an
door angelawicked May 13, 2014 om 16:01
Huishouden & energie

Meubels 2x in de verkeerde kleur geleverd

Begin december heb ik meubels besteld bij een groot bedrijf. De levering wad keurig binnen het vooraf gestelde termijn, maar de meubels waren in de verkeerde kleur gespoten. We hadden meubels van verschillende fabrikanten, dus de meubels werden gespoten in de spuiterij van de winkel zelf. De meubels hebben we niet geaccepteerd en zijn meteen retour genomen. Er was een fout gemaakt bij het overnemen van de order, ipv white wash hadden ze er wit van gemaakt. Het was niet te herstellen, dus werden de meubels opnieuw besteld en gespoten. We moesten weer 9 weken wachten. Fouten maken is menselijk, dus het kan gebeuren. Helaas kregen we na 9 weken wachten weer de meubels in de verkeerde kleur en weer wit! Nu zijn we het beu om weer 9 weken te moeten wachten en hebben we een compensatie gevraagd. Ze bieden nu 100 euro korting voor het twee keer extra thuis blijven. Tijdelijke meubels kregen we niet, alleen als we het volledige bedrag zouden betalen konden we gebruik maken van de meubels in de verkeerde kleur.
Is 100 euro korting het maximale waar ik recht op heb? 2x thuis blijven kost me toch minimaal 170 euro, dus voor mijn gevoel heb ik recht op meer. En dan heb ik het nog niet eens over een compensatie voor het missen van meubels in huis. Graag uw antwoord.

355 1 Rapporteer

user123
door user123 - May 13, 2014 om 21:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Twee keer wit ipv whitewash is opvallend. Of het is organisatorisch een janboel of de spuiter heeft geen idee hoe hij de kleur goed moet aanbrengen.

Volledige betaling eisen wanneer de verkeerde kleur er op zit is onredelijk, u had best iets (zeg 25%) achter de hand mogen houden. Dus de winkel is niet erg klantvriendelijk bezig.

Misschien kunt u beter proberen te ontbinden nu ze tot twee keer toe niet hebben geleverd wat u heeft besteld.