st
door stef84 May 1, 2014 om 09:31
Huishouden & energie

Meer mense ervaring met matrassen van <a href="//hetmeubelplein.nl" target="_blank">www.hetmeubelplein.nl</a>

Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuw matras. Ik heb diverse topics gelezen maar kom er niet echt uit. Toevallig zag ik in 1 topic een ervaring over het meubelplein. Ik heb zelf ook met deze verkoper gemaild en hij beweert dat de kwaliteit vergelijkbaar is met beterbed. Het matras wat ik wil kopen is deze: www.hetmeubelplein.nl/nl/pocketveermatras-160-x-200.html doe ik hier verstandig aan of juist niet? Iemand ervaring hiermee?
Groeten, Stef

2912 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 1, 2014 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie zegt dan dat de "kwaliteit" van Beter Bed goed is? Die hebben zoveel verschillende matrassen, daar kan je toch niet zomaar een uitspraak over doen. En dat zal ook wel voor het Meubelplein gelden.

st
door stef84 - May 1, 2014 om 12:07
23 Antwoorden / 2 Vragen

Dat weet ik dus niet en daarom stel ik deze vraag. De verkoper heeft me vertelt ze zelf te laten produceren in polen maar dat hij voor Tsjechisch draadstaal omdat dat het serkste was. Je krijgt 25 jaar garantie op de pocketveren en 3 jaar op het hele matras. overignes wordt gezegd dat ook na e garanie productiefoutne kostenloos worden hersteld. De veren zijn 6-slgs en de draddikte 1,8 en 1,6 mm en het koudschuim is hr55. Het klinkt mij ud wel positief in de oren. Ik twijfle nog tussen de 18cm dikke voor 149 euro(160 bij 200) of de 22cm dikke voor 198 maar ik ga binnekort even proefliggen, woon toch maar 15 km van venendaaal. Maar soms zegt men wat te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook, vandaar dat ik wat ervaringen zocht.

user123
door user123 - May 1, 2014 om 12:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is : lig je er lekker op.

De kwaliteit kan nog zo super zijn, maar wanneer jouw lichaam en manier van slapen niet past bij het matras wat je wil bestellen heb je nog geen nachtrust.

Sommige dingen koop je niet online.

Of je moet een rat zijn en je gratis laten adviseren bij Beterbed om vervolgens een paar tientjes goedkoper online te bestellen ?

st
door stef84 - May 1, 2014 om 12:51
23 Antwoorden / 2 Vragen

Ik schreef toch al dat ik ging proefliggen, dat kan gewoon bij het Meubelplein dus ik ga niet naar beterbed om me gratis te laten adviseren en het daarna ergens anders kopen. Overigesn gaat het niet om een paar tientjes maar een een paarhonderd euro in dit geval.

mahadma
door mahadma - May 1, 2014 om 14:48
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad is proefliggen belangrijk. De ene persoon heeft een ander gewicht als de andere en dàt verschil bepaald mede of je "lekker ligt". Maar je kan eventueel aan een waterbed denken. dat ligt werkelijk fantasties, maar je moet er (soms) even aan wennen. 's Zomers lekker koel en 's winters lekker warm als je instapt. Het kost wel energie, maar zeker als persoon a een ander gewicht heeft als persoon b in één bed, is het ideaal.

st
door stef84 - May 1, 2014 om 15:29
23 Antwoorden / 2 Vragen

@mahadma: dank je voor je reactie maar ik zoek juist een goedkoop matras. Mijn sport is om zo goedkoop mogelijk te leven zonder slechhte kwaliteit te hebben. z heb ik een Beko wasmachine, een eyelove bril en rijd ik in een dacia logan sedan(omdat niemand die meer wil hebben en ze daarom erg goedkoop zijn maar de kwaliteit is wel goed). zo nu dus ook met de matras, ik wil het goedkoopste hebben wat wel goede kwaliteit biedt. Vandaar mijn vraa of ik die hier idd zal krijgen. Ik ga zaterdag proefliggen.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2014 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan wat ascetisch gaan leven en genoegen nemen met een matje? Kost niet meer dan € 5,00 bij de kringloop.

st
door stef84 - May 1, 2014 om 15:53
23 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: je hebt me niet goed begrepen. Ik wil zo goedkoop mogelijk toch topkwaliteit krijgen, mijn zoektocht is dus wat is de laagste prijs voor goede kwaliteit? en daarbij stoot ik op Het Meubelplein alls mogelijke optie. Daarom heb ik bijvoorbeeld geen Indesit wasmachine maar een beko(zelfde prijs maar kwaliteit die richting siemens gaat). dus nee geen matje van 5 euro, maar ee perfect comfortable 7-zone matras voro 198 euro als het meezit.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2014 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoop dat u er lekker in kunt dromen.

mahadma
door mahadma - May 1, 2014 om 16:34
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Je slaapt gemiddeld 8 uur per nacht, dus 2.920 uur per jaar = circa 120 dagen per jaar. zeg dat je een matras 10 jaar gebruikt, dan hebben we het over 1.200 dagen waar je op je bed ligt te liggen. Dan kàn goedkoop duurkoop worden. Een nieuwe rug is nergens te koop en nachtrust heeft een hoge waarde, méér dan geld. Houdt dat ook voor ogen.

di
door dickster - May 2, 2014 om 15:35
69 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals ik in een ander onderwerp heb vermeld heb ik een matras bij deze firma gekocht. Ik heb een 140x200x22cm variant van 170 euro. Ik heb niet proefgelegen maar de ok gewoon gewaagd en ben zeer tevreden, net als mijn verloofde. Wel werd mij verteld dat dat de 22cm dikke variant iets zachter is dan de 18cm dikke. Verder zijn er nog iets duurdere varianten met traagschuim aan 1 kant(dan kan je dus kieen tussen of koudschuim of traagschuim) of aan 1 kant latex, zelfde principe. ook is er nog 1 met minder hard koudschuim geloof ik. Maar als je toch in de buurt woont zou ik zeker even gaan proefliggen inderdaad.

st
door stef84 - May 2, 2014 om 15:45
23 Antwoorden / 2 Vragen

@mahadma: Wat ik al meerdere malen heb geschreven, ik zoek kwaliteit voor een goedkope prijs, dus geen flutmatras waar ik mijn rug mee verknoei. Ik ben niet van menign dat duur kopen altid de oplossing is want ook dure matrassen zijn soms slecht(zie andere topics hier). Aangezien hier maar 1 ervaring met deze winkel is gepost ben ik vanmiddag maar even gaan kijken. Ik heb proefgelegen op diverse matrassen. De 18cm variant is super solide maar voor mij iets e hard. de traagschuimvarinat is oook heerlijk(aangeizne ze niet teveel traagschuim gebruiken en draaien dus goed te doen blijft) mar ik vond de koudschuim 22cm variant toch het lekkerste, lekker stevig maar niet hard. Ik voelde me net alsof ik op een hotelbed lag. Ze hadden het matras op voorraad(had ik van te voren nagevraagd) dus op mijn aanhangertje geladen en vor 198 euro een 7-zone pocketveermatras 160x200x22cm dik gekocht. hij ligt al op mijn boxspring nu nog even te luchten omdat ik las dat dat beter is en de nieuwheidslucht dan snel verdwijnt. Ik kijk er nar uit vanavond t egaan slapen en zal morgen laten weten hoe ik ben opgestaan.

st
door stef84 - May 3, 2014 om 08:39
23 Antwoorden / 2 Vragen

We hebben de eerste nacht op de nieuwe matrassen van het Meubelplein geslapen. En we zijn allebei erg tevreden, goede steun, stevig maar niet hard(hebben we zelf voor gekozen zachter bestond ook). We hebben geen van beide pijnklachten, wel iets vaker gedraaid dan normaal tijdens de nach maar dat is normaal bij gewenning. Tot nu toe zeer tevreden, ik post over een week of 2 mijn definitieve oordeel.

st
door stef84 - May 23, 2014 om 20:52
23 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals beloofd na ene paar weken nog een definitief oordeel. We zijn allebie volledig gewend aan de matras. Het is een hele rare gewaarwording dat je op een oud versleten matras geleidelijk slechter at slapen, ik dacht dat ik gewoon een periode van lichter slapen ahd ofzo. Nu slaap k echt weer als vroeger, en word ook echt itgerust wakker zonder pijn of stijfheid. Heel erg tevreden dus.

ho
door hopetobehelping - May 23, 2014 om 21:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stef84 schreef op vrijdag 23 mei 2014, 20:52]Zoals beloofd na ene paar weken nog een definitief oordeel. We zijn allebie volledig gewend aan de matras. Het is een hele rare gewaarwording dat je op een oud versleten matras geleidelijk slechter at slapen, ik dacht dat ik gewoon een periode van lichter slapen ahd ofzo. Nu slaap k echt weer als vroeger, en word ook echt itgerust wakker zonder pijn of stijfheid. Heel erg tevreden dus.

Leuk om te horen dat u weer lekker slaapt en tevreden bent over uw matras.
Dank u wel voor uw terugkoppeling.

di
door dickster - Nov 19, 2014 om 17:25
69 Antwoorden / 2 Vragen

even eeen update: Wij hebben onze matras nu 7 maanen en zijn nogaltijd zeer tevreden. We draaien de matras 1 keer per 3 maanden, hoeel dit volgens de verkoper niet hoeft, maar gewoon om er zo lang mogelijk mee te doen. De matras ligt nogaltijd zeer comfortabel en heeft nog gen kuilvorming.

ma
door maaike2907 - Jan 20, 2015 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Oplichters en dieven zijn het van Hetmeubelplein.nl waar wij een boxspring van bijna 1000 euro hebben besteld en betaald maar nooit geleverd gekregen!! In maart 2014 hebben wij een boxspring besteld waar volgens die verkoper 6 weken levertijd op zat dus hebben we geduldig afgewacht, na twee maanden gebeld wanneer het bed geleverd gaat worden, werden we afgescheept met het verhaal dat de fabriek de verkeerde kleur had gefabriceerd dus moest die opnieuw worden gemaakt, weer 4 weken gewacht en redelijk geïrriteerd gebeld om te horen wat nu de leverdatum ging worden.

Ik zou direct terug gebeld worden, nooit gebeurd dus paar dagen later weer gebeld en volgens diezelfde verkoper was het bed nu bij zijn transporteur, of we zelf maar even contact op willen nemen met hun..!? Transportbedrijf weet van niets
dus weer naar die knuppel terug gebeld en hij zou zelf wel even contact opnemen...weer aan de lijn gehouden en na een week nog weer niet zijn terug gebeld wij weer bellen en nu zou die hoogstpersoonlijk zelf naar het magazijn gaan om dat bed te zoeken, maar niet teruggebeld dus ik werd steeds kwader en gebeld zegt die dat die allang in het magazijn lag en dat die nu dan toch echt na 6 maanden geleverd gaat worden....

Een week later neemt dat transportbedrijf pas contact op voor een afleverafspraak die week daarna,,,,,eindelijk geleverd maak ik die kartonnen open....is het helemaal niet het bestelde bed!!!! Ik op hoge poten die hufter gebeld en bleef nog steeds netjes, komt met de beroerdste smoes dat er in de fabriek toch blijkbaar iets niet helemaal goed was gegaan.....ja ja! Daarna nog 4 keer gebeld in 1,5 maand tijd dat we ons geld terugwillen....het is nu half januari geweest en nog geen één cent op mijn rekening gestort dus deze dief daar moet niemand nog zijn geld aan gunnen, wees bij deze gewaarschuwd!!!

st
door stef84 - Mar 29, 2015 om 21:44
23 Antwoorden / 2 Vragen

@maaike: je bericht is een beetje onlogisch. Je noemt de verkoper een dief, maar wat ik heb begrepen uit je berich tis dat je wel een bed hebtontvangen alelen niet datgeen dt je hebt besteld maar ik neem dan toch aan dat je wel een vegeljikbaar bed hebt gehad? Niet dat dat goed is natuurlijk, maar er is dan nog gen sprake van diefsal.
Zelf moet ik mijn ervaring helaas ook wat bijsteleln. In het begin was ik echt ongelofeljik tevreden over het matras, de stevigheid was goed en de ondersteuning ook. Maar na een maand of 8 werd dat minder, matras keren hielp wel maar sinds enkeel weken begon de bovelaag van 4,5 cm koudschuim op bepaalde plekken los te laten en het ligcomfort is sterk achteruit gegaan. Overigesn is de verkoper niet moeiljik in z'n garantieservice dus het zal wel weer goedkomen maar kwalitiet is he tuiteraard niet. IK houd julie op de hoogte over he tvervolg. nog even voor potentiële kopers: om ervaringen zoals die van Maaike te voorkoemn zou je onder rembours kunnen besteleln, dat kan gewoon bij het meubelplein.
Groeten, Dick

di
door dickster - Apr 14, 2015 om 19:48
69 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas bij nader inzien een erg slecht bedrijf(heb er een eigen topic voor geopend getiteld misleidende informatie en garanteiproblemen bij het meubelplein). De matras werd verkocht alsof er hr55 koudschuim in zat en het bleek maar hr30. Nu ook nog geen garantie gekregen nu mij matrs binnen een jaa rkapot is. zie voor uitgebreidere info mijn eigen topic. Maar omdat dit het ervaringen topic is toch even dee mededeling: erg onsymatieke afhandeling als er klachten zijn, en dsu ook misleidende info over de specificaties van een product.

di
door dickster May 7, 2016 om 22:39
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het Meubelplein is sinds januari 2016 failliet. De website www.hetmeubelplein.nl is ook gesloten.