ni
door nica59 Jul 21, 2014 om 14:51
Computers & telefonie

Misleidende reclame

ik heb een jaar abonnement bij Telfort
krijg een aanbod omdat ik zo'n goede klant ben
waar ik minder bel te goed krijg voor meer geld.

Mag Telfort dit doen?

335 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2014 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nica59,

Ja natuurlijk, waarom niet?
Je hoeft er toch niet op in te gaan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2014 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nica59,

En waarom noem je dat 'misleidende reclame'?
Ze vermelden toch netjes hoeveel een abonnement kost en wat je er voor krijgt?
Gelukkig ben je zo verstandig om te vergelijken en zie je dat je 'als goede klant' dus helemaal niet zo'n goed aanbod krijgt, maar dat noem ik geen misleiding.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 17:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

En misschien heb je vanwege: "waar ik minder bel te goed krijg voor meer geld" wel een leuk nieuw toestel gekregen? Gratis? Dus op afbetaling per maand gedurende de looptijd van het contract.

Als je "zwart" besteld en "wit" krijgt is er sprake van misleiding. Maar je bent vrijwillig en na informatie over hoe en wat een nieuw contract aangegaan. Wat is dan de misleiding?

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2014 om 17:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De 'misleiding' (een te groot woord) zit 'm er natuurlijk in dat je een aanbod krijgt 'omdat je zo'n goede klant bent'. Dat suggereert dat er uit klantvriendelijke overwegingen een speciaal en voordelig aanbod wordt gedaan. Terwijl dit aanbod in feite duurder voor de vraagsteller (althans zo stelt zij) uitpakt.

Ik krijg ook regelmatig als klant een aanbod van UPC. Daar zit een suggestie in dat ik speciaal ben als klant en dat dat een extra voordeel zou opleveren. Maar nee, kijk je op de site van UPC, is het gewoon een product dat iedere Jan, Piet en Klaas kan krijgen. Niets bijzonders, niets voordeliger en ook niet beperkt geldig.

Flauwe hap.

ni
door nica59 - Jul 22, 2014 om 14:26
8 Antwoorden / 7 Vragen

@ zoekster dank, aan jouw antwoord heb ik wat.
deze topic kan gesloten worden.

mahadma
door mahadma - Jul 22, 2014 om 15:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

deze topic kan gesloten worden.

Dit kan alleen de redactie, en wij hier niet. Dus helaas voor u, Nica59.

alfatrion
door alfatrion - Jul 22, 2014 om 16:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De Wet Van Dam is de reden dat bedrijven dit doen. Sinds 1 december 2011 is de stilzwijgende verlening verboden. Bedrijven mogen nog wel in hun voorwaarden opnemen dat het abonnement doorloopt en u vanaf de dag van opzeggen maximaal een maand gebonden bent aan de overeenkomst. Dit smaakt alleen niet zo goed. Jammer alleen dat kortingen doorgaans alleen worden aanboden om nieuwe klanten aan hun te binden en de oude met dit soort truukjes worden verleid om actief te verlangen. Laat bedrijven gewoon eens een vaste-klanten-korting invoeren.