ha
door hanny van rijn Nov 5, 2015 om 13:36
Voeding & gezondheid

Medicijnen

hoe kan het dat medicijnen in spanje veel goedkoper zijn.
test (diabeet)strips contour:50 stuks.
hier 71 euro spanje 40,24 euro
omeprasol 20 mg 2
hier 14 stuks,3,23 euro,spanje 28 stuks 2,42 euro.
hoe is dit verschil mogelijk?dacht dat we een e u hebben
groeten hanny kolster

897 8 Rapporteer

edison
door edison - Nov 5, 2015 om 13:55
64 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat hou je toch, een auto is in Duitsland goedkoper dan hier, Benzine in Spanje goedkoper enz, vergelijk van prijzen in verschillende landen heb je niks aan, het wordt per land bepaald.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2015 om 14:37
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De benzineprijzen zijn ook zo leuk ....... in NL € 1,597, in Saoedi Arabië € 0,111 per liter. Hoe is dit verschil mogelijk? Klik Hier, net zoals deze zanger zou ik dat ook weleens willen weten.

di
door digioma - Nov 5, 2015 om 14:38
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heeft onder meer te maken met octrooirechten voor deze medicijnen.
Omdat Nederland t.o.v. Frankrijk, Spanje en Duitsland veel minder bewoners, dus patienten, heeft komen die rechten voor toestemming voor gebruik in Nederland een stuk hoger uit.

Ik nam voor m'n dierenarts wel medicijnen mee uit Frankrijk die in Nederland ook gewoon gebruikt worden en dus toegestaan zijn, maar echt stukken duurder zijn. Ik kreeg het officiële receptenpapiertje van hem mee. Helaas moest hij bij een plotselinge controle die allemaal inleveren en kreeg hij een vette boete.

't Is al een tijd geleden, maar zo is het mij verteld.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2015 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat geldt niet alleen voor medicijnen, maar voor bijna alle producten.
In andere landen betaal je andere prijzen.
O.a. verschil in belastingen, etc.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 5, 2015 om 16:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Opdat Wouter Bos (PvdA), Frank de Grave (VVD), Roger van Boxtel (D66), André Rouvoet (CU) en consorten nu eenmaal graag hun zakken vullen van onze centjes en tja dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen..

@TS wat stemde u eigenlijk afgelopen decennia allemaal?

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 17:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om het nog erger te maken, binnen de Nederlandse grenzen betaal je voor medicijnen met dezelfde werkzame stof ook verschillende prijzen, het ligt er maar aan welke fabrikant het eindproduct maakt en welk prijskaartje zij er aangehangen.
Overigens kan je dit soort vergelijkingen op elk willekeurig product toepassen.

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 5 nov 2015, 16:43]Opdat Wouter Bos (PvdA), Frank de Grave (VVD), Roger van Boxtel (D66), André Rouvoet (CU) en consorten nu eenmaal graag hun zakken vullen van onze centjes en tja dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen..

@TS wat stemde u eigenlijk afgelopen decennia allemaal?

U bent hare excellentie mw. E. Schippers nog vergeten die zich vast aan het inwerken is voor haar toekomstige goed betaalde baantje bij de e.e.a. zorgverzekeraar. ;-))
Stemgedrag maakt in dit geval, net als bij zoveel gevallen, helemaal geen verschil.
Of je je nou bijv. prikt aan een rode roos of verslikt in een rot tomaatje enz. enz. het doet allemaal pijn in de portemonnee en je wordt er ook nog misselijk van ook.
En om die misselijkheid tegen te gaan bestaan er weer pilletjes die je voor verschillende prijzen bij de drogist of op een duur recept bij de apotheker kan kopen.

hansje klein
door hansje klein - Nov 5, 2015 om 17:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dezelfde fles SHERRY kost zèlfs bij de ene Jumbo minder dan bij de andere Jumbo! Ook dáár worden de prijzen regionaal vastgelegd.

De medicijnenpolitiek is in Nederland per verzekeraar al helemaal ondoorzichtig, ik denk, dat we de verschillen met Spanje niet in drie of vier zinnen uitgelegd kunnen krijgen. Faktoren kunnen de Staat en de belastingpolitiek zijn.