ja
door janriet Mar 22, 2015 om 12:04
Huishouden & energie

Melkopschuimer

ik zoek een melkopschuimer
er zijn er zo veel maar welke is goed.

18222 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2015 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janriet,

Kijk eens hier ter info.

Suc6 met je keuze.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2015 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens klik hier, klik hier en klik hier.
De voorbeelden zoals van Blokker en Xenos zijn ook wel voordeliger te koop. Met die methode het glas of de kan voor ca 1/3 met melk vullen en even kort in de magnetron zetten (zonder de stamper).

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2015 om 13:00
11537 Antwoorden / 51 Vragen

ik zoek een melkopschuimer
er zijn er zo veel maar welke is goed.

De melkopschuimer van (bijvoorbeeld) een ga**a, kost wat, maar heb je meteen goeie koffie.

ja
door janriet - Mar 22, 2015 om 13:07
19 Antwoorden / 47 Vragen

wat is ga**a,

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2015 om 13:19
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, of een soortgelijke espresso machine.

door 1953 - Mar 22, 2015 om 13:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er is destijds een test gedaan met de opschuimers, van duur tot goedkoop, en ze functioneren onvoldoende tot matig.

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2015 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

OT
Dat is wel even iets anders dan (alleen) een melkopschuimer. ;-)
En ook aardig aan de prijs.

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2015 om 13:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 22 mrt 2015, 13:34]Er is destijds een test gedaan met de opschuimers, van duur tot goedkoop, en ze functioneren onvoldoende tot matig.

En als je nu eens een link naar die test zou geven .....
dan heeft TS wellicht iets aan je opmerking.

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2015 om 13:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb nummer 4 Silver Crest van Lidl voor € 30,- als actie. Niets mis mee!
Gebruik afwisselend ook Alpro Soya Light met een licht vanille-smaakje.

http://www.vergelijk.nl/melkopschuimer/r/melkopschuimer_silvercrest/

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2015 om 13:49
11537 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 22 mrt 2015, 13:36]@mahadma,

OT
Dat is wel even iets anders dan (alleen) een melkopschuimer. ;-)
En ook aardig aan de prijs.

Maar de vraagsteller vraagt niet om een goedkope of een dure, maar een goede.
Let wel op dat als je melk opschuimt, dat je een thermometer hebt, max. tot 70 graden C opschuimen, daarna is de smaak vertrokken. Dus als de vraagsteller zoiets als de link zou kopen, meteen een thermometer en een speciaal kannetje erbij!

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2015 om 13:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De melkopschuimertest 2013 van de Consumentenbond is qua tijdsbestek inmiddels 'zuur'. Wanneer je niet lid bent helpt deze je ook verder:

http://www.testberichte.de/testsieger/level3_kleine_haushaltsgeraete_milchaufschaeumer_1022.html

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2015 om 13:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

En hier zijn er liefst 245 in de aanbieding.......

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/15959.html

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2015 om 14:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De nog niet besproken LATTE SHAKER.......uit Canada
(ga zelf nu even koffie drinken!)

http://finedininglovers.cdn.crosscast-system.com/BlogPost/l_7155_hario-milk-shaker.jpg

sa
door saturnus - Mar 22, 2015 om 15:40
72 Antwoorden / 12 Vragen

Ik mis in het rijtje de schuimopklopper van Tupperware.
Snel in het gebruik en makkelijk schoon te maken.

pi
door pieterwolters - Mar 22, 2015 om 16:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb diverse producten geprobeerd, maar de opschuimer met een stoompijpje zoals bij een goede espressomachine is onovertroffen.

Als je daar niet in wilt investeren kan je nog altijd het beste een steelpannetje met een garde gebruiken. Dat kost het minst en geeft het beste resultaat. Al die andere dingen zijn hoogstens "aardig" of hebben een slechte prijs/kwaliteitverhouding.

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2015 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Over de tupperware tip: waarom zouden er zoveel op marktplaats staan?

http://www.marktplaats.nl/z/huis-en-inrichting/tupperware-melkopschuimer/nieuw.html?attributes=S%2C30&query=tupperware+melkopschuimer&categoryId=504

sa
door saturnus - Mar 22, 2015 om 17:11
72 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zondag 22 mrt 2015, 17:02]Over de tupperware tip: waarom zouden er zoveel op marktplaats staan?

http://www.marktplaats.nl/z/huis-en-inrichting/tupperware-melkopschuimer/nieuw.html?attributes=S%2C30&query=tupperware+melkopschuimer&categoryId=504

Veel Tupperware wordt impulsief gekocht. Of om de buurvrouw te pleasen, die de avond heeft georganiseerd.

Of misschien omdat de meeste mensen toch gewoon de koffie zwart drinken of met een scheutje koffiemelk.
Maar áls gasten net als ik schuim op de koffie willen, is dat met de schuldbeker van Tupperware zo gepiept en lekker.

fr
door franskemans - Mar 23, 2015 om 12:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij "IKEA" kun je een kleine handmixer (dacht € 0,75 cent) kopen.

Probeer maar uit resultaat prima..

Test; 3 cm koude melk in een hoge kop laat de mixer er even in draaien en je kom zit vol stevig schuim.
Zet je koffie met melk dan in de koffie steken en mixen tot er een schuimlaag op je koffie zit.

Let wel op de snelheid anders gaat het over de kom, dus kom hoog genoeg en de inhoud wat lager voor de schuimvorming.
Succes er mee. Doe dit al jaren!.
Groet van Frans

wimmi20
door wimmi20 - Mar 23, 2015 om 16:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[edit, off topic - redactie]

wh
door whitedove - Mar 23, 2015 om 17:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eentje van de Lidl die is zo af en toe in het assortiment, je moet hem iedere keer als je hem gebruikt schoonmaken ivm het aanbakken van de melk. Redelijke prijs 25 euro en ik heb hem al een jaar, ik vind het bes.

donna53
door donna53 - Mar 23, 2015 om 18:19
98 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb al heel wat van die goedkope handopschuimertjes versleten van diverse merken. Allemaal stuk na korte tijd. Ik gebruik sinds drie jaar een Aerolatte. Dat is ook een klein handopschuimertje, maar deze doet het dus al jaren. Ik heb hem gekocht bij Loods 5. Je hebt ook nog eens 5 jaar garantie. Kost plm. 20 euro. Duurder dus maar dan heb je ook wat!
Ik gebruik koud melkschuim en volle koffiemelk (half om half dus, van Friesche vlag).Dan krijg je stevig dik schuim. Hete koffie erop en lepelen maar! Kwestie van smaak natuurlijk!

anonimus
door anonimus - Mar 23, 2015 om 19:40
73 Antwoorden / 44 Vragen

http://www.besteproduct.nl/melkopschuimers/365826
Deze heb ik sinds enige tijd in huis en ik vind het een TOPPERTJE! Iedereen die capucinno drinkt vind de schuimlaag fantastisch. Makkelijk in gebruik en eenvoudig schoon te maken enz. Echt een TOPPERTJE!

anonimus
door anonimus - Mar 23, 2015 om 19:42
73 Antwoorden / 44 Vragen

Let wel even op het type nummer want Severin heeft meer types maar alleen deze is echt goed!

marijke77
door marijke77 - Mar 24, 2015 om 12:30
158 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zelf de Senseo melkopschuimer en deze werkt perfect.

hansje klein
door hansje klein - Mar 24, 2015 om 12:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=marijke77 schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 12:30]Ik heb zelf de Senseo melkopschuimer en deze werkt perfect.

Had ik ook, maar het schuim bleef zo goed als koud!