zonnewind
door zonnewind May 4, 2015 om 00:43
Huishouden & energie

Moraal; marktplaats

Niet zozeer een vraag alswel een constatering die ik toch graag kwijt wil hier. Mensen bieden spullen te koop aan op Marktplaats. Dan krijg je een reactie waarin gesteld wordt, ja ik kom de spullen morgen halen. Vervolgens komt die persoon niet opdagen en geeft ook geen bericht waarom die niet komt opdagen. Ik vind dat nogal onbeschoft want je zit dan wel de hele dag op die persoon te wachten. Maar die persoon komt niet en geeft ook geen berichtje dat het niet doorgaat. Dat het niet doorgaat met die verkoop, tja er zal iets tussen gekomen zijn. Kan gebeuren maar geef dan wel even een berichtje dát het niet doorgaat. Hebben mensen tegenwoordig dan echt helemaal geen fatsoen meer?????

1743 10 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 4, 2015 om 01:16
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad heel irritant net zoals dat de hoogste bieder opeens geen response meer geeft. Ik laat dan ook ophalen op tijdstippen dat ik zowiezo thuis zou zijn. Valt verder niets aan te doen.

ma
door maarten heest - May 4, 2015 om 09:54
463 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad onfatsoenlijk. De oorzaak is denk ik voornamelijk het anonieme karakter van Marktplaats. Je kunt gerust een afspraak niet nakomen zonder dat de andere partij weet wie je bent.

Cookies
door Cookies - May 4, 2015 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......want je zit dan wel de hele dag op die persoon te wachten........

Zo, zo, een hele dag nog wel? Dan zou ik maar eens betere afspraken maken.

costnix
door costnix - May 4, 2015 om 12:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gebeurde ook als je iets in een krant te koop aanbiedde in een advertentie. Een OERoud probleem dus.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2015 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Kan gebeuren maar geef dan wel even een berichtje dát het niet doorgaat. .....
Vind ik ook!
..... Hebben mensen tegenwoordig dan echt helemaal geen fatsoen meer?.....
Maar helaas.

Gelukkig zijn er ook nog steeds mensen die wél op een juiste manier reageren.
Dus positief blijven denken. ;-)

valerius-2
door valerius-2 - May 4, 2015 om 14:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zonnewind schreef op maandag 4 mei 2015, 00:43]Niet zozeer een vraag alswel een constatering die ik toch graag kwijt wil hier. Mensen bieden spullen te koop aan op Marktplaats. Dan krijg je een reactie waarin gesteld wordt, ja ik kom de spullen morgen halen. Vervolgens komt die persoon niet opdagen en geeft ook geen bericht waarom die niet komt opdagen. Ik vind dat nogal onbeschoft want je zit dan wel de hele dag op die persoon te wachten. Maar die persoon komt niet en geeft ook geen berichtje dat het niet doorgaat. Dat het niet doorgaat met die verkoop, tja er zal iets tussen gekomen zijn. Kan gebeuren maar geef dan wel even een berichtje dát het niet doorgaat. Hebben mensen tegenwoordig dan echt helemaal geen fatsoen meer?????

Dat1 s niet nieuw al heel veel jaren bij bepaald soort mensen.

me
door mein33 - May 4, 2015 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jammer dat u dat is overkomen ;-)) via Marktplaats.
Helaas komt dit verschijnsel veelvuldig voor. Men besluit, vaak in een opwelling, om iets te kopen en ziet daar bij nader inzien vanaf en om dit even te melden vinden veel personen onbelangrijk of vervelend.
Indien er op de afgesproken tijd niemand verschijnt en hiervan geen bericht geeft, dan blijft u niets anders dan te wachten tot een andere koper zich meld.
U vooral niet druk maken om dergelijk ongemanierd handelen, want het is de ergernis niet waard.

le
door lenss151 - May 4, 2015 om 21:19
13 Antwoorden / 14 Vragen

Het heeft te maken met opvoeding en beschaving

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2015 om 10:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het omschreven gedrag heeft totaal niets met marktplaats te maken, maar is een allerdaags probleem. Betere afspraken maken en meteen organiseren, dat partijen elkaars identiteit en bereikbaarheid duidelijk vastleggen. Dat helpt al veel ellende de wereld uit.....

gompy2
door gompy2 - May 5, 2015 om 11:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al maakt men honderdduizend afspraken dan nog zullen dit soort dingen gebeuren bij Marktplaats.
Marktplaats leent zich door een grote vrijblijvendheid goed voor bepaalde negatieve uitwassen en is daarom erg populair, juist door die vrijblijvendheid.
Wil men meer zekerheid bij koop en verkoop dan moet men gaan handelen via Ebay.
Dat kost een verkoper wel wat en heeft meer restricties maar geeft in alle opzichten meer zekerheid.