ma
door maria35 Oct 27, 2014 om 19:41
Geldzaken & recht

Meer dan 9 maanden wachten op beslissing toeslagen

In januari 2014 hebben wij een aanvraag gedaan voor de kinderopvangtoeslag. De belastingdienst weigerde een beslissing te nemen. Na meer dan 4 maanden wachten hebben wij contact opgenomen met de nationale ombudsman. Na de ombudsman gesproken te hebben heeft de belastingdienst een gemene actie uitgevoerd. Die heeft namelijk de behandeling stop gezet en noemde dit een beslissing. De aanvraag was dus afgewezen. Wij moesten vervolgens 2 maanden op de beschikking wachten anders konden wij geen bezwaar indienen.

Na 8 maanden wachten hebben wij ook maar een voorlopige voorziening aangevraagd bij de recht bank. De belastingdienst heeft ons toen verzocht om de zaak in te trekken en beloofde de aanvraag toe te kennen. een beschikking zou volgen.

Echter werd er een beschikking op een verkeerde naam opgesteld. Op mijn naam. Terwijl de aanvraag op de naam van mijn man loopt. De belastingdienst kwam met een vreemd verhaal en beweert dat ik een bezwaar heb ingediend en dat zij graag een reden willen weten waarom ik de aanvraag te laat heb ingediend om dit in het systeem te zetten en dan zou alles geregeld worden. Dit kan toch niet zomaar? Is dit niet valsheid in geschriften?

Voor zover ik weet is het zo dat degene die een toeslag aanvraagt ook op zijn/haar naam een beslissing krijgt en niet op de naam van de toeslagen partner (Oma, zus, man, vrouw).

Vervolgens wilt de belastingdienst niet gelijk uitbetalen uitbetalen omdat zij willen kijken of er wat te verrekenen valt. Dit is te erg voor worden gewoon. De belastingdienst heeft gewoon teveel fouten gemaakt in deze zaak. En daarvan worden wij de dupe.

405 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe doet het er natuurlijk niet toe of die beschikking op uw naam is of op die van uw man. Maar uiteraard hoort de beschikking op naam van de aanvrager te staan.

U zet uw verhaal hier nu neer, maar u bent al bij de Ombudsman geweest en bij de rechter, dus ik zou niet weten wat dit forum nog voor u kan betekenen.

Als ik u was zou ik weer contact opnemen met de Ombudsman.

ma
door maria35 - Oct 28, 2014 om 08:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt degelijk wel uit op naam van wie een beschikking komt te staan. Anders waren er geen regels en wetten hierover opgesteld. Dus u wilt zeggen dat het heel normaal is dat een aanvraag op naam van een toeslagen komt te staan. Dus ook een broer, zus of ander familielid?

wij hebben inderdaad 4 maanden terug contact gehad met de ombudsman omdat onze aanvraag niet in behandeling werd genomen. Dat heeft niet veel geholpen want wij moesten alsnog 2 maanden wachten op een beschikking voordat wij bezwaar konden aantekenen.
De zaak is niet voorgekomen bij de rechter omdat de belastingdienst ons heeft verzocht deze in te trekken, met de belofte dat er een positieve beschikking afgegeven zou worden afgegeven op de aanvraag (van mijn man).

Als een bestuursorgaan beloftes maakt, en deze ook nog schriftelijk bevestigd, moet deze worden nagekomen. En niet de boel proberen te belazeren. De belastingdienst heeft een fout gemaakt maar weigert dit te corrigeren, terwijl zij zelf toegegeven hebben dat ze een fout hebben gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 08:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lezen is niet uw sterkste punt. Ik schrijft toch dat een beschikking op naam van de aanvrager hoort te komen? U sleept er allemaal mensen bij die er niet toe doen.

En hebt u nu een beschikking en geld? En u kunt nu toch bezwaar maken?

U bent boos op de belastingdienst, maar het is mij niet echt duidelijk welke fout zij nu hebben gemaakt.