Misleiding autoverhuur Portugal
Wij zijn te einde raad en daarom willen wij via deze weg mogelijk tot een oplossing komen voor het navolgende probleem.
Al vele jaren reserveren wij een huurauto voor Portugal via Sunnycars. Dit ging altijd goed, tot voor enkele jaren. Vorig jaar werd de auto ter beschikking gesteld door AVIS luchthaven Faro-Portugal. Wij moesten tekenen voor de ontvangst van de auto op een formulier waar de schade van de auto was opgetekend, Niets mis mee, maar bij thuiskomst bleek na enkel dagen, dat er 280 euro werd afgeschreven. Wij hadden getekend voor een verzekering die via Sunnycars al was afgeslote. AVIS aangeschreven, die gaf geen antwoord. Sunnycars aangeschreven, melde geen partij te zijn omdat wij met een lokale partij een overeenkomst waren aangegaan.
Dit jaar dus extra op onze hoede bij het in ontvangst nemen van de auto bij Hertz luchthaven Faro Portugal.
Maar ook hier werden wij misleid blijkt nu achteraf. Er was geen auto beschikbaar in een benzine uitvoering in de door ons gereserveerde klasse, wel in diesel. Of dat een probleem was, nee dus.
Wij gaven dus een akkoord, ja een akkoord voor een verzekering die bij Sunnycars was afgesloten en duidelijk op het voucher stond.
Bij thuis komst kregen wij na enkele dagen een afschrijving van 494,77 euro
Bij Sunnycars hadden wij al 585,90 euro betaald.
Een behoorlijk bedrag dus totaal voor een Citroen C3 diesel.
Pure misleiding, ja het geeft ons zelfs het gevoel van oplichting.
Sunnycars hebben wij benaderd, kunnen niets doen wij hebben zelf ondertekend.
Hertz benaderd, geeft aan dat wij zelf deze verzekering wilde.
ANWB benaderd, bedrag te laag om te procederen en ja het Portugees recht is hierop van toepassing. Moeilijk dus.
Wij zijn al tientallen jaar lid van de VARA en zijn nu ten einde raad.
Wij willen, dat deze praktijken van deze grote jongens stoppen.
Dat wij ons geld terug krijgen.
Maar niemand, doet wat en ook vele vakantiegangers zullen bij thuiskomst ook dit jaar weer geconfronteerd worden met eenzelfde rekening als wij mochten ontvangen.
Wij moeten sparen voor onze vakantie naar Portugal, beschikken slechts over een klein pensioentje en AOW.
Kunt u ons helpen!
Hallo anco,
Dat is natuurlijk een héél vervelende - en kostbare - ervaring.
.....Wij zijn al tientallen jaar lid van de VARA en zijn nu ten einde raad......
Helaas heeft dat natuurlijk niets met je probleem van doen.
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina op 'Contact met Kassa'.
Bij het huren van een auto in het buitenland moet je inderdaad goed oppassen, want anders word je ge.... met die verzekeringen.
Van tevoren goed nagaan wat wel en niet nodig is.
Met vr.gr.
Hebt u geen reisverzekering/rechtsbijstandverzekering die dit dekt?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Die kwestie is mijns inziens uitgebreid behandeld op tv bij Radar.
Lees ook hier.
http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/09-02-2015/huurautos-en-creditcard-misbruik/
Reacties zijn allemaal waar. Radar, Omroep Max, Volkskrant, etc. Maar het lijkt wel of de medewerkers/sters getraind zijn om je op het verkeerde been te brengen. Het gaat allemaal zo gewiekst, auto is niet beschikbaar, schade op het formulier niet willen ondertekenen en meelopen om de schade te noteren alvorens de gehuurde auto in ontvangst te nemen.
Er wordt niet aangegeven, dat er een verzekering wordt afgesloten, bedrag wordt niet genoemd, wijze van betaling wordt niet gevraagd en zo kunnen wij wel meer zaken aangeven.
Alle tekst is in het engels en worden niet echt aan je voorgelegd, medewerker/ster spreekt gebrekkig engels als je moeilijke stelt, begrijpt je dan niet.
En je kan pas reageren als je ziet dat het bedrag is afgeschreven enkele dagen na afloop van je vakantie.
Sunnycars zegt geen partij te zijn, ANWB geeft aan dat het Portugees recht van toepassing is en dat wordt moeilijk. Hertz zegt dat alles wat zij doen door de klacht is gevraagd, niet dus.
Ondanks alle waarschuwingen gaan bedrijven als Hertz gewoon door. Noemen zich zelfs klantvriendelijk ?
En niemand topt deze bedrijven en komt op voor de gedupeerden. Vorig jaar hebben zich dachten wij 700 gedupeerden zich bij de ANWB gemeld.
Jammer dat u geen antwoord geeft op mijn eerdere vraag:
Hebt u geen reisverzekering/rechtsbijstandverzekering die dit dekt? Dus die deze partijen aanpakt?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
[quote=tijger1 schreef op woensdag 29 jul 2015, 11:21]Wat heeft een reisverzekering hiermee van doen?
Men is opgelicht, slachtoffer van fraude, dus min of meer bestolen. Misschien dekt de reisverzekering die schade (elke polis is anders). En mischien wil men die ook wel gaan verhalen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
@uw jurist
Als het als fraude aangemerkt zou worden, dan zou men al bij de credit-card maatschappij kunnen aankloppen.
Een reisverzekering dekt dit zeker niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer