J. Schipper
door J. Schipper Sep 21, 2014 om 11:58
Computers & telefonie

Móeten aanmelden op eigen pc verwijderen

Bij aanmelden (Windows 8.1) moet ik me aanmelden met mijn e-mailadres en ww. Dat wil ik verwijderen want ben alleen gebruiker. Hoe moet dat?

423 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 12:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is nog wel mogelijk. Zie het artikel over lokale accounts van de site schoonepc.nl.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 21, 2014 om 13:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet daarnaast ook niet om al jouw automatisch opgeslagen foto's, documenten e.d. in de cloud te verwijderen.

J. Schipper
door J. Schipper - Sep 21, 2014 om 13:27
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=jaripam schreef op zondag 21 sep 2014, 11:58]Bij aanmelden (Windows 8.1) moet ik me aanmelden met mijn e-mailadres en ww. Dat wil ik verwijderen want ben alleen gebruiker. Hoe moet dat?

J. Schipper
door J. Schipper - Sep 21, 2014 om 13:32
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=jaripam schreef op zondag 21 sep 2014, 11:58]Bij aanmelden (Windows 8.1) moet ik me aanmelden met mijn e-mailadres en ww. Dat wil ik verwijderen want ben alleen gebruiker. Hoe moet dat?

Beste dlumenge en lekkerisdat,
Alhoewel jullie antwoorden topantwoorden zijn, en dank daarvoor!, begrijp ik er niks van (in ben 72 jaar). En het antwoord van lekkerisdat maakt me bovendien bang dat ik iets helemaal verknallen kan met foto's in de cloud. Ik besef dat dat aan mij ligt hoor. Ik laat alles nu maar zoals het is: gewoon elke keer opnieuw inloggen. Nogmaals dank!

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jaripam, je kan ook ipv een wachtwoord een viercijferige code instellen ipv het wachtwoord.

Klik hier voor een artikel daarover, heeft betrekking op Windows 8, maar zal op 8.1 ook wel werken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 21, 2014 om 13:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor dat ligt niet aan u! En de link van diumenge kun je gewoon volgen zonder dat er iets misgaat, het is juist een aanrader om in Win 8 enkel een lokaal account te gebruiken.

Met een online account worden de standaard 'user' mappen automatisch geüpload naar de servers van Microsoft. Echter wordt dit mijn inziens niet duidelijk aangegeven en instellen is ook onmogelijk. Nogmaals jij doet niets fout, maar de fout lig bij Microsoft met hun onduidelijk en onwenselijk gedoe. En leeftijd heeft er al helemaal niets mee te maken, ben een stukje jonger, zelfs ik (misschien ben ik niet helemaal de juiste referentie ;-)) zie die logica er niet van in

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 13:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb laatst een lokale account omgezet naar een online account, met behoud van de huidige instellingen. Omgekeerd zou dus ook mogelijk moeten zijn. Maar ja niets is zeker bij de software reuzen (ik wil niet alleen MS noemen, Apple en Google zijn exact hetzelfde).

f.weele
door f.weele - Sep 22, 2014 om 09:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Als je de engelse taal machtig bent, kijk dan ook eens naar de volgende link, met in de eerste regel nog een verwijzing die op je vraag betrekking heeft:
klik hier

m.vr.gr.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 09:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is het dan zo dat je je met Windows 8 iedere keer moet aanmelden als je de pc of laptop opstart? Ik werk nog met Vista en hoef me nooit aan te melden. Alleen de eerste keer, geloof ik, toen ik hem pas had geïnstalleerd.

f.weele
door f.weele - Sep 22, 2014 om 09:35
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 09:22]Is het dan zo dat je je met Windows 8 iedere keer moet aanmelden als je de pc of laptop opstart? Ik werk nog met Vista en hoef me nooit aan te melden. Alleen de eerste keer, geloof ik, toen ik hem pas had geïnstalleerd.
Ja, met de achterliggende gedachte van microsoft dat er meerdere gebruikers kunnen zijn op de pc met ieder een eigen account. De werkelijke reden zal wel anders zijn.
m.vr.gr.

J. Schipper
door J. Schipper - Sep 22, 2014 om 10:55
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=f.weele schreef op maandag 22 sep 2014, 09:35][quote=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 09:22]Is het dan zo dat je je met Windows 8 iedere keer moet aanmelden als je de pc of laptop opstart? Ik werk nog met Vista en hoef me nooit aan te melden. Alleen de eerste keer, geloof ik, toen ik hem pas had geïnstalleerd.
Ja, met de achterliggende gedachte van microsoft dat er meerdere gebruikers kunnen zijn op de pc met ieder een eigen account. De werkelijke reden zal wel anders zijn.
m.vr.gr.

Ik heb Windows 8 nu een aantal maanden en hoefde me bij opstarten niet aan te melden. Ik heb laatst PC hulp thuis gehad en sinds die tijd moet ik me wel aanmelden. Hij begrijpt ook niet hoe dat er opeens toch ingeslopen is. Vandaar mijn vraag bovenaan dit onderwerp. Ik zal er vandaag wel weer mee aan de gang gaan. Als ik me tóch moet blijven aanmelden geef ik de voorkeur aan 4 cijfers. Dank allen die op mijn vraag gereageerd hebben.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 11:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jaripam schreef op maandag 22 sep 2014, 10:55]

Ik heb Windows 8 nu een aantal maanden en hoefde me bij opstarten niet aan te melden. Ik heb laatst PC hulp thuis gehad en sinds die tijd moet ik me wel aanmelden. Hij begrijpt ook niet hoe dat er opeens toch ingeslopen is. Vandaar mijn vraag bovenaan dit onderwerp. Ik zal er vandaag wel weer mee aan de gang gaan. Als ik me tóch moet blijven aanmelden geef ik de voorkeur aan 4 cijfers. Dank allen die op mijn vraag gereageerd hebben.
Vreemd eigenlijk. Net alsof Microsoft had 'opgemerkt' dat er iemand anders met uw pc was bezig was geweest en daarom voortaan uit veiligheid een inlog vraagt.
Zijn ze nu al zo slim tegenwoordig? ;-)

J. Schipper
door J. Schipper - Sep 22, 2014 om 11:33
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=f.weele schreef op maandag 22 sep 2014, 09:35][quote=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 09:22]Is het dan zo dat je je met Windows 8 iedere keer moet aanmelden als je de pc of laptop opstart? Ik werk nog met Vista en hoef me nooit aan te melden. Alleen de eerste keer, geloof ik, toen ik hem pas had geïnstalleerd.
Ja, met de achterliggende gedachte van microsoft dat er meerdere gebruikers kunnen zijn op de pc met ieder een eigen account. De werkelijke reden zal wel anders zijn.
m.vr.gr. [/quote

Daar zeg je wat zoekster. Microsoft zal mijn pc hulp voor een 'vreemde' gebruiker aangezien hebben. Maar dat kan ook niet want ik heb zelf ingelogd. En ben er steeds bij aanwezig geweest. Ik denk dat microsoft heel geniepig een hele kleine gezichtsherkennings spycam geïnstalleerd heeft.... hahaha .Doch de werkelijke reden zal inderdaad wel anders zijn. Maar begrijpen doe ik het niet.
m.vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 22, 2014 om 15:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zou toch maar eens heel goed kijken met welk account je daadwerkelijk inlogt bij Windows.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 23, 2014 om 00:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik weet of dit ook bij u laptop mogelijk is maar die ik gebruik is het simpel. Als ik stop dan zet ik hem in slaapstand welke dus vrij is van wachtwoorden na 5 minuten haal ik de stroom eraf zonder op de uitknop te drukken en de volgende keer de stroom weer aan en hij start vanzelf zonder wachtwoord weer op.

door 1953 - Sep 23, 2014 om 01:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is inderdaad omslachtig, kan ook worden gewijzigd in alleen een pincode invoeren en dat doe ik ook!