en alles is dan wederom goedkoper.

En nog 6 maanden later nog goedkoper, maar je mist dan wel 12 maanden gebruiksplezier.
Als je het op hèt moment mooi vindt, het wil hebben, het geld er voor (over) hebt. En je weet van te voren dat het betreffende artikel goedkoper wordt, later. Kies een juist moment, kies de juiste zaak, zorg voor een (verlengde?) garantie, maar dan heb je ook wel het plezier van je gewenste artikel.

Het is sinds de gevorderde concurentiestrijd tussen de verschillende winkels steeds lastiger om de juiste winkel te vinden, soms is internet de juiste oplossing, maar als je (in welke situatie van aankoop dan ook) een maandagmorgen product hebt, heb je gewoon pech.

reivi22
door reivi22 - Sep 21, 2015 om 16:17
66 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 21 sep 2015, 16:08]Indien geduld,wacht dan minstens 6 maanden en alles is dan wederom goedkoper.

En nog 6 maanden later nog goedkoper, maar je mist dan wel 12 maanden gebruiksplezier.
Als je het op hèt moment mooi vindt, het wil hebben, het geld er voor (over) hebt. En je weet van te voren dat het betreffende artikel goedkoper wordt, later. Kies een juist moment, kies de juiste zaak, zorg voor een (verlengde?) garantie, maar dan heb je ook wel het plezier van je gewenste artikel.

Het is sinds de gevorderde concurentiestrijd tussen de verschillende winkels steeds lastiger om de juiste winkel te vinden, soms is internet de juiste oplossing, maar als je (in welke situatie van aankoop dan ook) een maandagmorgen product hebt, heb je gewoon pech.

Tja zo gaat het met deze artikelen,eens moet je uiteraard beslissen.kopen of niet.
Ik vind internet altijd lastig met grote artikelen en dan nog van minder bekende internetwinkels.
Goed je krijgt het wellicht 100 euro goedkoper,maar indien stuk,moet je onderhandelen met zo internetwinkel.
Vaak willen ze je naar de fabrikant terugverwijzen.
Maar het blijft ''vluchtige'' handel die elektronica.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 16:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 20 sep 2015, 11:19]@zer,

Nou, dat hebben ze dan toch mooi opgelost.
Beter € 40 waardebon dan niets.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

Netjes gedaan van Mediamarkt.

Die hele discussie over de prijs van een tv, begrijp ik niet helemaal.
Vroeger kostte zo n bakbeest zomaar 1000 euro, nu heb ik een supergroot beeld voor 300 euro.
Wat zag je er ook tegenop om zo n loden apparaat te moeten verhuizen. Kostte altijd je rug.

Leve de vooruitgang!

door 1953 - Sep 21, 2015 om 16:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edison schreef op zaterdag 19 sep 2015, 20:14]Het wordt een keer goedkoper, dat is wachten de enige optie, maar tot wanneer...?

Met name na de decemberfeestdagen, vooral januari en februari 2016, want dan heeft men weinig te beuren na het uitbundige vreetfestijnen en cadeaus.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 17:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nou heet de electronica een "vluchtige handel"
Zit wel wat in.

Vroeger was het een aankoop van jewelste.
Maanden lang sparen, kijken, orienteren, en op een dag was het zover.
Je ging naar een zaak waar ze wel 30 tv s hadden, daarna was je druk bezig om met de verkoper alle testbeelden te bekijken>>> was dat niet een mooiere kleur, dit niet net iets scherper?
Over korting sprak je niet, was helemaal not done toen. Philips was de norm, later kwam sony pas

En nu?
Nu pak ik de doos, betalen en uitpakken thuis.

Inderdaad, vluchtig.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 21, 2015 om 17:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als de benzine 1 week na het tanken 5 cent goedkoper is, ga je dan klagen bij het tankstation ?
Als bij de supermarkt 3 halen 2 betalen de reclame is.
En je hebt zopas nog voor hetzelfde geld 2 artikelen gekregen.
Ga je dan klagen ?

pi
door pieterwolters - Sep 21, 2015 om 17:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

3 weken is tegenwoordig bijna de totale life cycle van een tv. Volgende week is er een aanbieding omdat het overjarig apparaat is.... (bij wijze van spreken).

wimmi20
door wimmi20 - Sep 21, 2015 om 17:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nounounou Wolters,

u bent nogal van het pad !
Volgens u is de levensduur van een televisie 3 weken !
++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=pieterwolters schreef op maandag 21 sep 2015, 17:28: 3 weken is tegenwoordig bijna de totale life cycle van een tv. Volgende week is er een aanbieding omdat het overjarig apparaat is.... (bij wijze van spreken).

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2015 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

... bij wijze van spreken ...

ar
door aram - Sep 21, 2015 om 18:28
136 Antwoorden / 1 Vragen

Je had ook voor de koop eerst om de laagste prijs kunnen vragen .
Koop is koop als alles goed werkt .
Erger vind ik die belabberde garantie en service , zodra je de drempel overstapt met je product kun je ernaar fluiten .

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aram,

.....Je had ook voor de koop eerst om de laagste prijs kunnen vragen ....
Op het moment van koop was dat voor de toen geldende laagste prijs.

.....Erger vind ik die belabberde garantie en service , zodra je de drempel overstapt met je product kun je ernaar fluiten ......
Heeft natuurlijk niets met de vraag van TS van doen en is ook nogal generaliserend.
MM handelt ook wel eens zaken goed af! ;-)

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2015 om 18:47
11537 Antwoorden / 51 Vragen

OT

Om het snelst in waarde dalende artikel te noemen: De krant van vanmorgen, 's middags is het al oud papier en wordt de vis of iets anders er in verpakt.............

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=redacteur schreef op maandag 21 sep 2015, 15:10]Graag on topic blijven.

De redactie

-:)

ar
door aram - Sep 23, 2015 om 10:04
136 Antwoorden / 1 Vragen

Dat van die garantie was in het algemeen bedoeld en niet specifiek de Media Markt. Weet ook wel dat het eens fout kan gaan bij welke winkel ook .
Maar je het zo van die dozen schuivers die alleen willen verkopen en verder niks . Koop zelf ook weleens bij de MM en tot nu toe geen problemen gehad .
Dat van die laagste prijs , er zijn winkels waar de verkoper ruimte heeft om het toch wat goedkoper te kunnen verkopen .
Waar een winkelier zich aan stoort . Je hebt een product die vlak voor het einde van de garantie gebreken vertoond . Het product word opgestuurd voor reparatie en daar laten ze het rustig een paar weken op de plank staan zonder wat te doen totdat de garantie verlopen is.
De klant moet dan een hoop extra betalen en de winkelier krijgt de schuld ervan .

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2015 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=redacteur schreef op maandag 21 sep 2015, 15:10]Graag on topic blijven.

De redactie

Misschien moet de redactie eens kijken welke topics ze in de Nieuwsbrief zetten? Voor topicstarter was het probleem al lang naar tevredenheid opgelost VOORDAT het in de Nieuwsbrief kwam!