empee
door empee May 28, 2015 om 22:15
Computers & telefonie

Meelopen bij opstarten

Ik heb een bladwijzer gemaakt van een programma, maar iedere keer als ik de pc aanzet, verschijnt het als eerste. Ik moet dat dan wegklikken en het duurt te lang. Hoe krijg ik deze bladwijzer weg in het opstartproces? Als bladwijzer wil ik dat wel behouden.

789 21 Rapporteer

zw
door zwaardvis - May 28, 2015 om 23:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Staat waarschijnlijk een snelkoppeling in de map Programma's -> Opstarten.
Anders moet je Autoruns installeren en dan zoeken waar de opstartinstructie staat.

aurora1
door aurora1 - May 29, 2015 om 00:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens via Start - zoeken naar msconfig (in zoekvakje intikken), vervolgens dit in de lijst links aanklikken waarna een venstertje opent.
Bovenaan dan aanklikken Opstarten en kijken of het bedoelde programma in de lijst staat en dan het vinkje ervoor weghalen.
Dit is uitgaande van W7.

akkerdistel
door akkerdistel - May 29, 2015 om 08:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Via CCleaner is iets overzichtelijker; 'Gereedschap' dan 'Opstarten' alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
En als je daar toch bent kijk dan ook even bij 'Geplande taken' kan eigenlijk ook allemaal uit.

Of mag ik dat hier niet zeggen? ;-)

edrick3
door edrick3 - May 29, 2015 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo empee,

Welke browser gebruik je?

Als je een bladwijzer wilt behouden, dan klik je - als de site geopend is - op Bladwijzers bovenin en klik je op 'Bladwijzer voor deze pagina maken'.

Opstarten uitzetten voor Chrome:
Ga naar moersleutel, opties, basis instellingen en geef op welke pagina je wilt als start pagina.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - May 29, 2015 om 12:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]•••
alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
•••
Da's een beetje kort door de bocht.

akkerdistel
door akkerdistel - May 29, 2015 om 13:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 29 mei 2015, 12:55][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]•••
alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
•••
Da's een beetje kort door de bocht.
Uiteraard, maar werkt hier al jaren prima.

gompy2
door gompy2 - May 29, 2015 om 13:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 29 mei 2015, 12:55][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]•••
alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
•••
Da's een beetje kort door de bocht.
Dat heb ik bij zijn tweelingbroer/zus "lekkerisdat" ook al eens aangegeven en ook geschreven wat er dan bij mij niet meer op zou starten of niet zou meer werken als ik alles uit zou vinken, te beginnen bij mijn Firewall.
Maar dat komt niet binnen bij hem/haar.
Desalniettemin zijn dat soort "adviezen" wel erg gevaarlijk en moet daar ook zeker op gereageerd worden.

empee
door empee - May 29, 2015 om 21:23
178 Antwoorden / 139 Vragen

Ik word nog niet wijzer hiervan. Ik ben vergeten te vermelden, dat het gaat om Windows 8.1 en Moz Firefox

dobby
door dobby - May 30, 2015 om 02:18
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 29 mei 2015, 12:55][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]•••
alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
•••Da's een beetje kort door de bocht.Hmm.. als je inderdaad "alles uitzet op de beveiligingssoftware na" -- [wat is beveiliging? NAP client? av/malware scanners? ID systems? Firewalls? Logfile analyzers?]

Maar los van dat: Ik hoop dan dat het programma wat je gebruikt om dit te doen wel "door apple gemaakt is", oftewel jou tegen jezelf beschermt door geen core windows services en processes te laten zien.. als je die uitzet.. nou ja.. zeg maar "GAME OVER - RETRY?"

akkerdistel
door akkerdistel - May 30, 2015 om 11:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 13:25] te beginnen bij mijn Firewall.
Persoonlijk vind ik dat de firewall onder beveiligingssoftware valt, maar wie ben ik om dat te vinden ;-).

Snap je punt uiteraard wel, maar met een beetje logisch nadenken + het feit wanneer je iets niet meer werkt het gewoon weer aan kunt vinken (lees; ongevaarlijk) kun je mijn inziens flink wat vinkjes uitzetten. Kom vaak zat computers tegen met 10+ dingetjes die mee opstarten, inclusief spyware..

Dan zal ik je maar niet vertellen dat ik gister nog heb zitten rommelen en op de del toets heb liggen drukken in regedit, ojee zie ik gompy2 daar van de stoel vallen :-).
En nee dat ik ga dan weer niet adviseren om te doen, sterker nog ik raad dat zelfs af.

Zonder proberen, lef hebben en bovenal gokken leer je never nooit niet omgaan met een PC, grote voordeel is nog altijd je kunt helemaal niets stuk maken. Back-upje terugzetten of formatteren is tenslotte ook één grote leerschool :-).

akkerdistel
door akkerdistel - May 30, 2015 om 11:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

In dat andere topic een goed voorbeeld, klik en klik. Minimaal slechts 12 spyware dingetjes die hij mee laat opstarten. En van de 21 kun je er echt 19 probleemloos uitzetten en van 16 zou je eigenlijk helemaal niet moeten willen dat ze mee opstarten.

gompy2
door gompy2 - May 30, 2015 om 11:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 30 mei 2015, 11:05]
Zonder proberen, lef hebben en bovenal gokken leer je never nooit niet omgaan met een PC, grote voordeel is nog altijd je kunt helemaal niets stuk maken. Back-upje terugzetten of formatteren is tenslotte ook één grote leerschool :-).
Helemaal met je eens, maar als jij schrijft:

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]Via CCleaner is iets overzichtelijker; 'Gereedschap' dan 'Opstarten' alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
En als je daar toch bent kijk dan ook even bij 'Geplande taken' kan eigenlijk ook allemaal uit.

Vind ik dat een rigoureus "advies" die men niet zomaar uit moet gaan voeren, niet eerder als dat iemand weet wat het doet.
Daarom noem ik jouw "advies" gevaarlijk om zomaar te volgen en is geheel afhankelijk wat iemand aan software op zijn computer heeft staan.

Dat er onderdelen uit gevinkt kunnen worden ben ik met je eens, ik heb maar 6 extra onderdelen die ook mee opstarten:
Item voor muis.
Item voor (speciaal) keyboard
Item voor Ccleaner
Item voor Privatefirewall 7.0 Application, gratis Firewall
Item voor FreeAlarmClock die mij alarmen geeft als ik dingen moet doen, televisieprogramma wil zien enz.
en
Item voor 360 Total Security, mijn gratis Chinese Security Suite.

Opstarttijden zijn hier gemiddeld van 18 tot 25 seconden, met gewone HD schijven, dit geeft de 360 Total Security software aan.

Cookies
door Cookies - May 30, 2015 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Persoonlijk vind ik dat de firewall onder beveiligingssoftware valt.........

Eens, ook bij mij valt een firewall onder beveiligingssoftware. Bij mij start dus ook alleen de beveiligingssoftware op. Alle andere programma's kan ik tenslotte ook handmatig op starten.

Geen geplande taken staan, kan ik ook zelf wel regelen. Automatische updates van van alles en nog wat, staat ook uit. Regel ik ook zelf.

gompy2
door gompy2 - May 30, 2015 om 12:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten, klik-> Hier

reflecs
door reflecs - May 30, 2015 om 18:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=empee schreef op vrijdag 29 mei 2015, 21:23]Ik word nog niet wijzer hiervan. Ik ben vergeten te vermelden, dat het gaat om Windows 8.1 en Moz Firefox

Het staat niet in taakbeheer > opstarten? Of is het niet herkenbaar?
Om welk (soort) programma gaat het?

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 1, 2015 om 09:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 11:46]Vind ik dat een rigoureus "advies" die men niet zomaar uit moet gaan voeren, niet eerder als dat iemand weet wat het doet.
Daarom noem ik jouw "advies" gevaarlijk om zomaar te volgen en is geheel afhankelijk wat iemand aan software op zijn computer heeft staan.
Je moet het ook niet zomaar doen, wel even logisch bij nadenken ;-).

Bij jou valt het reuze mee, helemaal tegenover eerder genoemd voorbeeld, alleen CCleaner snap ik niet helemaal maar voorspel dat dat een reden heeft en geblokt is in de firewall.

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 11:51]Automatische updates van van alles en nog wat, staat ook uit. Regel ik ook zelf.
Exact, mijn inziens de juiste manier. En zolang je maar zorgt dat Flash up-to-date is (en gaan Java gebruikt) kan er niet zo gek veel misgaan.

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2015 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@empee,

Misschien heb je hier iets aan.

Suc6

empee
door empee - Jun 1, 2015 om 21:58
178 Antwoorden / 139 Vragen

[quote=reflecs schreef op vrijdag 29 mei 2015, 11:01]Soms is er ook een optie in het programma zelf waar u kunt instellen of het wel/niet automatisch bij het opstarten van de pc geactiveerd wordt.

Of Taakbeheer in Windows 8:
Klik http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/manage-apps-services-task-manager
Heeft even geduurd, maar nu gevonden.
Bedankt allemaal.

reflecs
door reflecs - Jun 1, 2015 om 21:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Soms is er ook een optie in het programma zelf waar u kunt instellen of het wel/niet automatisch bij het opstarten van de pc geactiveerd wordt.

Of Taakbeheer in Windows 8:
Klik http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/manage-apps-services-task-manager

reflecs
door reflecs - Jun 2, 2015 om 12:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Fijn dat het gelukt is :).

gensnet
door gensnet - Jul 29, 2015 om 13:56
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 29 mei 2015, 08:53]Via CCleaner is iets overzichtelijker; 'Gereedschap' dan 'Opstarten' alles kan uit op de beveiligingssoftware na.
En als je daar toch bent kijk dan ook even bij 'Geplande taken' kan eigenlijk ook allemaal uit.

Of mag ik dat hier niet zeggen? ;-)
Ik gebruik al jaren CCleaner. Een eenvoudig programma wat zo'n 95% van al je (internet) sporen wist. Je moet alleen bij de installatie even oppassen dat er geen google chrome wordt geïnstalleerd.
Bovendien kan ik beamen dat je alles uit kunt zetten bij een opstart behalve de beveiligingssoftware. Er staat dus bij mij máár één regel bij de opstart en dat is van de beveiligingssoftware. Ik gebruik géén windhoos explorer maar Firefox en je kunt dus alle dingen richting explorer ook gewoon wissen.