an
door ank781 Apr 15, 2015 om 16:36
Vakantie & reizen

Museumkaart

Ik kocht voor de derde keer een museumkaart bij een museum. De kaart kost 54,95 euro dit jaar maar ook nu moest ik 5,00 euro meer betalen vanwege inschrijfgeld. Ik begrijp dat dit inschrijfgeld bedoelt is zodat men het volgende jaar automatisch verlengd en het bedrag wordt dan ook van de rekening afgeschreven. Dit wil ik niet, ik koop zelf een nieuwe als ik het nodig denkt te hebben. Waarom wordt dan toch zonder te vragen de 5,00 in rekening gebracht. Ik blijf iedere keer met een gevoel zitten dat ik bestolen ben.

8824 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ank781,

..... Waarom wordt dan toch zonder te vragen de 5,00 in rekening gebracht......

Staat toch echt vermeld (op de site)

Een kaart kost € 54,95 voor volwassenen en € 27,50 voor jongeren t/m 18 jaar. Per kaart brengen wij éénmalig € 4,95 aan inschrijfkosten in rekening. U krijgt de kaart(en) per post thuisgestuurd.

Zal toch ook wel in de musea vermeld staan, naar ik aanneem.

Zou handiger zijn om gewoon één bedrag te vermelden lijkt me.

Met vr.gr.

door 1953 - Apr 15, 2015 om 17:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Graag doe ik het moeilijker dan het gemakkelijke kan.

Als u zich niet wil registreren noch de jaarlijkse verlenging, zonder die eenmalige € 5,00 registratiekosten, dan is het roepen in de woestijn en met een onwillige hond valt weinig hazen te vangen.

Zonder die registratie mist sowieso e-mails van de organisatie en periodieke weetjes en kortingen middels (digitale) magazine.

Uw starheid is het probleem.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor de Algemene Voorwaarden: klik hier.

door 1953 - Apr 15, 2015 om 18:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 17:56]Hallo ank781,

..... Waarom wordt dan toch zonder te vragen de 5,00 in rekening gebracht......

Staat toch echt vermeld (op de site)

Een kaart kost € 54,95 voor volwassenen en € 27,50 voor jongeren t/m 18 jaar. Per kaart brengen wij éénmalig € 4,95 aan inschrijfkosten in rekening. U krijgt de kaart(en) per post thuisgestuurd.

Zal toch ook wel in de musea vermeld staan, naar ik aanneem.

Zou handiger zijn om gewoon één bedrag te vermelden lijkt me.

Met vr.gr.

Die haalde sowieso aan het loket van het museum, vandaar die starheid.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft zich toch elk jaar opnieuw in?

door 1953 - Apr 15, 2015 om 18:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:00]Voor de Algemene Voorwaarden: klik hier.

Wij (tweeën) zullen wel de gebeten hond zijn en haar verkeerd begrepen hebben.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 18:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Heeft niets met registratiekosten te maken.
Registreren kun je vrijwillig doen:

Registreren heeft voor u verschillende voordelen: bij verlies of diefstal krijgt u een nieuwe kaart toegestuurd en u ontvangt vele aantrekkelijke, exclusieve aanbiedingen zoals arrangementen, gratis rondleidingen en korting op boeken en catalogi.

U kunt met dit formulier meerdere kaarten op één adres registreren.

U kunt alleen een kaart registreren die nog niet bij ons bekend is. Heeft u de Museumkaart rechtstreeks via de Stichting Museumkaart toegestuurd gekregen en staan uw gegevens al op de kaart voorgedrukt dan is registratie niet nodig.

Klik hier.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2015 om 18:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:03]

Registreren heeft voor u verschillende voordelen: bij verlies of diefstal krijgt u een nieuwe kaart toegestuurd en u ontvangt vele aantrekkelijke, exclusieve aanbiedingen zoals arrangementen, gratis rondleidingen en korting op boeken en catalogi.

U kunt met dit formulier meerdere kaarten op één adres registreren.

U kunt alleen een kaart registreren die nog niet bij ons bekend is. Heeft u de Museumkaart rechtstreeks via de Stichting Museumkaart toegestuurd gekregen en staan uw gegevens al op de kaart voorgedrukt dan is registratie niet nodig.

Lijkt me dan voor die €4,95 adm. kosten een goede deal, zeker bij verlies en/of diefstal.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Je betaalt NIET om te registeren; dat is gratis.

door 1953 - Apr 18, 2015 om 01:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:35]@tenormin,

Je betaalt NIET om te registeren; dat is gratis.

Daarom heet het ook administratiekosten, met de registratie heeft ts velen voordelen t.o.v. museumkaart.

an
door ank781 - Apr 18, 2015 om 20:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Goeden avond,
Voor iedereen die het kennelijk eens is met de 4.95 euro die ongevraagd in rekening wordt gebracht en de voordelen ervan opsomt, ik wil graag zelf uitmaken of ik gebruik wil maken van die voordelen en ook of ik zo wie zo wil verlengen (dan meld ik dat zelf wel) Om te reageren op de vermeende starheid, hoe zo? Ik betaal toch hoewel ik het er niet mee eens ben en dat ik zelf mijn kaart aan het loket haal komt omdat ik mindervalide ben geworden en dit een loopoefening is zodat ik niet in een rolstoel terecht kom. Bah! Wat een nare reacties. Ik vind niet dat men voor mij kan bepalen, ik betaal nu 4.95 euro waar ik niets mee doe. Men zou gewoon moeten vermelden dat de kaart 59.95 euro is.

an
door ank781 - Apr 18, 2015 om 21:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:01]Maar u schrijft zich toch elk jaar opnieuw in?

an
door ank781 - Apr 18, 2015 om 21:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:01]Maar u schrijft zich toch elk jaar opnieuw in?
Tijger1,
Ik haal niet altijd direct een nieuwe omdat ik bv. vorig jaar vanwege ziekte 3 kwart jaar niet mobiel was dus heb ik nu pas weer een nieuwe gekocht anders had ik al die tijd niks aan die kaart gehad. Ik snap de administratiekosten niet, welke administratie? Ben vandaag met vrienden naar een museum geweest en is dus de kaart geactiveerd en de grap is dat bv mijn dochter nu ook de kaart kan gebruiken of wie dan ook dus dat is de 4.95 euro meer dan waard!

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2015 om 21:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Is dan dus een pre dat de kaart niet op naam staat? Kunnen anderen er ook van genieten als u niet in de gelegenheid bent. Maar okay, u wilt liever 1 bedrag lezen dan een splitsing; ik noem het gewoon administratiekosten. (Geen registratiekosten - anders was het naamsgebonden - . Toch? )

ha
door haverkamp - Apr 18, 2015 om 21:53
54 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er toch een beetje op, dat u voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
Stel je toch voor dat je de kaart een maand niet gebruikt, als de nieuwe termijn begint.
Er is ook nog zo iets als solidariteit;
Dat je mee betaald, voor iet waar je nog niet onmiddellijk gebruikt van maakt.

Wellicht dat u op ander gebied wel gebruikt maakt van solidariteits- regelingen.
Als het in uw voordeel is.
Het is overigens verboden om de kaart door anderen te laten gebruiken.
Gewoon ordinair misbruik.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2015 om 22:09
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haverkamp schreef op zaterdag 18 apr 2015, 21:53]

Het is overigens verboden om de kaart door anderen te laten gebruiken.
Gewoon ordinair misbruik.

Volgens mij is uw conclusie meer dan voorbarig: de TS laat de kaart niet "ordinair misbruiken"; zo ja, was er niemand toegelaten op "haar kaart"; mijn conclusie (nogmaals) is dat zo'n museumkaart niet op naam staat.