cees60
door cees60 Apr 21, 2015 om 19:48
Computers & telefonie

Meldingen Windows 8.1 - 64bit

Krijg sinds gisteren de volgende meldingen (achter elkaar) als ik mijn pc opstart :

1. ASCTray.exe.- systeemfout
2. IMF.exe – systeemfout
3. RealTimeProtector.exe – systeemfout
4. Startup.exe – systeemfout

In elk van deze meldingen staat het volgende vermeld:
Het programma kan niet worden gestart omdat rtl120.bpl ontbreekt op Uw computer.
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Daarna komt het volgende op mijn scherm:
Pop-up : Gebruikersaccountbeheer
Wilt U het volgende programma toestaan wijzigingen aan Uw computer brengen?
Programmanaam : Net Command
Gecontroleerde uitgever : Microsoft Windows
Ja Nee

Kreeg bovendien enige dagen geleden de vraag of ik gebruik wilde maken van
Liberty Global Network.

Omdat ik geen internetverbinding kon krijgen heb ik dit bevestigend beantwoord.

Hoe kan ik het Windows 8.1 – 64bit programma weer herstellen?

Heb internet via het voormalige UPC wat is overgegaan in Ziggo.
Op internet kan ik het ontbrekende stukje (rtl120.bpl) wel vinden maar hoe kan ik dit downloaden en waar moet ik dit aan toevoegen? (Windows/system32 of een ander bestand?)

1169 9 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Apr 21, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cees60,

u krijgt de fout sinds gisteren.
Is er misschien iets met een update meegekomen of fout gegaan ?
Heeft u systeemherstel al geprobeerd ?
Hopelijk helpt teruggaan naar een 'paar dagen geleden' om het probleem op te lossen.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cees60,

Zou systeemherstel eens proberen:

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hopetobehelping,

Je was me voor. ;-)
Hopelijk heeft TS er iets aan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

Lees ook eens bij deze zelfde vraag: klik hier.

Met vr.gr.

door 1953 - Apr 22, 2015 om 04:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 21 apr 2015, 20:26]Beste cees60,

u krijgt de fout sinds gisteren.
Is er misschien iets met een update meegekomen of fout gegaan ?
Heeft u systeemherstel al geprobeerd ?
Hopelijk helpt teruggaan naar een 'paar dagen geleden' om het probleem op te lossen.

Systeemherstel naar ca. 1 week terug proberen.

cees60
door cees60 - Apr 22, 2015 om 11:45
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor de reakties. Heb systeemhersel gedaan (twee maal) maar helaas zonder resultaat. Probleem blijft. Denk dat het op een andere manier moet worden opgelost, maar weet niet hoe. Heb rtl120.bpl van internet geplukt en geplakt in c/windows/system32. Helaas zonder resultaat. Is er nog een tweede map system32? Ga nog eens goed zoeken en anders eens kijken of ik in de veilige mode iets kan fixen. Mochten jullie nog iets anders weten dan hoor ik dat graag.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2015 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

Heb je iets van iTunes gedownload? Heb je bij die andere vraag gekeken?
Iets van IObit of AdvanceSystemCare gedownload waarna dit optreedt?

cees60
door cees60 - Apr 24, 2015 om 16:16
362 Antwoorden / 216 Vragen

edrick3

Jouw laatste vraag was exact een schot in de roos. Heb (had) inderdaad enige tijd geleden deze software uitgeprobeerd. Heb ze inmiddels verwijderd en het probleem is over. Heb weer een wijze les geleerd : Don't mess with your computer.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

Mooi zo.
Weer een probleempje de wereld uit.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.