jo
door jo-hannah Nov 23, 2015 om 10:20
Geldzaken & recht

Met vvv bonnen betalen in de webshop van Bol.com?

Ik wil graag met VVV bonnen iets betalen uit de webshop van Bol.com, maar nu blijkt dat dat niet zomaar kan.Ik moet eerst een formulier aanvragen, uitprinten en gefrankeerd opsturen samen met mijn VVVbonnen en zou dan van Bol.com bonnen terug krijgen waarmee ik dan kan betalen in hun webshop. Dus alvorens ik iets kan bestellen met mijn VVV bonnen ben ik dus al geld kwijt aan printen, frankeren en het risico dat mijn VVV bonnen zoek raken. Dit vind ik wel een beetje vreemd, mag dit?

134094 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jo-hannah,

.....Dit vind ik wel een beetje vreemd, mag dit?.....
Dat is helemaal niet vreemd en ja, dat mag.
Hoe dacht je anders dat je met die VVV-bonnen zou moeten betalen.
Wees blij dat je óók bij bol.com (= internetwinkel) met die bonnen kunt betalen, al is dat via een omweg.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die regeling staat op de site van vvvcadeaubonnen.nl vermeld. Het is dus geen regeling van Bol.com zelf

Online acceptanten VVV Cadeaubon
Heb je een VVV Cadeaubon en wil je die online besteden? Dat kan! Je stuurt je VVV Cadeaubon op naar de webshop naar keuze. Zoek webshops die de VVV Cadeaubon accepteren.

Als je dit onhandig vindt, maar de bon maar niet gebruiken voor online aankopen?

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 10:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zou toch veel handiger zijn als je met een code op de site het zou kunnen regelen. Kan me heel goed voorstellen dat u bang bent dat de VVV bonnen onderweg verdwijnen.

Besteed ze in een stenen winkel, dan weet u zeker dat het goed gaat.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 23 nov 2015, 10:35]Het zou toch veel handiger zijn als je met een code op de site het zou kunnen regelen.

Klopt, maar dat is dus amateuristisch geregeld door de vvvcadeaubonnen.nl

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een code? En dan die papieren bonnen na een tijd weer vinden en surprise, dan zijn ze niet meer geldig, wat nu? :-))

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 10:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:49]Met een code? En dan die papieren bonnen na een tijd weer vinden en surprise, dan zijn ze niet meer geldig, wat nu? :-))
Het schijnt dat de VVV bonnen forever geldig zijn.

reflecs
door reflecs - Nov 23, 2015 om 11:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De cadeaubon is niet bedoeld om online te besteden, daarvoor hebben ze de giftcard.
https://www.vvvcadeaubonnen.nl/cadeaubon-besteden/winkels

jo
door jorisw - Nov 23, 2015 om 11:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:38][quote=zoekster schreef op maandag 23 nov 2015, 10:35]Het zou toch veel handiger zijn als je met een code op de site het zou kunnen regelen.

Klopt, maar dat is dus amateuristisch geregeld door de vvvcadeaubonnen.nl

Of dat amateuristisch is hangt helemaal af van hoe vaak dit gebruikt wordt. Als dit slechts af en toe gebruikt wordt (omdat de meeste mensen voor online aankopen bijvoorbeeld de VVV giftcards gebruiken) is dit een praktische oplossing die niet al te veel geld kost om te implementeren. Als je iets met een code wilt doen moet je het wel weer veilig genoeg maken zodat er niet kan worden gefraudeerd.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 23 nov 2015, 10:59][quote=tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:49]Met een code? En dan die papieren bonnen na een tijd weer vinden en surprise, dan zijn ze niet meer geldig, wat nu? :-))
Het schijnt dat de VVV bonnen forever geldig zijn.

Inderdaad, maar de code gebruiken via internet en dan (veel) later de echte bon in de winkel.:-) Hoe los je dat op?

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Inderdaad, maar de code gebruiken via internet en dan (veel) later de echte bon in de winkel.:-) Hoe los je dat op? ....
Niet dus.

Mensen maken overal maar een probleem van. Gemakzucht.

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2015 om 12:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Jo-Hannah,

Er zijn verschillende soorten kadobonnen, toonbonnen en nummerbonnen en gewoon cash geld (ja, dat bestaat ook nog, is lang geldig en overal besteedbaar en je krijgt zelfs wisselgeld en in veel buitenlanden besteedbaar, maar dàt terzijde). De giftcards, eerder genoemd hebben een nummer en dat kan je doorgeven aan o.a. een webshop, na gebruik? Saldo weg of u laat ze gewoon verlopen zoals heel veel mensen ........... Dan de vvv bonnen, die lever je in bij de winkel en je krijgt een korting op je te betalen bedrag. Je levert je bon in. winkel stuurt die naar het vvv en krijgt het geld op de rekening. Uw idee: ik stuur het nummer van de vvv bon op en (gegarandeerd) vind u na x tijd die bon, weet niet of die besteedt is, dus gaat naar een winkel en wil nog eens geld zien .......... De vvv bon moet dus eerst uit beveiliging omgezet worden naar bol normen, zodat fraude uitgesloten is, logisch toch?

Ik zou in het kader van het gemak gewoon CASH geld vragen en van te voren zeggen dat u géén kadobonnen wil, maar een enveloppe met inhoud aan de gulle gevers. Die hoeven dus ook niet eerst geld naar een winkel te brengen om jou geld te geven .........

jo
door jo-hannah - Nov 23, 2015 om 14:39
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor jullie reacties...ik weet nu hoe het in elkaar steekt. Al blijft het een onhandig systeem.

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2015 om 14:41
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Al blijft het een onhandig systeem. Nee, u wilt een niet daarvoor bedoeld betaalmiddel gebruiken bij een webshop!

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 17:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 11:26][quote=zoekster schreef op maandag 23 nov 2015, 10:59][quote=tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 10:49]Met een code? En dan die papieren bonnen na een tijd weer vinden en surprise, dan zijn ze niet meer geldig, wat nu? :-))
Het schijnt dat de VVV bonnen forever geldig zijn.

Inderdaad, maar de code gebruiken via internet en dan (veel) later de echte bon in de winkel.:-) Hoe los je dat op?
Zodra de code op de bon is gebruikt vervalt de bon, dat is toch niet zo moeilijk?

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2015 om 17:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dat wordt dan een wel heel erg ingewikkelde administratie en vooral het "gebruik" melden qua systeem en controleren op geldig bij acceptatie. Wat is er simpeler, afgeven is gebruiken. Nog fijner zou zijn: Afschaffen van het begrip kadobonnen, maar dat zal niet 1, 2, 3 gebeuren.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2015 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zodra de code is gebruikt, vervalt de bon. Uiteraard, maar dat is aan die bon niet te zien.

Heel veel mensen geven een gekregen cadeaubon weer door.

Net wat Mahadma zegt, afschaffen die hele poppenkast. Of je nu een tientje in een enveloppe geeft, of een bon van een tientje. De meeste mensen hebben echt liever dat tientje.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 17:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Daar moet dan inderdaad een systeem inzitten, dat er een code op de bon zit die dan bij de kassa wordt ingevoerd en vervalt.

Maar ik ben het er overigens geheel mee eens dat dat hele bonnengedoe flauwekul is. Ik zeg ook altijd als mensen niets weten te geven, geef maar geld.