pi
door piscesy61 Sep 26, 2012 om 09:41
Computers & telefonie

Misleiding internetten buitenland ( Kroatie )

Voor dat wij voor 10 dgn op vakantie naar Kroatie gingen bezochten wij in Breda een KPN winkel om ons te laten informeren naar internetten tijdens onze vakantie.
De winkelbediende vertelde ons dat we voor 10 euro per maand 100 MB konden internetten. Hij heeft voor ons op de computer in de winkel via mijn persoonlijke pagina aangevinkt zodat ik kon internetten. Ik hoefde verder niets te doen en als ik 100 MB verbruikt zou hebben zou ik een berichtje krijgen of ik meer wilden. Goed geregeld toch? Dat zou je denken. zo nu en dan een fototje/berichtje naar het thuisfront. In ieder land waar we door heen kwamen kregen we een sms met de tarieven. Zondag 26 aug 2012 ariveerden wij op onze bestemming in Kroatie. Om 20.41 uur krijg ik het volgende sms bericht van KPN:
Beste klant, u heeft 80% van uw datalimiet bereikt.
Heeft u een internetbundel buitenland, dan is uw limiet 100 MB. Heeft u geen internetbundel dan is uw limiet 50 euro (excl.BTW) Bij 100% sluiten we als bescherming tegen onverwacht hoge kosten uw toegang ton internet af. Wilt u toch doorgaan met internetten dan kan dat natuurlijk. SMS dan 'ja' naar 1330. Heeft u een internetbundel buitenland,dan betaalt u opnieuw het maandbedrag en ontvangt u weer 100 MB. Deze melding niet meer ontvangen? SMS datalimiet uit naar 1330. Meer informatie / Ga naar kpn.com/dataroaming. Mvg. KPN. (het tarief is 8.36)

Ik vond het al wel raar dat mijn 100 MB al bijna op was maar goed. Ik smste 'ja' naar 1330 zodat ik voor een 2de keer 100 MB kon verbruiken.
Inmiddels zijn we weer terug van vakantie, en is er van mijn rekening door KPN 721 euro afgehaald. Wij schrokken hier erg van en dachten dat er een foutje was gemaakt. Ik heb met KPN klantenservice gebeld.Nu werd mij verteld dat Kroatie niet bij de EU hoort, ik begrijp nu inmiddels dat EU geen europa betekent maar Europese Unie. Ik vertelde bovenstaand verhaal en dat de winkelbediende ons hiervan niet op de hoogte heeft gebracht en het dat ik het allemaal niet zo netjes vind en dat je toch wel kan verwachten dat hij dat toch moet weten.
De juffrouw aan de telefoon begreep het allemaal wel maar ik had dit in de voorwaarden kunnen lezen. Het enige wat ze nog voor me kon doen was 100 euro terugstorten. Nu 100 euro, het zijn er wel 700. Zo zie je maar weer dat je nooit op goed vertrouwen moet handelen.
Terug komend op het smsje van KPN die we op 26 aug '12 in Kroatie hebben ontvangen, vind ik toch ook wel misleidend.
Weet iemand of ik toch de kosten terug kan vorderen?

1677 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2012 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo piscesy61,

Vraag is al eerder gesteld.
Klik hier voor reacties.
Ook hier staat zo'n vraag.

Met vr.gr.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 26, 2012 om 10:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, je dient zelf de voorwaarden te lezen, en wat de winkelmedewerker allemaal wel of niet heeft gezegd valt niet te bewijzen.

pi
door piscesy61 - Sep 26, 2012 om 12:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad,
het niet lezen van de voorwaarden is een grote fout van ons en een harde les van 700 euro.
Als je als leek iets vraag aan een winkelbediende van KPN moet je die toch wel kunnen vertrouwen.
er van uitgaande dat je een internetbundel buitenland heb en het dus goed geregeld had hoefde ik niets te doen, dat staat ook in het smsje die we in Kroatie ontvangen haden.
En nu een vette rekening :(

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 26, 2012 om 13:54
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=piscesy61 schreef op woensdag 26 sep 2012, 12:38]Inderdaad,
het niet lezen van de voorwaarden is een grote fout van ons en een harde les van 700 euro.
Als je als leek iets vraag aan een winkelbediende van KPN moet je die toch wel kunnen vertrouwen.
er van uitgaande dat je een internetbundel buitenland heb en het dus goed geregeld had hoefde ik niets te doen, dat staat ook in het smsje die we in Kroatie ontvangen haden.
En nu een vette rekening :(

Ben ik helemaal met je eens!

De juffrouw aan de telefoon begreep het allemaal wel maar ik had dit in de voorwaarden kunnen lezen
Die juffrouw mag haar eigen 'collega's' niet afvallen, maar haar antwoord komt eigenlijk neer op 'die medewerker in de winkel heeft er in ballen verstand van, aan wat hij beweert kunt u geen rechten ontlenen :-( denkt u vooral niet dat u 'geholpen' wordt door zo iemand'.
De telefonisch medewerkster had bijv. ook kunnen zeggen dat KPN en zorg voor gaat dragen dat de medewerkers in de winkel goed op de hoogte zijn van de voorwaarden; zodat mensen ook echt geholpen worden en niet van de regen in de drup komen.

Trieste zaak dat je tegenwoordig vooral niet meer af kunt (b)lijkt te gaan op wat medewerkers zeggen.

pi
door piscesy61 - Sep 28, 2012 om 09:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag opnieuw met KPN Mobiel gebeld.
Ik legde uit van het ontvangen smsje in Kroatie.
De jufr. aan de lijn vertelde mij dat dit een verlaat sms bericht is geweest
doordat je over verschillende landen vlieg.
Ik vertelde dat wij met de auto zijn geweest.
Maar goed, ze kan verder niets voor me doen.
Ik heb om het adres gevraagd waar ik schriftelijk
mijn klacht in kan dienen.
Dit eerst maar eens doen.

pi
door piscesy61 - Oct 2, 2012 om 22:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klacht inmiddels schriftelijk ingediend.
Ik heb inmiddels betreffende factuur ontvangen.
Het is mij onduidelijk hoe het komt dat er achter
internetbundel eu geen bedrag achter staat.
Heb vermoeden dat de bundel niet is ingegaan.
Wederom kontakt met KPN mobiel gehad.
Die verteld dat dit in het bedrag van internet buitenland zit.
Dit gaat ons boven onze pet.
We hebben gevraagd om een factuur waarin uitgebreider staat van ons MB verbruik in het buitenland.
Dat dit hoge bedrag van onze rekening is gehaald, kwam ons echt niet uit.
Afgesproken is met KPN mobiel dat we het bedrag via de bank terug laten boeken
en dan weer kontakt met hun opnemen om een finaciele afspraak te maken
tot KPN een besluit heeft genomen over onze klacht.
Wij weten echter niet of dit verstandig is.

pi
door piscesy61 - Oct 18, 2012 om 11:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mensen,

Gisteren ben ik gebeld door een medewerkster klachten KPN.
Zij vertelde mij dat het nogal in het nieuws is geweest betreffende
vergelijkbare klachten Turkeije/Kroatie en dat KPN dit seriuus nam en alle klachten
van voor 8 okt in behandeling werden genomen.
Ze kon mij mededelen dat het data bedrag retour (verrekend) zou worden..
KPN zal ook de SMS berichten aangepassen zodat het voor de klant
duidelijker zal zijn.
Zij zou mijn klacht aan de commissie voorleggen en ik zou een email ontvangen van
het besluit. ( inmiddels ontvangen )
Ik ben heel blij met deze uitslag en dank KPN voor
de goede afhandeling.

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2012 om 11:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi om te lezen dat het goed voor je is afgelopen. Bedankt voor het terugmelden.