f.
door f.bekker Oct 22, 2014 om 11:17
Huishouden & energie

Misleidende reclame nuon

Nuon maakt reclame met de slogan: een korting voor blijvende klanten.
Ik ben al jarenlang klant bij Nuon en heb een contract voor gas en licht geldend tot 15-4-2015. Ik heb contact gehad met Nuon met de vraag voor welke korting ik in aanmerking kan komen. Het antwoord was: eerst mijn huidige contract opzeggen. De opzegvergoeding bedraagt 100 euro. Daarna een nieuw contract afsluiten waarbij de energieprijzen nagenoeg hetzelfde blijven. MEER konden zij niet bieden. Dit is volgens mij toch wel heel misleidend.

962 7 Rapporteer

f.
door f.bekker - Oct 22, 2014 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 okt 2014, 11:39]Hallo f.bekker,

Je hebt je niet goed laten informeren, of je hebt het niet helemaal gesnapt denk ik.

Je kunt hier lezen hoe het werkt.

Je hoeft dus (natuurlijk) je huidige contract niet op te zeggen.

ASorry, maarik heb vanmorgen telefonisch contact gehad en daarbij wetrd mij duidelijk gezegd dat ik eerst mij huidige contract moest opzeggen waaraan een opzegvergoeding aan gekoppeld zit.
Hoe komt u aan deze info en wat moet ik nu verder ondernemen ?

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 11:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo f.bekker,

Je hebt je niet goed laten informeren, of je hebt het niet helemaal gesnapt denk ik.

Je kunt hier lezen hoe het werkt.

Je hoeft dus (natuurlijk) je huidige contract niet op te zeggen.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.bekker,

Zie net dat de gegeven link in m'n eerste reactie niet werkt.
Klik hier.
Daar staat de info en kun je je aanmelden.

Denk dat ze aan de telefoon gedacht hebben dat je een nieuwe klant was; ze geven € 100 als je terugkomt als Nuon-klant.

Met vr.gr.

f.
door f.bekker - Oct 22, 2014 om 12:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, alleen dit kan niet als u nog een lopend contract heeft. Bestaande klanten met een onbepaalde tijd contract kunnen dit direct activeren, klanten met een lopend contract moeten wachten tot het contract afgelopen is. U kunt wel uw huidige contract verbreken, alleen zitten hier extra kosten aan verbonden. Ik betwijfel of het dan uit kan om nu al te wisselen van contract.

Dit is een antwoord van een NUON medewerker via de chat

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 22, 2014 om 12:17
174 Antwoorden / 1 Vragen

als u de moeite had genomen om naar www.nuon.nl te gaan, had u het antwoord zo kunnen vinden.

http://www.nuon.nl/energie/blijven-loont/

Aan het einde van het contract kunt u zich voor blijven loont aanmelden. Dus gewoon nog even geduld hebben.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch logisch dat die korting pas ingaat als uw lopende contract is afgelopen. Want nu moet u tenslotte nog blijven bij Nuon, of weg met een boete.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.bekker,

Je hebt gelijk. Had me niet juist geïnformeerd.
Kijk voor info hier.