ru
door ruben_ruben Jul 23, 2014 om 00:39
Geldzaken & recht

Mogelijk opgelicht door tussenpersoon via justeat.nl

Vandaag heb ik voor de eerste keer via justeat.nl eten besteld. Dit deed ik via ideal precies volgens de stappen die de website mij voordroeg. Nadat ik na een uur nog geen orderbevestiging had binnen gekregen ben ik op mijn bank afschrift gaan kijken en zag dat mijn betaling niet was verstuurd naar het betreffende restaurant of justeat.nl, maar plotseling was het naar ene 'BEH DERDG TUNZ COM' met 'NL40ABNA0243258186' als rekeningnummer verstuurd.
Vervolgens ben ik zowel de naam als rekeningnummer gaan googlen en kwam ik uit bij http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=20010.75 Op deze site is te zien dat iemand met hetzelfde rekeningnummer al veel meer mensen voor enkele honderden euro's heeft opgelicht.

Wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat dit mij niet weer gebeurd?

7189 11 Rapporteer

door 1953 - Jul 23, 2014 om 01:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Beheer Derdengeldenrekening Tunz Com
Het geld wordt of werd overgeboekt naar een derdengeldrekening, ook veelvoorkomend in de advocatuur en notariaat. Meestal een stichting Beheer ... Het ontvangen bedrag wordt dan doorgesluisd naar een tegenrekening zonder al teveel boekhoudkundige hoogstandjes en er hoeft geen inkomstenbelasting worden betaald over het bedrag.

Wat is TUNZ COM zie link Tunz com

Wat zijn de voorwaarden van TUNZ COM Voorwaarden

diumenge
door diumenge - Jul 23, 2014 om 06:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij eerder een storing, al contact opgenomen met de klantenservice?

[quote]25. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven. Wat nu?

Just Eat verstuurt een orderbevestiging nadat de ontvangst van je bestelling door het restaurant is bevestigd. Het kan hierdoor soms even duren voordat je deze ontvangt. Heb je na een kwartier nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Het kan dan namelijk zo zijn dat er iets is mis gegaan bij het plaatsen van je bestelling. Heb je al betaald, maar staat je bestelling niet in je bestelgeschiedenis? Dan kan er een zogenaamde ‘Invalid iDeal’ zijn opgetreden. Als de internetverbinding op het moment van betalen niet stabiel genoeg is of het betaalproces wordt te vroeg afgesloten, dan kunnen de betaling en bestelling van elkaar losgekoppeld raken. Just Eat ontvangt dan wel de betaling, maar niet de bestelling en daarom is de bestelling ook niet terug te vinden in je bestelgeschiedenis. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. (bron)

Cookies
door Cookies - Jul 23, 2014 om 06:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je begrijpt er niets van ! Tech2go.be is de oplichter! Tunz.com werd alleen door de oplichter gebruikt om je betaling aan te verrichten. Je zit nu uit onwetendheid een bedrijf te beschuldigen van oplichting.

Als een oplichter een rekeningnr. van de ABN of ING gebruikt, zijn deze banken dan ook oplichters???

Webshops maken vaak gebruik van een Payment Service Provider. De meest bekende is Buckaroo; in dit geval betreft het Tunz.com.

Aangezien je niet bekend schijnt te zijn met het doen van Ideal betalingen, zou het vetgedrukte hieronder wel eens gebeurd kunnen zijn.

25. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven. Wat nu?

Just Eat verstuurt een orderbevestiging nadat de ontvangst van je bestelling door het restaurant is bevestigd. Het kan hierdoor soms even duren voordat je deze ontvangt. Heb je na een kwartier nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Het kan dan namelijk zo zijn dat er iets is mis gegaan bij het plaatsen van je bestelling. Heb je al betaald, maar staat je bestelling niet in je bestelgeschiedenis? Dan kan er een zogenaamde ‘Invalid iDeal’ zijn opgetreden. Als de internetverbinding op het moment van betalen niet stabiel genoeg is of het betaalproces wordt te vroeg afgesloten, dan kunnen de betaling en bestelling van elkaar losgekoppeld raken. Just Eat ontvangt dan wel de betaling, maar niet de bestelling en daarom is de bestelling ook niet terug te vinden in je bestelgeschiedenis. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Bron: justeat.nl

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 23:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat dit mij niet weer gebeurd?
contant betalen bij bezorging. Die mogelijkheid wordt ook geboden

ep
door eppos - Jul 25, 2014 om 12:56
23 Antwoorden / 0 Vragen

nooit meer iets bestellen via justeat!
ga naar justeat en zoek het restaurant waar je wilt bestellen, kijk vervolgens eerst even of je bij dat restaurant ook direct kunt bestellen via hun eigen website.
vervolgens bestel je je eten direct bij het restaurant, scheelt je in de eerste plaats minimaal 1 euro want dat zijn de kosten die justeat in rekening brengt, en je maakt via ideaal rechtstreeks het geld over naar het restaurant zonder tussenpersoon.
als het mis gaat dan kun je rechtstreeks het restaurant benaderen wat veel sneller werkt.

zo
door zoeker - Jul 25, 2014 om 16:15
78 Antwoorden / 3 Vragen

Eens met Eppos.
De meeste bedrijven zijn ook blij met directe bestellingen en betalingen, omdat zij per bestelling ook kosten aan Just eat, Thuisbezorgd en dergelijke kwijt zijn.
Oa Don Pizza beloond de klant (iig in Rotterdam) zelfs door bij directe bestelling wat extra's erbij te leveren.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 26, 2014 om 01:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Je betaalt niet aan het restaurant of pizzaboerin maar aan just eat.
Just eat betaalt aan het restaurant, na aftrek van provisie.
Als ik bij koekel inklop : klachten just eat , dan is het aantal klachten minimaal.
Je jammert nu wel hier, maar je hebt het er niet over of je met just eat contact hebt gehad.
Want dat is de juiste weg.

door 1953 - Jul 26, 2014 om 04:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 01:51]Je betaalt niet aan het restaurant of pizzaboerin maar aan just eat.
Just eat betaalt aan het restaurant, na aftrek van provisie.
Als ik bij koekel inklop : klachten just eat , dan is het aantal klachten minimaal.
Je jammert nu wel hier, maar je hebt het er niet over of je met just eat contact hebt gehad.
Want dat is de juiste weg.

Het kwam erop neer dat het over diverse schijven ging.

Justeat als tussenpersoon van het restaurant en Tunz com als incasseerder voor Justeat.

door 1953 - Jul 26, 2014 om 04:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 01:51]Je betaalt niet aan het restaurant of pizzaboerin maar aan just eat.
Just eat betaalt aan het restaurant, na aftrek van provisie.
Als ik bij koekel inklop : klachten just eat , dan is het aantal klachten minimaal.
Je jammert nu wel hier, maar je hebt het er niet over of je met just eat contact hebt gehad.
Want dat is de juiste weg.

Wij zijn drie dagen hierover aan het antwoordden geweest, alleen topicstarter reageert nergens op. Mogelijk weer een gevalletje komkommertijd o.i.d.?

crewmember
door crewmember - Jul 28, 2014 om 09:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eppos schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:56]nooit meer iets bestellen via justeat!

Niet zo hard van stapel lopen. Just eat is een prima site en die 1 euro neemt het restaurant vaak voor zn rekening.

abnamro
door abnamro - Jul 28, 2014 om 13:52
141 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ruben_ruben schreef op woensdag 23 jul 2014, 00:39]Vandaag heb ik voor de eerste keer via justeat.nl eten besteld. Dit deed ik via ideal precies volgens de stappen die de website mij voordroeg. Nadat ik na een uur nog geen orderbevestiging had binnen gekregen ben ik op mijn bank afschrift gaan kijken en zag dat mijn betaling niet was verstuurd naar het betreffende restaurant of justeat.nl, maar plotseling was het naar ene 'BEH DERDG TUNZ COM' met 'NL40ABNA0243258186' als rekeningnummer verstuurd.
Vervolgens ben ik zowel de naam als rekeningnummer gaan googlen en kwam ik uit bij http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=20010.75 Op deze site is te zien dat iemand met hetzelfde rekeningnummer al veel meer mensen voor enkele honderden euro's heeft opgelicht.

Wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat dit mij niet weer gebeurd?

Beste ruben_ruben,

Uw bericht over uw iDEAL betaling naar een ABN AMRO IBAN nummer heb ik gelezen.
Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, dat uw betaling niet goed zou zijn gegaan.

Wat is er mogelijk aan de hand?
U geeft aan dat uw iDEAL betaling niet naar ‘Just Eat’ is gegaan maar naar ‘BEH DERDG TUNZ COM’. Het bedrijf BEH DERDG TUNZ COM is een Payment Service Provider. Dit soort bedrijven voorzien webwinkeliers van betaalmogelijkheden. Dit kan via iDEAL, overboeking via internet, creditcardbetaling of een betaling per mobiele telefoon.

Uit uw bericht kan ik niet opmaken of u uw bestelling uiteindelijk thuis heeft ontvangen of niet.

Wat kunt u doen?
U kunt contact opnemen met Just Eat en navragen of zij inderdaad samenwerken met BEH DERDG TUNZ COM. Mocht dit niet van toepassing zijn of u bent van mening dat het om oplichting gaat, dan kunt u aangifte doen bij de politie. Dit kan online via: www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Het bewijs van aangifte, kunt u afgeven op één van onze bankkantoren bij u in de buurt. U kunt dit ook per e-mail naar ons doorsturen. Dit kan naar internetoplichting@nl.abnamro.com
Lever het bewijs van aangifte ook in bij uw eigen bank.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen