ar
door ariatomaat01 Jan 23, 2013 om 12:00
Huishouden & energie

Muizen

Sinds enkele maanden hebben wij muizen in huis. Zij zitten op ons plafond, dat bestaat uit houten planken met zwart doek erachter. We kunnen er niet bijkomen met vallen. Nu heb ik tussen de planken door zakjes met giftig voer gewurmd, in de hoop dat zij dit meenemen naar hun holletje en daar opeten en sterven. Ik heb een touwtje aan het zakje gemaakt, zodat ik kan controleren of het voer genuttigd is. Ik ben bang dat het gaat stinken als ze daar dood liggen, hoewel mij is toegezegd door de winkelier dat ze uitdrogen en niet zullen stinken. Nu zie ik op internet dat er apparaatjes bestaan die geluiden en trillingen uitzenden om de muizen te verjagen. Het aanbod is divers. Wat is het beste om te doen?

1715 5 Rapporteer

jo
door jorisw - Jan 23, 2013 om 13:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring is dat een kat nog altijd het beste middel tegen muizen is.

dearagain
door dearagain - Jan 23, 2013 om 13:23
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de winkelier geeft inderdaad de korrekte informatie: de dode muizen drogen uit en stinken niet

postkat
door postkat - Jan 29, 2013 om 00:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon doorgaan met het muizengif en geen apparaatjes kopen die vrijwel zeker niet werken.

wo
door wouterkoppen_1 - Mar 3, 2013 om 06:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Na jaren proberen met vallen en gif (weinig succes)
Wij hebben lijmvallen met vaniellegeur, gebruikt, het is misschien niet de diervriendelijkste methode maar wel eentje werkt.
Toen we van de muizen af waren hebben we alle gaten en kieren in huis gedicht met kit, roosters en gaas.
Nu geen muis meer te vinden in onze woning, het is er muisstil(lol)
We hebben die lijmvallen bij de dierplagenshop gekocht.
Groet Wouter

valerius-2
door valerius-2 - Mar 3, 2013 om 18:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U winkelier heeft gelijk ze gaan niet stinken maar mummiseren, zelf een keer meegemaakt .