we
door wetomiel Jan 27, 2015 om 13:44
Elektronica & tv

MEDION TV TOESTEL

OOK BELGEN ONDERVINDEN PROBLEMEN MET AANKOPENWAAR NEDERLAND DE INVOERDERS ZIJN.
SIND 07 JUNI 2014 HEBBEN WIJ EEN TV TOESTEL MEDION, NA EEN MAAND GING DEZE STUK; TOT HIERTOE HEEFT MEDION NEDERLAND ONZE TV NOG NIET TERUG BEZORGD, ZIJ KUNNEN ER ZELF GEEN DATUM OP PLAKKEN. MEDION DUITSLAND HEEFT WEL AL GEREAGEERD EN ZE MOESTEN MIJ ONMIDDELLIJK EEN NIEUW TOESTEL GELEVERD HEBBEN. NU ZIT IK HIER MET EEN HERSTELD VERVANGTOESTEL ZONDER ZICHT OP WANNEER MIJN TOESTEL GELEVERD ZAL WORDEN; WAT ZEGGEN JULLIE HIERVAN.

628 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wetomiel,

Hoofdletters = schreeuwen!

.....WAT ZEGGEN JULLIE HIERVAN......
Vervelend voor je, maar je hebt in ieder geval zolang een vervangend toestel.
En voor garantie-aanspraken moet je bij de verkoper zijn.
Wie is de verkoper?
Lees eens hier.

O.a.:
In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt. Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Jan 27, 2015 om 16:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat kan wel een poosje duren, wees blij dat u een leen toestel heeft gekregen. Maar reparatie duurt nog wel even. Zelf indertijd ook een gehad waar pixels verkeerd gingen heeft echt weken geduurd maar om dat het niet gerepareerd kon worden kreeg een nieuw toestel maar die moest wel uit Duitsland komen. Was al 2 jaar in gebruik bij mij dus een zeer goede garantie.DAt is nu 6 jaar geleden en hij speelt nog prima niet meer bij maar kleinzoon heeft er nog veel plezier aan. Dus nog naar het leen toestel kijken .

we
door wetomiel - Jan 27, 2015 om 16:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

JA HET TOESTEL WAS WEL NOG GEEN MAAND OUD, EN MEDION NEDERLAND HAD WEL GEZEGD "DAT ER EEN PROBLEEM WAS MET DIT TYPE VAN TOESTELLEN", EN DAT WE ZO SNEL MOGELIJK EEN NIEUW TOESTEL ZOUDEN KRIJGEN. ZO SNEL MOGELIJK WAS DUS 16 DEC 2014 NA 5 MAAND. TOEN HEBBEN WE EEN GEREPAREERD TOESTEL VAN IEMAND ANDERS GEKREGEN. NB 20 CM KLEINER DAN HET ONZE.EN GANS DIE TIJD ALLEEN MAAR ERGERNIS MET HET BELLEN

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wetomiel,

Je CapsLock toets staat nog steeds ingeschakeld! We zijn niet doof. ;-)

Schrijf ze een brief. Zie voorbeeldbrief in vorige reactie (klik op de link)

we
door wetomiel - Jan 27, 2015 om 20:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

caps lock ok, zo vermijd ik ook de rode lijntje onder de woordjes. want dit is ook hinderlijk. nu ja dan kunnen we verder vitten en zeggen "leer dan zonder fouten schrijven". en dan doet dit ook niets ter zake, zoals capslock aan of uit.

costnix
door costnix - Jan 27, 2015 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS typt zijn berichten blijkbaar op een TELETYPE :-)

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 20:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wetomiel,

Het is geen vitten:
Gebruik in het digitale of e-mailbericht geen hoofdletters om iets te benadrukken. Hoofdletters zorgen ervoor dat de ontvanger het bericht schreeuwerig interpreteert.
(Bron)

rots92
door rots92 - Jan 27, 2015 om 21:43
157 Antwoorden / 3 Vragen

Als een televisie na een maand stuk gaat, bijvoorbeeld door een productiefout, dan is het heel normaal dat u een nieuw toestel krijgt.

crewmember
door crewmember - Jan 28, 2015 om 09:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wetomiel schreef op dinsdag 27 jan 2015, 20:09]caps lock ok, zo vermijd ik ook de rode lijntje onder de woordjes. want dit is ook hinderlijk. nu ja dan kunnen we verder vitten en zeggen "leer dan zonder fouten schrijven". en dan doet dit ook niets ter zake, zoals capslock aan of uit.

Wat boeit dat rode lijntje?
Komt waarschijnlijk omdat de auto correct van je browser op engels staat trouwens.

5 maanden is veels te lang, dit is zeker geen redelijke termijn en je hoeft ook geen genoegen te nemen met een kleinere TV. (tenzij je dit zelf wil)
Edricks advies om een brief te schrijven met wat u wilt is geen slecht idee.
De koop ontbinden na 5 maanden gene pruduct te hebben gehad is niet heel gek.

@ Rots92.

Nee dat is niet normaal en u heeft daar ook geen recht op.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/rechten-in-de-garantieperiode