bp
door bpjhagen Dec 20, 2014 om 17:52
Computers & telefonie

Ms dos overzetten

Ik heb astrologie software programma's staan op oude diskettes die op ms dos werken. Kan iemand vertellen of deze nog overgezet kunnen worden op cd/usb stick zodat ik die op mijn laptop kan gebruiken met windows 7? Ik begrijp dat je wel eerst software moet oploaden van ms dos op je computer klopt dit? En wanneer dit allles mogelijk is bij wie of welk bedrijf kan ik dit laten doen eventueel? Greetz, bepje

1847 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2014 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat begint met het vinden van een pc of laptop die nog een diskettestation heeft, dan is het wel mogelijk om de bestanden naar een ander medium te kopiëren. Vervolgens zou je onder een ms dos emulator het programma wel moeten kunnen draaien onder Windows 7.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2014 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2014 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bpjhagen,

Gebruik de DosBox. Klik hier.

Lees hier ter info.

Suc6

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2014 om 19:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2014 om 20:03
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 19:22][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

Er zijn nog steeds externe diskette lezers/spelers verkrijgbaar met bijv. usb aansluitmogelijkheid.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2014 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 19:22][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

OT
grinnik. ;-)

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2014 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 19:22][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

Hoeft dus niet, kan je gewoon op je bureau leggen.

Heb ook een desktop zonder diskettestation en jaren geleden nog veel gegevens op diskettes, dus toen aangeschaft.

Zullen wel meer mensen hebben.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2014 om 23:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 20 dec 2014, 20:03][quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 19:22][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

Er zijn nog steeds externe diskette lezers/spelers verkrijgbaar met bijv. usb aansluitmogelijkheid.

Dat klopt, maar tijger1 heeft het over een ouwetje. Dat vat ik op als een diskettestation van 20 jaar geleden.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2014 om 23:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 21:12][quote=carola.83 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 19:22][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

En hoe bouw je die in een laptop?

Hoeft dus niet, kan je gewoon op je bureau leggen.

Heb ook een desktop zonder diskettestation en jaren geleden nog veel gegevens op diskettes, dus toen aangeschaft.

Er vanuit gaande dat je het over een intern diskettestation hebt. Een laptop heeft daarvoor geen kabels beschikbaar.

Zullen wel meer mensen hebben.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2014 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat diskettestation is zeker niet van 20 jaar geleden, hooguit 10 tot 12 jaar.

costnix
door costnix - Dec 21, 2014 om 09:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn gewoon nog te koop, zowel voor 3,5 als de HELE OUDE 5,25 inch schijven.

bp
door bpjhagen - Dec 21, 2014 om 10:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bpjhagen schreef op zaterdag 20 dec 2014, 17:52]Ik heb astrologie software programma's staan op oude diskettes die op ms dos werken. Kan iemand vertellen of deze nog overgezet kunnen worden op cd/usb stick zodat ik die op mijn laptop kan gebruiken met windows 7? Ik begrijp dat je wel eerst software moet oploaden van ms dos op je computer klopt dit? En wanneer dit allles mogelijk is bij wie of welk bedrijf kan ik dit laten doen eventueel? Greetz, bepje

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2014 om 11:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bpjhagen schreef op zondag 21 dec 2014, 10:40][quote=bpjhagen schreef op zaterdag 20 dec 2014, 17:52]Ik heb astrologie software programma's staan op oude diskettes die op ms dos werken. Kan iemand vertellen of deze nog overgezet kunnen worden op cd/usb stick zodat ik die op mijn laptop kan gebruiken met windows 7? Ik begrijp dat je wel eerst software moet oploaden van ms dos op je computer klopt dit? En wanneer dit allles mogelijk is bij wie of welk bedrijf kan ik dit laten doen eventueel? Greetz, bepje

?????

We hadden je vraag al gelezen. ;-)

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.

Met vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 21, 2014 om 12:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

In mijn desktop zit zowel een Bleu Ray naast de 3.5" en 5,25 Diskette station....

Ja het kan, naast Windows 7 en Ubuntu 14.04 nog een deel van de schijf met Win 95 waar ik dus niet meer online mee ga, herstart pc en alle oude zooi is te lezen en bewerken.

Online kan wel maar totaal geen bescherming.....
Alleen Win 3.11 werkt niet meer onder de huidige Bios, ja geen UEFI omdat ik Win 95 dan kwijt zou raken....

jftm
door jftm - Dec 21, 2014 om 14:22
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste bpjhagen,
Ik denk dat u een los diskettestation zou kunnen aansluiten op de USB aansluiting van de W7 machine. Daarna het betreffende programma kopieëren naar de harde schijf en googlen of er ergens iets mee gedaan kan worden. gewoon de naam van het programma dus.
Wij kunnen het ook, maar die exacte naam heb ik nog niet gelezen.

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:29]Dat begint met het vinden van een pc of laptop die nog een diskettestation heeft, dan is het wel mogelijk om de bestanden naar een ander medium te kopiëren. Vervolgens zou je onder een ms dos emulator het programma wel moeten kunnen draaien onder Windows 7.

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:34
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bpjhagen schreef op zaterdag 20 dec 2014, 17:52]Ik heb astrologie software programma's staan op oude diskettes die op ms dos werken. Kan iemand vertellen of deze nog overgezet kunnen worden op cd/usb stick zodat ik die op mijn laptop kan gebruiken met windows 7? Ik begrijp dat je wel eerst software moet oploaden van ms dos op je computer klopt dit? En wanneer dit allles mogelijk is bij wie of welk bedrijf kan ik dit laten doen eventueel? Greetz, bepje

Dank u wel voor de tip!

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:41]Of even rondvragen in uw omgeving of iemand nog een (oud) los diskettestation in de la heeft liggen.

Zal ik doen thanx!

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:50]Hallo bpjhagen,

Gebruik de DosBox. Klik hier.

Lees hier ter info.

Suc6

Bedankt voor deze waardevolle tip!

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 20 dec 2014, 18:29]Dat begint met het vinden van een pc of laptop die nog een diskettestation heeft, dan is het wel mogelijk om de bestanden naar een ander medium te kopiëren. Vervolgens zou je onder een ms dos emulator het programma wel moeten kunnen draaien onder Windows 7.

Ik ga het allemaal uitzoeken bedankt!

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 21 dec 2014, 12:05]In mijn desktop zit zowel een Bleu Ray naast de 3.5" en 5,25 Diskette station....

Ja het kan, naast Windows 7 en Ubuntu 14.04 nog een deel van de schijf met Win 95 waar ik dus niet meer online mee ga, herstart pc en alle oude zooi is te lezen en bewerken.

Online kan wel maar totaal geen bescherming.....
Alleen Win 3.11 werkt niet meer onder de huidige Bios, ja geen UEFI omdat ik Win 95 dan kwijt zou raken....

Bedankt voor al deze info!

bp
door bpjhagen - Dec 22, 2014 om 20:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jftm schreef op zondag 21 dec 2014, 14:22]Beste bpjhagen,
Ik denk dat u een los diskettestation zou kunnen aansluiten op de USB aansluiting van de W7 machine. Daarna het betreffende programma kopieëren naar de harde schijf en googlen of er ergens iets mee gedaan kan worden. gewoon de naam van het programma dus.
Wij kunnen het ook, maar die exacte naam heb ik nog niet gelezen.

Dit is ook een prima tip thanx!