ja
door janestrstob Aug 26, 2014 om 21:37
Geldzaken & recht

Mijn adres is geregistreerd als wanbetaler

Ik probeer al een tijdje een Simyo account aan te maken. Echter steeds wordt ik geweigerd. De reden: het adres staat geregistreerd als wanbetaler. Ik heb echter altijd al mijn facturen op tijd betaald. Bij Simyo kom ik niet verder. Die verwijzen mij naar KPN, bij KPN kom ik ook niet verder die geven aan dat ik geen klant bij hun ben en dat Simyo helemaal geen informatie uit hun database haalt.
Hetzelfde probleem deed zich voor toen ik een auto wilde huren via een online autohuur site voor particulieren. Er schijnt ergens een centrale registratieplek te zijn voor wanbetalers waarbij de schulden nog niet dermate hoog zijn voor BKR. Die registratieplek gaat niet op naam maar op adres. Het lukt mij echter niet om dit bedrijf/deze site te bereiken heeft iemand ervaring?

11645 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2014 om 01:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is helaas niet alleen Symio die dit hanteert: kijk hier. Is heel vervelend, understatement. Het is maar 1 reactie, maar het is nog steeds zo, helaas.

door 1953 - Aug 27, 2014 om 03:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bent u onlangs verhuisd naar dit adres?

BKR registreert van natuurlijke personen de uitstaande kredieten en waarborgt daarmee de liquide kredietwaardigheid.

Bedrijven hanteren de zwarte lijst met adressen waar historisch gezien veel problemen zijn ontstaan in het verleden, als voorbeeld: families Flodder en Tokkies vergelijkbaar woonden of nog wonen. Misschien wel in Amsterdam doch niet in Wassenaar!

Uw buren ondervonden of ondervinden dezelfde problematiek van uitsluiting?

ja
door janestrstob - Aug 27, 2014 om 05:42
7 Antwoorden / 3 Vragen

Meerdere bedrijven. Woon er inmiddels 3,5 jaar. Mijn buren hadden nergens last van. Hij vorige bewoners bleken inderdaad geen topfiguren. Dank voor de reacties tot dusver

aa
door aaunited - Aug 27, 2014 om 11:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb daar ook last van. Ben intussen geholpen door mijn sim only abo af te sluiten bij belcompany. ze hebben een op bepaalde abo's geen creditcheck. ga even langs zou ik zeggen. dat is je enige tijdelijke oplossing.

na
door nalah - Aug 27, 2014 om 15:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier sinds kort ook last van. Ik wilde een auto huren via een particulier maar werd geweigerd omdat ik niet kredietwaardig zou zijn. Na verscheidene emails over en weer bleek dat ze via Focum.nl onderzoek doen na eventuele nieuwe klanten. Volgens Focum is mijn adres niet kredietwaardig (ik als persoon wel). Dit zit hem, volgens hen, in een medebewoner of vorige bewoner. Een medebewoner is er niet en ik woon hier al 7 jaar. Ze werken hun bestand elke drie jaar bij dus er is iets mis gegaan, volgens Focum. Ik heb weer een bezwaar ingediend om mij van die 'zwarte lijst' af te halen maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb nog nooit schulden gehad, ben niet bekend bij BKR en dergelijke. Het is dus helemaal gebaseerd op andermans gedrag.
Het autoverhuurbedrijf (in mijn geval) bepaalt zelf, aan de hand van de informatie die zij krijgen, of ze een nieuwe klant accepteren of niet.

na
door nalah - Aug 27, 2014 om 15:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik vergat te schrijven is dat Focum niet het enige bedrijf is wat dergelijke informatie verkoopt aan ondernemers. Vraag aan Simio waar zij hun gegevens vandaan hebben. Volgens mij moeten ze dat zeggen anders kun je ook geen bezwaar maken.

zoekster
door zoekster - Aug 27, 2014 om 15:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De enige registratie naast de BKR lijkt mij preventel als het op abonnementen aankomt.
klik HIER

Maar juist Simyo is daar niet bij aangesloten (KPN wel) en wat zo'n autoverhuurbedrijf met Preventel te maken zou hebben... daar kan ik me ook niets bij voorstellen.

na
door nalah - Aug 27, 2014 om 15:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijven als Focum verdienen aan het verzamelen van gegevens van potentiële klanten. Zij kijken naar alle openbare informatie, en ook naar gemiddelde inkomens in bepaalde straten. Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf (telefoonaanbieder of autoverhuur) dit wil weten. Het gaat hen alleen om kredietwaardigheid en betrouwbaarheid van nieuwe klanten. Dat hun informatie daarbij nogal onbetrouwbaar is schijnt niet uit te maken.

audb
door audb - Aug 27, 2014 om 17:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beetje vreemde stelling dat alleen in Amsterdam maar blijkbaar niet in Wassenaar mensen zouden wonen die hun rekeningen niet betalen.
Ook in de nette wijken en steden komen mensen voor die hun rekeningen niet betalen en de grootste zijn wel die in de nette driedelige pakken rond rijden,
En om de vergelijking gaat zo en zo niet op, in Amsterdam wonen meer dan 800.000 mensen zo 25.000 dan vergelijk je al een mug met een jumbojet.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 27, 2014 om 17:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Iemand die kamers verhuurde en vele namen kreeg op zijn adres heeft hetzelfde probleem.

Een oplossing is een postadres elders te nemen.
Je hoeft er niet te wonen.

Ook mensen die in twijfelachtige Post NL wijk wonen waar veel post verkeerd bezorgd word doen dit.
Vooral zakelijke post waarvoor je geen Postbus wil word dit Postadres vaak toegepast.

Omdat de meeste geen verschil zien in Post en Woon adres kan dit.
Dus vraag familie of vrienden of je hun adres mag gebruiken voor deze aanvraag.

Na verkrijgen contract mag je verhuizen.......

Zelf gebruik ik het omdat de zakelijke post erg belangrijk is en ik in een wijk woonde die matig was, en nu het weer beter is het graag zo laat.

Ook voor pakketten doe ik dit dus soms is een ander adres gebruiken toegestaan en beter.

endemion
door endemion - Aug 27, 2014 om 20:48
237 Antwoorden / 3 Vragen

Aanvragen via een ander adres en dan daarna de (online) instellingen in duiken en adres naar je eigen veranderen, wellicht een optie?

il
door iljaha - Aug 27, 2014 om 21:47
179 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik ooit ook eens gehad. Ik werd geweigerd voor een zeer aantrekkelijk aanbod. Ik heb gevraagd om bewijs dat ik slecht bekend sta, en dat konden ze niet leveren. Heb nog steeds dat aantrekkelijke aanbod in gebruik! Dus............. vraag waarom.

target
door target - Sep 2, 2014 om 15:17
297 Antwoorden / 3 Vragen

Ja lachen. Dit hadden wij pas ook. :-)

Wilden we wat online bestellen, kon dat niet met acceptgiro maar alleen met betaling vooraf. Ok geen probleem, vooraf betaald en netjes ontvangen.

Omdat onze postcode (lees buurt) te boek stond als slechte betalers.
Moet je nagaan, hier loopt iedereen decadent met zijn neus in de lucht voor hun vrijstaande huizen en 2-onder-1-kappers.

Ik ben door dit voorvalletje ineens héél anders naar onze woonomgeving gaan kijken :-p LOL hahaha.

ja
door janestrstob - Sep 6, 2014 om 20:51
7 Antwoorden / 3 Vragen

Heb het abonnement afgesloten bij me schoonouders en later weer omgezet. thanks voor de tips!