pe
door peterts Oct 3, 2015 om 16:09
Geldzaken & recht

Meer dan 1000 Euro onterecht afgesschreven door LEXA

In maart 2013 heb ik Lexa(more) opgezegd. Maar nog steeds wordt 39 euro per maand afgeschreven. Eerst onder een internationale naam die ik verward heb met een van mijn internationale abonnementen. Pas twee maanden onder de naam Lexa.

Ik vraag om terugbetaling. Het antwoord is dat ik een vakje heb aangezet om mijn profiel te bewaren. Dat kost 39 Euro per maand. Ik zou er een email van hebben ontvangen. Die heb ik niet. Lexa wil me die mail niet toesturen.

Mijn abonnement is nu stopgezet maar mijn profiel is nog een maand (betaald!) beschikbaar.

Het wordt dan nog vreemder!

Ik probeer toegang te krijgen tot mijn profiel maar mijn wachtwoord werkt niet. Ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen. Na aandringen wordt bevestigd dat het profiel eerder al is verwijderd.

Ik heb jaren betaald (1170 euro!) voor een profiel dat niet eens meer bestaat en wel degelijk correct is opgezegd.

Ik vraag terugbetaling van de bedragen die vanaf maart 2013 zijn betaald. Daar komt geen antwoord meer op.

Dus vraag ik om een adres en de naam van de verantwoordelijke manager voor Lexa/Lexamore in Nederland. Ook hier wordt niet op geantwoord.

Als iemand toevallig weet waar nu het bordje Lexa (of Meetic) nu hangt en wie nu de manager is, help me dan. Het pand op de Singel is leeg en Stefan van den Berg is volgens zijn profiel op LinkedIn geen landen manager meer en is ook niet meer betrokken bij Lexa.

749 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2015 om 16:35
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb jaren betaald (1170 euro!) voor een profiel dat niet eens meer bestaat en wel degelijk correct is opgezegd.

Kunt u bewijzen dat u correct heeft opgezegd? Ook een schriftelijke/e-mail bevestiging van gekregen?

diumenge
door diumenge - Oct 3, 2015 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt in ieder geval de laatste en misschien ook wel de een na laatste betaling laten storneren. Als u ook de machtiging hebt ingetrokken met het opzeggen dan kunt u uw bank vragen een MOI-procedure te starten >> klik. Dan heeft u in ieder geval een deel terug, en vermoedelijk zullen ze wel contact met opnemen. Dan kunt u ze vragen e.e.a. aan te tonen t.a.v. het abonnement en uw verplichting die u volgens hen zou hebben.

van leyden
door van leyden - Oct 3, 2015 om 21:47
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Wat een ellende met die Lexa. Altijd maar weer.
Triljarden klachten in een paar jaar tijd en het blijft maar doorgaan.
Er is geen doorkomen aan het aantal negatieve recensies.

Wordt tijd voor een nieuwe site van klanten die wel tevreden zijn.
Mooi idee, maar t staat natuurlijk binnen de kortste keren vol met trollen.
De bedrijfstrollen van lexa zijn uiterst actief, zelfs op tros radar zijn ze nu te vinden.

Lexa? Gelegaliseerde oplichting.

ho
door hopetobehelping - Oct 3, 2015 om 21:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peterts,

alles valt of staat met wat u wel of niet kunt bewijzen.
Als u over bewijs beschikt (zwart op wit of opnames van telefoongesprekken) dat u vanaf een bepaalde datum geen profiel en dus geen abonnement meer heeft dan zou ik als ik u was vanaf die datum het geld terugvorderen.
Uit uw vraag begrijp ik dat Lexa niet echt meewerkend is. Mocht u niet over bewijs beschikken dan zou u ze de vraag (zwart op wit/email) kunnen stellen om bewijs te leveren dat u een abonnement heeft/hebt gehad en de periode daarbij.
Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou ik deze raadplegen. Het is een behoorlijk bedrag, de moeite waard om het terug te halen.

costnix
door costnix - Oct 4, 2015 om 11:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@vanleyden
Als het gelegiseerd is, is het geen oplichting.