sira
door sira Aug 4, 2015 om 19:43
Computers & telefonie

Mozilla Thunderbird

Kan het niet verklaren, maar Ineens heb ik een submap "sjablonen". Heb deze nooit aangemaakt, ik gebruik hem ook niet, maar krijg hem ook niet verwijderd. Bij bewerken staat wel "map verwijderen", maar dit is grijs. Is er een andere manier. Denk niet dat het van toepassing is, maar ik gebruik Windows 7.

1285 8 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Aug 4, 2015 om 20:03
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sira,

staat er iets in de map ?
Wellicht is het zo dat er iets gedownload is dat de map sjablonen gebruikt of verwacht.
In dat geval zou u de map gewoon kunnen laten staan.

Als u de map toch wilt verwijderen dan hoop ik dat u iets heeft aan de volgende link, klik hier.
Als administrator zult u de map wel kunnen verwijderen.
Met windows 8 werkt het anders: in de verkenner ga ik op de map staan en kies dan voor 'bestand (links bovenin) --> opdracht prompt openen --> opdracht prompt openen als administrator (misschien werkt dit in Windows 7 ook).
Daarna het commando om naar de map boven de betreffende map te gaan (cd.. + enter) en dan de map verwijderen (rd spatie mapnaam + enter).

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2015 om 20:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het verwijderen anders eens in veilige modus.

sira
door sira - Aug 4, 2015 om 21:11
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Beste hopetobehelping en aurora1, dank voor jullie snelle reactie, maar helaas beide aangedragen oplossingen werken niet.
Nu heb ik ook al op de helpsite van Thunderbird gekeken, kan het antwoord op mijn vraag niet echt vinden, het is niet bepaald overzichtelijk, maar zou het te maken kunnen hebben met imap? Ik zie dat namelijk op de helpsite steeds voorbij komen.
Het account waar de betreffende submap in zit, betreft een pop-mail server, terwijl mijn zakelijke account een imap mail-server is. Ik bedoel daarmee, dat het verwijderen misschien alleen in imap mogelijk is. Het klinkt ook mij niet geheel logisch, maar ik heb dan ook het programma niet gemaakt (haha).
Ook ben ik al naar Program Files gegaan, omdat je daar soms handmatig bepaalde onderdelen kunt verwijderen, maar helaas, ik kan geen enkele map vinden.

costnix
door costnix - Aug 4, 2015 om 22:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon dat mapje laten staan en vooral niet als een wilde bestanden uit Program Files verwijderen!!!!!

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2015 om 00:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het niet handiger deze vraag te stellen op het support forum van Mozilla? KLIK

sira
door sira - Aug 5, 2015 om 08:00
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel carola.83. Ik denk dat ik me inderdaad op het forum ga aanmelden, want ik zit niet alleen met het map probleempje.
Onlangs hebben ze bij de server een nieuw wachtwoord aangemaakt, waardoor één van mijn accounts niet meer werkzaam te krijgen was. Toen hebben ze van dezelfde account een tweede aangemaakt, met als gevolg dat de ene alleen kan ontvangen en de andere alleen kan zenden, beetje omslachtig. Waarschijnlijk moet ik Thunderbird opnieuw installeren.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 5, 2015 om 17:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Accountinstellingen (bij het mailaccount waar het omgaat) - Kopieën & Mappen - bij sjablonen de lokale map opgeven.
Dat is alles.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 5, 2015 om 18:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En voor je tweede probleem; kies het account dat wel kan ontvangen (die andere gooi je weg, eerst de mail veilig stellen, kan gewoon door middel van slepen) en kies bij accountinstellingen, helemaal onderop voor uitgaande serveer en kies daar de juiste SMTP (gewoon even testen).