ye
door yenges Aug 9, 2006 om 21:29
Vrije tijd & tuin

Muntenhuis

Hoi ik heb net een munt besteld via het muntenhuis, de rembrandt munt, ik weet dat ik deze ook voor 5 euro op het postkantoor kan verkrijgen maar het muntenhuis had nog een aanbieding, namelijk een munt van van Gogh voor 39,00 Euro met goud en zilver? Nu mijn vraag : is het muntenhuis veilig? Echte munten? En betaal ik nu teveel voor die van gogh munt?

Alvast bedankt! Yenges

13043 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst een onderscheid maken tussen munten en geld. Met geld kunt u gewoon betalen en met munten niet meer omdat ze geen courant betaalmiddel meer zijn. Regulier geld wordt door muntenhandels ook als munt aangeboden omdat het een bepaalde verzamelaarswaarde heeft. Check in uw geval bij andere munten- en postzegelshandels of de prijs die u voor de bestelde munt moet betalen klopt met hetgeen het Muntenhuis op de website weergeeft om te zien of dat klopt of dat u wordt bedonderd.
Jaren geleden kon gewoon betaald worden met Unie van Utrecht guldens en andere speciale uitgaves. Daar stond ook een hogere verzamelaarswaarde op, terwijl mensen ze als betaalmiddel in gebruik hadden. Het is maar wat u wilt. Een gouden of zilveren munt hebben in elk geval nog die goud of zilverwaarde.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie.  Maar is het muntenhuis ECHT betrouwbaar? Ik bedoel  weet u of ze ergens bij staan aangeschreven  op de site staat van wel, en in de brief ook maar ik weet verder niet waar ik dat zou kunnen opvragen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn diverse manieren om meer te weten te komen. Via google of diverse forums kunt u er achter komen of er klachten zijn danwel sprake is van oplichterij of gewoon een solide bedrijf met goede service .
Probeer het op die manier en kijk ook eens bij de KvK of ze wel of niet staan ingeschreven en op welke wijze. Verder is het afwachten of de juiste bestelling bij u arriveert.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu ook al enige munten ontvangen en netjes betaald ... maar bij mij rijst wel de vraag op: hoe kom ik te weten of dit officiele munten zijn?

Ze verkondigen namelijk dat ze Officieel Distributeur zijn van de Nederlanse Munt ... maar wie kan dat bevestigen, De Nederlandse Bank?

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zijn ze wel bonafide,maar wat ze verkopen,daalt doorgaans snel in prijs.Tegenwoordig kun je de herdenkingsmunten in een coincard kopen op het postkantoor,door die card is de kwaliteit goed,itt vroeger,toen de munten uit de rol kwamen en vaak onder de krassen zaten,dit deed de Nederlandse munt bewust,in de hoop dat je dan wel een dure proof uitgave bij hun zou bestellen,daar wordt flink aan verdiend.Die slechte kwaliteit is ook de reden dat er zoveel 10 en 50 Gulden munten zijn ingewisseld,veel andere landen zijn wel publieksvriendelijk,zoals Duitsland,daar kon je bij de invoering van de Euro,een gouden Mark kopen voor de goudprijs,deze munten zijn nu een veelvoud waard.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2006 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lezers,

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de vreemde manier van factureren van het nederlandsche muntenhuis.

Eerst is de zending 30 dagen op zicht maar moet er binnen 14 dagen al betaald worden.

Vervolgens kreeg ik gisteren een herinnering zonder dagtekening dat er binnen 10 dagen betaald diend te worden omdat er anders 8 euro administratie kosten bijkomen.

En vandaag een dag later al de aanmaning met de verhoogde 8 euro administratiekosten.

Las op t forum al meer over hun vreemde praktijken dus zal een zaak beginnen als er

meer mensen zijn met deze ervaring.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

William

ve
door verwijderd - Nov 29, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is gewoon een commerciele organisatie die munten inkoopt en verkoopt o.a. voor verzamelaars.

Officiele distributeurs van muntgeld zijn alleen banken voor zover ik weet.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op www.kvk.nl kunt u kijken of ze staan ingeschreven.

Als je het muntenhuis intikt krijg je 2 adressen een op een prive naam en een die officieel "Het nederlandse muntenhuis" heet.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken minimaal 3 van dit soort grote verkopers,die garen spinnen bij de onwetendheid van de kopers.Ze adv. met ´´experts verwachten grote prijsstijgingen´´ en laten dan een voorbeeld zien van een munt,die zogenaamd in 5 jaar in waarde is verdubbeld,volgens de catalogus is dat ook zo,maar de meeste Nederlandse munten,zijn met een beetje speurwerk voor minder dan 50% van de catalogusprijs te koop,pure verkooppraat en aantoonbaar gelogen,Sir Rowland Hill is ook zo´n bedrijf,ben daar als klein jongetje ooit ingetrapt, Russische Roebels gekocht voor ong. 10 Gulden per stuk, bleken later amper 3 Gulden waard,en nu nog minder,zal verder geen namen noemen,maar er schiet me nog een beruchte te binnen, TIP: Koop nieuwe uitgaven alleen via De Nederlandse Munt,of tegen de zelfde prijs bij een handelaar,die krijgen provisie,en kunnen daardoor voor de zelfde prijs aanbieden en koop NOOIT niet wettige betaalmiddelen,zoals vergulde munten met inlays of penningen,want die zijn binnen de kortste keren bijna niets meer waar,ook al zien ze er nog zo mooi uit.Je kunt je bij DNM gratis aanmelden voor hun blaadje,hier staat nuttige info in,en ook alle nieuwe off. uitgaven staan vermeld.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik ben al enige tijd op zoek naar mensen die problemen hebben met het muntenhuis omdat ook ik ze nu eens wil laten merken dat er met mij niet te sollen valt ik heb inmiddels al brieven van een incasso buro hier liggen in opdracht van het muntenhuis ik zou iedereen willen aanraden om niets bij hun te kopen maar inderdaad via postkantoor of de nederlandse munt die zijn wel officieel bezig en die zijn ook niet blij met het muntenhuis ik hoop dat ik uiteindelijk wat mensen bij elkaar krijg om de rechtbank aan te schrijven en het nederlandse muntenhuis te dagvaarden voor alle ellende die ik ongevraagd heb gekregen met hun ik zal dan ok mijn administratie kosten vorderen bij het muntenhuis

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

(ik weet dat deze vraag van aug. is...)

Er zijn munten en penningen. Munten hebben wij ook tegenwoordig nog. Geld is een verzamelnaam voor munten en bankpapier samen.

Munten hebben een bepaalde waarde (die kan fluctueren), al dan niet verzamelaarswaarde. Penningen hebben alleen een verzamelaarswaarde (buiten de metaalwaarde om).

Munten hebben een nominale waarde en penningen niet. Munten mogen alleen 'geslagen' worden door aangewezen bedrijven, zoals de 'Koninklijke Nederlandse Munt' in Utrecht.

Penningen mag iedereen maken. Als u thuis een pers heeft staan, mag u penningen maken (slaan noem ik het niet, daar dit alleen bij munten gebeurt..., maar dit terzijde), en verkopen of gratis weggeven. Al maakt u  er een miljoen...... U mag voor een penning ook 100 euro p/st vragen..... als daar iemand intrapt, heeft u mazzel.

Dit laatste mag echter ook bij (officiële) munten. Ik mag een gewone 1 euro verkopen (bijv. via Marktplaats) voor 100 euro.... Ik mag zelfs met woorden goochelen..... bijv. dat deze 1 euromunt mogelijk veel waard wordt in de toekomst. Iemand die een beetje nadenkt, zal hier om lachen en er natuurlijk niet intrappen.

Bepaalde bedrijven (zoals o.a. 'Het Nederlandsche Muntenhuis') verkopen munten tegen soms hogere prijzen. Het is aan u om er al dan niet zaken mee te doen. Ook ik heb (in het verleden) bij 'Het Nederlandsche Muntenhuis' wel eens iets gekocht.... maar wel op tijd afgezegd, daar ik alléén in die ene munt was geïnteresseerd. Let er dus altijd op of u bij dit bedrijf niet aan een collectie begint.... Maar u heeft bij iedere munt 30 dagen de tijd om deze terug te sturen. U kunt natuurlijk ook direct aangeven, dat u verder geen munten meer wenst te ontvangen.

Ook kan ik hier wel zeggen, dat 'Het Nederlandsche Muntenhuis' geen vals geld verkoopt, indien iemand daar twijfels over heeft.

U kunt ook terecht bij: De Koninklijke Nederlandse Munt. U kunt zich daar ook (gratis) abonneren op de (digitale) nieuwsbrief.

Ik heb eens een bepaalde munt vergeleken met die 2 eerder genoemde bedrijven. Het verschil zit hem meer in de verzendkosten. Bij de Kon.Ned.Munt is de prijs inclusief verzendkosten en bij Het Ned.Muntenhuis komen er nog 1,50 of 3 euro verzendkosten bij. Dus eigenlijk valt het nog wel mee.

Het Ned.Muntenhuis heeft een gratis servicenummer:  0800-6868366, daarentegen heeft de Kon.Ned.Munt een gewoon nummer: 030-2910465.

Dus: ga eens googelen (niet goochelen) en kijk wat het meest (financieel) interessant is..... en verkooppraatjes moet u dwars door heen kijken.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn schoonvader heeft ook een munt besteld via een advertentie in een blad. Hij dacht dat het een éénmalige bestelling betrof maar het bleek dat na de eerste bestelling te hebben betaald het Nederlandsche Muntenhuis hier aan een soort van abonnement van maakt. Er wordt vrijblijvend een munt gestuurd die je dan of binnen 30 dagen retouneerd of betaald. Dit heeft mijn schoonvader niet gelezen, hij is al op leeftijd en kan slecht zien. Na ontvangst van de tweede munt heeft hij deze netjes aangetekend retour gezonden en voorzien van een brief met het verzoek geen munten meer te sturen en dus het z.g. abonnement per direkt te beeindigen. De munt en dus de brief is aangenomen maar er kwam geen reactie van het muntenhuis v.w.b. het opzeggen. Na een tijd viel er plots een aanmaning in de brievenbus met het verzoek de derde munt per direct te betalen. Een derde munt is er echter nooit geleverd dus dacht mijn schoonvader ,laat maar ik heb toch niets ontvangen. Echter volgde daarna nog twee aanmaningen. Op een gegeven moment werd hij thuis meerdere keren per dag gebeld door het muntenhuis die hem sommeerde te gaan betalen. Hij vertelde nooit een derde munt te hebben ontvangen maar dat deed niet terzake vond men, betalen moest hij. Hierna heeft hij mij alles verteld en ik heb het Muntenhuis onmiddelijk gebeld maar vond daar weinig gehoor. Ik heb daarom schriftelijk kenbaar gemaakt dat mijn schoonvader geen munt had ontvangen en dat daarom het munten huis geen betaling kon wensen. Ik heb verzocht eventueel bewijs van levering aan mij te zenden maar dit is niet gebeurd, kan ook niet want er is nooit geleverd. Een aantal dagen later kwam er iemand bij hem aan de deur die vroeg of hij zijn handtekening even wou zetten omdat er iets vergeten was. Toen hij vroeg waar het over ging bleek het dat het Nederlandsche muntenhuis graag zijn handtekening wou hebben. Gelukkig is hij hier niet ingetrapt maar dit geeft wel aan hoe agressief men bij het Nederlandsche muntenhuis te werk gaat. Aangezien zei niet kunnen bewijzen dat er een munt is geleverd heb ik ze schriftlijk kenbaar gemaakt de weg via een incasso buro maar direkt over te slaat en over te gaan tot dagvaarden, zodat het NMH de rechter kan bewijzen dat ze hebben geleverd. Dit kunnen ze niet dus ik zie een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoed.

Ok dit is een lang verhaal maar ik vind dat men toch moet weten hoe dit bedrijf te werk gaat. Ik lees hier dan ook dat dit niet een uitzondering is dus misschien is het verstandig om een met een aantall meer gedupeerden wat te gaan ondernemen tegen deze vekoop terreur.

Wees gewaarschuwd!!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat verbaasd me niets,er zijn zoveel bedrijven die dat proberen,ook in andere sectoren,zie de uitzendingen van Kassa en Radar.Omdat er genoeg mensen zijn,die bang worden van aanmaningen en incassobureau´s,is dit een lucratieve manier van handelen,een ervaren verzamelaar zal ook niet zo snel iets kopen bij dit soort bedrijven,maar zoals al aangegeven,ben ik er als klein jochie in het verleden ook ingetrapt,al is leergeld betalen niet verkeerd.Mijn vader heeft ook zoiets gehad met Timelife,1 dvd gekocht en de volgende teruggestuurd en opgezegd,maar die hadden ze natuurlijk nooit ontv.Omdat ze bleven bellen en brieven sturen,heb ik het incassobureau gebeld en gevraagd of ze met mij verder wilden gaan,maar dat ze toch nooit een cent zouden zien,1 telefoontje was voldoende,nooit meer iets van gehoord.Later hoorde ik dat het zo´n zooitje was bij Timelife,dat het incassobureau de samenwerking had opgezegd.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, het munthuis is een oplichters zooitje!!!!!!!!!!

kijk verder op de side dan kom je er wel achter.

ik wil iedereen afraden om via het munthuis tekopen

kees

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hoe betrouwbaar ze zijn,kijk maar verderop de side. en goole

deze firma heeft reeds velemalen bewezen geen correcte firma te zijn.

kees

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,ik wil graag samen met anderen gedupeerde een rechtzaak beginnen,ik wordt voor maar liefs, 312 euro gesomeerd, door incasso intrum justitia

kees

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb kort geleden munten besteld en geleverd gekregen met acceptgiro, dus geen vooruitbetaling.
Prima in orde, dus mijn ervaring is goed......

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

granaet wedden dat je nu elke maand een setje waardeloze munten krijgt met een accept giro ad 49,00 euro.

In echt(limburg) zit geen firma  die muntenhuis heet.

ze hebben  alleen een postbusnummer in echt. om de dag komt er iemand van uit duitsland om die postbus te legen.

 de firma staat in oostenrijk en zwitserland geregistreerd als postorder bedijf.

Boven staande is een aantal maanden geleden door o.a. de consum.bond bevestigd.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johanpc, dat weet ik niet en ik weet ook niet hoeveel firma's er zijn die zich het muntenhuis noemen, maar ik heb gekocht bij Het Nederlansche Muntenhuis en of het nou dubieus is of niet dat zien we dan wel, so far so good, maar dan wordt de aanval zeker geopend, maar daar is voor mij nog geen reden toe.....

                         muntenhuis

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op hun site bij de 7 zekerheden in punt 3 staat dat je nu recht hebt op toezending van nieuwe uitgaven.

Wedden dat je die ook krijgt en als je ze niet accepteerd hebben zij ze nooit terug ontvangen beweren ze dan.

Kijk op deze site eens verder en zoek op muntenhuis/nederlands muntenhuis e.d.

sterkte hans

ve
door verwijderd - Jun 20, 2008 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

bestel niets bij deze bedrijfen.

kijk op de side van kassa en radar

zeus

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je in het eerste geval niet van de wijs brengen.

"Kijk op hun site bij de 7 zekerheden in punt 3 staat dat je nu recht hebt op toezending van nieuwe uitgaven."

Punt 3 luidt:
3. U verwerft met het behouden van een uitgifte tevens het voorkeursrecht voor de overige uitgiften;

Uit de context wordt niet of onvoldoende duidelijk dat er ook ongevraagd munten worden toegezonden die NIET zijn besteld. De vraag is dus of je gebonden bent aan een overeenkomst waarmee je in de eerste plaats nooit mee akkoord ben gegaan.

Mij flikken ze nu hetzelfde en ik heb hen direct na het eerste "pakketje" geinformeerd. Ook heb ik bij aankoop gelijk alles doorgespit, immers je weet tegenwoordig nooit wat je precies koopt mits je alle kleine lettertjes leest.

Ik heb HNM verzocht om mij een citaat te tonen afkomstig van de links via waar ik de munt zou hebben bemachtigd, waauit blijkt dat ik dus ook automatisch andere uitgiftes zou kunnen ontvangen. Voorkeursrecht uit zichzelf spreekt nog niet van het geheel vrijblijvend toezending van belachelijk dure munten!

Voorkeursrecht (uit een andere context gehaald maar doch de betekenis zou hetzelfde moeten zijn in dit geval):
Een voorkeursrecht is vaak puur een eerste optie tot koop.

Je krijgt dus een eerste optie tot koop aangeboden. Nergens staat vermeld dat je deze optie dan ook in je brievenbus mag ontvangen met een factuur. NERGENS. Vandaag ga ik HNM hier nogmaals op wijzen.