door willemvanleunen Jan 14, 2014 om 19:22
Voeding & gezondheid

Misleidende reclame Train More

Ik ben in bij Trainmore Hilversum binnengelopen omdat ik af en toe wil trainen. Ik doe momenteel aan joggen en fietsen in de buitenlucht en ik ben op zoek naar een plekje om te kunnen bewegen als het weer het niet toelaat. Ik ben niet van plan heel veel in de sportschool te sporten, omdat ik liever buiten sport als het even kan.

Ik zag de aanbieding: "ONBEPERKT FITNESS € 1,95 PER WEEK" groot op de muur geschilderd staan en ben naar binnen gelopen. Ik dacht: super: als ik ergens aan vast zit is het in ieder geval niet zo'n groot bedrag, want dat zou ik zonde vinden omdat ik toch niet iedere dag ga trainen.

Binnen werd mij uitgelegd dat ik dit abonnement niet kan aanschaffen, omdat het simpelweg niet bestaat. Wel als ik eerst € 9,95 per week ga betalen en dan zou ik na de proefmaand en daarna het volgende kwartaal (of nog pas later) in aanmerking komen voor de € 1,95 per week. In mijn geval zal ik daar dus nooit aan toe komen en zit ik aan een abonnement vast van € 9,95 per week...

Op de website zie ik ook al met grote letters € 1,95 per week staan. Ik voel me erg misleid en vraag me af of Train More dit zomaar mag doen. Als ik een abonnement bij de krant afsluit ga ik ook niet meer betalen als ik minder lees. En onbeperkt spareribs is ook onbeperkt spareribs, ook al neem ik er maar één. Onbeperkt fitness betekent zoveel als je kunt en € 1,95 per week is ook niet onduidelijk.

Ik heb het eens uitgerekend: Zelfs als ik me helemaal aan de drie keer per week houd kom ik bij drie jaar abonnement nog steeds niet aan een gemiddelde van € 1,95 per week. Is Train More mij überhaupt verplicht een abonnement verkopen voor € 1,95 per week, zoals de levensgrote advertentie bij de sportschool mij vertelt en de advertentie op hun website?

8305 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2014 om 19:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is net zo een kreet als Oxxio die stelt dat je TOT € 365 kan besparen, maar als ik de volwaarden in mijn situatie lees, kom ik nog niet tot € 25.

Er zal best een rekenmodus zijn dat je aan € 1,95 per week komt, maar de voorwaarden worden je uitgelegd. En sportscholen zijn pikeur in misleiden. En niet kunnen opzeggen.

"Is Train More mij überhaupt verplicht een abonnement verkopen voor € 1,95 per week, zoals de levensgrote advertentie bij de sportschool mij vertelt en de advertentie op hun website?"
Laat ze het eens voorrekenen op papier, lokken is leuk, maar je kan al raden dat je getild wordt.. En pas op voordat je tekent. Anderzijds, kan je op je 10 tenen natellen dat ze alles uit de kast trekken om je binnen te halen.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 19:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan dit abonnement wel degelijk afsluiten, maar je moet dan wel gemiddeld drie maal per week sporten, wat in de praktijk natuurlijk heel lastig (bijna, maar net niet helemaal, onmogelijk eigenlijk) is. Bij twee maal in de week kost het je echter nog 'maar' € 4,95 per week. Inderdaad gaan die lagere tarieven ook nog eens pas na 3 of 4 maanden in, dus gemiddeld haal je dat bedrag nooit jet eerste jaar, maar dat beweren ze ook niet. Dus ze zijn je niets verplicht, want als je je aan de voorwaarden houdt kan je voor die prijs sporten...

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2014 om 19:46
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Je moet de eerste 3 maanden het basistarief betalen = € 9,95 per week = € 43,11 per maand. Hoe vaak je ook komt.

Daarna wordt het mistig. Want je moet dan 3 x per week trainen en kost het € 1,95 per week. Mijn kristallen bol kan dat en de info op de site niet volgen.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is vrij simpel, het tarief van de volgende drie maanden is gebaseerd op de vorige drie maanden. Dus als je begint en drie maanden lang drie maal per week sport, dan betaal je die eerste drie maanden de volle mep. Daarna betaal je het lagere tarief drie maanden lang, als je die drie maanden ook drie maal per week sport, betaal je de komende drie maanden ook weer het lage tarief. Lukt je dat echter niet, dan ga je weer een hoger tarief betalen. Je kan overigens ook beter niet meer op vakantie gaan, want dan loopt de teller ook gewoon door. Tenzij je zes weken (!) of langer op vakantie bent...

wi
door willemvanleunen - Jan 14, 2014 om 21:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. Het is alleen heel vreemd. Ga maar eens naar de trainmore.nl website. Daar staat (net als heel groot op hun muur) dat het € 1,95 is voor onbeperkt sporten per week. Niks onduidelijks aan.

Er staat niet dat het VANAF € 1,95 is, of in combinatie met een standaard abonnement. Of iets anders wat kan doen vermoeden dat het in feite duurder is. Pas bij doorklikken kom je er achter dat het pas voor 3x gemiddeld per week geldt. Ook daar wordt niet gerept over de eerste drie maanden voor € 9,95 per week.

Wat betreft deze voorwaarden, er staat niks op hun grote muur over voorwaarden. Die hoor je pas als je naar binnen gaat.

Onbperkt spareribs eten voor € 10,00 euro, op voorwaarde dat je € 40,00 betaalt zou dan een vergelijkbare situatie zijn.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 21:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik naar hun website ga en ik klik op die aanbieding dan krijg ik toch echt direct de voorwaarden te zien. Als hun sportschool binnen loopt, dan kunnen ze het je vertellen. Dat heet nu eenmaal reclame, om je interesse te krijgen. Ben met je eens dat v.a. vermelden wel zo netjes zou zijn. Let wel, ik verdedig ze niet en ben ook niet kapot van het systeem, aan de andere kant kan je ook wel bedenken dat sporten voor € 1,95 p/w niet mogelijk is...

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2014 om 21:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg toch echt eerst €1,95 te zien, in grote rood/witte cijfers. Maar doet niet ter zake. Je leest natuurlijk eerst de reutemeteut door. Jammer dat je je toch hebt laten verleiden.