an
door antoine1959 Sep 26, 2014 om 13:58
Huishouden & energie

Moet ik mijn BSN verstrekken

Wij willen een nieuwe HR ketel aanschaffen en hebben daarvoor een goed aanbod van Volta ontvangen. Hierbij willen wij een servicecontract afsluiten van € 11,95 per maand. Hiervoor willen zij mijn BSN hebben. Dit heb ik geweigerd. Hierdoor willen zij mij geen servicecontract aanbieden. Is deze weigering correct of moeten zij ons alsnog een servicecontract aanbieden zonder dat ik mijn BSN verstrek?

1581 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2014 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zijn gek geworden. Ga naar een normaal bedrijf. Uw BSN geven voor een servicecontract, ze lijken wel dwaas.

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2014 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo antoine1959,

Het antwoord is nee, je hoeft je BSN niet te verstrekken.

Het BSN een zeer persoonlijk nummer is waar alleen overheidsinstellingen gebruik van mogen maken.

Lees info hier.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2014 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u voor een brandnieuwe ketel een onderhoudscontract afsluiten? U hebt de eerste tijd gewoon garantie.

Dus u betaslt het eerste jaar gewoon € 144,00 voor jan doedel.

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2014 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou maar bij een andere leverancier een cv ketel kopen. Bij zo'n achterlijk bedrijf ga je toch zeker niks kopen?

pi
door pieterwolters - Sep 26, 2014 om 18:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 14:12]En waarom zou u voor een brandnieuwe ketel een onderhoudscontract afsluiten? U hebt de eerste tijd gewoon garantie.

Dus u betaslt het eerste jaar gewoon € 144,00 voor jan doedel.

Onderhoud is wat anders dan garantie.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2014 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Dat is bekend. Maar wat valt er te onderhouden, zeker in het eerste jaar?

Hie worden bij nieuwe woningen de eerste onderhoudsbeurt pas na twee jaar gegeven. Kassa voor Volta.

me
door mein33 - Sep 27, 2014 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw burgerservicenummer hoeft u niet te verstrekken voor het afsluiten van een onderhoudscontract.
Een onderhoudscontract wordt afgesloten op naam, adres en de gegevens van de installatie.
Een cv-onderhoudsbedrijf loopt bij een onderhoudscontract geen enkel risico aangezien u het onderhoud van tevoren in maandelijkse termijnen betaald.
Blijven ze voet bij stuk houden dan maar een andere installateur zoeken.

Een onderhoudscontract afsluiten kan alleen zin hebben als daarin ook een 24h storingsservice is opgenomen, anders kunt u net zo goed eens per twee jaar een servicemonteur laten komen op het moment dat het u uitkomt (net voor het stookseizoen bv.) en daar betaald u dan echt geen
€ 286.00 voor.
Zolang uw installatie in de garantieperiode zit, meestal twee jaar, dan valt een storing aan de installatie daaronder en is een servicecontract daarvoor niet nodig.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 27, 2014 om 13:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voor een Lease of Huurkoop zoals Feenstra aanbied dus eigenlijk een soort credit functie mag dit, niet voor alleen onderhoud.

Hebben ze misschien een contract voor beide hetzelfde aanvraag formulier, dan mag je dit open laten.

Anders gewoon weigeren met vermelding wettelijke regels.
Dan verliezen ze veel klanten en stuur ze even een E mail met dit forum, zodat ze zelf kunnen lezen en excuus aan geheel Nederland kunnen aanbieden...
Meestal is dat voldoende want geen enkel bedrijf wil bij Kassa in de uitzending...

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tot15karakters,

.....Voor een Lease of Huurkoop zoals Feenstra aanbied dus eigenlijk een soort credit functie mag dit....
Nee, dan mag het ook niet.
Het BSN een zeer persoonlijk nummer is waar alleen overheidsinstellingen gebruik van mogen maken.