fr
door frankvdh Jan 25, 2015 om 16:54
Voeding & gezondheid

Meerekenen verpakking bij gewicht walnoten?

Als we bij Hoogvliet een doosje walnoten kopen staat er als gewicht 110 gram, terwijl er steevast 100 gram in het doosje zit. Ze rekenen het gewicht van de verpakking dus mee. Ik weet niet of ze dat met al hun zelf verpakte producten doen en of het eigenlijk wel mag. Wat is de ervaring van anderen? 10 gram plastic is toch echt geen walnoot zou je denken.

8318 77 Rapporteer

komsja
door komsja - Jan 25, 2015 om 17:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@frankvdh
Begrijp ik het goed dat het over 10 hele grammen!!!!! gaat
Ik weet dat ik moeilijk kan doen,maar zaniken over 10 gram?
en of het nou over een walnoot of over bijvoorbeeld vers gesneden vleeswaar of kaas etc etc gaat,
Men betaald vaak ook voor het gewicht van de verpakking.Als je bijvoorbeeld versgesneden lever gaat kopen dan word er eerst een schaaltje neergelegd en dan word er na elk gesneden plakje een dun plastic velletje tussen gelegd,en tja voor dat enorme gewicht moet je ook betalen,ben het met u eens als u zou zeggen dat de winkels op jaarbasis ook winst maken op een schaaltje en het plastic velletje want op jaar basis praat je dan wel over vele kilo,s Maar om je nou daar druk over te maken?
Ik kan wel legio andere dingen bedenken waar men zich druk over zou kunnen maken

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2015 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet om 10 gram. Je denkt 110 gram te kopen, je krijgt er 100, dat is dus 91% vaan 110 gram. Negen procent minder ontvangen dan aangegeven is inderdaad niet juist.

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2015 om 17:59
16823 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. Wel een erg oude, uit 2007 vraag maar toch...

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2015 om 18:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om dit klik hier product gaat dan klopt het inderdaad niet.
U kunt de klantenservice er eens over mailen via een contactformulier en zien wat zij daarover zeggen.
Anders elders waar het wel klopt walnoten kopen zou ik zeggen.

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2015 om 19:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt mogelijk klik hier de informatie w.b. verpakkingen/inhoud vinden.

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2015 om 19:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier een ouder artikel van het AD erover.

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2015 om 19:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hi, aurora1, bij je laatste link staat wel: regeling vervalt per 1 Januari 2015. Geen idee of daar iets anders voor in de plaats is gekomen? Je bent nogal goed in zoeken, kan zelf na 1 Januari over iets nieuws niets vinden.

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2015 om 19:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Inmiddels 1 na laatste link, je was een beetje te vlug voor me. ;-)

pi
door pieterwolters - Jan 25, 2015 om 19:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of je gaat gewoon naar een winkel waar de spullen gewoon los verkocht worden i.p.v. voorverpakt... Dat schiet in ieder geval meer op dan hier klagen.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2015 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En in die winkel zal het ook in een zakje gedaan worden wat meegewogen wordt.

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2015 om 22:45
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Op de verpakking staat 110 gr. Er staat dus niet "inhoud" 110 gr. Is wel makkelijk weet je vooraf hoe zwaar het pakje is. Mogelijk vermeld om te voorkomen dat we ons vertillen. !0 gr. waar hebben we het over. Is een halve walnoot.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2015 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Maar ook € 0,21.

hutch
door hutch - Jan 25, 2015 om 23:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik doe er een schepje bovenop: het is gewoon misleiding.

Zij schrijven: "Netto-inhoud: 110 Gram"

Er behoort dus gewoon 110 gram in (!!) te zitten. Punt uit!

ja
door janf43 - Jan 26, 2015 om 00:01
733 Antwoorden / 0 Vragen

Staat het E-teken op de verpakking? Dan moet het aan eisen voldoen, zie Wikipedia. Overigens kan het bij noten zo zijn dat door uitdroging het gewicht in de loop van de tijd minder wordt. Als er staat gewicht bij verpakking, zou dat door vochtverlies van 10% wel minder kunnen worden.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2015 om 00:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=janf43 schreef op maandag 26 jan 2015, 00:01]Staat het E-teken op de verpakking? Dan moet het aan eisen voldoen, zie Wikipedia. Overigens kan het bij noten zo zijn dat door uitdroging het gewicht in de loop van de tijd minder wordt. Als er staat gewicht bij verpakking, zou dat door vochtverlies van 10% wel minder kunnen worden.

Ja, lekker, dan koopt men oude noten die niet echt meer te kanen zijn. Op het getoonde pakje van Hoogvliet walnoten zal best een t.h.t. datum staan; lijkt me ook niet handig dit dan te kopen/verkopen. Krijg je weer het verhaal: bonnetje - terug - en ander doosje met "te weinig" walnoot of te zware verpakking.

door 1953 - Jan 26, 2015 om 00:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vergeet de verpakkingsbelasting niet uit het oog!

Feitelijk moet de verpakking eerst worden gewogen, dan de inhoud minus verpakkingsgewicht.

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2015 om 12:06
7357 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 25 jan 2015, 23:03]@gerbera

Maar ook € 0,21. bij mij € 0,02 maar ja wie ben ik.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerbera schreef op maandag 26 jan 2015, 12:06][quote=tijger1 schreef op zondag 25 jan 2015, 23:03]@gerbera

Maar ook € 0,21. bij mij € 0,02 maar ja wie ben ik.

Het spul kost € 20,82 per kilo.

ma
door marleenvanh - Jan 26, 2015 om 12:57
451 Antwoorden / 1 Vragen

Klacht indienen bij Hoogvliet. Netto is inderdaad (of moet zijn) gewicht van het artikel ZONDER de verpakking!

en
door engerdae - Jan 26, 2015 om 12:58
3 Antwoorden / 0 Vragen
en
door engerdae - Jan 26, 2015 om 13:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sarcasme AAN

Er reageert een Hoogvliet-trol dat hun klanten niet moeten zeiken over een diefstal van maar 10 gram.

Op zich al een erg arrogante opstelling naar klanten=het enige fundament onder hun bestaan.

Maar wellicht spreekt de kwestie meer aan bij andere verhoudingen.

Bank: "U moet niet zeiken dat u 10% minder uitgekeerd krijgt van uw hypotheek dan de afgesproken € 385000. Tjezus, het gaat om maar € 38500, waar heeft het over ... peanuts, o nee in dit geval ... walnuts".

Sarcasme UIT

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 13:12
52 Antwoorden / 0 Vragen

dit gebeurt overal dat de verpakking mee gewogen wordt, ga maar eens naar de slager toe en let daar een op, daar moet je ook de schaaltjes waar het vlees en vleeswaren op ligt betalen

als je nu nootjes bij de noten boer haalt weegt hij ook het zakje mee want die wordt gewoon op de weegschaal gelegd en dan gaan de nootjes er in,

dus aan het eind betaal je voor iets minder spullen en je betaalt voor je verpakking

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 13:17
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janf43 schreef op maandag 26 jan 2015, 00:01]Staat het E-teken op de verpakking? Dan moet het aan eisen voldoen, zie Wikipedia. Overigens kan het bij noten zo zijn dat door uitdroging het gewicht in de loop van de tijd minder wordt. Als er staat gewicht bij verpakking, zou dat door vochtverlies van 10% wel minder kunnen worden.

janf43 als je verse nootjes koopt gaat ook eerst de verpakking op de weegschaal en dan pas gaan de verse nootjes er in, dus je betaalt dan niet 100% voor je gewicht aan nootjes ook voor de verpakking betaal je

het zelfde gaat ook op voor de slager, daar gaat alles ook op schaaltjes en vaak komt er ook nog een plastiek overheen, dit weeg ook allemaal

bij verpakte groentes geld dit het zelfde

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joost12

Het gaat er niet om dat ze de verpakking meewegen. Niet naar het plaatje gekeken? Er staat INHOUD 110 gram, maar de INHOUD is maar 100 gram.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 13:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

TS geeft aan dat op de verpakking 110 gram staat en dat er steevast maar 100 gram in zit.
Volgend de link van aurora1 van zondag 25 jan 2015, 18:03 staat er dat 110 gram de netto-inhoud is.

Er kan ook ergens een weegfout zitten uiteraard, misschien heeft de weegschaal van TS wel steevast iets minder aan als het daadwerkelijke gewicht.
Misschien heeft de leverancier van Hoogvliet wel een verkeerd wegende afvulmachine, want het afvullen van die bakjes gebeurd per machine.

Nu heb ik geen grammen-weegschaal, en ook geen Hoogvliet in de buurt, maar anders....
Wie wel? ;-)
Eet smakelijk.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2015 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 13:27]

Er staat INHOUD 110 gram, maar de INHOUD is maar 100 gram.

Volgens topicstarter, maar wie zegt dan zijn weegschaal nauwkeurig is? Gelukkig staat dit topic weer in de nieuwsbrief, kunnen we lachen.

to
door tonelly - Jan 26, 2015 om 13:36
7 Antwoorden / 0 Vragen

Verpakking meerekenen in het gewicht is een kwaal waar veel bedrijven in Nederland aan lijden.
Ik heb ooit in een winkel gevraagd, toe ik een paar ons kaas kocht en er heel veel verpakking werd gebruikt, of de winkelier niet beter ook de pallet, waarop de kaas was binnengekomen, op de weegschaal had kunnen leggen. Men reageerde "niet vrolijk".
In Duitsland staat bij de supermarkt waar ik ook regelmatig koop, de weegschaal standaard op -5 gram.
Zo kan het dus ook.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

In principe ga ik er van uit dat een Ts de juiste gegevens vermeldt. Als ik van de week bij Hoogvliet ben, zal ik een zo'n bakje wegen, moet dan meer zijn dan 110 gram.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2015 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@engerdae: als jij toch het verschil niet ziet tussen geld en walnoten, laat het dan even aan je werkgever weten.

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 13:49
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 13:27]@joost12

Het gaat er niet om dat ze de verpakking meewegen. Niet naar het plaatje gekeken? Er staat INHOUD 110 gram, maar de INHOUD is maar 100 gram.

tijgertje1

er staat "Als we bij Hoogvliet een doosje walnoten kopen staat er als gewicht 110 gram, terwijl er steevast 100 gram in het doosje zit. " dit lees ik als noten en verpakking samen 110 gram, dus verpakking wordt gewoon mee gerekend

ik leest niet dat er maar 100 gram noten in gaat, dit wordt niet beschreven hier helemaal boven

ik zie het vaak in winkels dat er zo geheten maar zo veel gram in moet zitten en als ze het gaan wegen omdat ze het prijs kaartje uit de weegschaal moeten printen is het altijd meer

ch
door charon - Jan 26, 2015 om 13:59
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het principe is dat er een prijs vermeld is voor een bepaald product. Gebruikelijk is dat het gewicht van de verpakking ingesteld wordt op de weegschaal voor het product toegevoegd wordt. Bij onze Plus kom ik dit ook tegen. Koop ik daar vlees in de aanbieding dan zit er zelden precies in wat er op de verpakking is aangegeven. Bij verpakkingen onder het pond is het verschil vaak 10 tot 35 gram. Het stoort mij dat ze bv een kruidenpotje van 10 gram meeleveren en dit als vlees in rekening brengen. Kiezen voor een verpakking zonder dit kruidenpotje is meestal niet mogelijk. Het nadeel is dan wel klein maar het is een oneerlijke wijze van verkopen. Ik zie dan toch liever een wat hogere prijs op de verpakking staan. Een wat dikker cellofaantje tussen de vleeswaar daar kan ik mee leven maar de verpakking of ongevraagde toevoeging meerekenen kan gewoon niet. Het is voor mij een principekwestie. .

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joost12

U kunt blijkbaar slecht lezen, want de naam is Tijger1.

En plaatjes kijken wil blijkbaar ook niet lukken. Probeer het nog eens.

Klik hier.

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 14:36
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 14:04]@joost12

U kunt blijkbaar slecht lezen, want de naam is Tijger1.

En plaatjes kijken wil blijkbaar ook niet lukken. Probeer het nog eens.

Klik hier.

nou nou je bent wel erg snel op je teentjes getrapt zeg!!!

ik kan goed lezen,

kijk zelf eens goed naar het plaatje

om aan een sticker met prijs en inhoud te komen moet alles gewogen worden, dit is bakje, deksel en de plastiek seal die tussen het bakje en de deksel zit, dit gaat geheel op de weegschaal en dan pas rollen de prijs stickers er uit, je kan er van alles op laten zetten op die stickers en je kan er meerdere van uitdraaien, dat het dan meer weegt dan de daadwerkelijke inhoud dat er in zit tja iemand moet ook voor de verpakking betalen en dat zijn niet de winkeliers maar de klant zelf, zo wordt je bedonderd waar jij bij staat, maar dat is overal waar je ook etenswaren koopt, daar vind je nooit het juiste gewicht van het product op je schaaltje of bakje

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joost12

Wat is er voor onduidelijks aan de term Netto-inhoud 110 gram?

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 15:10
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 14:43]@joost12

Wat is er voor onduidelijks aan de term Netto-inhoud 110 gram?

het is net zo duidelijk als je gewoon andere verpakte dingen in de winkels koopt

ga woensdag maar een naar de slager toe en koop dan de reclame 500gr gehakt voor weet ik veel hoe veel het per 100 gram kost, met verpakking betaal je in totaal voor 500gr gehakt maar de inhoud is ook minder gehakt, en daar staat ook duidelijk dat je voor 500gr gehakt betaalt wat je dus in werkelijkheid niet krijgt

is dit voor jou ook onduidelijk?????

iemand met een beetje boeren verstand kan dit wel snappen

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joost12

U begrijpt blijkbaar niet wat de term Netto-houd betekent.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Netto-inhoud natuurlijk.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 15:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

Jawel, maar men wordt uitbetaald in hazelnoten.. ;-)

Maar goed, even ter zake:

Quote:

Hoeveelheidsaanduiding

Een hoeveelheidsaanduiding is verplicht en mag niet misleidend zijn.

Levensmiddelenbedrijven kunnen kiezen voor het vermelden van de netto hoeveelheid volgens het systeem van het e-teken. Dit wil zeggen dat op het etiket het gemiddelde gewicht van serieverpakkingen wordt vermeld. De afwijking van het gewicht naar beneden moet goed en aantoonbaar worden beheerst.

Bedrijven kunnen er ook voor kiezen de netto hoeveelheid vrij, zonder e, te vermelden. In dat geval moet elke verpakking ten minste de hoeveelheid bevatten die op het etiket staat en worden afwijkingen naar beneden niet getolereerd.

Bron, klik-> Etikettering van levensmiddelen

Wat meer teksten:

Vraag: Als ik in plaats van een netto gewicht op het schap een prijs per
100 gram vermeld en erbij zeg dat dat inclusief de verpakking is, mag ik het
product dan afwegen en afrekenen bij de kassa?
Antwoord: Als de ondernemer dit bij het betalen of op het schap duidelijk maakt, weet de klant dat hij extra moet betalen voor de verpakking, maar echt netjes is het niet.
Tarreren is altijd beter. Dat betekent dat voor het gewicht van de verpakking wordt gecorrigeerd. Niet vermelden aan de consument en het idee wekken dat de klant alleen voor het product betaalt is misleiding en dus een overtreding.

Vraag: Is er een wettelijk maximum voor het verschil tussen het netto gewicht
wat op de verpakking wordt vermeld en het gewicht dat er daadwerkelijk in zit?
Antwoord: nee, er bestaat geen wettelijke marge voor de afwijking. De enige voorwaarde die gesteld wordt is, dat het gewicht dat in de verpakking zit nooit lager is dan het gewicht dat op de verpakking of het schap wordt vermeld. Het vermelde gewicht is dus het gewicht dat minimaal aanwezig moet zijn in de verpakking.

Bron, klik-> Veelgestelde vragen Hoe etiketteren? (een pdf bestand)
Dit laatste gaat over de bakkerijbranche maar de regels v.w.b. etikettering en het aangeven van netto of brutogewichten zijn overal gelijk en wettelijk vastgesteld.

Kortom weer een onderwerp met veel aannames, fantasieën en heel weinig concrete onderbouwingen.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan toch simpel? Als er staat dat de netto-inhoud 110 gram is, moet dat ook 110 gram zijn. Over 109 vallen we natuurlijk niet.;-))

Redacteur
door Redacteur - Jan 26, 2015 om 16:49
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Enkele bijdragen zijn verwijderd. Graag inhoudelijk ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie

komsja
door komsja - Jan 26, 2015 om 17:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@frankvdh
Om van deze 10 gram ellende en frustratie af te komen kunt u wellicht een walnoten boom in uw tuin plaatsen,heeft u geen tuin dan kunt u ook thuis de noten wegen en weet u hoeveel noten er in die bewuste 110 gram zitten en dan aan de notenboer het aantal noten te bestellen,maar ja de ene noot is niet de andere en dan kan er maar zo 10 gram verschil in zitten.
Maar u kunt de noten boer ook vragen om de noten tot aan 110 gram op de weegschaal te laten leggen (en die paar noten passen daar wel op zonder eraf te donderen) en vervolgens de noten in een door uzelf meegenomen zakje te laten doen.

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 18:24
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 jan 2015, 15:16]@joost12

U begrijpt blijkbaar niet wat de term Netto-houd betekent.

ik begrijp goed wat het woord inhoud betekent

ga voor de grap eens naar de slager een koop 500g gehakt dan krijg ik ook niet 500g maar minder, men beweert dan wel dat je het exacte gewicht krijgt maar dat is nooit zo de verpakking wordt altijd mee gewogen, kijk woensdags maar op gehakt dag, of bij andere reclames bij de slager, alles wat in verpakking zit word mee gewogen en betaal je gewoon net als bij de noten, voor de noten en de verpakking

het woordje netto-inhoud is gewoon misleidend, niet slim dat ze het er op zetten, als je er wat van zegt krijg je het antwoord dat iemand toch ook voor de verpakking moet betalen want dat kopen zij ook in, dus zit het bij de prijs in begrepen ook al staat het anders voor woord

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 18:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je valt in herhaling joost12, netto-inhoud 110 gram wil simpelweg zeggen dat de inhoud 110 gram is en niet het geheel mét verpakking 110 gram weegt. Hoogvliet kan dit simpel oplossen door gewoon 100 gram als netto-inhoud te vermelden.

joost12
door joost12 - Jan 26, 2015 om 18:45
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 26 jan 2015, 18:35]Je valt in herhaling joost12, netto-inhoud 110 gram wil simpelweg zeggen dat de inhoud 110 gram is en niet het geheel mét verpakking 110 gram weegt. Hoogvliet kan dit simpel oplossen door gewoon 100 gram als netto-inhoud te vermelden.

klopt dat ik herhaling val

ze zouden het kunnen veranderen in hun systeem dat is een fluitje van een cent, maar aan het eind betaal je nog steeds voor minder noten en de verpakking, ook al zouden ze 100 gram als netto inhoud vermelden

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, maar dan weet je in ieder geval dat je 100 gram krijgt en niet 110 gram. Het is dan aan de koper of deze de gevraagde prijs voor die 100 gram wenst te betalen. Wel zo eerlijk.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 18:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 26 jan 2015, 18:35]Hoogvliet kan dit simpel oplossen door gewoon 100 gram als netto-inhoud te vermelden.
Dan zal toch eerst moeten blijken dat de weegschaal van TS een geijkte weegschaal is.
Hij schrijft dat er steevast maar 100 gram in een doosje zit, nou dat lijkt me heel sterk.
Denk je dat de leverancier van Hoogvliet, want Hoogvliet vult die bakjes uiteraard niet zelf, zich er aan zal wagen om in elk bakje 10 gram minder noten te doen en daarmee de wet te overtreden?
Hoezó gezond verstand...

Dit hele topic is nu één en al onnozel geblèr van allerlei lieden zonder maar 1 concrete onderbouwing en naar aanleiding van 1 iemand die beweert dat Hoogvliet dus steevast de boel belazerd met hun walnoten.

komsja
door komsja - Jan 26, 2015 om 19:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@gompy2
En u doet daar net zo vrolijk ook aan mee

ge
door gewicht - Jan 26, 2015 om 19:16
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het valt mij op dat er veel gekissebis is over de gewichtsvermelding.
Frankvdh schrijft alleen dat er vermeld staat 110 gram en dat er steeds maar 100 gr in blijkt te zitten.
Ts verduidelijkt ook later niet of er netto-gewicht of gewoon "totaal"-gewicht vermeld staat.
Naar mijn mening gaan veel reacties uit van het een of het ander zonder het juiste feit te kennen.
Ts mag best wel eens reageren met de letterlijke gewichtsvermelding.

N.b , Als een slager zijn gehakt los op de weegschaal gooit,dus zonder schaaltje of een andere verpakking, zou u dat fris vinden?
Hij zou eventueel een paar gram extra kunnen geven, maar waar is dan het eind.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zie

=aurora1 schreef op zondag 25 jan 2015, 18:03: Als het om dit klik hier product gaat dan klopt het inderdaad niet.
U kunt de klantenservice er eens over mailen via een contactformulier en zien wat zij daarover zeggen.
Anders elders waar het wel klopt walnoten kopen zou ik zeggen.

Gewichtvermelding is duidelijk lijkt mij.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 20:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op maandag 26 jan 2015, 19:05]@gompy2
En u doet daar net zo vrolijk ook aan mee
Tuurlijk doe ik daar aan mee.

Klik hier-> Reactie-1
Hier had ik het over een eventuele weegfout.
Ik opperde toen ook nog een eventuele weegfout bij de leverancier, maar we kunnen wel met zekerheid stellen dat daar de weegfout niet zit, die apparatuur is wel geijkt, neem dat maar gerust aan.
En dat de leverancier van Hoogvliet en andere supers de boel bewust zou belazeren zullen we maar niet van uitgaan.
Een weegfout in de weegschaal van de TS is het meest voor de hand liggend.

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2015 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[off topic verwijderd - redactie]

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2015 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoogvliet geweest. Walnoten uitverkocht. Twee verschillende andere doosjes met andere noten gewogen. Beide doosjes wogen 19 gram zwaarder dan op het doosje vermeld staat.

Conclusie? De weegschaal van de Ts is niet goed.

gompy2
door gompy2 - Jan 27, 2015 om 18:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Verbaast me totaal niet tijger1, maar goed van je dat je het hebt willen doen.
Maar ja, het verweer en tegenargument van de kwaadsprekers is nu wel.
"Ja maar bij de walnoten is het anders.."
Volgende keer maar een doosje walnoten kopen. :-))
Knabbel ze....

Er is toch geen enkele super of leverancier van supers die zich aan het oplichten van 10 gram per doosje wil branden.
Figuren zoals TS zijn er legio en TS zal beslist niet de eerste zijn die noot voor noot gewogen zal hebben.

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2015 om 19:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Had gisteren een berichtje voor Hoogvliet op Facebook gezet. Antwoord was dat ze alles wat ze zelf verpakken zonder verpakkingsmateriaal gewogen word. Vandaar natuurlijk die 110 gram met inhoud walnoten 100 gram. Maar heb zelf nog nooit een grootgrutter gelezen op fora, dus denk dat het hier wel bij blijft. Maar die halve walnoot die de T.S. "mist" kan mij eerlijk gezegd niet zo boeien. Ik heb zelf een ooit geijkte weegschaal van de zaak waar ik werkte, meegekregen, niemand, alleen ouderen kennen het merk, Van Berkel's Patent. Dat ding is natuurlijk nooit meer geijkt maar werkt nog perfect. 't Was een van de eerste elektronische weegschalen (in Nederland dan).

gompy2
door gompy2 - Jan 27, 2015 om 19:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 18:33]Hoogvliet geweest. Walnoten uitverkocht. Twee verschillende andere doosjes met andere noten gewogen. Beide doosjes wogen 19 gram zwaarder dan op het doosje vermeld staat.

Conclusie? De weegschaal van de Ts is niet goed.
Ho wacht effe, met wat en waar is er gewogen dan?
Was die weegschaal wel goed?
Waren er getuigen bij?
ZIjn er foto's gemaakt?
Hart van Nederland er bij gehaald?
Editie NL?

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2015 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die doosjes worden niet in de winkel gewogen, maar staan kant en klaar in het schap bij de snacks.

Op het doosje staat alleen het gewicht en de prijs. Niet netto of inhoud of zo.

Één doosje gewogen waarin 275 gram op stond woog 294 gram, één doosje met vermelding 150 gram woog 164 gram.

Prijs correspondeerde uiteraard met het vermelde gewicht.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2015 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weegschaal van Hoogvliet. Als die ook niet klopt, is het nog veel erger want dan betaalt men voor alle groenten en fruit ook teveel.;-))

Zelf gewogen, dus geen vinger erbij, en ik ben getuige voor mezelf. ;-))

gompy2
door gompy2 - Jan 27, 2015 om 19:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, ik geloof je... ;-)

hoogvlietsuper
door hoogvlietsuper - Jan 29, 2015 om 17:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Frank, als er te weinig noten in de verpakking zit dan willen we dat graag uitzoeken natuurlijk! Wil je je telefoonnummer mailen naar klantenservice@hoogvliet.com. Wij nemen dan contact met je op.
Voor de overige lezers: alle producten die wij zelf verpakken wegen wij zonder de verpakking zelf! ( dit is ook wettelijk verplicht! )

met vriendelijke groet,
Hoogvliet webcareteam.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2015 om 17:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ben toch verrast dat Hoogvliet op mijn Facebook bericht nu ook een reactie hier neerzet. Hoogvliet had mij dit antwoord al gegeven; volgens mij de eerste Super die ook echt reageert. Dat vind ik dan wel weer klasse!
Dus, @frankvdh, pak je kans en contact Hoogvliet!

komsja
door komsja - Jan 29, 2015 om 18:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@frankvdh
Zou het aanbod van die winkel aannemen,en wellicht komt u er samen uit om het geschil over 10 gram noten uit te praten en wie weet met een portie walnoten van de zaak weer tevreden de zaak uit loopt.
Ps:controleer voordat u de winkel weer uitloopt wel even het gewicht.

gompy2
door gompy2 - Jan 29, 2015 om 18:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 29 jan 2015, 17:48]
Dus, @frankvdh, pak je kans en contact Hoogvliet!
Wat moet die ritselen via Hoogvliet dan, een goeie weegschaal?
Of moet ie wat meer artikelen gaan kopen om zijn valse beschuldiging goed te maken..

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2015 om 19:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach, van Frank horen we niets meer. Of er in zijn doosjes walnoten nu wel of niet steevast 100 gram zit weten we niet, maar zou het wel zo zijn dan is dat niet toegestaan. Dat laatste is wel duidelijk.

Ik heb ook zo'n doosje gewogen en daar zat exact 110 gram walnoten in overigens.

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2015 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hoogvlietsuper schreef op donderdag 29 jan 2015, 17:26]...
Voor de overige lezers: alle producten die wij zelf verpakken wegen wij zonder de verpakking zelf! ( dit is ook wettelijk verplicht! )

met vriendelijke groet,
Hoogvliet webcareteam.
Euh joost12, kom er eens in.

gompy2
door gompy2 - Jan 29, 2015 om 19:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 29 jan 2015, 19:14]
Ik heb ook zo'n doosje gewogen en daar zat exact 110 gram walnoten in overigens.
Kijk eens aan, nu zijn er al twee personen die de noten van Hoogvliet gewogen en goedbevonden hebben...
Zijn jullie samen nu Knabbel en Babbel?

joost12
door joost12 - Jan 29, 2015 om 19:46
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 29 jan 2015, 19:18][quote=hoogvlietsuper schreef op donderdag 29 jan 2015, 17:26]...
Voor de overige lezers: alle producten die wij zelf verpakken wegen wij zonder de verpakking zelf! ( dit is ook wettelijk verplicht! )

met vriendelijke groet,
Hoogvliet webcareteam.
Euh joost12, kom er eens in.

daar wil ik wel wat op zeggen diumenge

probeert Hoogvliet de kat zijn prut dit wijs te maken, hebben jullie zelf wel eens goed gekeken in jullie winkel of magazijn hoe dit gaat, dacht het niet

wel vreemd want onze slager, groenteboer en nootjes & kaas winkels, en niet te vergeten de AH en Jumbo doen dit niet

ik zie het al voor me zeg, 110 gr op de weegschaal leggen en dan allemaal in een bakkie mikken, dan worden dit wel hele duren noten

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2015 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe doen ze het dan volgens jou? Gewoon maar wat inhoud in een bakje flikkeren en dan maar hopen dat het ongeveer het aangegeven gewicht is?

Maar ja, gewoon het feit dat een supermarkt zelf aangeeft dat ze wettelijk verplicht zijn zonder verpakking te wegen negeren hoor.

joost12
door joost12 - Jan 29, 2015 om 20:15
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 29 jan 2015, 19:58]Hoe doen ze het dan volgens jou? Gewoon maar wat inhoud in een bakje flikkeren en dan maar hopen dat het ongeveer het aangegeven gewicht is?

Maar ja, gewoon het feit dat een supermarkt zelf aangeeft dat ze wettelijk verplicht zijn zonder verpakking te wegen negeren hoor.

das niet zo moeilijk hoor, je pakt een bakkie, zet het op de weegschaal, doet er met een schep de noten in, daarna gaat er nog een plastiek folie overheen, dan de deksel en dan komt er een sticker uit de weegschaal rollen

misschien zijn ze het verplicht om zonder verpakking te wegen, dat zou kunnen, ik ken de wet van de winkels niet, maar als ik wat koop dat in verpakking gaat zie je altijd dat die gewoon mee gewogen wordt, en als je er wat van zegt zeggen ze van ja dat ook zij voor de verpakking hebben betaald

ro
door ron530 - Jan 29, 2015 om 21:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zo grappig dat niemand ook maar een idee heeft hoe een geijkte winkelweegschaal werkt. Korte uitleg een bakje wordt leeg gewogen als zijnde tarra, dat gewicht wordt in de elektronica van de weegschaal opgeslagen. De weegschaal trekt van het totale gewicht het tarra gedeelte af tot er een netto gewicht ontstaat. Bij oudere weegschalen zie je wel eens een negatief gewicht staan omdat er geen bakje op staat.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2015 om 21:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@ron530, eindelijk iemand die het snapt. Tarra, bruto, netto. + Geijkte weegschalen.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2015 om 22:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 29 jan 2015, 18:29]Of moet ie wat meer artikelen gaan kopen om zijn valse beschuldiging goed te maken..

Valt niks te ritselen. Hoogvliet (en andere supers) houden zich gewoon aan de (ijk)wet. Goede optie om meer te kopen: valse beschuldigingen vliegen over alle fora (forums is tegenwoordig een populair woord). Oplichting is het meest geliefde woord en (meestal) zo fout gebruikt.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2015 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iemand die het snapt? Dacht het niet. Die bakjes noten worden helemaal niet in de winkel gewogen, die komen zo kant en klaar aan. Heeft niets met een winkelweegschasl van doen.

Als je bijvoirbeeld in een winkel stel een salade van het een of ander koopt, doet de winkelmedewerker dat in een bakje en zet die op de weegschaal, die als het goed is op nul staat, en weegt dan het geheel. Men betaalt dan uiteraard voor het gewicht van het bakje dezelfde kiloprijs als voor de inhoud.

En dat is nogal logisch. Moet het op de weegschaal gedeponeerd worden en dan eraf geschraspt in een bakje?

Er schijnen nu winkels te zijn waar je met je eigen bakje kan komen en waar de weegschasl op nul gezet wordt nadat het bakje geplaatst is, en nadien gaat het spul erin. Hiep hoi. ;-))

gompy2
door gompy2 - Jan 29, 2015 om 22:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 29 jan 2015, 22:00]Goede optie om meer te kopen: valse beschuldigingen vliegen over alle fora (forums is tegenwoordig een populair woord). Oplichting is het meest geliefde woord en (meestal) zo fout gebruikt.
Klopt. ?

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2015 om 22:31
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de meeste mensen het wel begrijpen: dat alle noten (ook walnoten ?) gewoon geleverd worden door de provider. Johma salades, als voorbeeld, worden door niet 1 super gewogen maar geleverd. Allerlei schappen worden door anderen gevuld waar men een contract mee heeft. Heeft dus alleen met vertrouwen in en niets met de super te maken. Toiletpapier b.v. is immers ook een populair item voor: 18 rollen en 6 gratis. Dus 24 rollen. Gaat men die natellen? Natuurlijk niet.
Hoewel, heb wel eens een aanbieding van Page gehad: haha, bleek de helft van de rollen ook echt "de helft" te zijn. Raar gezicht: halve toiletrol qua centimeters breedte. Kreeg natuurlijk nieuwe toiletrollen van Page, na het "bewijs" van enige velletjes opgestuurd te hebben. Heeft niets met walnoten te maken, maar als iets echt fout zit, is mijn overtuiging, de leverancier van, in dit geval noten, het wel goed zal maken. Alleen twijfel ik in dit geval wel erg.

ro
door ron530 - Jan 29, 2015 om 22:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@tijger1, het gewicht van een walnoot is relatief want het is een natuurproduct. De verpakking is op een tiende van een gram vast te stellen. Om een kort verhaal lang te maken, als een product de fabrikant verlaat heeft het een bepaald gewicht maar in de praktijk zal er altijd verschil zijn. Ik wil je wel uitdagen en dat ga ik geheid verliezen want noem een product die exact in vorm en gewicht nooit veranderd?

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2015 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Vorm is helemaal niet belangrijk. Uiteraard kunnen producten indrogen. Of uitdrogen. Waar het hier om gaat is dat de Ts stelt dat meer dan een keer dat zij walnoten kocht er slechts precies 100 gram in een bakje zat, terwijl op de verpakking 110 gram staat.

Als dat door uitdrogen ontstaan zou zijn, zijn die noten vijf jaar oud of zo.

Er zijn richtlijnen tav gewicht. als iets uit een fabriek of zo komt, moet de inhoud gelijk zijn aan wat op de verpakking als inhoud staat. Bij sommige producten staat ook nog E. En dan mag het een minimale afwijking hebben. Maar de verpakking telt nooit mee in het gewicht.

Als men in een winkel iets koopt wat afgesneden of afgewogen moet worden, is het gewicht inclusief de verpakking van belang voor de prijs berekening.

ma
door manwijf - Feb 3, 2015 om 09:26
574 Antwoorden / 1 Vragen

En dan tenslotte nog dit: Je kunt er ook anders naar kijken. De kiloprijs wordt nl. bepaald aan de hand van de winst op product incl. de verpakking. Zou de verpakking weggelaten worden (wat niet altijd mogelijk is) dan zou hetzelfde voor een hogere kiloprijs verkocht moeten worden, omdat het anders niet uit kan.

Ik kan me verder herinneren, dat toen ik in mn schooltijd in de slagerij van de toenmalige Kijkgrijp werkte de weegschaal inderdaad niet op 0 stond. Eerst werd het bakje gewogen en daarmee de weegschaal op 0 gezet.