su
door superstar1947 Dec 6, 2014 om 14:27
Voeding & gezondheid

Misleiding

C1000 heeft een spaarplan om een gourmetschotel te krijgen. Klanten van deze winkel krijgen bij € 15,00 boodschappen een zegel. Om de spaarkaart vol te krijgen hebben ze er 15 nodig. Dus om de schotel (gratis) te verkrijgen heeft men al € 225,00 aan boodschappen moeten doen. De gourmetschotel heeft een waarde van €13,98.
Dit vindt ik misleiden van klanten. Je kan de schotel dus beter contant kopen , ben je goedkoper uit.

842 30 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Dec 6, 2014 om 14:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dus je was van plan om voor 225 Euro boodschappen te doen en die boodschappen vervolgens weg te kieperen?

door 14peter - Dec 6, 2014 om 14:35
567 Antwoorden / 2 Vragen

En wat is nu uw vraag???

mahadma
door mahadma - Dec 6, 2014 om 14:46
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Even sec de feiten gezien: € 225 boodschappen doen, een cadeau=korting krijgen van (globaal) € 15,00 is dus feitelijk 6,667% korting. De schotel kost exclusief de BTW € 12,39, dus inkoop van C 1000 (waarschijnlijk) de helft. Anders gezegd u gaat voor € 225 boodschappen doen en krijgt een cadeau wat C 1000 circa € 6,00 kost. Niks misleidends, gewoon reclame maken en iedereen die dat wil kan dat gebruiken. En, je hoeft die zegels voor die schotel niet te gebruiken. En je kan naar een ander supermarkt gaan, die waarschijnlijk diezelfde boodschappen voor € 200 of minder hebben, de schotel erbij kopen voor € 15,00 en je je hebt nog steeds een tientje bespaard.

su
door superstar1947 - Dec 6, 2014 om 14:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:31]Dus je was van plan om voor 225 Euro boodschappen te doen en die boodschappen vervolgens weg te kieperen?

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2014 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik begrijp uit uw verhaal dat u die zegel KRIJGT. Dus als u die schotel KOOPT, kunt u nooit goedkoper uit zijn.;-)

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2014 om 14:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Om bepaalde dingen te kopen om het kado te kunnen verkrijgen is een oude beproefde methode.
Het moet toch voor de winkelier toch winst op te leveren, Maar als u nergens goedkoper dit soort zaken kan kopen en u het toch nodig heeft ja dan is het voor u ook lonend.

su
door superstar1947 - Dec 6, 2014 om 14:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:31]Dus je was van plan om voor 225 Euro boodschappen te doen en die boodschappen vervolgens weg te kieperen?

U begrijpt het niet.
Je moet eerst voor €225,00 aan boodschappen doen om vervolgens iets te krijgen waar je voor moet sparen. Als je iets krijgt moet het echt gratis zijn .

door 14peter - Dec 6, 2014 om 14:57
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=superstar1947 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:51][quote=zwaardvis schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:31]Dus je was van plan om voor 225 Euro boodschappen te doen en die boodschappen vervolgens weg te kieperen?

U begrijpt het niet.
Je moet eerst voor €225,00 aan boodschappen doen om vervolgens iets te krijgen waar je voor moet sparen. Als je iets krijgt moet het echt gratis zijn .

Dus u krijgt zo'n schotel gratis bij € 225 aan boodschappen... Dus 't klopt als een bus, niks misleiding!

me
door mein33 - Dec 6, 2014 om 14:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=superstar1947 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:51][quote=zwaardvis schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:31]Dus je was van plan om voor 225 Euro boodschappen te doen en die boodschappen vervolgens weg te kieperen?

U begrijpt het niet.
Je moet eerst voor €225,00 aan boodschappen doen om vervolgens iets te krijgen waar je voor moet sparen. Als je iets krijgt moet het echt gratis zijn .

U doet, zoals gebruikelijk uw boodschappen, betaald daarvoor € 225,00 en krijgt er niets bij.
Nu doet u dezelfde boodschappen en betaald daarvoor wederom € 225,00 en nu krijgt u er, geheel gratis, zegels bij die u het recht geven op een gourmetschotel.
Waarom zou de winkelier geen minimum bedrag aan verkochte artikelen mogen vaststellen alvorens er iets bij cadeau te geven.
U kunt de zegels natuurlijk ook weigeren en dan weet u zeker dat u niets krijgt.

mahadma
door mahadma - Dec 6, 2014 om 15:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Superstar 1947,

ik vrees dat U het niet begrijpt.

Uk kunt in één keer € 225 boodschappen doen, dan krijgt U in één keer shoppen de schotel gratis, niks te sparen dus. Uit service overweging omdat niet iedereen per keer € 225 boodschappen doet, geven ze zegels, zodat u de gratis schotel, "in termijnen" kunt sparen.

U begrijpt het niet.
Je moet eerst voor €225,00 aan boodschappen doen om vervolgens iets te krijgen waar je voor moet sparen. Als je iets krijgt moet het echt gratis zijn .

Zo u ziet, is en blijft het dus gratis...........

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2014 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo superstar1947,

Heeft niets met misleiding te maken (zie bovenstaande reacties).
Is gewoon de bekende reclametruc.
Mensen worden hebberig als ze 'gratis' zien staan.
En inderdaad: je krijgt die gratis na voor minimaal € 225 boodschappen te hebben gedaan.
Het zou beter zijn als die winkels gewoon de prijzen met een paar % zouden verlagen.
Maar ze hopen dat je (veel) boodschappen komt doen.

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2014 om 15:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 15:14]
Is gewoon de bekende reclametruc.

Het is geeneens een "truc". Het is gewoon een extraatje voor vaste klanten. Voor een doorsnee gezin is 225 euro aan boodschappen in een aantal weken immers helemaal geen gek bedrag.

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2014 om 15:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 6 dec 2014, 14:46]De schotel kost exclusief de BTW € 12,39, dus inkoop van C 1000 (waarschijnlijk) de helft.

Plus de kosten die ze moeten maken om het van bestelling naar de leverancier bij de klant te krijgen. Supermarkten maken een paar procent marge op de spullen die ze leveren.

ro
door ron530 - Dec 6, 2014 om 15:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Klantenbinding heet dat tegenwoordig. Bij een aankoopbedrag van 15 euro krijgt u een zegel bij 30 euro twee zegels enzovoort. Uiteraard wil u die schaal hebben dus komt u weer naar de C1000 om boodschappen te doen want die kaart moet vol. Heeft u de kaart vol wordt u beloond met die schaal die eigenlijk een sigaar uit eigen doos is. Is de actie misleidend nee want u krijgt wat er beloofd wordt.

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2014 om 16:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Je kan de schotel dus beter contant kopen , ben je goedkoper uit. Goh dus als je voor iets betaald ben je goekoper uit dan dat je het gratis krijgt. Nou het kwartje is bij mij gevallen. Ts wil de schotel voor € 13,98 kopen en dan voor € 225,- gratis boodschappen krijgen.

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2014 om 16:57
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gerbera schreef op zaterdag 6 dec 2014, 16:41]Je kan de schotel dus beter contant kopen , ben je goedkoper uit. Goh dus als je voor iets betaald ben je goekoper uit dan dat je het gratis krijgt. Nou het kwartje is bij mij gevallen. Ts wil de schotel voor € 13,98 kopen en dan voor € 225,- gratis boodschappen krijgen.

Ja, zo wil ik ook wel winkelen. ;-) Maar @superstar1947, iedere super doet dit toch? De AH momenteel met Kristallen glazen, de PLUS met een "gratis" boodschappenpakket of wat dan ook. De meeste mensen doen gewoon boodschappen; kan men voor iets sparen, dan doe je mee, u hoeft toch geen gourmetschotel "te sparen"? En ook bij de meeste supers: bij sommige artikelen krijgt men dubbele punten. Is dus helemaal aan de klant zelf.

costnix
door costnix - Dec 6, 2014 om 23:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En nog even mijn voor de "vaste" forumleden mijn bekende riedel:
"In reclame wordt altijd bezuinigd op de waarheid. Het percentage varieert van 1 tot 100 procent."

door 1953 - Dec 7, 2014 om 03:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Geen misleiding! Bij Plus 65 zegels verzamelen voor een pakket t.w.v. € 50,00!

Als u denkt de komende tijd voor € 225,00 te besteden bij C1000 - zolang C1000 nog bestaansrecht heeft en nog niet is omgebouwd tot een JUMBO! - kunt allicht blijven sparen voor die gratis schotel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2014 om 11:00
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Afgezien van al het voorgaande: dit was geen vraag maar een melding. Ik begrijp niet hoe gerbera@ bij deze reactie komt. Als gezegd: de melding was: voor €225 kopen en dan € 13,95 kado krijgen. Een beter alternatief is ergens goedkoper inslaan en ik neem aan dat je bij bepaalde andere winkels dan meer dan € 13,95 overhoudt en mogelijk wel voor drie gourmetschotels (uitgaande van € 238,98. Voor de doordenker dus geen slimme reclame..

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2014 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Zou @gerbera het niet ironisch bedoeld hebben? ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2014 om 11:14
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 7 dec 2014, 11:11]@gerrit

Zou @gerbera het niet ironisch bedoeld hebben? ;-)

zou best kunnen, het blijft echter geen vraag maar verdere discussie.

mebo
door mebo - Dec 7, 2014 om 11:51
153 Antwoorden / 40 Vragen

Iedere keer dat u boodschappen doet en het af te rekenen bedrag is lager dan € 15,00 levert u geen gratis spaarzegeltje op.
Het uiteindelijk bedrag dat u in de spaarperiode zou moeten uitgeven om voldoende spaarzegeltjes te krijgen komt hoger uit als de aangegeven € 225,00.
Vaak wordt er een extra product gekocht, wat men eigenlijk niet nodig heeft, om toch maar aan die benodigde € 15.00 te komen.
En dat is voor meneer JUMBO (eigenaar van C1000) weer KASSA, hier bekostigd hij dan weer zijn deelname aan de geldverslindende en milieu verpestende DAKAR rally mee.

gerbera
door gerbera - Dec 7, 2014 om 12:39
7358 Antwoorden / 14 Vragen

C1000 adverteerd ook met de leuze 100 producten voor € 1,-. Nou mooi niet, ik heb ze alle 100 verzameld en moest aan de kassa € 100,- afrekenen in plaats van € 1,-

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2014 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Schakel de politie in. ;-)))

gerbera
door gerbera - Dec 7, 2014 om 15:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 7 dec 2014, 12:48]@gerbera

Schakel de politie in. ;-)))
Hoeft niet, nadat men mij had uitgelegd dat ik het verkeerd had begrepen kreeg ik als troost een gourmetschotel geheel gratis. ;-))))))))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2014 om 10:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 7 dec 2014, 12:39]C1000 adverteerd ook met de leuze 100 producten voor € 1,-. Nou mooi niet, ik heb ze alle 100 verzameld en moest aan de kassa € 100,- afrekenen in plaats van € 1,-

Overdrijft u hier niet? In uw voordeel: binnenkort bestaat C 1000 niet meer. Het wordt Jumbo of Albert Hein en dan kunt zich gaan richten op de z.g. goedkoopste prijs garantie van Jumbo. Zal een dagtaak beteken en de reclame is m.i wel degelijk duidelijk.en voor u. (Ps De C1000 folder geeft duidelijk voorbeelden weer van €1 producten. - voor de goede orde: ik ben geen C1000 klant o.d.)

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2014 om 11:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 7 dec 2014, 12:39]C1000 adverteerd ook met de leuze 100 producten voor € 1,-. Nou mooi niet, ik heb ze alle 100 verzameld en moest aan de kassa € 100,- afrekenen in plaats van € 1,-

OT
LOL

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2014 om 16:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 9 dec 2014, 10:57][quote=gerbera schreef op zondag 7 dec 2014, 12:39]C1000 adverteert ook met de leuze 100 producten voor € 1,-. Nou mooi niet, ik heb ze alle 100 verzameld en moest aan de kassa € 100,- afrekenen in plaats van € 1,-

Overdrijft u hier niet? In uw voordeel: binnenkort bestaat C 1000 niet meer. Het wordt Jumbo of Albert Hein en dan kunt zich gaan richten op de z.g. goedkoopste prijs garantie van Jumbo. Zal een dagtaak beteken en de reclame is m.i wel degelijk duidelijk.en voor u. (Ps De C1000 folder geeft duidelijk voorbeelden weer van €1 producten. - voor de goede orde: ik ben geen C1000 klant o.d.) Soms moet je eens een grapje kunnen maken er wordt veel te weinig gelachen tegenwoordig en maken mensen zich druk om nietszeggende zaken.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 9, 2014 om 17:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij elke E15,-?

Nee, als ik voor E25,- koop krijg ik er ook maar 1, en dus moet je dus meestal veel meer dan die in theorie E225,- kopen!

Maar.... er zijn bedelaars die zonder iets te kopen zegels vragen aan mensen die niet sparen en kinderen zijn daar goed in.
Dus met E0,00 en 15 zegels van andere gekregen dus 100% gratis...

Mijn kleinkinderen wilde iemand een cadeautje geven dus zo toch gelukt!

gerbera
door gerbera - Dec 10, 2014 om 15:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 9 dec 2014, 17:45]Bij elke E15,-?

Nee, als ik voor E25,- koop krijg ik er ook maar 1, en dus moet je dus meestal veel meer dan die in theorie E225,- kopen!

Maar.... er zijn bedelaars die zonder iets te kopen zegels vragen aan mensen die niet sparen en kinderen zijn daar goed in.
Dus met E0,00 en 15 zegels van andere gekregen dus 100% gratis...

Mijn kleinkinderen wilde iemand een cadeautje geven dus zo toch gelukt!
Hebben ze dan vast van opa geleerd, want die schrijft ook altijd meer dan15 karakters ;-)))