door 007jamesbond Apr 22, 2015 om 12:03
Computers & telefonie

Monteur betalen ja of nee

Ik heb op 10 januari dit jaar een Home Cinemaset
Pioneer MCSs-FS232 Blu-ray systeem gekocht bij Beerepoot in Hoorn, maar nu doet de radio het niet meer. De enige manier om de radio weer aan te krijgen is; de stekker eruit trekker en opnieuw aansluiten. Dit heb ik nou al zo'n 5 keer gedaan. Nu kan ik wel mijn apparaat meenemen naar Beerepoot, maar als ik hem daar weer aansluit dan zal ie het gowoon weer doen en dan heb ik niets om te laten zien. Als ik een monteur laat komen kost me 65 euro. Ik vindt dat het een fabrieksfout is en dat ik die 65 euro niet hoef te betalen

1427 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 007jamesbond,

Je zult toch met het apparaat terug moeten naar de verkoper wil je aanspraak op garantie maken.
Omschrijf je klacht daar duidelijk en laat ze maar reageren.

Suc6

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......maar als ik hem daar weer aansluit dan zal ie het gewoon weer doen ....

Hoe weet jij dat?

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2015 om 12:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@007jamesbond, ben toch ook wel geïnteresseerd als je bij voorbaat weet dat radio in de winkel wel gaat werken en thuis niet. Lijkt er dan eigenlijk op de je stekker(s) niet in orde zijn. Zou dat ding toch maar onder de arm nemen en terug gaan naar Beerepoot. Je hebt er trouwens toch nog garantie op, neem ik aan?

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 12:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt toch ook het product bij Beerepoot brengen en dan uitleggen waar het mis gaat? Het zal wel met een of ander contactpuntje te maken hebben. Waarschijnlijk stuurt Beerepoot het product dan door naar de fabrikant en die kijkt hem dan na.

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2015 om 12:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan 2 dingen proberen: Controleer je kabel en sluit alles 100% volgens de gebruiksaanwijzing (die iedereen natuurlijk leest) aan. 2: Heb je een handige harrie in de buurt, laat die eens kijken of jij misschien, eventueel, per ongeluk iets fout doet.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 12:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als het de antenne aansluiting van de radio betreft zou ik eerst de kabel vervangen, wellicht is de aansluitstekker gammel. Blijft het probleem alsnog bestaan moet er sprake zijn van een los contact in de aansluiting. In dat geval even Beerepoot bellen en het probleem voorleggen en vragen of u met het systeem terug kunt komen zonder alle luidsprekers e.d.. Als het de Beerepoot winkel betreft waar ik naar gezocht heb is het een EP winkel met voor zover ik EP winkels ken een goede service hebben.

door 007jamesbond - Apr 22, 2015 om 21:41
10 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb al 4 x datzelfde gehad waarbij ik de stekker eruit en er weer ik moeste doen. als ik hem meeneem naar Beerepoot dan haal ik de stekker er bij mij uiten dan doe ik de stekker er bij Beerepoot er weer ik en dan doet ie het weer, maar dan heb ik niets om te laten zien. min vriendin wou s"morgens de radio aanzetten, maar hij deed het niet dus ik haalde de stekker eruit en deed hem er weer in. de 2de keer dat het gebeurde heb ik er in filmpje van gemaakt en aan Beerepoot laten zien. hij vertelde dat hij van een afstand niet kon zien wat er mankeerde en dat een monteur 65 euro kost.
ik wil dat een monteur bij mij komt zonder dat ik die moet betalen

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2015 om 22:15
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft recht op een goed werkend product. Optie 1: het hele spul inpakken en retour verkoper ter reparatie/omruiling/enz. onder garantie en zonder kosten. M.i. heeft uw verkoper gelijk dat hij het apparaat in zijn reparatieafdeling/bij zijn leverancier wil laten controleren/herstellen. Dit is de normale norm voor een reparatie/storing.

Een monteur sturen kost € 65, geloof ik best. Maar omdat u een monteur 'aan huis' wil hebben, (= geen optie) zult u die m.i. moeten betalen. Overigens vraag ik mij af of die monteur de storing kan vinden, zonder de (mogelijk) speciale meetapparatuur.

door 007jamesbond - Apr 22, 2015 om 22:48
10 Antwoorden / 6 Vragen

beste mahadma

ik wil de monteur dan laten horen dat de radio het niet doen. ikwil het op basis van 'no cure no pay'. als defout bij mij ligt wil ik die 65 euro best betalen, maar alshet een fabriekfout is dan niet

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2015 om 22:51
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Maar die keuze die U wilt is er niet ......... Dus inpakken en naar de verkoper!

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2015 om 22:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nog 1 keer dan, volgens mij zit er toch echt nog garantie op iets wat 10 Januari 2015 is gekocht. Beerepoot is de "handelaar - verkoper -" dus die moet het, zonder kosten oplossen. Als dat betekent dat je met de apparatuur naar die toko moet gaan: so, it will be. Maar monteur (van wie?) Pioneer? is het merk; u heeft een deal met Beerepoot; die moeten, heel gewoon, het zaakje oplossen en als dit alleen een nieuwe kabel betreft: koop een nieuwe en zie hoe dit gaat. Helpt dit ook niet: dan met de handel naar....

door 1953 - Apr 23, 2015 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U hebt 2 jaar wettelijke garantie. Binnen de 6 maanden na de aankoop moet de verkopende partij bewijzen dat het gebrek al niet bestond bij de aflevering. U werd mogelijk een ondeugdelijk product verkocht.

crewmember
door crewmember - Apr 23, 2015 om 11:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 23 apr 2015, 02:44]U hebt 2 jaar wettelijke garantie. Binnen de 6 maanden na de aankoop moet de verkopende partij bewijzen dat het gebrek al niet bestond bij de aflevering. U werd mogelijk een ondeugdelijk product verkocht.
Lees de vraag nog eens.

@TS.

Wat bedoel je precies met de radio werkt niet? Vind hij geen zenders? Geen of laag volume? Werkt hij dan nog wel via een andere bron als de TV of DVD speler ofzo?

Heb je internetradio via een los kastje of heb je nog een ouderwetse Coax kabel? Of antenne?

door 007jamesbond - Apr 23, 2015 om 12:02
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ik wil die monteur wel betalen voor 65 euro, maar als bij mij blijkt datt de radio het niet doet dan vindt ik dat ik die 65 euo ook niet hoef te betalen

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2015 om 12:07
11520 Antwoorden / 51 Vragen

dan vindt ik dat ik die 65 euo ook niet hoef te betalen

Die optie zit niet in de garantie voorwaarden, dus voor de laatste keer: Demonteren, inpakken en naar de verkoper, is pas x keer gezegd.

ro
door ron530 - Apr 23, 2015 om 15:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U kunt wel van alles willen maar dat gaat de verkoper niet voor u doen. U zult het apparaat naar de winkel moeten brengen met een gedetailleerde uitleg, liefst op papier wat betreft de klacht die zich af en toe voor doet. Een reparateur laten komen heeft geen enkele zin want de kans dat het euvel zich dan voordoet is bijzonder klein. Nogmaals de vraag, welke stekker moet u uit het apparaat halen om het radio gedeelte weer aan de gang te krijgen?

door 007jamesbond - Apr 23, 2015 om 17:45
10 Antwoorden / 6 Vragen

beste ron530

mijn home cinema bestaat uit 3 boxen en een bluray-speler met alerlijfunties waaronder radio en er zit dus maar een stekker aan. dat de radio het niet doet dat heb ik nu al een paar dagen

crewmember
door crewmember - Apr 24, 2015 om 09:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ok hij heeft alleen een normale FM antenne aansluiting.
Pagina 23 aansluiting nummer 4.
http://docs.pioneer.eu/Manuals/MCS_FS232_72_MCS838_EU0B_manual/

Heb je hier een COAX kabel uit de stekkerdoos aan muur in? Of de losse FM antenne die op pagina 8 te zien is?

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 24, 2015 om 10:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Maak een filmpje thuis!
Dan kunnen ze zien wat het probleem is en dat hij niet werkte.

Na stekker opnieuw dus wel weer en dan zullen ze eerder deze ruilen of herstellen want ze moeten eerst weten wat het defect is.

Pas nadat ze dit filmpje bekeken kunnen ze in de werkplaats er iets mee of terug sturen en nieuwe geven....
Het is zo dat als een goed werkende de werkplaats in komt na stekker erin er niets gedaan zal worden dus moeten ze hem eerst weer laten vastlopen!

Daarom filmpje en daarmee klagen....
Stekker eruit en weg bewijs dus filmpje laten zien zodat ze weten dat het zo is...
ook aan einde stekker even uit en weer in mag dan...

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2015 om 11:06
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Met een filmpje èn medewerking van de verkoper, zal u nog steeds het spul moeten inpakken en naar de verkoper moeten brengen, die ook nog, mits een redelijk termijn, ook nog tot herstel over kan gaan ...............

crewmember
door crewmember - Apr 24, 2015 om 11:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we eerst maar eens kijken of we het hier niet via de chat kunnen oplossen.

Wie weet is het gewoon allemaal verkeerd aangesloten.

ro
door ron530 - Apr 24, 2015 om 12:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met dank aan crewmember weet ik nu dat er op het apparaat een coaxiale radio aansluiting aanwezig is. Op die aansluiting kan de meegeleverde draadantenne aangesloten worden maar dat is verre van ideaal want het signaal kan zo zwak zijn dat de radio in muting gaat, gevolg u hoort geen geluid meer. Middels een coaxkabel op het veelal aanwezige antenne aansluitpunt in uw woonkamer aansluiten lost al veel problemen op. Neemt u geen diensten van een kabelaar af dan is dat geen optie want er is geen signaal op het aansluitpunt. Wat er dan over blijft is zelf een goede antenne plaatsen of als dat mogelijk is digitale radio luisteren.

door 007jamesbond - Apr 26, 2015 om 16:22
10 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor de reacties, maar mijn radio doet het inmiddels weer zonder dat ik er iet saan gedaan heb, maar ik houder wel rekening mee dat het een volgende keer weer raak is