si
door sigi77 Aug 13, 2007 om 12:21
Geldzaken & recht

Moet de bank BKR verwijderen, hebben zelf fout gemaakt

Ik heb een probleem met mijn bank. Deze hebben een BKR-codering door gegeven, alleen dit had niet gemogen. Ze weten dat ze dit hebben gedaan, hebben ook erkend dat ze een fout(je) hebben gemaakt!!!!!!!!!!!!!!

Nu heb ik hen verzocht deze melding te verwijderen uit het systeem. Maar nu willen ze niet meewerken, ze zeggen dat ze zich aan de regels hebben gehouden en dat zij mogen bepalen wat ze er wel of niet zetten.

Ik wordt hier zo moe van, ik loop te vechten om mijn recht te behalen, alleen de banken zijn zo machtig, dat ze zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet doen.

Help!!!!! Weet iemand een oplossing om van deze registratie af te komen!!!!!!!!!! Ik word er moedeloos van en de moet zakt mij steeds verder in de schoenen.

610 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer om een gesprek ( persoonlijk ) met de bank aan te vragen. Leg daar uw probleem duidelijk uit. Het probleem kan alleen de bank oplossen ( BKR niet ). Als zij een fout gemaakt hebben moeten ze het oplossen hoe dan ook. De bank kan dat alleen zelf. En met de regel dat men er zelf wel of niet inzetten in BKR is niet geheel waar. Er moet een geldige reden zijn om een registratie te rechtvaardigen. Die reden moeten ze kunnen overleggen ( ook naar u toe )

labswans

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij een onenigheid met een bank :

Bankzaken informatie

Inleiding

U heeft een geschil met uw bank. Samen komt u er niet uit. Is de bank lid van Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) of bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Bankzaken.

Op de hiernaast genoemde pagina’s van Informatie wordt in grote lijnen beschreven hoe de Geschillencommissie Bankzaken werkt.

  • Wilt u dat precies weten, klik dan op reglement.
  • Aan de hand van de checklist kunt u zelf bepalen of de Geschillencommissie Bankzaken uw klacht kan behandelen.
  • Voor voorbeelden van beslissingen van de Geschillencommissie Bankzaken klikt u op uitspraken.

bron : http://www.geschillencommissie.nl/commissie.asp?commissie=6

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sigi77,

Hoewel de informatie van collega labswans korreket kan zijn, heb ik daar toch enige twijfels bij. Sinds enkele maanden is de KIFID gestart en kun je daar dus voor jouw probleem terecht:

Adres Kifid:

Klachten Instituut Financiële Dienstverlening

http://www.kifid.nl/consumenten/

Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248

Vriendelijke groet, Read2.