fj
door fjmvanrasvdm Feb 25, 2014 om 23:32
Voeding & gezondheid

Misleiding over gratis reis naar praag

Via mijn kruidvatvoordeelkaart kon ik voor 9,75 euro een piccolocard kopen (geeft korting van 25 procent op rekening 1000 restaurants incl drank). Deze card kost normaliter 75 euro. Nu als extra aanbieding voor de eerste 250 bestellers een gratis reis naar praag twv 395 euro. Ik koop de card en krijg een brief voor de gratis reis naar praag, maar daarop geen couponnummer. Na diverse mails waarom ik naar de eerste 250 winnaars vroeg kreeg ik als antwoord, ik hoorde niet tot de eerste 250 winnaars en ik vroeg naar de lijst van die winnaars maar die konden ze ivm. privacy niet geven.
Volgens mij is dit misleiding om zo toch mensen een niet gratis reis naar praag te laten boeken. Kan ik hier iets aan doen?

6820 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 23:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou een klacht kunnen indienen bij de reclame code commissie
klik HIER

Ik neem aan dat u er zelf niet in bent getrapt?

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2014 om 00:19
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Zoekster,

Ik koop de card en krijg een brief voor de gratis reis naar praag, maar daarop geen couponnummer. Na diverse mails waarom ik naar de eerste 250 winnaars vroeg kreeg ik als antwoord, ik hoorde niet tot de eerste 250 winnaars

Ik denk dat TS er wèl ingetrapt is.

Maar als je een kortingskaart moet KOPEN, dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.

Voor Vraagsteller: Ik denk dat u gewoon € 9,75 voor niets betaalt heeft voor een leuk stukje plastic.

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2014 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

..... Ik denk dat u gewoon € 9,75 voor niets betaalt heeft voor een leuk stukje plastic......

TS heeft niet voor niets betaald:

"geeft korting van 25 procent op rekening 1000 restaurants incl drank"
De kans op een reis was een extraatje.

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2014 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over die piccolocard circuleren al jarenlang heel veel klachten. Ook op dit forum. Let masr op dat u volgend jaar niet de volle prijs betaalt.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2014 om 14:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik eens bovenaan in het zoekvakje in: Piccolocard en lees de vragen en reacties. Op forums van TrosRadar zijn ook veel klachten te lezen.
Wat ik ervan begrepen heb lijkt u aan een jaarlijks abonnement vast te zitten, lees klik hier de voorwaarden.
Voor kortingen bij hotels zijn er nogal wat voorwaarden, en dat geldt ook voor kortingen bij (maar een beperkt aantal) restaurants.
Ik zou het lidmaatschap van die card maar snel opzeggen en zorgen voor een bevestiging van de opzegging, als u niet voor de volgende periode een flink bedrag wilt betalen.
Zoals hier al is gezegd, eerst betalen om (misschien enige) kortingen (onder voorwaarden) te krijgen is geen goed plan en kun je maar beter nooit doen.

pi
door pieterwolters - Feb 26, 2014 om 18:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En weer iemand die zich laat verblinden door het woord "GRATIS"... Marketeers hebben toch maar een makkelijk baantje: zet overaal zo groot mogelijk "gratis" op en het geld stroomt binnen.

jantien
door jantien - Jun 4, 2015 om 14:56
20 Antwoorden / 16 Vragen

Ik ben nu net gebeld door een mevrouw van piccolokaart en had een reis gewonnen naar Praag. Ik was één van de 400. Ze had mijn E-mail adres en telefoon nummer ook natuurlijk.
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb gezegd dat ik geen interesse heb. Toen zei ze gelijk, Dag mevrouw.
Gisteren belde al een meneer met een voordelig lingeriesetje. Geen belangstelling heb ik gezegd.
Maar wat krijgen we morgen nu weer.
En ik heb overal mijn telefoon nr. voor geblokkeerd. Wat kan ik dan zelf nog doen?
Ik neem meestal de anonieme telefoons niet op. Dus dat ga ik nu ook niet meer doen.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jantien,

.....Ik neem meestal de anonieme telefoons niet op. Dus dat ga ik nu ook niet meer doen......
Als je vast in je schoenen staat en gewoon reageert zoals je blijkbaar gisteren en vanmiddag gedaan hebt is er niets aan de hand: 'geen interesse' en de hoorn erop.

jantien
door jantien - Jun 4, 2015 om 15:13
20 Antwoorden / 16 Vragen

Dank je wel Edrick3 voor je snelle antwoord.
Ik heb nog even gekeken bij het Bel-me-niet-register en daar had ik alles aangevinkt dus hoe kan het dat je dan toch nog gebeld wordt? Dat verwacht ik dan niet.

re
door reinardawil62 - Jun 7, 2015 om 21:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook gebeld gister met de mededeling dat ik een reis naar Praag heb gewonnen. Moest ook mijn rekeningnr geven.. Niet gedaan. Toen dacht ik laat ik die piccoloreizen eens googelen. En zo kwam ik hier terecht. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden. Niet mee inlaten dus. En ook geen geheim nr opnemen. Dat blijkt nu maar weer.

mahadma
door mahadma - Jun 7, 2015 om 22:54
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Net zoals u gedaan heeft, heel eenvoudig: NEE zeggen, geen interesse en de telefoon neerleggen.

jantien
door jantien - Jun 19, 2015 om 18:09
20 Antwoorden / 16 Vragen

Ik ben weer anoniem gebeld. Ik had de tel. al een paar keer niet opgenomen en er werd achter mekaar anoniem gebeld. Neem je op en is het weer zo iemand. Deze keer wou hij me helpen aan goedkoop stroom. Ik had een enquete ingevuld zei hij, nou ik kan je verzekeren dat ik dat niet heb gedaan en volgens mij was het de man van de goedkope lingerieset. Verstaan kon ik hem niet en dan vraag ik door wie hij is. Wat zijn dit voor mensen, wie heeft een idee.
Ik heb alles aangeklikt bij het bel-me-niet-register en toch word je gebeld.
Dus Edrick3 ik moet toch opnemen want ze bellen net zo lang totdat je opneemt. Wat een vervelend gedoe vind ik dit. En dan nog de mailtjes die je krijgt. Ze willen je altijd geld lenen.
IK ben geen geld nodig ik heb het zelf.
Wat zal ik nu voor commentaar krijgen.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2015 om 19:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jantien, koop een telefoonbeantwoorder en meldt zelf daarop alleen uw telefoon nummer (geen naam etc.) en vraag een bericht in te spreken. Vertel vrienden en bekenden dat ze alvast hun bericht moeten inspreken zodat u kunt horen dat het geen ongewenste beller is en dan kunt opnemen.
Die figuren hebben een enorme hekel aan telefoonbeantwoorders en na een tijdje bent u van ze verlost. Ze bellen, horen het apparaat en leggen de hoorn op de haak en u kunt horen dat het een ongewenste beller is, als die al iets zegt.