ja
door jansjanssen Mar 20, 2011 om 14:23
Geldzaken & recht

Minderjarige dochter bestelt sexattributen

Mijn dochter van 15 heeft online voor 70 euro sm-sex attributen besteld en betaald. Toen wij dit ontdekten hebben wij het pakket direct ongeopend teruggestuurd. Het bedrijf heeft de retourzending wel ontvangen, maar weigert te betalen omdat wij gene retourcode hebben aangevraagd en dit onderdeel uitmaakt van de retourprocedure. Ik denk dat mijn dochter recht heeft op het geld omdat zij als minderjarige sowieso deze prodcuten niet online mag bestellen.

8137 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een koop op afstand mag u altijd binnen 7 dagen retourneren, dat wel.
Maar u dient zich wel aan de regels te houden van het bedrijf mbt bv de retouropdracht.
Dus zolang u zich daar niet aan heeft gehouden (zie hun algemene voorwaarden) heeft u vooralsnog geen recht van spreken.
Daarnaast, 15 jaar is geen rare leeftijd voor een bestelling bij zo'n bedrijf, ook was ze bekend met de betaling zoals ik het lees en is het niet ongebruikelijk dat ze een speeltje kopen.
Maar dat terzijde.

MAstag

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan het bedrijf aan de andere kant van de lijn zien dat uw dochter 15 jaar is? En hoe heeft ze betaald? Ik neem aan dat ze nog geen creditcard heeft.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijkt u in de algemene voorwaarden hoe u een geschil kunt voorleggen.
Vraag eerst schriftelijk aangetekend bij bedrijf haar geld terug.

Blijft bedrijf weigeren het bedrag terug te geven binnen 30 dagen volgens de wet koop op afstand. Kijk dan hoe u een geschillenprocedure start.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........maar weigert te betalen omdat wij gene retourcode hebben aangevraagd en dit onderdeel uitmaakt van de retourprocedure...........

Je hebt je te houden aan hun voorwaarden van retournering, te vinden op hun website.

..........Ik neem aan dat ze nog geen creditcard heeft.........

Dat hoeft tochook niet, er zijn diverse betaalmogelijkheden.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft betaald met ideal en heeft hiervoor dus geen creditcard nodig.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou me drukker maken over het gedrag van uw dochter gezien de bestelde spullen en haar leeftijd....

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt nogal wat onzin gespuid.
Ten eerste over die leeftijd en die bestelling van sexspeeltjes wat alleen aangeeft dat die meid van 15 daar kennelijk behoefte aan heeft of......... daartoe aangezet door vrienden.
Daarvoor heeft men wel verstandige ouders voor nodig die de objectieviteit in het oog houdend daar nuchter met die dochter daarover te praten.

Inderdaad kan zo'n leverancier aan de hand van een bestelling niet zien wat de leeftijd van de klant is en het dus gerechtvaardigd is dat deze sexatributen verzend naar het opgegeven adres, maar...................

Bestellingen via het internet gedaan mogen zonder opgeef van redenen binnen 7 dagen na ontvangst terug gestuurt worden waarna de leverancier de plicht heeft het reeds betaalde geld terug te storten op rekening van diegene die besteld heeft en waarvan hij het rekeningnummer (zou moeten) bezit(ten).

Elke andere voorwaarden gesteld aan terugzenden van het goed is niet geldig zodra terugzending binnen die 7 (werk) dagen is gedaan.

Kortom;
Als het mijn dochter zou zijn zou ik eens een gesprek met haar aan gaan.
Gevraagd wat haar redenen waren om sexspeeltjes te bestellen omdat er best eens een vorm van (groeps)pressie achter zou kunnen zitten waarbij ik als vader haar in ieder geval een opvoeding zou hebben gegeven dat zij van huis uit weet wat sex is en hoe er op een natuurlijke wijze mee om te gaan.
Dat die dochter dan in ieder geval assertief genoeg is om op haar leeftijd groepspressie kan weerstaan en met de ouders dat soort zaken open te kunnen en mogen bespreken.

En ook zou ik bij een weigering tot terugbetaling daarover een aangetekende brief met bericht van ontvangst versturen waarin ik die firma op haar verplichtingen wijs.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Elke andere voorwaarden gesteld aan terugzenden van het goed is niet geldig zodra terugzending binnen die 7 (werk) dagen is gedaan....

Over onzin spuien gesproken!

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad de winkelier bepaald hoe hij het terug wil hebben iedereen kan wel lukkraak wat terugzenden.
Leverancier heeft daar regels voor en daar heb je je aan te houden.

I.p.v. de leverancier nu de schuld te geven en hier raad te vragen zou ik uw dochter eens een keer onderhanden nemen daar hebt u veel meer aan.

Ze heeft met ideal betaald en wist dus willens en wetens waar ze mee bezig was dus pak aub de juiste aan ipv nu de verkeerde.

Tevens kunnen lingerie en bv een dildo ook geweigerd worden als terugstuurartikel .

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een 15 jarige speeltjes wil bestellen voor zichzelf moet gewoon kunnen, op die leeftijd kun je daar best behoefte aan hebben en je bent op die leeftijd gewoon nieuwsgierig en je wilt ontdekken. Ga je het verbieden, dan doen ze het stiekem en nog veel gevaarlijkere dingen. Ik vind het ook jammer dat je het gelijk teruggestuurd hebt. Als je als puber sexuele behoeften hebt is het frustrerend als men dat gaat verbieden.

Maar dat een 15 jarige zonder overleg met Ideal betaald vind ik dan weer niet kunnen. Dat kan ook zo: 'Mam, ik wil graag even met Ideal wat betalen, kijk even mee alsjeblieft.' Daarmee laat ze dan zien dat ze haar moeder vertrouwd en haar moeder weet wat haar dochter op internet gedaan heeft. Als je hier als ouders moelijk over gaat doen, dan ga je solliciteren naar veel problemen. Want als ze zich niet begrepen voelt, dan zal ze ook niet naar haar moeder gaan als er echt iets belangrijks aan de hand is. 'Want mama vond het niet goed, dus durf ik het niet te vertellen.' Maak van sex iets open en eerlijks.

Ik had als 15 jarige ook sexuele behoeftes (al eerder zelfs), de details deelde ik niet met mijn ouders uiteraard, maar ik hield het ook niet geheim voor mijn moeder. Juist omdat ik het niet geheim hield heeft mijn moeder er nooit raar of moeilijk over gedaan. 'Als je maar nooit iets doet wat je niet wil' zei ze altijd. En omdat het geen onbesproken onderwerp was kon ik ook makkelijker met mijn moeder praten. 'Goh mam, ik vond die ene jongen zo opdringerig, ik ben naar huis gegaan' En dan zei zij 'Groot gelijk meis'. Open en eerlijk en daar ben ik mijn moeder nog dankbaar voor.

Als je dat thuis niet kan zeggen, (omdat je enige ervaring is dat je speeltjes gelijk zonder discussie al terug gestuurd worden), dan hou je liever die belangrijke/gevaarlijke/intieme informatie al helemaal voor je.

Kortom:
Alleen het Ideal gebeuren is iets wat je hoort te overleggen als je thuiswoont. Sex speeltjes is eigenlijk de privacy van je dochter en het is haar keuze omdat wel of niet te delen. Dat ligt grotendeels aan de houding van de ouders.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste raadgevers,

Bedankt voor alle goede raad. Natuurlijk hebben wij met onze dochter gepraat en ik snap ook dat zij sexuele behoeftes heeft. Zeker op deze leeftijd. Sex is bij ons zeker geen taboe maar de heftige sm-speeltjes die zij heeft besteld gaan mij iets te ver. Als wij er niet over zouden praten, zou ik ook niet weten dat zij ze besteld had. Ik vind het alleen sneu dat wij het hebben teruggestuurd en zij nu haar geld kwijt is. Ik wil haar niet op deze manier straffen. Vandaar de vraag of zij haar geld terug zou kunnen krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

jansjanssen

In de wet KOA staat helder en ondubbelzinnig omschreven dat de koper (meestal) het recht heeft om het gekochte binnen 7 werkdagen retour te zenden. De verkoper heeft dienaangaande niet het recht om dat recht in te perken. Wel dient het bestelde uiteraard goed verpakt te zijn en niet gebruikt en/of beschadigd. Voor een meisje van 15 jaar is het naar mijn mening maatschappelijk aanvaardbaar dat zij dit soort produkten koopt. Op die basis kun je dus als ouder de koop niet nietig verklaren en dienen het bestelde produkten gewoon te worden betaald. Maar.......................nu er binnen 7 werkdagen na ontvangst, op een normale wijze gebruik is gemaakt van het herroepingsrecht, dient de verkoper de aankoopsom zonder restricties binnen 30 kalenderdagen terug te betalen aan de koper. De koper zit dan overigens wel met een bewijsprobleem, omdat het bestelde meestal niet aangetekend wordt geretourneerd. Je dient namelijk als verzender/koper te bewijzen dat de geadresseerde/verkoper het pakketje ook daadwerkelijk in ontvangst heeft genomen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkoper heeft dienaangaande niet het recht om dat recht in te perken. Wel dient het bestelde uiteraard goed verpakt te zijn en niet gebruikt en/of beschadigd.

Wie heeft jou dat wijsgemaakt want het klopt dus absoluut niet.
Dat de consument die besteld de AV niet kan lezen hoe men retour dient te sturen is niet het probleem van de leverancier maar van de klant.

Derhalve wordt het recht niet ingeperkt maar er zijn nu eenmaal voorwaardes om iets terug te mogen sturen, dat de klant daar schijt aan heeft wil niet zeggen dat de leverancier niet in zijn recht staat want dat doet ie wel.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het alleen sneu dat wij het hebben teruggestuurd en zij nu haar geld kwijt is. Ik wil haar niet op deze manier straffen. Vandaar de vraag of zij haar geld terug zou kunnen krijgen.

Nee hoe straft u haar dan, 3 weken geen tv kijken ofzo.
Hoe raakt men een puber het hardste juist in haar portomonnee.

Zo zal ze leren dat ze dit soort dingen niet ongestraft kan bestellen.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook sm-speeltjes kunnen een behoefte zijn (dat is ook vaak vrij onschuldig, maar we zien nou eenmaal wat we willen zien) en als zij daar behoefte aan heeft dan kan je op je kop staan, maar die behoefte zal blijven zolang je het haar verbiedt. Juist omdat je het haar verbiedt. Er zijn niet voor niks veel informatieve jongerenpagina's over dit onderwerp.

En je hoeft haar niet te straffen, ze had kennelijk zelf al betaald voor iets wat ze _zelf_ graag wou hebben en jij stuurde het terug... Je kan alleen zeggen dat je voortaan wil dat ze even gaat overleggen voordat ze met Ideal betaald en dat je samen even naar de voorwaarden kijkt van zo'n verkoopsite.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om even toe te lichten, als je behoeftes hebt en het wordt verboden (zonder pardon terugsturen = verbieden) dan is de logische stap naar "stiekem iets verzinnen" al snel gezet. En heel vaak is dat "stiekeme gedoe" vele malen gevaarlijker dan een pakketje bestellen met speeltjes voor in de eigen slaapkamer. Zo'n pakketje is een soort veilige "kennismaking" met die wereld, een veilige stap die ze kan nemen in haar eigen slaapkamer. Als ze die stap noodgedwongen moet overslaan dan kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. In het ergste geval bestaat de mogelijkheid dat ze met die behoeftes naar een meerderjarig persoon stapt.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat als uw minderjarige kind iets miskoopt?
Uw minderjarige zoon van 14 jaar heeft besloten om achter uw rug om een scooter aan te schaffen. De winkelier zag uw zoon aan als zestien en heeft de koop voltooid. U bent hier niet blij mee en wil de scooter terugbrengen naar de winkel. Krijgt u uw geld terug, en zoja krijgt u dan het volledige aankoopbedrag?

Handelingsonbekwaam
Uw zoon is wat de wet noemt handelingsonbekwaam (artikel 1:234 BW). Het is uw zoon eigenlijk niet toegestaan om spullen te kopen. Maar dit wordt door de wetgever "verzacht". Indien uw zoon toestemming heeft dan is hij wel bekwaam om rechtshandelingen te verrichten. Deze toestemming is geen algehele toestemming, de toestemming dient gericht te zijn voor een bepaalde rechtshandeling of bepaalde doel. Een voorbeeld u beveelt uw zoon om melk en brood te halen.

De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend indien het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk wordt geacht dat minderjarigen van die leeftijd een dergelijke handeling verrichten. Met andere woorden, is het normaal voor een veertienjarige om een bepaalde handeling te verrichten? Indien uw zoon zonder dat u het heeft gezegd melk en brood gaat halen, dan kan de toestemming worden verondersteld (het is normaal dat een veertienjarige melk en brood haalt). Het is niet normaal wanneer uw zoon een auto aanschaft. In dit geval geldt dat het ook niet normaal is dat een veertienjarige een scooter koopt.

Vernietigbaarheid
Op grond van artikel 3:32 kunt u de aankoop vernietigen. U gaat naar de winkel en stelt dat uw zoon minderjarig is en dat u de toestemming natuurlijkerwijs niet had verleend om een scooter te kopen, daarom wenst u de scooter terug te geven voor de prijs die uw zoon heeft betaald. Indien de verkoper aanvoert dat hij dacht dat uw zoon als 16 overkwam, kunt u hem erop wijzen dat hij in eerste instantie naar zijn legitimatie moest vragen dan wel dat die toestemming niet verleend kon zijn.

Infonu.nl

Kinderen jonger dan achttien jaar mogen beslissingen niet altijd zelfstandig nemen. Volgens de wet mogen zij daarom alleen iets kopen als hun ouders daarvoor toestemming hebben gegeven.

Consuwijzer

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conny2,
Ook wel erg makkelijk voor een website om een voorbeeld als een scooter aan te halen. Om daarop te mogen rijden is immers een minimumleeftijd en een rijbewijs nodig. Aan beiden kan de zoon uit je voorbeeld niet voldoen en dus moet al snel aangenomen worden dat leeftijdsgenoten niet een dergelijke scooter zouden aanschaffen. Daarnaast moet je afvragen hoe een 14-jarige aan dat geld komt.

In dit geval zou ik (helaas) tegenwoordig wel willen aannemen dat het tegenwoordig blijkbaar "normaal" is voor 15 jarige om allerhande sexspeeltjes te kopen. Noem mij dan maar ouderwets.... Maar goed: de kans is aanwezig dat een rechter ook zou zeggen dat de rechtshandeling geldig is.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend indien het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk wordt geacht dat minderjarigen van die leeftijd een dergelijke handeling verrichten.

Het lijkt mij een spel voor volwassenen Marcel, maar goed het is gewoon kinderachtig van de webshop om zich achter een paarse krokodil te verschuilen. Mogelijk staat in de voorwaarden dan de koper 18 jaar moet zijn.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, misschien heeft de webwinkel een keurmerk? Misschien kan de uitgever daarvan bemiddelen mocht de webshop blijven weigeren het geld terug te geven.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conny,
Laat die paarse krokodil nou eens lekker in zijn reservaatje uitsterven en haal die niet te pas en te onpas er bij. In dit geval is er helemaal geen paarse krokodil. Het is gewoon de wet, de rechtspraak en heersende leer.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom gaat dit land naar de klote men leeft van teveel regeltjes en niemand snapt ze schijnbaar.

De schuld wordt o zo makkelijk bij de ondernemer gelegd, je moet de schuldige aanpakken in dit geval de Dochter en niemand anders.

Feiten:

Dochter wist verdommes goed wat ze bestelde en had vrij toegang tot internet zonder enige controle.
Ook was ze in het bezit van een bankrekening waar ze zonder akkoord ouders mee kan betalen via ideal ( dat kan je niet op de ondernemer afschuiven ).
Ook al staat erbij je dient 18jr of ouder te zijn en die dochter vult in ja dan mag de ondernemer er vanuit gaan dat het ook zo is.

Wat sommige willen dat zou best kunnen maar dan zal 99% van de winkels zijn deuren kunnen dichtdoen, er kan enkel en alleen nog verkocht worden als men eerst een copie van bv een ID kaart opstuurt met getekend formulier ja ben zo oud.

Dan verkoop je dus niks meer, je moet de oorzaak aanpakken en dat is toch het kind zelf.

conny2 schreef op maandag 21 mrt 2011, 08:53: De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend indien het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk wordt geacht dat minderjarigen van die leeftijd een dergelijke handeling verrichten.

Het lijkt mij een spel voor volwassenen Marcel, maar goed het is gewoon kinderachtig van de webshop om zich achter een paarse krokodil te verschuilen. Mogelijk staat in de voorwaarden dan de koper 18 jaar moet zijn.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marcel, de winkelier wil niet terugbetalen omdat de ouders geen toestemming hebben gevraagd voor het retourneren.

Het bedrijf heeft de retourzending wel ontvangen, maar weigert te betalen omdat wij gene retourcode hebben aangevraagd en dit onderdeel uitmaakt van de retourprocedure.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geheel normaal gaat bij leveranciers ook zo, geen RMA aanvraag is ook niks retour.

Dat de klant niet wil of kan lezen is niet het probleem van de winkelier.
Klant weet wel waar ze de speeltjes kan vinden, klant weet ook hoe ze moet betalen en evt liegen over haar leeftijd.
Maar als het op de AV aankomt betreffende retouren dan is men ineens blind en weet men niet meer hoe het gaat.

Lezen bespaart je een hoop overlast, doordat je dat niet gedaan hebt moet je naderhand niet zeuren.

conny2 schreef op maandag 21 mrt 2011, 09:05: Marcel, de winkelier wil niet terugbetalen omdat de ouders geen toestemming hebben gevraagd voor het retourneren.

Het bedrijf heeft de retourzending wel ontvangen, maar weigert te betalen omdat wij gene retourcode hebben aangevraagd en dit onderdeel uitmaakt van de retourprocedure.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op maandag 21 mrt 2011, 09:05: Marcel, de winkelier wil niet terugbetalen omdat de ouders geen toestemming hebben gevraagd voor het retourneren.

Het bedrijf heeft de retourzending wel ontvangen, maar weigert te betalen omdat wij gene retourcode hebben aangevraagd en dit onderdeel uitmaakt van de retourprocedure.

Als t.s. kan aantonen dat bedrijf de terugzending heeft ontvangen, dan kan m.i. zich niet onttrekken aan de terugbetalingsverplichting binnen 30 dagen, ook al is de terugzending niet volgens de procedure verlopen.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quantas, in dit geval zijn het de regels en de opstelling van de winkelier die het onnodig ingewikkeld maken.

Dit is geheel normaal gaat bij leveranciers ook zo, geen RMA aanvraag is ook niks retour.

Bij de meeste webwinkels kan je een bestelling zonder gedoe retourneren. Heb al heel wat zaken gekocht en nog nooit een nummer hoeven aanvragen. Slechts een keer moeten bellen voor een afpraak om iets te laten ophalen.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu heb je slechts 1 keer moeten bellen dus ja jij wist ook dat die regel er was.
Dat het bij de meeste kan wil niet zeggen dat het overal zo maar kan.

Het is geen gedoe het is gewoon duidelijk lezen wat er staat en dat staat echt niet weggeduwd tussen kleine letters dat staat duidelijk vermeld wat u moet doen om retour te zenden.

Dus kortom niet willen lezen resulteerd in dit soort dingen

conny2 schreef op maandag 21 mrt 2011, 09:16: Quantas, in dit geval zijn het de regels en de opstelling van de winkelier die het onnodig ingewikkeld maken.

Dit is geheel normaal gaat bij leveranciers ook zo, geen RMA aanvraag is ook niks retour.

Bij de meeste webwinkels kan je een bestelling zonder gedoe retourneren. Heb al heel wat zaken gekocht en nog nooit een nummer hoeven aanvragen. Slechts een keer moeten bellen voor een afpraak om iets te laten ophalen.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Bij de meeste webwinkels kan je een bestelling zonder gedoe retourneren. Heb al heel wat zaken gekocht en nog nooit een nummer hoeven aanvragen...........

Dus omdat jij toevallig bij webwinkels hebt gekocht waar je geen RMA nodig had, ga je er zonder meer vanuit dat dit bij 'de meeste webwinkels' het geval is? Nogal kort door de bocht.

Je kunt hier nou wel hele lappen tekst neer zetten, maar een uitgave van 70,- euro voor een 15-jarige is niks vreemds aan. Toevallig betreft het een sexspeeltje, nou en?

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee kaartjes voor een concert zijn al duurder, dus qua bedrag is het niet gek. Op de soort product en de gevoelens van de 15e meid ga ik al helemaal niet in, dat wordt niet gevraagd en daar moet niet over gediscussieërd worden. Dat is iets tussen pa, ma en dochter en ik denk dat geen van drieën zit te wachten op commentaar op wat dochter wel eens zou kunnen voelen... De vraag is, of dochter recht heeft op haar geld terug. Naar mijn mening niet. Er zijn voorwaarden aan het terugsturen verbonden. Die zijn niet in acht genomen. Sterker nog, wees blij dát u het mocht terugsturen, want veel erotische producten mógen geen eens geretourneerd of geruild worden. En logisch ook, vanuit hygiënisch oogpunt.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet U zeker dat, alvorens U het ontdekte, uw dochter het pakket niet had opengemaakt? Want dat is eigenlijk de hamvraag. Dat U het pas ontdekte nadát ze het had opengemaakt. En dan is het uiteraard niet meer mogelijk om geld terug te vragen bij sex artikelen en andere "intieme" zaken. Daarom kunnen ze zeggen dat ze het retour hebben ontvangen. U hoeft hier immers geen aangetekend stuk bij te overleggen. In hun ogen was het kennelijk WEL geopend geweest.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou mij eerder zorgen maken of ze geen verkeerde vrienden heeft. Een goed gesprek lijkt mij op zijn plaats.