sm
door smoerland Nov 10, 2014 om 15:00
Geldzaken & recht

Merlijn Budgetbeheer

Een vriendin van mij heeft meerdere schulden waarvoor ze bij Merlijn budgetbeheer zit. Deze heeft met haar besproken dat ze betalingsregelingen gaan treffen met de deurwaarders die er zijn. Na weer brieven te hebben ontvangen en niet in contact konden komen met budgetbeheer Merlijn hebben we de deurwaarders zelf benadert en helaas bleek het ergste waar te zijn er waren geen regelingen getroffen en de bedragen die afbetaald werden waren lager dan de maandelijkse rente die er boven op kwam. Er was slechts 1 deurwaarder die een regeling had die ook netjes was betaald maar nu is mijn vraag of dit zomaar kan want dan kan ze haar schulden niet in de gestelde 118 maanden aflossen wat hun beloofd hadden doordat de rente alleen al hoger is dan de maandelijks aflossing die er door Merlijn budgetbeheer gedaan word.

mijn vraag mag Merlijn budgetbeheer dit zomaar op deze manier doen en hier wel de maandelijkse budgetbeheer kosten voor door berekenen gezien het feit dat de schulden hierdoor alleen maar hoger worden dan dat ze nu al zijn ?

12415 66 Rapporteer

ma
door mamahaverhoek23 - Nov 25, 2014 om 09:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi wat een herkenboverhaal ook ik zit met me gezin
Bij merlijn budgetbeheer en checkte gisteren ochtend ook eff de deurwaarders en ook hier is het ergste waar waar ik dacht dat ik al netjes aant betalen was wat ook zo is maar aan merlijn budgetbeheer hun hebbe alleen ma de deurwaarders aangeschreven verder niks laten horen waardoor de schuldeisers weer bij mij op de stoepuiuitkomen... Ik ga zo na de politie kijken wat ik er nog aan kan doen

pa
door palonia28 - Nov 26, 2014 om 15:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

MERLIJN BUDGET Beheer, nooit aan beginnen het kost je veel en uiteindelijk is de dienstverlening nalatig. Je moet overal zelf achteran en de "helpende persoon" is altijd moeilijj en slecht bereikbaar. Door de vele onduudelijkheden en slechte gang van zaken zijn er diversr beslagen gelegd. Na het beslag laten zij ook niks meer van hun weten. Tot je na drie maanden plots een mail ontvang met dat ze niet meer met je wensen door te gaan etc. Alsof ik er zelf niet van op de hoogte was. De afspraken die ze hopen met schuldeisers te maken duren ook ontzettend lang.
Al met al kost het je nog wat duizenden euro's ook. Ik zou als k jullie was snel een andere betrouwbare instantie inschakelen.

ha
door hann1bal - Dec 2, 2014 om 15:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ballenbedrijf is dit zeg. Johan van Merlijn belooft je koeien met gouden horens. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam. Totdat je de papieren hebt getekend. NOOIT AAN BEGINNEN MENSEN!!! Als je verder in de financiële problemen wilt komen moet je daarheen gaan. Dan weet je zeker dat je je geld naar de zee draagt.

Ik zal een aantal punten opnoemen wat ik vind van dit bedrijf:

* Ze hebben hele hoge kosten.
* De kosten van hun zijn belangrijker dan jou maandelijkse lasten.
* Ze zijn niet landelijk aangesloten, waardoor je geen recht hebt op subsidie van de gemeente.
* Aangesloten budgetbeheerders zijn goedkoper dan hun.
* Slecht tot niet bereikbaar.
* Als je dan contact hebt dan krijg je een collega, die nergens in kan kijken voor je.
* Terugbellen zit er niet in.
* Afspraken worden niet nagekomen.
* Papieren die je voor ze moet tekenen zijn niet gelijk. In het ene document staat een afspraak, wat in een ander document weer anders is.
* De documenten zijn onprofessioneel. Deze kan je als amateur ook in word maken. Er missen gegevens zoals: Adresgegevens van Merlijn, kvk nummer, BTW nummer, dus kort gezegd, de
verplichtingen die in een brief moeten staan als bedrijf.
* Ook een logo op een brief is nergens te vinden.
* Op de website kan je dan wel de adresgegevens en kvk vinden, maar voor de rest niets.
* Als ze het te moeilijk vinden dan stoppen ze met je.
* Betalingsafspraken met deurwaarders maken ze niet. Ze schrijven ze wel aan, maar gaan er vanuit dat ze een afspraak hebben, terwijl het bedrijf nog niet eens een goedkeuring heeft
gegeven.
* Ze spreken een termijn af met berekening dat je na zoveel jaar schuldenvrij bent. Echter zijn ze
vergeten mee te rekenen dat er dan nog een rente gerekend wordt door de deurwaarders, waardoor je nog tig jaar bezig bent of uiteindelijk de schuldsanering in kan voor een paar jaar.
* Bankpas en pincode worden aangevraagd door ze, maar die mag je inleveren.

Al bij al een bedrijf die je verder in de problemen brengt dan waar je al in zat.
Zulke bedrijven moeten ze verbieden en moet gecontroleerd worden door de overheid.

En zoals ik al zei. 1 Positief iets wat ze wel zijn. Om je als klant te krijgen, maar dat is ook echt het enige.

Ben blij dat ik nu ergens anders zit, waar ik goedkoper uit ben, vergoed wordt door de gemeente, betrouwbaar zijn en waar ze je echt helpen.

sm
door smoerland - Dec 2, 2014 om 22:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Onder tussen is ze weg naar een budgetbeheer dichterbij en wel aangesloten bij de nvvk.

Maar haar geld was overgemaakt naar Merlijn ruim 2 dagen moeten bellen voor haar geld. Toen ze inmiddels eindelijk bjorn sprak was hij erg boos omdat ik het stukje hier heb gezet en heeft haar gezegd dat we dit er af moeten halen. Niet dus want iedereen mag weten hoe hun te werk gaan.
Ik heb meerdere telefoontjes naar haar gedaan vandaar dat ze weten wie ik ben . Dus als budgetbeheer Merlijn dit ook leest : Akte van sessie kan alleen Door jullie opgeheven worden en niet door cliënt zelf . Als jullie dan daadwerkelijk goed werk zouden verrichten zouden jullie dit moeten weten.

Jullie hebben dit ook al eerder kunnen lezen en het maakt voor mij niks uit en dreigen dat ik het moet verwijderen ben ik ook totaal niet van onder de indruk.

Dus mensen pas aub op voor MERLIJN BUDGETBEHEER

me
door mecfortuin - Feb 10, 2015 om 15:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook ik heb problemen met Merlijn Budgetbeheer. Bij mij duurde het ook weken/maanden voordat er uberhaupt regelingen werden getroffen met schuldeisers (als ik er van uit ga dat er iets afgesproken is). Nadat dit te lang duurde heeft een familielid aangeboden te helpen maar dan moest Merlijn Budgetbeheer, of te wel de heer B. ter Horst, wel onderhandelen over een finale kwijting. Ook dit duurde en duurde maar en heb hier constant boven op gezeten zowel telefonisch als via mail. Uiteindelijk heb ik een aantal keer mijn ongenoegen geuit over de manier van communiceren of beter gezegd het gebrek aan communicatie. Ook werd er na twee maanden pas vermeld dat het intake gesprek ruim 400 euro kost!! De reactie was "Ja maar lieveschat wat verwacht je dan er zijn meer mensen die dit moeten betalen hoor". Niet alleen zeer onbeschoft maar ook onprofessioneel om een klant zo te benaderen. Bovendien als ik dat van te voren had geweten was ik uiteraard nooit in zee gegaan met dit bedrijf. Lang verhaal kort. Meneer ter Horst wilde niet meer met mij communiceren en was zeer ontsteld na mijn klacht. Hij vond deze ook onterecht en uit zijn reactie bleek dat hij absoluut niet van plan was ook maar enige moeite verder te doen om klanten tevreden te stellen. Ik heb wat dat aangaat een voorsprong doordat mijn moeder mediator/jurist is dus zijn verhalen waren uitstekend voor de dossier opbouw! Er bleven uiteindelijk nadat er een aantal rekening betaald waren door mij twee schuldeisers over volgens hun. Ik ben vanaf begin december bezig om boven tafel te krijgen wat het bedrag is en ook wil ik alle correspondentie tussen Merlijn en de schuldeisers om alles te kunnen controleren. Ik heb zelfs een 1e sommatie schriftelijk op gestuurd maar ook hier geen reactie op. Vandaag advocaat gesproken en wij gaan kijken wat we hiermee kunnen doen. Mocht er iemand zijn die zich bij mij wil voegen m.b.t tot het verkrijgen van adviezen en het opbouwen van een eventuele zaak tegen Merlijn dan kan diegene contact met mij opnemen via mijn mail. Vergeet niet alles schriftelijk te bevestigen en noteren en brieven te ondertekenen: Met behoud van mijn rechten en weren verblijf ik.

me
door mecfortuin - Feb 10, 2015 om 15:46
11 Antwoorden / 0 Vragen

@mamahaverkoek23 Ik zou graag willen weten wat de politie hierover heeft gezegd!?

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2015 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mecfortuin

Hier kan en doet de politie natuurlijk niets aan.

sm
door smoerland - Feb 10, 2015 om 21:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee de politie ziet het als een civiele zaak dus moet je via de rechtbank doen. Maar 1 ding is zeker met merlijn kan je geen gesprek voeren. Nog 1 waarschuwing als je hun je geld laat beheren en weg gaat duurt het slechts 4 maanden voor je eenmaal weet zelf je geld in handen heb omdat ze de machtiging niet in trekken. En krijg je iedere keer als je er om vraag te horen dat je nooit meer mag bellen en of mailen zelfs met geld terug storten zetten ze erbij dat je nooit meer mag bellen of mailen. Niet erg professioneel dit is echter allemaal gezegd Door Johan en bjorn. Dus nog maals pas op. En als ze er achter komen dat je hier iets post zijn ze razend

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@smoerland

Laat ze maar lekker razen. Goed dat u hier die waarschuwing neerzet. Die budgetbureautjes zouden eens goed onder de loep genomen moeten worden.

door 1953 - Feb 11, 2015 om 03:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er is altijd kaf onder het koren!

me
door mecfortuin - Feb 11, 2015 om 15:47
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoef ook niet in gesprek met Merlijn, als dat uberhaupt was gelukt zou een civiele zaak ook niet nodig zijn. En het feit dat ze niet blij worden van slechte recensies zegt meer over hun. Ik ben nu bezig met een in gebreken stelling.

me
door mecfortuin - Feb 18, 2015 om 21:57
11 Antwoorden / 0 Vragen

@milano2000 zie mijn eerdere oproep om te verenigen! U kunt contact met mij opnemen via mijn mail adres (zie profiel)

mi
door minnie212 - Feb 24, 2015 om 15:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriendin van mij heeft ook problemen met Merlijn budgetbeheer, zij wil graag weten hoe we ons kunnen verenigen. want zij gaat inderdaad het gerechtelijke pad bewandelen. En hoe meer mensen hoe sterker......
Volgens mij ben ik te mailen via mijn profiel.

me
door mecfortuin - Feb 24, 2015 om 15:31
11 Antwoorden / 0 Vragen

@minnie212 Hi Je bent niet te mailen via je profiel, ik ben al bezig met juridische stukken dus het lijkt mij goed om even samen te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Overigens is het wel zo dat er niets aangetekend verzonden kan worden naar Merlijn ivm een postbus en geen postadres.

Groetjes en sterkte!

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook naar een postbus kan men een aangetekend stuk sturen.

me
door mecfortuin - Feb 24, 2015 om 16:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ja, maar heeft niet zo veel zin. Aangezien zij niet reageren op schriftelijke en digitale verzoeken zullen zij de brief ook niet afhalen op het postkantoor. De brief komt dan pas na 3 weken retour. Wel is dit goed voor het aantonen van bewijs dat het bedrijf alle regels aan hun laars lapt.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Brief dan niet openmaken, geldt als bewijs.

me
door mecfortuin - Feb 24, 2015 om 16:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zeg ik....;)

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus toch maar sturen dan.

me
door mecfortuin - Feb 24, 2015 om 16:19
11 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je advies maar er liggen denk ik al een stuk of 3 brieven in hun bus :)

mi
door minnie212 - Feb 24, 2015 om 19:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

mecfortuin ik heb je gemaild.
alvast bedankt

st
door stefanvhese - Mar 15, 2015 om 19:24
5 Antwoorden / 0 Vragen
ta
door tallie86 - Mar 18, 2015 om 14:32
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mecfortuin schreef op dinsdag 24 feb 2015, 15:31]@minnie212 Hi Je bent niet te mailen via je profiel, ik ben al bezig met juridische stukken dus het lijkt mij goed om even samen te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Overigens is het wel zo dat er niets aangetekend verzonden kan worden naar Merlijn ivm een postbus en geen postadres. Ze kan mij mailen mecfortuin@gmail.com.

Groetjes en sterkte!

Onbekende gebruiker
tallie86

waarschuw redactie
woensdag 18 mrt 2015, 13:49

ereppel schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 13:04
hoi ik ben ook bezig om bij merlijn te eindigen maar gaat moeilijk als ze niet reageren hebben jullie voor ons tips of advies erover om te stoppen daar.. ik heb gedreigt met stegeman en toen kwam er vwel reactie terug

hallo
ik leest allemaal dingen over merlijn
en ik(wij) zitten daar ook bij sinds ene paar maanden
ook vaak gebelt geen gehoort
contact persoon van mij van merlijn gebelt op 06 er over gehad die
zij dat er in gebroken wat computers ect alles weg is (gestolen) en dat ook 1 persoon daar niet meer werkt en dat ze weer bezig zij met alles op orde krijgen terwijl ik al vanaf januari steeds kantoor probeer te bellen gaat over maar geen gehoor gemailt geen gehoor

ook vaak gezegt dat ik mijn dossier niet kan in zien
dus ik weet niet wat allemaal al regeling is gedaan en wat al betaalt word ik leest allemaal verhalen waar ik een beetje bang van word zelfs de baas van me vriend vind t een vaag raar clubje en die zij dat ik misschien beters anders kan op zoeken voor budgetbeheer

wie heeft er ook problemen mee?? en waar mee precies zou ik graag willen weten
ik wil juist van schulden af en niet meer problemen krijgen natuurlijk

help wie zit nog meer bij merlijn budgetbeer en heef ook 1 van deze dingen of andere dingen hoor het graag

st
door stefanvhese - Mar 18, 2015 om 14:39
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tallie86 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 14:32][quote=mecfortuin schreef op dinsdag 24 feb 2015, 15:31]@minnie212 Hi Je bent niet te mailen via je profiel, ik ben al bezig met juridische stukken dus het lijkt mij goed om even samen te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Overigens is het wel zo dat er niets aangetekend verzonden kan worden naar Merlijn ivm een postbus en geen postadres. Ze kan mij mailen mecfortuin@gmail.com.

Groetjes en sterkte!

Onbekende gebruiker
tallie86

waarschuw redactie
woensdag 18 mrt 2015, 13:49

ereppel schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 13:04
hoi ik ben ook bezig om bij merlijn te eindigen maar gaat moeilijk als ze niet reageren hebben jullie voor ons tips of advies erover om te stoppen daar.. ik heb gedreigt met stegeman en toen kwam er vwel reactie terug

hallo
ik leest allemaal dingen over merlijn
en ik(wij) zitten daar ook bij sinds ene paar maanden
ook vaak gebelt geen gehoort
contact persoon van mij van merlijn gebelt op 06 er over gehad die
zij dat er in gebroken wat computers ect alles weg is (gestolen) en dat ook 1 persoon daar niet meer werkt en dat ze weer bezig zij met alles op orde krijgen terwijl ik al vanaf januari steeds kantoor probeer te bellen gaat over maar geen gehoor gemailt geen gehoor

ook vaak gezegt dat ik mijn dossier niet kan in zien
dus ik weet niet wat allemaal al regeling is gedaan en wat al betaalt word ik leest allemaal verhalen waar ik een beetje bang van word zelfs de baas van me vriend vind t een vaag raar clubje en die zij dat ik misschien beters anders kan op zoeken voor budgetbeheer

wie heeft er ook problemen mee?? en waar mee precies zou ik graag willen weten
ik wil juist van schulden af en niet meer problemen krijgen natuurlijk

help wie zit nog meer bij merlijn budgetbeer en heef ook 1 van deze dingen of andere dingen hoor het graag

st
door stefanvhese - Mar 18, 2015 om 14:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

hoi tallie86

Ik heb al het een en het ander mecfortuin besproken misschien is het handig als je die even emaild ze heeft goede tips

Ik heb gister aangifte gedaan wegens fraude en oplichting ik raad iedereen die hier een klacht heeft achter gelaten eerst aangifte gaat doen Hoe meer aangiftes hoe sneller de zaak behandeld gaat worden

Mvg svh

ta
door tallie86 - Mar 18, 2015 om 15:47
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stefanvhese schreef op woensdag 18 mrt 2015, 14:45]hoi tallie86

Ik heb al het een en het ander mecfortuin besproken misschien is het handig als je die even emaild ze heeft goede tips

Ik heb gister aangifte gedaan wegens fraude en oplichting ik raad iedereen die hier een klacht heeft achter gelaten eerst aangifte gaat doen Hoe meer aangiftes hoe sneller de zaak behandeld gaat worden

Mvg svh

hoe kan ik mecfortuin mailen dan ben namelijk nieuw hier op de site

mvg tallie

st
door stefanvhese - Mar 18, 2015 om 15:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Op het profiel Drukken Dan zie je als het goed is haar email adres

Mvg stefan

ta
door tallie86 - Mar 18, 2015 om 16:01
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stefanvhese schreef op woensdag 18 mrt 2015, 15:51]Op het profiel Drukken Dan zie je als het goed is haar email adres

Mvg stefan

ik zie geen e-mail adres staan

mvg

st
door stefanvhese - Mar 18, 2015 om 16:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Profiel naam@ gmail.com

Kan geen persoonlijke informatie posten daar door is mijn verhaal er ook vanaf gehaald
Maar in het kort er is op geen mogelijkheid contact te krijgen met Merlijn budget beheer zowel door mij als door de schuld eisers niet die daar door dus weer bij mij terecht komen doe aub zo snel mogelijk aangifte

Mvg

me
door mecfortuin - Mar 18, 2015 om 17:02
11 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn email staat in een bericht op de eerste pagina..maar voor het gemak..[edit redactie: e-mailadres]

so
door sotel - Apr 1, 2015 om 17:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nou als er iemand nog bij Merlijn zit. Bij deze zit je dan mega in de shit! Ze zijn gestopt, het kantoor is weg. Helaas bij mij inclusief mijn salaris. Mijn salaris moest naar hun privé rekening:'( zodat ze xco snel mogelijk mijn schuldeisers konden betalen.
Nou is er niks betaald en mijn geld is weg.

me
door mecfortuin - Apr 1, 2015 om 17:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad iedereen aan aangifte te doen bij de politie, fraude helpdesk, afdeling fraude van de belastingdienst en kvk!

po
door polleke12 - Apr 23, 2015 om 08:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf gister een aangifte gedaan tegen merlijn budgetbeheer. Ze hebben mijn zaken behoorlijk verkloot en heb mij noodgedwongen moeten aanmelden bij een ander bedrijf.

po
door polleke12 - Apr 24, 2015 om 12:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik had al een bericht geplaatst hier gisteren. maar wat ik zeggen wil over de aangifte die ik gedaan heb tegen merlijn budgetbeheer, is dat het onder fraude valt.

ta
door tallie86 - May 15, 2015 om 13:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

ik krijg net pas een bericht dat merlijn faillissement in gata en dat beslag is gelegt op hun en dat hij vanaf maandag niet meer bereikbaar is en dat alles via curator gaat

ha
door hannie07 - May 19, 2015 om 05:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mecfortuin schreef op dinsdag 10 feb 2015, 15:46]@mamahaverkoek23 Ik zou graag willen weten wat de politie hierover heeft gezegd!?
goede morgen ook ik ben slachtoffer vreselijk heb aangifte gedaan bij de politie
deze hebben mij te kennen gegeven dat mijn enige optie is een aangetekende brief naar merlijn te sturen en dat er volgens de politie geen sprake is van Fraude daar ze een klein gedeelte hebben afgelost , de brief heb ik na 3 weken retour ontvangen .
het enige dat ik nu nog kan doen volgens de politie is een civiele zaak aanspannen tegen merlijn maar ja als je zo in de shit zit heb je niet eens geld voor een advocaat ,ze kunnen toch wel achter zijn gegevens komen de ing rekening moet toch ook op naam van een van die oplichters staan

ha
door hannie07 - May 19, 2015 om 05:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=polleke12 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 12:30]ik had al een bericht geplaatst hier gisteren. maar wat ik zeggen wil over de aangifte die ik gedaan heb tegen merlijn budgetbeheer, is dat het onder fraude valt.
Goede morgen
Ook ik heb aangifte gedaan maar bij mijn aangifte werd me verteld dat het geen Fraude is ,ik snap er niks van , zal het dan geen Fraude zijn maar diefstal is het wel ik weet echt niet meer waar ik nu kan aankloppen voor hulp

da
door dannyn22 - May 19, 2015 om 08:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen. Ook ik ben slachtoffer geworden.
Graag zou ik willen weten of iemand weet via welke curator het loopt zodat ik hun kan berichten.
Met vriendelijke groet.

po
door polleke12 - Jun 4, 2015 om 08:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

en als het aangifte gedaan word onder oplichting? ik heb hier de papieren liggen van de politie....

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 13:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vraag me af of Merlijn Budgetbeheer officieel failliet is, in het insolventieregister kan ik niets vinden en ik heb gezocht aan de hand van hun Kvk nummer en adres.

kn
door knuffelbeertje - Jun 19, 2015 om 14:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee, maar volgens iemand van Vitens, die een rekening van het water kwam brengen wel. Ik heb twee adressen van hun, alletwee in Apeldoorn. Daar woont hij volgens mij ook, staat op zijn facebook!

kn
door knuffelbeertje - Jun 19, 2015 om 14:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat had MerlijnBudgetBeheer ook niet!!

me
door mecfortuin - Jun 19, 2015 om 14:20
11 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opnemen met de redactie van Opgelicht! 035 6715253

kn
door knuffelbeertje - Jun 19, 2015 om 14:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een ander adres: [edit redactie: adresgegevens] Daar moest ik na de "inbraak" de nieuwe digipassen heen sturen.

oe
door oezoe - Jun 25, 2015 om 10:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

hallo , wij zijn helaas ook met merlijn in zee gegaan maar aangezien ik eerder ben opgelicht hield ik alles goed in de gaten , het meerendeel van de openstaande rekeningen zijn betaald maar ze zijn er nu mee gestopt , de website bestaat niet meer en ook via google kom je nu niks meer tegen , wat ik zou en ga doen om gewoon de maandelijkse betaling stopzetten en ik blijf proberen te bellen voor de rest ga ik door om mijn boeltje te redden zonder hun en evt een andere budgetbeheerder aangewezen door de gemeente , ik ben blij dat ik er nog niet zo heel diep inzit maar wel heel erg voor alle andere mensen die er meer de dupe van zijn geworden , ik probeer natuurlijk ook zoveel mogelijk terug te krijgen waar ik recht op heb en wil ze eigenlijk niet ongestraft vannaf laten komen

oe
door oezoe - Jun 25, 2015 om 10:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben ook de dupe van merlijn maar gelukkig niet zover ingestrapt , nu vraag ik mij af wat er zou gaan gebeuren als ik me gewoon niet meer aan de betaalafspraak houdt want ik had alles via de asn-bank nog niet helemaal goed afgerond zoals hun wilden en mijn loon gaat ook niet via hun , dus als ik er nu gewoon mee stop en alle problemen zo goed en zo kwaad dat het kan zelf probeer op te lossen ???? ik wil er graag mee helpen om ze te laten straffen

oe
door oezoe - Jun 25, 2015 om 11:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

ohw wat ben ik in ieder geval dat ik niet alles van de asn bank rond heb en ik heb vooral mijn digi d code niet gegeven , ik heb nog niet zoveel verloren omdat er wel een deel aan de schuldeisers betaald is maar niet alles en daar ben ik nu met de schuldeiser zelf mee bezig , als je ze netjes uitlegt wat er aan de hand is zijn ze best schappelijk

kn
door knuffelbeertje - Jun 25, 2015 om 11:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat klopt. Ik ben nu via de gemeente bezig om alles te regelen. Maar ben nu wel weer een half jaar kwijt dus duurt het nog iets langer voor we uit de ellende zijn. Maar de zon schijnt en we zijn allemaal gezond dus daar komen we ook wel weer uit.

re
door renojodi - Jun 26, 2015 om 15:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn de dupe van Merlijn Budgetbeheer. Ene [edit-redactie] zat gisteren bij de curator en is er beslag gelegd op alles liet hij mij weten... Ga vandaag aangifte doen.

mi
door milano2000 - Jun 26, 2015 om 15:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met dit bericht wil ik mensen nadrukkelijk waarschuwen voor Merlijn Budgetbeheer!!
Wees alert en laat je goed informeren. Ik heb besloten om de samenwerking met Merlijn Budgetbeheer te beëindigen.
Inzage in het dossier heb ik tot op heden nog steeds niet gehad, je kunt vragen en wachten totdat je een ons weegt maar een en al loze beloftes.Op het moment dat je kritische vragen stelt wordt het de directeur, [edit-redactie]te heet onder de voeten. Dan dien je per direct een boete te betalen en wil hij niet meer met je communiceren. Sterker nog, als jij het als klant allemaal zo goed weet en dus kritische vragen stelt dan was je niet zo in de schulden gekomen en ben je een prutser.

Ik ben op zoek naar mede gedupeerden om samen collectief sterk te staan tegenover deze malafide organisatie.

Het zou toch niet moeten kunnen dat een organisatie als deze die je zou moeten bemiddelen met je schulden je eigenlijk alleen maar probeert uit te melken. DIT MOET STOPPEN.
Mensen, wees echt op je hoede als je overweegt zaken te gaan doen met Merlijn Budgetbeheer

Redacteur
door Redacteur - Jun 26, 2015 om 16:09
1053 Antwoorden / 62 Vragen

S.v.p. de forumregels respecteren, o.a. het expliciet vermelden van namen is niet toegestaan.

De redactie

ga
door gabrielw - Aug 28, 2015 om 14:22
19 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi milano, heb jij nog contact kunnen krijgen met mede gedupeerde?
quote=milano2000 schreef op woensdag 18 feb 2015, 21:44]Met dit bericht wil ik mensen nadrukkelijk waarschuwen voor Merlijn Budgetbeheer!!
Wees alert en laat je goed informeren. Ik heb besloten om de samenwerking met Merlijn Budgetbeheer te beëindigen.
Inzage in het dossier heb ik tot op heden nog steeds niet gehad, je kunt vragen en wachten totdat je een ons weegt maar een en al loze beloftes.Op het moment dat je kritische vragen stelt wordt het de directeur, [edit-redactie]te heet onder de voeten. Dan dien je per direct een boete te betalen en wil hij niet meer met je communiceren. Sterker nog, als jij het als klant allemaal zo goed weet en dus kritische vragen stelt dan was je niet zo in de schulden gekomen en ben je een prutser.

Ik ben op zoek naar mede gedupeerden om samen collectief sterk te staan tegenover deze malafide organisatie.

Het zou toch niet moeten kunnen dat een organisatie als deze die je zou moeten bemiddelen met je schulden je eigenlijk alleen maar probeert uit te melken. DIT MOET STOPPEN.
Mensen, wees echt op je hoede als je overweegt zaken te gaan doen met Merlijn Budgetbeheer

ga
door gabrielw - Aug 28, 2015 om 16:34
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=smoerland schreef op maandag 10 nov 2014, 15:00]Een vriendin van mij heeft meerdere schulden waarvoor ze bij Merlijn budgetbeheer zit. Deze heeft met haar besproken dat ze betalingsregelingen gaan treffen met de deurwaarders die er zijn. Na weer brieven te hebben ontvangen en niet in contact konden komen met budgetbeheer Merlijn hebben we de deurwaarders zelf benadert en helaas bleek het ergste waar te zijn er waren geen regelingen getroffen en de bedragen die afbetaald werden waren lager dan de maandelijkse rente die er boven op kwam. Er was slechts 1 deurwaarder die een regeling had die ook netjes was betaald maar nu is mijn vraag of dit zomaar kan want dan kan ze haar schulden niet in de gestelde 118 maanden aflossen wat hun beloofd hadden doordat de rente alleen al hoger is dan de maandelijks aflossing die er door Merlijn budgetbeheer gedaan word.

mijn vraag mag Merlijn budgetbeheer dit zomaar op deze manier doen en hier wel de maandelijkse budgetbeheer kosten voor door berekenen gezien het feit dat de schulden hierdoor alleen maar hoger worden dan dat ze nu al zijn ?

ga
door gabrielw - Oct 15, 2015 om 11:04
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een fb pagina gemaakt https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

=mecfortuin schreef op dinsdag 24 feb 2015, 15:31: @minnie212 Hi Je bent niet te mailen via je profiel, ik ben al bezig met juridische stukken dus het lijkt mij goed om even samen te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Overigens is het wel zo dat er niets aangetekend verzonden kan worden naar Merlijn ivm een postbus en geen postadres.

Groetjes en sterkte!

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2015 om 12:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uitzending van 12 oktober jl. van Tros Opgelicht over Merlijn Budgetbeheer: klik hier.

ga
door gabrielw - Oct 15, 2015 om 13:00
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 15 okt 2015, 12:57]Uitzending van 12 oktober jl. van Tros Opgelicht over Merlijn Budgetbeheer: klik hier. ik kom graag in contact met de andere gedupeerde https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 15, 2015 om 13:01
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kom graag in contact met de andere gedupeerde
https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

=mecfortuin schreef op dinsdag 10 feb 2015, 15:45: Hallo,

Ook ik heb problemen met Merlijn Budgetbeheer. Bij mij duurde het ook weken/maanden voordat er uberhaupt regelingen werden getroffen met schuldeisers (als ik er van uit ga dat er iets afgesproken is). Nadat dit te lang duurde heeft een familielid aangeboden te helpen maar dan moest Merlijn Budgetbeheer, of te wel de heer B. ter Horst, wel onderhandelen over een finale kwijting. Ook dit duurde en duurde maar en heb hier constant boven op gezeten zowel telefonisch als via mail. Uiteindelijk heb ik een aantal keer mijn ongenoegen geuit over de manier van communiceren of beter gezegd het gebrek aan communicatie. Ook werd er na twee maanden pas vermeld dat het intake gesprek ruim 400 euro kost!! De reactie was "Ja maar lieveschat wat verwacht je dan er zijn meer mensen die dit moeten betalen hoor". Niet alleen zeer onbeschoft maar ook onprofessioneel om een klant zo te benaderen. Bovendien als ik dat van te voren had geweten was ik uiteraard nooit in zee gegaan met dit bedrijf. Lang verhaal kort. Meneer ter Horst wilde niet meer met mij communiceren en was zeer ontsteld na mijn klacht. Hij vond deze ook onterecht en uit zijn reactie bleek dat hij absoluut niet van plan was ook maar enige moeite verder te doen om klanten tevreden te stellen. Ik heb wat dat aangaat een voorsprong doordat mijn moeder mediator/jurist is dus zijn verhalen waren uitstekend voor de dossier opbouw! Er bleven uiteindelijk nadat er een aantal rekening betaald waren door mij twee schuldeisers over volgens hun. Ik ben vanaf begin december bezig om boven tafel te krijgen wat het bedrag is en ook wil ik alle correspondentie tussen Merlijn en de schuldeisers om alles te kunnen controleren. Ik heb zelfs een 1e sommatie schriftelijk op gestuurd maar ook hier geen reactie op. Vandaag advocaat gesproken en wij gaan kijken wat we hiermee kunnen doen. Mocht er iemand zijn die zich bij mij wil voegen m.b.t tot het verkrijgen van adviezen en het opbouwen van een eventuele zaak tegen Merlijn dan kan diegene contact met mij opnemen via mijn mail. Vergeet niet alles schriftelijk te bevestigen en noteren en brieven te ondertekenen: Met behoud van mijn rechten en weren verblijf ik.

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:24
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een fb pagina gemaakt. We zoeken mede gedupeerde om samen sterker te staan. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:27
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=knuffelbeertje schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:26]Ik heb nog een ander adres: [edit redactie: adresgegevens] Daar moest ik na de "inbraak" de nieuwe digipassen heen sturen.

Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:29
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 15:37]Ook naar een postbus kan men een aangetekend stuk sturen.

Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:30
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mamahaverhoek23 schreef op dinsdag 25 nov 2014, 09:09]Hoi hoi wat een herkenboverhaal ook ik zit met me gezin
Bij merlijn budgetbeheer en checkte gisteren ochtend ook eff de deurwaarders en ook hier is het ergste waar waar ik dacht dat ik al netjes aant betalen was wat ook zo is maar aan merlijn budgetbeheer hun hebbe alleen ma de deurwaarders aangeschreven verder niks laten horen waardoor de schuldeisers weer bij mij op de stoepuiuitkomen... Ik ga zo na de politie kijken wat ik er nog aan kan doen

Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:31
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=palonia28 schreef op woensdag 26 nov 2014, 15:25]MERLIJN BUDGET Beheer, nooit aan beginnen het kost je veel en uiteindelijk is de dienstverlening nalatig. Je moet overal zelf achteran en de "helpende persoon" is altijd moeilijj en slecht bereikbaar. Door de vele onduudelijkheden en slechte gang van zaken zijn er diversr beslagen gelegd. Na het beslag laten zij ook niks meer van hun weten. Tot je na drie maanden plots een mail ontvang met dat ze niet meer met je wensen door te gaan etc. Alsof ik er zelf niet van op de hoogte was. De afspraken die ze hopen met schuldeisers te maken duren ook ontzettend lang.
Al met al kost het je nog wat duizenden euro's ook. Ik zou als k jullie was snel een andere betrouwbare instantie inschakelen.

Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:32
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hann1bal schreef op dinsdag 2 dec 2014, 15:38]Wat een ballenbedrijf is dit zeg. Johan van Merlijn belooft je koeien met gouden horens. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam. Totdat je de papieren hebt getekend. NOOIT AAN BEGINNEN MENSEN!!! Als je verder in de financiële problemen wilt komen moet je daarheen gaan. Dan weet je zeker dat je je geld naar de zee draagt.

Ik zal een aantal punten opnoemen wat ik vind van dit bedrijf:

* Ze hebben hele hoge kosten.
* De kosten van hun zijn belangrijker dan jou maandelijkse lasten.
* Ze zijn niet landelijk aangesloten, waardoor je geen recht hebt op subsidie van de gemeente.
* Aangesloten budgetbeheerders zijn goedkoper dan hun.
* Slecht tot niet bereikbaar.
* Als je dan contact hebt dan krijg je een collega, die nergens in kan kijken voor je.
* Terugbellen zit er niet in.
* Afspraken worden niet nagekomen.
* Papieren die je voor ze moet tekenen zijn niet gelijk. In het ene document staat een afspraak, wat in een ander document weer anders is.
* De documenten zijn onprofessioneel. Deze kan je als amateur ook in word maken. Er missen gegevens zoals: Adresgegevens van Merlijn, kvk nummer, BTW nummer, dus kort gezegd, de
verplichtingen die in een brief moeten staan als bedrijf.
* Ook een logo op een brief is nergens te vinden.
* Op de website kan je dan wel de adresgegevens en kvk vinden, maar voor de rest niets.
* Als ze het te moeilijk vinden dan stoppen ze met je.
* Betalingsafspraken met deurwaarders maken ze niet. Ze schrijven ze wel aan, maar gaan er vanuit dat ze een afspraak hebben, terwijl het bedrijf nog niet eens een goedkeuring heeft
gegeven.
* Ze spreken een termijn af met berekening dat je na zoveel jaar schuldenvrij bent. Echter zijn ze
vergeten mee te rekenen dat er dan nog een rente gerekend wordt door de deurwaarders, waardoor je nog tig jaar bezig bent of uiteindelijk de schuldsanering in kan voor een paar jaar.
* Bankpas en pincode worden aangevraagd door ze, maar die mag je inleveren.

Al bij al een bedrijf die je verder in de problemen brengt dan waar je al in zat.
Zulke bedrijven moeten ze verbieden en moet gecontroleerd worden door de overheid.

En zoals ik al zei. 1 Positief iets wat ze wel zijn. Om je als klant te krijgen, maar dat is ook echt het enige.

Ben blij dat ik nu ergens anders zit, waar ik goedkoper uit ben, vergoed wordt door de gemeente, betrouwbaar zijn en waar ze je echt helpen.
Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ha
door hannie07 - Oct 17, 2015 om 15:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

we kunnen naar onze centen fluiten en erger nog meneer heeft gewoon een doorstart gemaakt
hoe is het mogelijk

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 15:33
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mecfortuin schreef op dinsdag 10 feb 2015, 15:46]@mamahaverkoek23 Ik zou graag willen weten wat de politie hierover heeft gezegd!?

Ik heb een fb pagina gemaakt. We willen met zoveel mogelijk gedupeerde samen komen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1645070652438287

ga
door gabrielw - Oct 17, 2015 om 16:21
19 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hannie07 schreef op zaterdag 17 okt 2015, 15:32]we kunnen naar onze centen fluiten en erger nog meneer heeft gewoon een doorstart gemaakt
hoe is het mogelijk

Kom even op fb hannie