ke
door kessel45 Apr 18, 2014 om 12:32
Computers & telefonie

Mogelijkheden en handleiding LG Nexus 5

Sinds een week heb ik een LG Nexus 5 maar kan er nergens een duidelijke nederlandse handleiding bij vinden. Zo ook niet de mogelijkheden die dit toestel geeft. Verder gebruik ik normaal ca. 30 tot 50 mb data in de maand. Nu na gebruik nieuw toestel ineens al 228 data. Komt dit omdat er alleds ineens is opgezet? Vind het wel een groot verbruik

7527 17 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 18, 2014 om 12:40
937 Antwoorden / 2 Vragen

Standaard gebruikt een nieuwe telefoon veel data om updates te downloaden en zo, zet daarom je data verbinding uit als je deze niet gebruikt. Verder kan google je wel helpen aan een handleiding denk ik, anders is deze misschien nooit echt gemaakt.

Overigens, opties van een telefoon hangen veel al af van je android systeem, dus is een android handleiding veel nuttiger, aangezien deze software veel veranderd en je dan dus niets hebt aan een handleiding van de telefoon zelf.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kessel45,

Al eens hier gekeken?

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 18, 2014 om 15:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bij gebruik van wifi altijd data even uitzetten.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 18, 2014 om 16:49
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kessel45,
hier staat een nederlandse handleiding bij. Klik
Wel even scrollen.

Vr. gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Dat is dezelfde die je via de door mij gegeven link van LG kunt downloaden.
Blijkt trouwens alleen maar een snelstarthandleidinkje te zijn, dus of TS daar iets aan heeft?

Met vr.gr.

ke
door kessel45 - Apr 18, 2014 om 18:54
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 18 apr 2014, 12:40]Standaard gebruikt een nieuwe telefoon veel data om updates te downloaden en zo, zet daarom je data verbinding uit als je deze niet gebruikt. Verder kan google je wel helpen aan een handleiding denk ik, anders is deze misschien nooit echt gemaakt.

Overigens, opties van een telefoon hangen veel al af van je android systeem, dus is een android handleiding veel nuttiger, aangezien deze software veel veranderd en je dan dus niets hebt aan een handleiding van de telefoon zelf.
Je hebt helemaal gelijk denk ik wat betreft de data omdat ik het de hele dag in de gaten heb gehouden en er nauwelijks méér af is dan er bij aankoop is geschied. Bedankt.

ke
door kessel45 - Apr 18, 2014 om 18:56
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 17:28]@sjoppie,

Dat is dezelfde die je via de door mij gegeven link van LG kunt downloaden.
Blijkt trouwens alleen maar een snelstarthandleidinkje te zijn, dus of TS daar iets aan heeft?

Met vr.gr.
Ja is een snelstartappje. gaat er mij vooral om wat je met dit toestel kunt. Er zijn nu zóveel mogelijkheden misschien die je niet gebruikt omdat je ze niet weet. Maar hartstikke bedankt voor het antwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 18, 2014 om 20:13
7176 Antwoorden / 3 Vragen

hallo Kessel45,
toch nog wat mogelijkheden gevonden.

Vr. gr. sjoppie.

ro
door ron530 - Apr 18, 2014 om 20:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Even deze Nexus 5 gegoogled, binnen drie klikken de handleiding gevonden en jawel in het Nederlands wel een PDFje maar toch. Ik ga het niet lezen maar er zal best wel WIFI op zitten, maar dan moet je die wel activeren. Dat betekent op de Nexus netwerk zoeken en als je die van je eigen wifirouter herkent inloggen met de code die onder op de wifi router is vermeld.

aurora1
door aurora1 - Apr 18, 2014 om 21:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door voor w.b. dataverbruik,vooral ook de tips onderaan.

ro
door ron530 - Apr 18, 2014 om 21:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met excuus, ik heb die handleiding toch even gelezen en er staat werkelijk niets over het toestel zelf, enkel wat je er niet mee mag doen. De mogelijkheid voor wifi is er wel maar hoe je die automatisch inschakelt moet je toch bij instellingen op de telefoon zoeken.

dirck
door dirck - Apr 18, 2014 om 23:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kessel45,

Ik hoop dat onderstaande link je verder kan helpen.

Groet, Dirck

Ps: iedereen fijne Paasdagen toegewenst

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2014 om 19:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog aanvullend op de informatie via de link die ik eerder gaf. Ik zou voorlopig eerst even alleen wifi gebruiken en alles aan internet op de gsm en bij de provider even uitzetten tot u de werking van het toestel enigszins doorhebt, om niet direct zoveel data te verstoken.
Ik heb geen Nexus maar misschien heeft u iets aan het volgende (zoals het op mijn Samsung werkt).
Via instellingen naar Draadloos en netwerken gaan en alleen wifi inschakelen/aanvinken, Netwerkmeldingen uitvinken.
Dan via instellingen Pakketgegevens gebruik, Roaming enz. uitvinken.
Vervolgens via instellingen naar Account- en synchronisatie instellingen en daar uitvinken: automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren.
Dan via instellingen naar Locatie en Beveiliging en daar uitvinken: draadloze netwerken en gps. Als die aangevinkt zijn dan kan bijv. Google Maps steeds updaten.
Op mijn toestel kan ik dan gewoon verder (vrijwel) alle apps gebruiken en mails binnenhalen als ik de mail icoon aanraak en vervolgens vernieuwen (vermoedelijk een rond pijltje).
Als ergens updaten o.i.d. staat dan ook dat uitvinken.
Apps van Google Play alleen downloaden en installeren via wifi.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

ke
door kessel45 - Apr 19, 2014 om 19:46
75 Antwoorden / 45 Vragen

Jongens allemaal hartstikke bedankt. Ja na de pasen alles eens op zn gemak bekijken en
dan zal ik er zéker uitkomen. Wens jullie allemaal fijne pasen.

f.weele
door f.weele - Apr 20, 2014 om 09:01
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Misschien heb je wat aan de volgende link: klik hier
m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 22, 2014 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor je aardige berichtje.
Misschien heb je iets aan een uitgebreide gebruiksaanwijzing van een andere LG, klik hier.
De Nexus 4 heeft ook alleen maar een snelstart exemplaar, maar die daarboven staat is ruim 19 Mb en die boven de Nexus 5 staat ca 20Mb.
Voor de Nexus 5 heb ik nergens een uitgebreide handleiding kunnen vinden (en voor de 4 ook niet).
Misschien kunnen ze je eraan helpen waar je het toestel gekocht hebt?

dirck
door dirck - Apr 22, 2014 om 21:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 22 apr 2014, 20:37]Dank voor je aardige berichtje.
Misschien heb je iets aan een uitgebreide gebruiksaanwijzing van een andere LG, klik hier.
De Nexus 4 heeft ook alleen maar een snelstart exemplaar, maar die daarboven staat is ruim 19 Mb en die boven de Nexus 5 staat ca 20Mb.
Voor de Nexus 5 heb ik nergens een uitgebreide handleiding kunnen vinden (en voor de 4 ook niet).
Misschien kunnen ze je eraan helpen waar je het toestel gekocht hebt?

Aan een handleiding van een andere LG telefoon heb je niets, omdat de Nexus ontwikkeld is door Google in samenwerking met LG.
De link die ik op de vorige pagina neergezet heb, is de uitgebreide handleiding van de Nexus telefoons. Daar kun je alles vinden over de specificaties, de werking, de instellingen, het gebruik, de app's, enz... van de Nexus telefoons.

Groet, Dirck