lottesanne
door lottesanne Aug 18, 2014 om 18:51
Computers & telefonie

Mobiele telefoon

Mijn partner heeft een mobiele telefoon van Samsung (S3). Wij hebben internet van Ziggo en achter de Ziggo router zit nog een linksysrouter.
Mijn partner krijgt iedere keer de melding van onstabiel internet als zij op de wifi gaat en dan gaat de telefoon MB's verbruiken. Dit geldt voor zowel de Ziggo router als de Linksysrouter. Ik wijzig in de Ziggo router dan maar weer het kanaal, maar ik vraag mij af of dit niet aan de mobiele telefoon zelf ligt.

2815 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2014 om 19:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lottesanne,

.....maar ik vraag mij af of dit niet aan de mobiele telefoon zelf ligt.......
Even ergens anders kijken of het probleem daar ook optreedt als je van wifi gebruik wilt maken.
Als er nergens anders problemen zijn dan is er blijkbaar toch iets thuis niet helemaal in orde.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2014 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft het modem/router van Ziggo dus WiFi en zit er nog een aparte WiFi router achter. Bij beide krijg je instabiel internet, dus staan beide aan als WiFi router? Dat is volgens mij vragen om problemen. Zijn er nog andere apparaten die WiFi gebruiken en dat probleem niet hebben?

lottesanne
door lottesanne - Aug 18, 2014 om 20:24
438 Antwoorden / 47 Vragen

Met die dubbele wifi router kan ik volgen, maar mijn dochter heeft hetzelfde probleem bij haar thuis en zij heeft alleen een Ziggo router. En net wat ik zeg, de laptop doet het wel goed op de wifi. De laptop geeft ook aan dat het signaal sterk is. En Inssider geeft aan dat de verbinding goed is.

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2014 om 20:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik Google op Samsung S3 wifi komen er al snel wifi problemen naar boven (voorbeeld). Doet het probleem zich ook voor bij andere wifi verbindingen?

lottesanne
door lottesanne - Aug 18, 2014 om 21:28
438 Antwoorden / 47 Vragen

Nee, dat is het hem juist. Daarom denk ik dat het toch aan Samsung ligt. Zelf wil ik ook een smartphone kopen, maar ik denk dat ik voor Sony, HTC of LG ga

aurora1
door aurora1 - Aug 19, 2014 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Werkt de gsm ook slecht op hotspots en bij anderen thuis?
Heeft u de routers al eens gereset, dus stroom er een paar minuten af?
De wifi op de gsm opnieuw ingesteld en de oude instelling verwijderd/laten vergeten?
De gsm al eens uitgezet, batterij en simkaart een paar minuten verwijderd, er opnieuw ingestopt en opnieuw opgestart?
Mogelijk staan in de uitgebreide gebruiksaanwijzing nog aanwijzingen.
Op pagina 2 van de door @diumenge gegeven link staat nog een link met mogelijke oplossingen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 12:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1. Je wilt het vast niet geloven, maar er zit 'n knopje op je telefoon waarmee je het mobiel data-verkeer kunt uitschakelen. Moet wel zeggen dat dat veel werk is om iedere keer weer even om te zetten, moet je toch 3 keer voor tikken ;-).

2. Ziggo heeft volgens mij liever niet dat je 'n eigen router gebruikt, aangezien dat vaak misgaat. Je kunt de router-functie uit laten schakelen (moet je niet direct naar vragen, maar heel voorzichtig en geduldig aanpakken, uiteindelijk komen ze zelf hiermee aanzetten) in het modem, echter verlies je dan de mogelijkheid van de wifi-spots. Maar je eigen router functioneert dan wel prima.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 13:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 aug 2014, 12:57]
2. Ziggo heeft volgens mij liever niet dat je 'n eigen router gebruikt, aangezien dat vaak misgaat. Je kunt de router-functie uit laten schakelen (moet je niet direct naar vragen, maar heel voorzichtig en geduldig aanpakken, uiteindelijk komen ze zelf hiermee aanzetten) in het modem, echter verlies je dan de mogelijkheid van de wifi-spots. Maar je eigen router functioneert dan wel prima.

Onzin, dat voorzichtig aanpakken. Eén telefoontje en het is geregeld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 13:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 13:05]Onzin, dat voorzichtig aanpakken. Eén telefoontje en het is geregeld.
Ah u titulereert maar één van de vier punten als quatsch, we boeken voorruitgang :-P.

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2014 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lottesanne schreef op maandag 18 aug 2014, 21:28]Nee, dat is het hem juist. Daarom denk ik dat het toch aan Samsung ligt. Zelf wil ik ook een smartphone kopen, maar ik denk dat ik voor Sony, HTC of LG ga

De S3 is niet bepaald de beste Samsung smartphone. Galaxy S4 is stukken beter.

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 15:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo gebruikt meerdere type routers, o.a. de Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem.
Mocht je die hebben, de zend/ontvanger in dat ding is niet al te best , ik heb dezelfde.
Omdat je ook nog een Linksysrouter er achter hebt hangen zou je die Cisco in de bridge-mode kunnen zetten, de wifi wordt dan uitgeschakeld en twee wifi's die bij elkaar staan te blazen is niet optimaal, diumenge schreef het al.
Die Linksys routers staan beter bekend voor wifi gebruik naar het schijnt.

Echter.
Ik begrijp dat andere apparaten het wel goed doen, dan moet je het toch bij je S3 gaan zoeken denk ik.
Er schijnen meer problemen voor te komen met de Galaxy S3 i.c.m. wifi, niet alleen daarmee maar we houden het nu bij de wifi.
Die apparaten staan standaard in de "Wifi Power Save Mode" .

Turns off Wifi Power Save mode, allowing your device to utilize wifi optimally.
Your phone will choose to use Wifi at full force rather than saving some battery, using it in power save mode.

Lees dit topic eens door .
Klik-> Wifi probleem de oplossing

Probeer eens om de wifi power safe mode op off te zetten.
Toets *#0011# dan druk je op menu knop
Selecteer wifi en zet daar , wifi power safe mode off.

(Bij mijn Galaxy schakelt die vanzelf al over, ik hoef geen menu knop te activeren)

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 19:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 aug 2014, 12:57]1. Je wilt het vast niet geloven, maar er zit 'n knopje op je telefoon waarmee je het mobiel data-verkeer kunt uitschakelen. Moet wel zeggen dat dat veel werk is om iedere keer weer even om te zetten, moet je toch 3 keer voor tikken ;-).

Maar als je dat moet doen, is het dus gewoon een kutapparaat. Als je aangeeft dat wifi moet worden gebruikt i.p.v. 3G in geval er bekende wifi access points beschikbaar zijn, dan moet dat ding dat gewoon doen.

lottesanne
door lottesanne - Aug 19, 2014 om 19:53
438 Antwoorden / 47 Vragen

Allen hartelijk dank voor de reacties. Wij gaan in elk geval eerst de wifi power safe mode uitschakelen.

gompy2
door gompy2 - Aug 19, 2014 om 20:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je ook terug willen melden als verbetering heeft gegeven?

lottesanne
door lottesanne - Aug 19, 2014 om 20:11
438 Antwoorden / 47 Vragen

Komt goed

macwouter
door macwouter - Aug 20, 2014 om 04:08
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lottesanne schreef op dinsdag 19 aug 2014, 19:53]Allen hartelijk dank voor de reacties. Wij gaan in elk geval eerst de wifi power safe mode uitschakelen..

Ik zou die linksysrouter het raam uitgooien en de Ziggo modem op 5Ghz instellen. Zet em ook eens een keer uit en een minuut later weer opnieuw aan nadat je hem op 5 Ghz hebt ingesteld. Bij een vriend was het met die windows en android ook narretje pet maar sinds die 5 Ghz instelling was dat weer opgelost. Maar ach die android, wie begint daar ook aan.

lottesanne
door lottesanne - Sep 1, 2014 om 22:31
438 Antwoorden / 47 Vragen

Die Power Save Mode heeft maar eventjes resultaat gehad. Het toestel is nu opgestuurd naar Samsung

gompy2
door gompy2 - Sep 1, 2014 om 22:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het terugmelden Lottesanne.
Het is ook de beste oplossing, het continu uitgeschakeld zijn van de power save mode zou het gebruik van een batterijlading aardig verkorten denk ik.
Suc6