de
door desire01 Jul 18, 2013 om 15:14
Geldzaken & recht

Misleiding ondernemersgids.nl

Ik werd gebeld door Ondernemersgids.nl met de vraag of ik mijn vermelding (die ik vlg mij niet had) uit wilde breiden met een uitgebreidere vermelding. Ik heb aangegeven geen enkele vermelding te willen hebben. Dit kon volgens deze persoon alleen door het bandje in te spreken en daarna zou ik op kunnen zeggen. Bij de opname van het eerste bandje heb ik de opname nog onderbroken omdat ik de tekst niet vond kloppen, omdat deze aangeeft dat je een vermelding wilt. Volgens de vertegenwoordiger van de ondernemersgids was dit echter noodzakelijk om het contract te kunnen beëindigen. Voor de tweede keer toch ingegaan op het verzoek het bandje in te spreken (wat ik achteraf echter nooit had moeten doen, omdat dit nu tegen me gebruikt wordt bij de betaling van de factuur). Na de opname van het bandje heb ik nooit een bevestiging gehad en dus ook niet meer aan gedacht om het te annuleren. Begin juli - in de tijd dat we op vakantie waren - viel de factuur in de bus, en dus meteen de 8 dagen betalingstermijn overschreden. Direct mail en brief gestuurd dat ik niet wenste te betalen omdat ik naar mijn mening niet de opdracht gegeven had. Dit werd twee dagen erna direct gevolgd door een telefoontje over de openstaande factuur en de dreiging met een rechtszaak als ik niet zou betalen. Eén dag later betalingsherinnering in de bus met verhoging van 99,83 euro administratiekosten. Nu - om hogere factuur te voorkomen - deze factuur (onder protest) toch maar betaald, direct gevolgd met melding van deze klacht op deze site, bij het bedrijf zelf en bij andere media. Ik voel me zeer misleid door dit bedrijf. Wat kan ik doen om de factuur te laten crediteren?

4363 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 18, 2013 om 15:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O wat bent u dwaas geweest, niet even googelen op de praktijken van deze club en zomaar als een kip zonder kop betalen? U heeft zich laten intimideren helaas.. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u die erop zetten, want ik weet nu al dat u tot het uiterste zult moeten gaan om uw geld terug te krijgen, als het al lukt. En u zult ook nog eens met bewijzen moeten komen dat u misleid bent, terwijl uw gedrag erop duidt dat u het met de vordering eens was, ook al heeft u onder protest betaald.

Probeer het meldpunt acquisitiefraude en vraag wat zij mogelijkheden zien om nog wat voor elkaar te krijgen, klik HIER
Ik weet dat het iemand is gelukt een credit nota te bedingen via dit steunpunt, maar dat heeft wel 1,5 jaar geduurd!
Dit zal nog een lastige strijd worden.

hutch
door hutch - Jul 18, 2013 om 16:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja..... u bent het zoveelste slachtoffer van deze criminele bende.

U heeft nu eenmaal betaald en dat geld bent u gewoon kwijt. Dat ziet u echt nooit meer terug. Zolang dergelijke malafide, criminele bendes hier in Nederland hun gang kunnen gaan, zult u, bij lange na, niet de laatste zijn.

Zie het als leergeld.... en nooit (!!) meer zo naïef zijn.

En dergelijke malafide clubs te vragen om hier(op) te reageren heeft ook geen zin.
Daar zijn zij veel te laf en achterbaks voor. Dat durven zij echt niet.

Het is in feite gewoon pure oplichting (art. 326 SR), echter de politie zal daar geen tijd insteken. Dus aangifte doen heeft weinig zin.

Gr. Hutch

zoekster
door zoekster - Jul 18, 2013 om 16:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 18 jul 2013, 16:08]Tja..... u bent het zoveelste slachtoffer van deze criminele bende.

U heeft nu eenmaal betaald en dat geld bent u gewoon kwijt. Dat ziet u echt nooit meer terug. Zolang dergelijke malafide, criminele bendes hier in Nederland hun gang kunnen gaan, zult u, bij lange na, niet de laatste zijn.

Zie het als leergeld.... en nooit (!!) meer zo naïef zijn.

En dergelijke malafide clubs te vragen om hier(op) te reageren heeft ook geen zin.
Daar zijn zij veel te laf en achterbaks voor. Dat durven zij echt niet.

Het is in feite gewoon pure oplichting (art. 326 SR), echter de politie zal daar geen tijd insteken. Dus aangifte doen heeft weinig zin.

Gr. Hutch

Aangifte doen heeft wel zin, er loopt nu al een onderzoek door de politie naar deze club. Had je geweten als je de topics hierover had gevolgd. Dat geld terugkrijgen is zeer moeilijk en een lijdensweg, maar het is iemand gelukt. Misschien moet je ook de reacties van anderen lezen, voordat je je boute stellingen hier weergeeft.

dearagain
door dearagain - Jul 18, 2013 om 18:46
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*jammer dat je al betaald bent

*informeer eens bij de KvK en bij het MKB of zij nog suggesties hebben

dearagain
door dearagain - Jul 18, 2013 om 18:47
2462 Antwoorden / 7 Vragen

bent=hebt

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2013 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier voor het forum Hallo! van de KvK over diezelfde gids.

vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 19, 2013 om 03:40
619 Antwoorden / 29 Vragen

O wat was ik zo dom geweest! Nu hier komen uithuilen met tranen en tuiten.

NOOIT EEN BANDJE INSPREKEN als u een dergelijke opdracht niet wenste. Achteraf is het lariekoek wat de vertegenwoordiging u heeft aangepraat.

wi
door wiel19 - Jul 19, 2013 om 22:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo. Ik ben ook een van de gedupeerd. zelfde verhaal als hierboven. Ik ben in overleg met verschillende verslaggevers om dit eens nader te onderzoeken. De wetgever doet NIETS. Criminelen worden in dit land beschermd met of zonder stropdas. Ik zoek mensen die bij deze verslaggevers hun verhaal kwijt willen. Alst u blieft reageren. Ik weet alleen niet of het handig is hier mijn email adres te plaatsen. O wacht even. nieuwe gemaakt stop-de-oplichters@outlook.com Graag reacties.

kb
door kborsboom - Aug 2, 2013 om 15:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

En denk niet dat je je geld terug krijgt. Je had het nooit over moeten maken dit is waar deze criminelen op uit zijn. Mensen die bsng worden en toch gaan betalen. Al loopt hij op tot 3000€ laat maar komen dan gaan we naar de rechter en denk niet dat een rechter zegt met zijn volle verstand. Betaal maar. Je hoeft maar te googelen en je vind rotzooi over deze mensen. Je zou aangifte kunnen doen maar je geld terug krijgen met een rechtzaak gaat je duizenden euro's kosten. Succes ermee

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 15:40
937 Antwoorden / 2 Vragen

Zodra een bedrijf of persoon iets op band wil opnemen gewoon de "haak" erop gooien!

ze
door zengin - Aug 9, 2013 om 22:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb zo`n spookfactuur van deze oplichters mogen ontvangen. Heb inmiddels een mail gestuurd naar ze met de mededeling dat ze het onmiddellijk terug moeten draaien. Ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen. Mochten ze voor dinsdag niet gereageerd hebben, dan stap ik op naar de politie.

kb
door kborsboom - May 13, 2015 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Ze gaan ook onder naam van basic media group en ondernemersgids

Op vakanie gebeld over een verlenging van een advertenie. Gezegd geen intresse te hebben en of ik dit even op een band opname wou inspreken.
Zo gedaan

Eenmaal terg van vakantie een aanmaning van 487 euro of ik dit even wou betalen anders zouden er juridische stappen volgen. Ook stond in de brief dat de bandopname bij de brief verstuurd was (nou nooit gezien of gehoord)
Hierop een aangetekende brief gestuurd dat wij geen intresse hebben. Nooit gehad en dat we naar de politie zijn gegaan voor aangifte.

Dit ook allemaal gedaan 8€ armer aan aangetekende brief en 2 uur op het politiebureau op mn vrijdag avond om 2 weken later weer een brief te ontvangen waarin ze zeggen naar de rechter te stappen en dat ik voor alle kosten op zal draaien. Politie en juridisch loket hebben beide geadviseerd om niet te reageren

Na de eerste brief hebben wij gebeld naar ze en krijg je een kerel die meteen heel agressief zegt dat er een bandopname is en dat ik maar moet betalen. Dag erna heeft mijn vader is gebeld. En toen hij vroeg wie die was antwoorde mijn vader gaat je niks aan ik vertegenwoordig mevr [edit].
Zei meneer nummer herkening te hebben en wel even langs te komen. Gezegd dat het opgenomen werd en daar was meneer niet van gediend. Al met al een grote oplichter.

Moeten maar zien hoever ze gaan
Heb contact gehad met mensen die net als ik vermeld staan door hun op de [edit-red.]en ik ben niet de enige

Maar schokkend genoeg zijn er wel mensen die 350 of meer aan dit bedrijf betalen omdat ze denken dat ze een goede advertentie daar hebben.