ka
door karinenjeroen Nov 27, 2014 om 17:52
Geldzaken & recht

Moet deze prijs aangehouden worden?

Onderstaande mail heb ik naar Pets Place gestuurd N.a.v. een recclamefolder.

In uw folder welke geldig is van 17 t/m 30 november 2014 staat een aanbieding voor "Cat's Best Ökoplus Kattenbakvulling". De aanbieding is dat de 2e verpakking voor de halve prijs is. Verpakkingen zijn er in 10, 20 of 40 ltr.
Bij deze aanbieding staat als voorbeeld: 2x 20 ltr voor €12,29 (een prijs van €16,39 is doorgestreept).

Omdat dit een aantrekkelijke aanbieding is ga ik naar de Boerenbond-vestiging in Rosmalen toe om vier zakken van 20 ltr aan te schaffen.
Als ik bij de kassa aan kom om de vier zakken af te rekenen wordt mij echter medegedeeld dat ik €49,16 moet afrekenen ipv €24,58. Als ik aangeef dat in de folder bovengenoemd voorbeeld staat kan men mij in eerste instantie niet uitleggen waarom ik €49,16 moet afrekenen. Na enkele minuten is de medewerker er echter uit. De afgebeelde prijs is niet voor twee zakken maar voor slechts één zak.
Dit komt natuurlijk niet overeen met de aanbieding zoals deze in de folder is afgebeeld.

U geeft in de folder wel aan dat de aanbiedingen onder voorbehoud van o.a. prijsfouten zijn.

Ik kan me voorstellen dat als ik ergens een wasmachine in een folder zie staan en hierbij staat een prijs van €7,99 dat deze prijs dan niet juist is en dat het bedrijf de wasmachine dan ook niet hoeft te leveren voor deze prijs.

De aanbiedingsprijs voor 2x 20 ltr kattenbakvulling is echter niet abnormaal laag in vergelijking met andere verkopers. Deze prijs zit er echter slechts enkele euro's onder. Ik ben dus van mening dat de vier zakken kattenbakvulling mij gewoon verkocht hadden moeten worden voor €24,58. Zeker omdat in het Burgerlijk Wetboek in artikel 3:35 staat vermeld dat wanneer bij de wederpartij de indruk gerechtvaardigd is dat de prijs klopt, de adverteerder aan een koop vast zit.

Bij deze verzoek ik u dan ook om mij vier zakken kattenbakvulling van het eerdergenoemde merk aan te bieden voor de prijs van €24,58.

Volledigheidshalve stuur ik u hierbij ook een foto van de betreffende advertentie.

EINDE MAIL

Als antwoord op deze mail krijg ik dat de ik de spullen niet voor de actieprijs krijg en dat ze zich vasthouden aan de vaste prijs. Daar moet ik het maar mee doen. Ik heb vervolgens nog een mail gestuurd en aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Ik krijg als reactie dat de internet folder inmiddels is aangepast omdat de aanbieding op meerdere manieren te lezen was. Ook daar heb ik weer op gereageerd en in de volgende mail die ik krijg beroepen ze zich nu ineens op druk- of zetfouten terwijl ze eerder aangeven dat de aanbieding wellicht niet helemaal duidelijk is.

Vraag: moeten de spullen mij niet gewoon geleverd worden voor de in de folder vermelde prijs?

Met vriendelijke groet,

Karin en Jeroen

978 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2014 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karinenjeroen,

Je hebt gelijk, maar gelijk hebben en gelijk krijgen .....
Het blijkt uit deze regel:

.....Bij deze aanbieding staat als voorbeeld: 2x 20 ltr voor €12,29 (een prijs van €16,39 is doorgestreept).....
Dus eerst: 2 zakken voor € 16,39, oftewel € 8,20 per stuk.
Nu: 2e zak halve prijs, oftewel de 1e zak voor 8,20 en de 2e zak voor 4,10
Dus samen €12,29 (afrondingsverschil van 1 cent).

Laat ze dat nog maar eens zien!

Suc6

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Normaal kost één zak € 16,39. Tweede voor de halve prijs, dus twee zakken voor € 24,59; zo kom je dan dus op de geadverteerde € 12,29 (prijs per zak).

Normale prijs voor twee zakken is € 32,78; dus dan zou €12,29 voor twee zakken wel een bijzonder goede aanbieding zijn. Hangt er denk ik met name van af hoe het exact in die folder staat. Kan je een foto daarvan laten zien?

alfatrion
door alfatrion - Nov 27, 2014 om 18:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, maar je zult naar de rechter moeten gaan om je gelijk te halen.

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat het om deze aanbieding?

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2014 om 18:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 27 nov 2014, 18:29]Gaat het om deze aanbieding?

Als het deze aanbieding inderdaad is zouden ze dit moeten leveren. Geen gigantisch prijsverschil; wel een om een voorraad in te slaan. U geeft zelf al aan in Topic dat u zich bewust bent van "niet te geloven" prijzen; m.i. zou Pets Place dit moeten leveren, maar ja, 'verschuilen achter' lijkt de toekomst wel te worden.

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het om dezelfde aanbieding gaat, dan hoeven ze dat helemaal niet te leveren. Er staat bijvoorbeeld 20 liter bij die prijs. En niet 2 x twintig liter zoals TS stelt.

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 19:35
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hou allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties. De aanbieding is online al aangepast. Ik heb een foto van de oorspronkelijke, huis aan huis verspreide advertentie op mijn IPad staan. Hoe kan ik die hier afbeelden?

Mvg
Karin en Jeroen

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan de foto bijvoorbeeld hier (klik) uploaden en dan de link naar de foto hier plaatsen.

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 19:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

HTTP://xs25.postimg.org/6gvhlrvkv/image.jpg

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:00
8 Antwoorden / 1 Vragen
ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:04
8 Antwoorden / 1 Vragen
ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:08
8 Antwoorden / 1 Vragen
diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=karinenjeroen schreef op donderdag 27 nov 2014, 20:00]link

Er is iets mis met die link...

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

Op de een of andere manier komt de link hier niet in te staan. Als je naar www.reclamefolder.nl gaat en dan naar de folder van de Boerenbond dan staat de advertentie op pagina 10.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2014 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=karinenjeroen schreef op donderdag 27 nov 2014, 19:58]HTTP://xs25.postimg.org/6gvhlrvkv/image.jpg

deze link werkt helaas niet.

Kopieer de link waar je je foto geplaatst hebt en plak die hier.

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 20:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is de werkende link.

Op basis van de foto heb je helemaal gelijk, maar probeer dat maar eens te krijgen.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2014 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De goede link naar de folder staat hier.

En daar staat (inderdaad) 2 x 20 liter ván 16,39 voor 12,29

Zie mijn rekenvoorbeeld in 1e reactie.

Klik je nu echter op deze aanbieding in die folder dan kom je op de AANGEPASTE versie.

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:19
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Diumenge!
Wettelijk gezien sta ik volgens mij helemaal in mijn recht. Ze leggen het alleen naast zich neer. Mag dat zomaar? Het staat toch niet voor niets in de wet......

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2014 om 20:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=karinenjeroen schreef op donderdag 27 nov 2014, 20:19]Dankjewel Diumenge!
Wettelijk gezien sta ik volgens mij helemaal in mijn recht. Ze leggen het alleen naast zich neer. Mag dat zomaar? Het staat toch niet voor niets in de wet......

Je staat wellicht wel in je recht, maar dat ook halen is iets anders.

Zie ook deze reactie:

[quote=alfatrion schreef op donderdag 27 nov 2014, 18:26]Ja, maar je zult naar de rechter moeten gaan om je gelijk te halen.

ka
door karinenjeroen - Nov 27, 2014 om 20:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

DE EERSTE REACTIE:

Beste,

Hartelijk bedankt voor je e-mail.
Wat vervelend dat je de verkeerde indruk hebt gekregen van onze aanbieding in de folder.

We proberen onze acties altijd zo duidelijk mogelijk aan te geven in de folder om geen valse verwachtingen te creëren bij onze klanten.
Deze advertentie is, zoals nu blijkt, op meerdere manieren te lezen.
Wanneer je van deze zakken kattenbakvulling 2 stuks aanschaft, is de prijs €12,29 per stuk.
Dit hangt samen met de prijs van €16,39 die normaal per zak wordt berekend en die in onze winkels en in onze webshop wordt aangegeven.

We begrijpen dat hier verwarring over kan ontstaan wanneer je niet op de hoogte bent van onze normale prijs voor dit product.
Helaas kunnen we je hierin niet verder compenseren omdat dit onze vaste actieprijs is.

We hopen op je begrip hiervoor en zullen je reactie zeker meenemen bij onze volgende folderacties.
Mocht je verder nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag!

MIJN REACTIE:

U geeft in onderstaande mail aan dat 'zoals nu blijkt' de advertentie op meerdere manieren te lezen is. Dat bevreemdt mij want de folder zoals die op internet staat was al aangepast toen ik thuis kwam. Daar is het voorbeeld weggehaald. Waarschijnlijk zijn er dus al meer klachten bij u terecht gekomen.
Zoals al eerder is aangegeven staat in het Burgerlijk Wetboek artikel 3:35 dat wanneer bij de wederpartij de indruk gerechtvaardigd is dat de prijs klopt, de adverteerder aan de aanbieding vast zit. Dat is in dezen zeker het geval omdat de koper er vanuit mag gaan dat de prijs klopt. De aanbiedingsprijs is niet abnormaal laag. U kunt daarom niet zomaar zeggen dat u niet compenseert omdat dit uw vaste prijs is.
Ik vraag u hierbij nogmaals vriendelijk om mij de producten te leveren voor de aanbiedingsprijs omdat ik volledig in mijn recht sta

VOLGENDE REACTIE:

Beste,

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie en toelichting.
Nogmaals willen wij benadrukken dat we de verwarring begrijpen.
De aangepaste folder die online afwijkt van de offline variant, is veroorzaakt door een oplettende collega die dit probleem van tevoren heeft voorzien.
Deze is niet aangepast aan de hand van klachten, na navraag is gebleken dat je de tweede bent die onze consumentenservice hierop wijst.

Nogmaals willen wij hierbij aangeven de prijs niet te kunnen aanpassen en deze actieprijs zullen aanhouden.
We willen je hierbij graag verwijzen naar de vermelding op de folder en beroepen ons op het recht op druk- en zetfouten.
Redelijkerwijs vinden wij deze prijs duidelijk de prijs voor één artikel, gezien de normale prijs van dit product in ons assortiment.

We begrijpen je teleurstelling en willen graag onze excuses aanbieden voor de ontstane verwarring.

Ter info:

Je kunt deze zakken kattenbakvulling voor ongeveer €10 p/stuk online kopen.

costnix
door costnix - Nov 28, 2014 om 12:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij vreselijk stoort is het geje en gejij in hun mail.