cees60
door cees60 Sep 17, 2014 om 14:23
Computers & telefonie

Melding Prefetch voorkomt afsluiting

Krijg regelmatig bij het afsluiten van de pc (laptop Acer) tijdens het afsluiten de melding dat Prefetch het afsluiten voorkomt. Apparaat sluit echter wel na enige tijd af. Systeem is W8. Heeft iemand een verklaring?

4545 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2014 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cees60,

Je zou het eens kunnen uitschakelen: lees hier (vertaald) hoe dat kan.

Suc6

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2014 om 22:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Prefetch-map leegmaken

Windows bewaart gegevens van veelgebruikte programma's in een speciale map, met de moeilijke naam Prefetch. Iedere keer dat u de computer aanzet, worden gegevens uit deze map automatisch geladen. Hierdoor openen veelgebruikte programma's sneller. Omdat de gegevens na verloop van tijd verouderen, is het goed om deze map af en toe te legen. Windows bouwt de Prefetch-map vervolgens weer vanzelf op.

Zo leegt u de Prefetch-map:
•Klik in XP op Start > Uitvoeren. Klik in Vista alleen op Starten.
•Typ in het zoekveld 'C:/Windows/prefetch' en druk op Enter.
•Druk op het toetsenbord op de sneltoets Ctrl+A.
•Klik met de rechtermuisknop > Verwijderen (of via het toetsenbord: druk op Delete).
•Klik op Ja om de bestanden naar de Prullenbak te verplaatsen.

Zal met win8 niet veel anders zijn.

bron. Seniorweb

ltmvz
door ltmvz - Sep 18, 2014 om 06:48
949 Antwoorden / 18 Vragen

Of vink het gewoon aan in de CCleaner, als u die gebruikt:

Cleaner>Windows>Geavanceerd>Verouderde prefetchgegevens.

cees60
door cees60 - Sep 23, 2014 om 19:41
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de reakties. Heb in CCleaner het vakje verwijder oude prefetch aangevinkt en het werkt nu goed.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2014 om 21:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden!

Met vr.gr.