pa
door paradeys Jul 3, 2014 om 21:07
Vrije tijd & tuin

Misleidende reclame

In de catalogus van Heine (heine-shop.nl - zomer 2014) staat een advertentie van een tuinslang. Deze luidt: v.a. 39.95 voor v.a. 19.95 (-50%). Er zijn 4 maten te koop (7.5m, 15m, 22.5m en 30m). De prijs die eerst genoemd wordt, is die van 7.5m.
de rest van de advertentie luidt:
49.95 voor 29.95,
59.95 voor 39.95
74.95 voor 49.95

dit klopt dus niet volgens mij. Dit is geen 50% korting, terwijl de advertentie met "v.a." suggereert dat de korting voor alle maten geldt. Nu geldt volgens de dame aan de telefoon (en haar leidinggevende) de 50% alleen voor de eerste maat tuinslang.

Is dit misleidende reclame of interpreteer ik deze verkeerd?

254 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2014 om 21:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eigenlijk moet je zoiets zien om erover te kunnen oordelen. U heeft geen link naar die advertentie? Ik kan hem niet vinden.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2014 om 22:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zie van alles in de heine shop, maar geen enkele tuinslang te bekennen.

mahadma
door mahadma - Jul 3, 2014 om 23:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Waar dit ook moge staan, ik kan het ook niet vinden, op de 7,5 m krijg je dus 50% korting.
De rest is ook kennelijk voordeliger. Als vraagsteller beslist per sé een andere lengte wil kopen, zou ik TS adviseren om gewoon die 50% te vragen. het bedrijf zal daar waarschijnlijk wel in meegaan. Maar om je hier nu echt superdruk over te maken, tja, kennelijk niks beters te doen. Het lijkt me nu geen rechtszaak tot aan de hoge raad waard.

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2014 om 23:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ook ff gezocht maar ook geen slang gevonden in de zomercatalogus. Maar als ik zo naar de door u opgegeven prijzen kijk moeten het wel heeeeeeeeeeeeeeel speciale slangen zijn. Zou maar eens verder kijken komt u vast wel goedkopere tegen.

pi
door pieterwolters - Jul 3, 2014 om 23:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit de advertentietekst is, wordt er niets gesuggereerd. De prijzen staan er gewoon. Het zou wat anders zijn als er alleen 50% korting werd gemeld, en vervolgens krijg je een hoger bedrag bij de bestelling te zien. Maar dat lijkt niet het geval hier.