ma
door marjolanda Jul 30, 2014 om 21:35
Huishouden & energie

Mspa bubbelbad

Ik heb 5 weken geleden een Mspa opblaasbaar bubbelbad aangeschaft. Nu heeft NVWA een artikel terugroepactie geplaatst ivm risico op elektrocutie als je deze gebruikt. Er is geen reparatie voorhanden op dit moment. Er wordt geadviseerd stekker eruit te halen. Ik kan dit bad dus niet gebruiken waarvoor ik het gekocht heb. Kan ik mijn aankoopbedrag nu terugvragen?

17893 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2014 om 21:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjolanda,

Ja, natuurlijk.
Dat is toch de opzet van die terugroepactie!

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2014 om 21:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gevaar voor elektrische schok bubbelbad MSpa

NVWA waarschuwt voor elektrocuteren door Spa. Veiligheidswaarschuwing: elektrische schok door spa MSpa.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft 2 ernstige ongevallen onderzocht met een Bubble Spa (merk MSpa) waarbij het water onder spanning (230 Volt) stond. Gebruikers klaagden over een zware elektrische schok bij contact met het water in de spa.

Na onderzoek door de NVWA bleek de oorzaak een defect in het verwarmingselement. Maakt de gebruiker contact met een persoon of voorwerp buiten het bad of stapt men in of uit het bad, dan bestaat gevaar voor elektrische schok. Onder ongunstige omstandigheden kan dit fataal zijn. Bekend is inmiddels dat naast deze 2 ongevallen zich meer incidenten hebben voorgedaan.

De bij één van de ongevallen betrokken importeur kon geen aanwijzingen geven hoe versies met een iets ander element kunnen worden herkend waarbij het risico minder is. Daarom geldt de waarschuwing voor alle modellen.

Gebleken is dat er meerdere bedrijven zijn die deze spa verkopen en in Nederland importeren. Nog niet alle verkooppunten zijn bij de NVWA bekend. Gezien het gevaar voor de gezondheid van de consument maakt de Minister van VWS deze waarschuwing aan het publiek bekend.

Bent u in het bezit van een Spa van dit merk en model, schakel dan onmiddellijk de spanning uit door de stekker uit het stopcontact te halen. Het is belangrijk dat u voorkomt dat iemand anders (per ongeluk) de stekker weer in het stopcontact steekt. De Bubble Spa en het model is herkenbaar aan het opschrift aan de buitenzijde nabij het bedieningspaneel.

Neem contact op met uw leverancier voor meer informatie. De genoemde uitvoeringen kunnen op dit moment nog niet worden gerepareerd, omdat een reparatiemethode (nog) niet beschikbaar is. Het is belangrijk dat u de elektra van de spa pas weer aansluit nadat deze via een goedgekeurde methode is gerepareerd.
(Bron)

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2014 om 10:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ook even wat Consuwijzer schrijft over het ontbinden van een koopovereenkomst: klik hier.

Met vr.gr.

fl
door flintstones - Aug 21, 2014 om 19:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende antwoord kreeg ik van Welkoop:

Ik heb contact gehad met ons hoofdkantoor van welkoop in Ede.

Zij hebben de volgende regeling kunnen maken met de leverancier van de M-spa , Interhiva B.V.

De regeling van de M-spa is als volgt:

De consumenten, welke na 1 augustus 2013 een van ons afkomstige M-spa hebben gekocht worden op de navolgende wijze voor 75% van het aankoopbedrag *  gecompenseerd.

Voor dergelijke aankopen tussen 1 augustus 2012 en 1 augustus 2013 bedraagt de compensatie 50%^van het aankoopbedrag.*

Voor dergelijke aankopen gedaan voor 1 augustus 2012 bedraagt de compensatie 25%^van het aankoopbedrag.*

De voorwaarden waaronder het aankoopbedrag gecompenseerd wordt zijn:

·         De complete spa dient te worden ingeleverd bij de winkel waar hij werd aangekocht en bij het inleveren dient de aankoop bon/nota te worden meegeleverd.  ZONDER AANKOOPBON / NOTA WORDT DE SPA NIET GEACCEPTEERD.

·         Het terug te betalen bedrag wordt uitgekeerd in waardebonnen (cadeaukaarten), welke binnen 12 maanden kunnen worden besteed bij de Welkoop/Boerenbond winkels.

In het geval de consument de M-SPA  in wil ruilen voor een originele portable Maax spa of California cooperage spa dan kan hij contact opnemen met Interhiva B.V. afdeling  verkoop. Interhiva geeft bij aanschaf van de portable spa het volledige aankoopbedrag van de M-spa als korting op de Maax spa.(Tel.nr. afdeling verkoop (0342-492194).

Interhiva B.V. geeft bij aanschaf van de portable spa het volledige aankoopbedrag van de M-spa als korting op de Maax spa.

·         De inruilactie geldt gedurende de maanden augustus en september 2014

fl
door flintstones - Aug 21, 2014 om 19:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nu zitten wat haken en ogen aan.
Ten eerste heb je 12 maanden garantie op de electrische installatie, is de klacht begin juli binnen gekomen dus vanaf die tijd hebben veel mense de spa niet gebruikt.
En zou je dus 100% terug betaling moeten krijgen.
En als je hem voor augustus 2013 gekocht hebt 75% enz.
Tevens zou je cash geld terug moeten krijgen en geen tegoed bonnen.
Kom hier nog op terug als ik meer van Welkoop te horen krijg.