haarp
door haarp Nov 29, 2015 om 18:42
Computers & telefonie

Muis

Wie weet hoe dat kan? Mijn muis beweegt vanzelf over het scherm en is continu in beweging ... ???

9255 24 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2015 om 18:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zit er soms een kat achter hem aan?;-)

Al even uit de usb gehaald en opnieuw geprobeerd door in andere usb te doen? Ik ga er van uit dat de muis alleen beweegt en geen handelingen uit voert, want dan heb je een probleem.

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2015 om 19:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien heeft u uw andere hand op de touchpad van de laptop liggen en gaat die hand wat heen en weer?

De touchpad is het vlak onder je toetsen dat je bij een laptop kunt gebruiken als je geen gebruik van de muis wilt maken.

jeanleeke
door jeanleeke - Nov 30, 2015 om 13:20
24 Antwoorden / 0 Vragen

ook met muismatje....of probeer eens met kaas....lol :)

raydep
door raydep - Nov 30, 2015 om 13:20
100 Antwoorden / 1 Vragen

Uw muis heeft waarschijnlijk adhd.

snel0026
door snel0026 - Nov 30, 2015 om 13:38
61 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk moet je eerst weten wat voor type muis u heeft.

ja
door janpostma - Nov 30, 2015 om 13:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk heeft u het cat-ch virus.
Opnieuw de C-schijf formateren is de enige optie.

;-)))

renehk
door renehk - Nov 30, 2015 om 14:14
21 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk werk je op een laptop op schoot, en komt het touchpad zonder dat je het merkt tegen je lichaam aan. Dat was bij mij in ieder geval de oorzaak van hetzelfde probleem.

ja
door jaapvdham - Nov 30, 2015 om 15:03
13 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal leuke, beetje voorspelbare grapjes natuurlijk. Wij hebben een dergelijk probleem. De muis van mijn laptop laat de muis van mijn huisgenoot bewegen. De oorzaak was heel simpel, de oplossing wat minder. Mijn vrouw gebruikt een draadloos toetsenbord van Logitech en ik een draadloze muis van hetzelfde merk. Dus of een nieuwe muis of een nieuw toetsenbord aanschaffen.
Verder heb ik ook wel meegemaakt dat een optische muis een beetje kruipt als je er niet aankomt. Schoonmaken dus.

hansje klein
door hansje klein - Nov 30, 2015 om 15:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn ervaringen bij een muis aan een draadje:

Trek het muisstekkertje eruit, maak aan de onderkant 'het oog' met een wattenstaafje schoon, stekker erin..........voilà! De muis loopt niet meer weg!

edison
door edison - Nov 30, 2015 om 15:34
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=renehk schreef op maandag 30 nov 2015, 14:14]Waarschijnlijk werk je op een laptop op schoot, en komt het touchpad zonder dat je het merkt tegen je lichaam aan. Dat was bij mij in ieder geval de oorzaak van hetzelfde probleem.

Volgens mij bedoel jij een andere muis, die met een stompe neus ipv een spitse.....

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 30, 2015 om 15:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jaapvdham schreef op maandag 30 nov 2015, 15:03]Mijn vrouw gebruikt een draadloos toetsenbord van Logitech en ik een draadloze muis van hetzelfde merk. Dus of een nieuwe muis of een nieuw toetsenbord aanschaffen.
Of gewoon opnieuw de frequentie toewijzen.

le
door legaumais - Nov 30, 2015 om 15:53
13 Antwoorden / 0 Vragen

Als u vocht in de touchpad, kan dit ongewenste bewegingen van de muis te veroorzaken. (Je werkte met natte vingers, drinken druppels vielen op het touchpad en gepenetreerd door de randen).

so
door soeckie - Nov 30, 2015 om 16:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kan een conflict zijn met 2 het zelfde ip adres in je/jullie netwerk. Kijk in je PC/Laptop of DHCP automatisch wordt toegekend.Ook de IP adres.

blackjes
door blackjes - Nov 30, 2015 om 17:58
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat het een draadloze muis is. Zo ja........vervang dan maar eens de batterij(en). Want als die leeg raken vertoont de muis hetzelfde gedrag.

haarp
door haarp - Nov 30, 2015 om 18:25
514 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb een draadloze optische muis. Het oog van de muis heb ik met een wattenstaafje gereinigd en de batterij vervangen. ook heb ik de zender/ontvanger van de muis in een andere USB geplaatst doch de muis blijft over het scherm kruipen. Misschien moet ik maar eens een nieuwe muis kopen.

ja
door jank - Nov 30, 2015 om 18:29
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb gelukkig geen verstand van computers, maar gezien een aantal reacties hier misstaat het niet om toch te reageren.

Een aantal vragen blijft open, ik vind deze althans niet terug in bovenstaande vraagstelling"
1 Is de muis draadloos of bedraad?
2 Gebruikt u een laptop (met touchpad) of een PC?
3 Is dit probleem nieuw of altijd al geweest?
4 Is de muis indien bedraad aangesloten met een USB of met een oude ronde plugaansluiting?

1 Mogelijk opnieuw toewijzen frekwentie, zoals eerder genoemd. Dat zal het resettoetsje zijn aan de onderzijde muis, veronderstel ik.
2 Indien een PC gebruikt wordt, dan is het touchpad al uitgesloten, mogelijk.
3 Indien pas een probleem, optisch oog schoonmaken. Er vanuit gaande, dat een ouderwetse muis met bal niet aan de orde is.
4 Met USB inderdaad opnieuw in uit- en inpluggen. Wordt de muis uberhaupt herkend als muis? Met de oude aansluiting zou ik niet 1, 2, 3 een oplossing weten, behalve dan, dat dit een niet gebruikelijke methode meer is.

Succes met de oplossing van het probleem en laat svp even weten wat wel of niet gelukt is. Kunnen andere forumgebruikers ook hun voordeel mee doen.

marita567
door marita567 - Nov 30, 2015 om 18:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Het kan ook zijn dat het aan de muis ligt lees dit .

Muis beweegt uit zich zelf :

Optische muizen hebben soms de neiging om "er vandoor te gaan". Om zo'n langzaam wegkruipende muisaanwijzer te stoppen, is het aan te raden de lens schoon te maken en ervoor te zorgen dat het muisoppervlak niet te glanzend is. Werkt dit niet? Ga naar het Configuratiescherm > Printers en andere hardware, Muis. Klik op Opties voor de aanwijzer en plaats een vinkje bij Precisie van de aanwijzer verbeteren. Zet desnoods de snelheid van de muisaanwijzer via de schuifbalk iets langzamer. Ook geen succes? Controleer of u niet een supergoedkope muis hebt gekocht, die niet strak genoeg is afgesteld. Leen even een muis om te kijken of dat soelaas biedt en koop vervolgens een nieuwe .

jeanleeke
door jeanleeke - Nov 30, 2015 om 20:00
24 Antwoorden / 0 Vragen

piep....:)

pe
door pebk - Nov 30, 2015 om 21:42
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op maandag 30 nov 2015, 18:25]Bedankt voor alle reacties.
Ik heb een draadloze optische muis. Het oog van de muis heb ik met een wattenstaafje gereinigd en de batterij vervangen. ook heb ik de zender/ontvanger van de muis in een andere USB geplaatst doch de muis blijft over het scherm kruipen. Misschien moet ik maar eens een nieuwe muis kopen.

Doet de muis het ook als u op een andere plek zit? Mijn muis heeft op een (zelf) geverfde tafel ook veel last van dat weglopen. Een leeg wit A4-tje doet wonderen.

haarp
door haarp - Dec 1, 2015 om 19:01
514 Antwoorden / 62 Vragen

Doet de muis het ook als u op een andere plek zit? Mijn muis heeft op een (zelf) geverfde tafel ook veel last van dat weglopen. Een leeg wit A4-tje doet wonderen.

Op de bank: een gladde stoffen ondergrond.

marita567
door marita567 - Dec 1, 2015 om 19:05
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@haarp ,

Hebt uw al eens een andere muis geprobeerd ?

tr
door tranjim37 - Dec 4, 2015 om 11:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

U geeft niet aan welke versie van Windows u gebruikt en ook niet het type en het merk van de muis. Ik had hetzelfde probleem. Heb Windows 8.1 en een draadloze Logitech muis.

Aanrader: Driver voor de muis opnieuw installeren en als dit niet leukt op de forums zoeken indien u een andere versie van Windos heeft of een ander merk muis

Succes

Tranjim37

gsm
door gsm - Dec 4, 2015 om 13:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Optische muizen met laser (onzichtbaar licht, niet rood) zijn zeer gevoelig voor het oppervlak waarop ze staan. De cursor kan bij spiegelende, of effen oppervlakken, uit zichzelf gaan bewegen. Zorg dat de spiegel en lens heel schoon zijn. Let op dat je PC niet op afstand is overgenomen. In dat geval worden er meestal ook toepassingen of mappen geopend. Zet de muis eens wat verder weg van de PC, eventueel zover dat hij buiten bereik van de ontvanger is. Kijk vervolgens of de cursor nog steeds over het scherm beweegt.

GSM

costnix
door costnix - Dec 4, 2015 om 14:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De keer, dat het bij mij gebeurde, had de muis een vuiltje in zijn oog. Even hard blazen in het oog loste het probleem op.